Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2015, 16:14   #461
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je overdrijft natuurlijk wel erg.

De meerderheid is er mee akkoord dat de overheid ons "aanmoedigt" in goede zin en "ontraadt" in andere zin.

Zo zegt de overheid ons niet hoe snel we moeten rijden, maar we zijn wel allemaal akkoord dat er snelheidsbeperkingen moeten bestaan.

.
De overheid heeft niets te zeggen over wat ik wel of niet in mijn lichaam stop.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 16:39   #462
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Nee hoor, ik niet.
BTW het is acht maanden.
'k Vind da keitof dat ge dat doet zenne.
Maar je maakt het jezelf volgens mij lastiger door dat weer op te rakelen.
Nu zit je weer middenin een discussie over iets dat je eigenlijk kwijt wil maar nog niet helemaal kan loslaten. Of daar toch ergens angst voor hebt.
Mss is het beter om het onderwerp nog wat uit de weg te gaan en 't voorval onder de parasol te vergeten. Hoffelijk gaat ook, zeker als iemand gestopt is, en dat waren ze als roker mss uit 't oog verloren.

Trek het je allemaal niet te veel aan en pieker der niet teveel over.

Terug glimlachHoomer
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 16:58   #463
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik zie een erkenning van een realiteit niet als een belediging. Ik hoor trouwens ook bij die ouders die rookten. Alhoewel ik ermee gestopt ben toen mijn kinderen nog klein waren. Ze herinneren zich nu amper dat ik ooit rookte. Wees gerust. Ik ben even 'medogenloos' in moreel opzicht tegenover mijn eigen rookgedrag in het verleden. Als men beseft hoe een kind leert dan kan men niet anders dan te erkennen dat de invloed van de ouders in het rookgedrag van de kinderen immens is. Sorry maar dat is de realiteit.
uiteraard heeft het een invloed.
Wij waren twee rokende ouders, echter slechts één van onze kinderen rookt, de andere komt er niet aan.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 17:18   #464
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Maar je wil evenmin dat we de lof zingen van idiote praktijken zoals overdag vasten en 's avonds vreten en zuipen als varkens?
Of zie ik dat fout?
Je ziet het fout superstaaf. Het is voor moslims een tijd van bezinning en medeleven naar anderen toe die jaar in jaar uit in armoede leven. Alles dient met mate te gebeuren, ook het eten. Ik weet niet wat alle moslims eten en drinken met de iftaar maar ik weet wel dat ik niet 'vreet'. Ik hou het elke avond op wat soep met een lichte warme maaltijd en soms ook fruit. Wat drinken betreft, enkel water voor mij.

Moslims die vreten zoals jij het noemt die hebben duidelijk niet begrepen wat het doel is van de vastenperiode. En ik zou niet graag op hun weegschaal willen staan op het einde van de maand
Oud 5 juli 2015, 17:21   #465
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik zie nog steeds weinig tot geen moslima,s met een niqaab.
Niqaab noem jij praktiserend?

Ja mn botten. Als ik al een niqaab moet dragen om echt praktiserend te zijn.. Daar pas ik voor, merci.
Oud 5 juli 2015, 17:23   #466
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Doe niet zo flauw en steek weer een sigaret op, man.

Geniet van het leven.
Jij bent toch o zo demotiverend hé. Geen greintje begrip voor Hoomer. Ik vind het alvast echt knap hoe iemand korte metten maakt aan een verslaving die schadelijk is voor de gezondheid.
Oud 5 juli 2015, 17:25   #467
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Ik bewonder je moed om vol te houden en ervoor uit te komen hoe zwaar je het ermee hebt. Debiele reacties krijg je altijd wel.
2
Oud 5 juli 2015, 17:26   #468
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
uiteraard heeft het een invloed.
Wij waren twee rokende ouders, echter slechts één van onze kinderen rookt, de andere komt er niet aan.
Men hoeft mij niet te geloven hoor.

Parental smoking is a key factor in children starting and continuing to smoke

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 17:28   #469
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Je ziet het fout superstaaf. Het is voor moslims een tijd van bezinning en medeleven naar anderen toe die jaar in jaar uit in armoede leven. Alles dient met mate te gebeuren, ook het eten. Ik weet niet wat alle moslims eten en drinken met de iftaar maar ik weet wel dat ik niet 'vreet'. Ik hou het elke avond op wat soep met een lichte warme maaltijd en soms ook fruit. Wat drinken betreft, enkel water voor mij.

Moslims die vreten zoals jij het noemt die hebben duidelijk niet begrepen wat het doel is van de vastenperiode. En ik zou niet graag op hun weegschaal willen staan op het einde van de maand
ik uit mijn medeleven naar anderen toe door mijn jaarlijkse belastingsbijdrage.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 5 juli 2015, 17:30   #470
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
het is een manier van leven, dat wil ik gerust aanvaarden. Je hebt de stoicijnse levenswijze en de meer bon-vivant wijze.

Nochtans, van de andere koppels (die ook rookten) zijn er evenmin rokers uitgekomen. Mijn oudste is de enige.

Oud 5 juli 2015, 17:34   #471
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Stoppen met roken is moeilijker dan stoppen met heroïne of drank.
Oud 5 juli 2015, 18:00   #472
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Je ziet het fout superstaaf.
Ik kan maar meedelen wat ik zie.
Ik woon rechtover een moslimgezin....
Citaat:
Het is voor moslims een tijd van bezinning en medeleven naar anderen toe die jaar in jaar uit in armoede leven. Alles dient met mate te gebeuren, ook het eten.
Ik zie rechtover mij toch heel wat anders.....
Als het avond wordt welteverstaan.
Daar wordt echt wild tekeergegaan hoor!

Citaat:
Ik weet niet wat alle moslims eten en drinken met de iftaar maar ik weet wel dat ik niet 'vreet'. Ik hou het elke avond op wat soep met een lichte warme maaltijd en soms ook fruit. Wat drinken betreft, enkel water voor mij.
Voor mij hoeft het echt niet hoor.
Maar als jij persé je leven door religieuzen wil laten leven: mij niet gelaten.
Zolang het aan de normale mensen maar niet opgedrongen wordt vast en vreet je maar raak naar goeddunken van je imams.

Citaat:
Dat hoorde ik ook: uit dat soort 'vasten' kom je helemaal niet mager uit....
Maar mij niet gelaten: ieder diertje zijn pleziertje.
Misschien is het met eten zoals met sex: een dagje zonder en het plezier van iets naar binnen steken is nog zo groot
Oud 5 juli 2015, 18:13   #473
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Dat klopt.
Roken is een verslaving op verschillende nivoos.
Je hebt eerst en vooral de zware fysieke verslaving aan nicotine, die naar het schijnt zelfs best niet bruusk afgebroken wordt wegens de tolerantie: je lichaam verdraagt hoe langer hoe meer en vraagt hoe langer hoe meer, zodat bruusk stoppen gevaarlijk ontregelend kan werken (water op de longen)

Ten tweede is er de mentale verslaving: sigaretten bepalen je hele levenswijze. Ze brengen troost in moeilijke momenten, ze zijn een remedie tegen verveling, nervositeit, spanning, angst,.... ze creëren gelegenheden tot sociale contacten tijdens rookmomenten buiten café of resto... ze vergezellen op vaste tijdstippen de mijlpalen in je dag zoals bij het opstaan, voor het werk, in de rookpauze, na de maaltijd, bij de krant, bij de pint of de borrel, bij de TV etc.

Ten derde is er ook de motorische verslaving. Het hele ritueel van pakje kopen, scheuren, er een uitwippen, eens mee op tafel tikken, aansteken met een mooie aansteker, inhalen en uitademen, as aftikken opnieuw trekken, doven als ze op is, asbak legen etc.
Die motorische bezigheid valt weg en creëert een groter gemis dan je zou denken.

Dat is alleszins mijn ervaring van tientallen jaren rokende vrienden te observeren.
Enkel de supersterke karakters kunnen stoppen omdat rook-verslaving een echte octopus met vele armen is, een draak met vele koppen.
Eén arm of kop afhakken is niet voldoende om de beest te overwinnen....
Oud 5 juli 2015, 18:30   #474
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat klopt.
Roken is een verslaving op verschillende nivoos.
Je hebt eerst en vooral de zware fysieke verslaving aan nicotine, die naar het schijnt zelfs best niet bruusk afgebroken wordt wegens de tolerantie: je lichaam verdraagt hoe langer hoe meer en vraagt hoe langer hoe meer, zodat bruusk stoppen gevaarlijk ontregelend kan werken (water op de longen)

Ten tweede is er de mentale verslaving: sigaretten bepalen je hele levenswijze. Ze brengen troost in moeilijke momenten, ze zijn een remedie tegen verveling, nervositeit, spanning, angst,.... ze creëren gelegenheden tot sociale contacten tijdens rookmomenten buiten café of resto... ze vergezellen op vaste tijdstippen de mijlpalen in je dag zoals bij het opstaan, voor het werk, in de rookpauze, na de maaltijd, bij de krant, bij de pint of de borrel, bij de TV etc.

Ten derde is er ook de motorische verslaving. Het hele ritueel van pakje kopen, scheuren, er een uitwippen, eens mee op tafel tikken, aansteken met een mooie aansteker, inhalen en uitademen, as aftikken opnieuw trekken, doven als ze op is, asbak legen etc.
Die motorische bezigheid valt weg en creëert een groter gemis dan je zou denken.

Dat is alleszins mijn ervaring van tientallen jaren rokende vrienden te observeren.
Enkel de supersterke karakters kunnen stoppen omdat rook-verslaving een echte octopus met vele armen is, een draak met vele koppen.
Eén arm of kop afhakken is niet voldoende om de beest te overwinnen....
Ik zou het niet beter kunnen zeggen, alhoewel ik het een tijdje terug ongeveer ook zo uitgelegd heb.
Ik heb eigenlijk mijn beste vriend en levensgezel buitengegooid, mijn liefde en mijn troost.
Maar voor de kiekens die hier vandaag halsstarrig willen helpen , ik ben blij dat ik het gedaan heb.
Oud 5 juli 2015, 19:06   #475
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou het niet beter kunnen zeggen, alhoewel ik het een tijdje terug ongeveer ook zo uitgelegd heb.
Ik heb eigenlijk mijn beste vriend en levensgezel buitengegooid, mijn liefde en mijn troost.
Maar voor de kiekens die hier vandaag halsstarrig willen helpen , ik ben blij dat ik het gedaan heb.
Nou, ik gun het je!
Diegenen die konden stoppen, blijven er blij mee.
En ik zweer het: er zaten meerder 4-packers tussen van wie ik het nooit had geloofd!
Een geluk dat ze mijn weddenschap nooit aannamen of ik was mijn huis kwijt geweest.
Oud 5 juli 2015, 20:22   #476
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Mijn vraag is : als het zo moeilijk is om er mee te stoppen, waarom begint men er dan eigenlijk mee ? Maar ik heb inmiddels begrepen dat dit een vraag is die niet aan (ex-)verslaafden gesteld mag worden wegens ze zijn er door beledigd, beweren ze.

Zij die nooit gerookt hebben (en bovendien nooit alcohol gedronken hebben) worden bovendien op boertige wijze verweten pretentieuze vermeende heiligen te zijn, want kennelijk zijn roken en drankzucht de te volgen norm die als voorbeeld moet dienen voor kinderen en jongeren.

Leuke bende hier, als u het mij vraagt. Maar voor mij is één en ander de omgekeerde wereld, en ik wens het zo te houden.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 20:34   #477
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Mijn vraag is : als het zo moeilijk is om er mee te stoppen, waarom begint men er dan eigenlijk mee ? Maar ik heb inmiddels begrepen dat dit een vraag is die niet aan (ex-)verslaafden gesteld mag worden wegens ze zijn er door beledigd, beweren ze.

Zij die nooit gerookt hebben (en bovendien nooit alcohol gedronken hebben) worden bovendien op boertige wijze verweten pretentieuze vermeende heiligen te zijn, want kennelijk zijn roken en drankzucht de te volgen norm die als voorbeeld moet dienen voor kinderen en jongeren.

Leuke bende hier, als u het mij vraagt. Maar voor mij is één en ander de omgekeerde wereld, en ik wens het zo te houden.
Als zelfs superhelden als Eddy Merckx en Lucky Luke het promoten...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 20:40   #478
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Mijn vraag is : als het zo moeilijk is om er mee te stoppen, waarom begint men er dan eigenlijk mee ?
  • imitatiegedrag
  • peer-pressure
  • nieuwsgierigheid
  • rebellie
  • geldingsdrang
  • machismo
  • reclame
  • vluchtgedrag

(deze lijst is voor uitbreiding vatbaar)

Citaat:
Maar ik heb inmiddels begrepen dat dit een vraag is die niet aan (ex-)verslaafden gesteld mag worden wegens ze zijn er door beledigd, beweren ze.
Ik denk eerder dat het de toon is die (naar ik vermoed ongewild) uit uw bijdragen sprak die kwaad bloed zette.
Zoals u het formuleerde verwondert het mij niet echt dat het irritatie opwekte bij iemand die niet weet dat u onze taal niet machtig bent.

Citaat:
Het verwijt aan uw adres heeft echt niets te maken met uw 'afwijking' van een norm die niet eens gesteld is.
Kort samengevat klinkt uw bijdrage ietwat als volgt: "Aangezien ik als klein kind reeds voor mezelf besliste om niet te roken, is al wie niet hetzelfde deed een dommekloot."
Oud 5 juli 2015, 20:53   #479
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben hier ver onozel, ik weet niet meet wat doen, ik hebhier nog een sigaartje, grrrrr. Ik steek het niet op , ik drink niet regelmatig ik heb nen hoop drank gekocht ik heb al 5 halve liters Jupiler uit, iedereen heeft me verlaten bweeeeeeeeee, ik wil volharden bweeek roken is doodgaan niet roken is leven kies, kies nu , gvd gvd gvd ik wil rook.
Argh help
Ik trek nog maar nen halve liter Jupiler open, dit is de ergste dag de vierde dag niet roken, shit shit shit, ik ben ziek.
Volhouden.
Kill me.
En U wees laatst de vinger naar mij?
Er staat hier gewoon een stukje van jouw geschiedenis te pronken.

"Iedereen heeft me verlaten, bweeeeeeeeeeeeee"
Hoe ....erig he.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 21:04   #480
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
En U wees laatst de vinger naar mij?
Er staat hier gewoon een stukje van jouw geschiedenis te pronken.

"Iedereen heeft me verlaten, bweeeeeeeeeeeeee"
Hoe ....erig he.
Citaat:
Ik ben hier ver onozel, ik weet niet meet wat doen, ik hebhier nog een sigaartje, grrrrr. Ik steek het niet op , ik drink niet regelmatig ik heb nen hoop drank gekocht ik heb al 5 halve liters Jupiler uit, iedereen heeft me verlaten bweeeeeeeeee, ik wil volharden bweeek roken is doodgaan niet roken is leven kies, kies nu , gvd gvd gvd ik wil rook.
Argh help
Ik trek nog maar nen halve liter Jupiler open, dit is de ergste dag de vierde dag niet roken, shit shit shit, ik ben ziek.
Volhouden.
Kill me.
Kom jij hier nu ook een beetje de idioot uithangen, dat is de posting van 8 november 2014 die je aanhaalt midden in de afkick periode. Heel laag bij de grond is dat van jou, maar eerlijk gezegd ik had niet anders verwacht van een construct.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 5 juli 2015 om 21:09.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be