Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 juli 2015, 18:01   #1
jodewa
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 31 mei 2004
Locatie: oost vlaanderen
Berichten: 366
Standaard Nog maar eens spoorstakingen

bron;http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2015...3-a4b5dc514e6b

Ik vraag mij af wanneer men nu eindelijk eens deftig gaat optreden tegen die ongebreidelde stakingsaanzeggingen bij de spoorwegen.
Nòg eens over meer loon, nòg eens over de "bijzonder moeilijke" arbeidsomstandigheden van de treinbestuurders.
Ik vraag mij af wat" bijzonder moeilijke" omstandigheden inhouden??
Voor 1 nacht werken zijn ze drie dagen thuis.

Trouwens.. een trein besturen is GEEN zwaar werk, dat staat als een paal boven water.
De volledige concentratie...?
Hoe komt het anders dat ze allemaal nog tijd hebben om hun klapke te doen tegen collega's of de conducteur tijdens het rijden of dat er een radio'je kan spelen om de voetbal of de koers te volgen (allemaal véél meegemaakt als pendelaar).

Ik denk dat per auto of vrachtwagen rijden in het huidige verkeer 10 X zwaarder is én meer concentratie vergt.

Maar ja...de term "zwaar werk" bij de spoorwegen staat eigenlijk gelijk aan normaal werk in de prive.

Alle zaterdag staken in de zomer... dus de reiziger die uitzonderlijk de trein eens neemt naar zee met zijn gezinnetje, die zal ook eens de dupe zijn. Het moeten niet altijd de pendelaars zijn zeker.....

Ik hoop van ganser harte dat die monopolie zo snel mogelijk doorbroken wordt en dat andere spelers eveneens de passagiersmarkt kunnen betreden.
Een beetje échte conurrentie voor de NMBS zou zeker en vast geen kwaad kunnen.
Dan is het binnen de kortste keren adieu NMBS en geen hond die daar om zou klagen.
jodewa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 19:03   #2
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Ik hoop dat er hier eens een treinbestuurder uitgebreid komt uitleggen wat er precies zo zwaar is aan dat beroep...mét bijv. ook een dienstrooster van 1 maand. Zo kunnen we meespreken....
(Vorige week nog een klappeke gedaan met iemand die een ganse dag in zo'n hoge kraancabine had gewerkt..... D�*t leek me een zwaar beroep....... )
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 19:10   #3
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Ik hoop dat er hier eens een treinbestuurder uitgebreid komt uitleggen wat er precies zo zwaar is aan dat beroep...mét bijv. ook een dienstrooster van 1 maand. Zo kunnen we meespreken....
(Vorige week nog een klappeke gedaan met iemand die een ganse dag in zo'n hoge kraancabine had gewerkt..... D�*t leek me een zwaar beroep....... )
1 machinist die nog nooit had meegestaakt vertelde mij dat hij 1200 overuren had staan en meer dan 70 nog te nemen vakantiedagen,hoeveel mensen in de privee zouden dan niet staken vroeg hij?Tevens dat hij soms ergens diep in de Ardennen 's avonds laat zijn trein moest parkeren,daar dan een uur of 6 vrij had en daarna aan een nieuwe shift begon.Soms niet tee snel veroordelen mensen.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 19:25   #4
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
1 machinist die nog nooit had meegestaakt vertelde mij dat hij 1200 overuren had staan en meer dan 70 nog te nemen vakantiedagen,hoeveel mensen in de privee zouden dan niet staken vroeg hij?Tevens dat hij soms ergens diep in de Ardennen 's avonds laat zijn trein moest parkeren,daar dan een uur of 6 vrij had en daarna aan een nieuwe shift begon.Soms niet tee snel veroordelen mensen.
Ja en, dat is de schuld van de reizigers ofzo?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 19:44   #5
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
1 machinist die nog nooit had meegestaakt vertelde mij dat hij 1200 overuren had staan en meer dan 70 nog te nemen vakantiedagen,hoeveel mensen in de privee zouden dan niet staken vroeg hij?Tevens dat hij soms ergens diep in de Ardennen 's avonds laat zijn trein moest parkeren,daar dan een uur of 6 vrij had en daarna aan een nieuwe shift begon.Soms niet tee snel veroordelen mensen.
Daarom ook mijn vraag om een machinist het te laten uitleggen, hé.....
Aan de andere kant.....wat voor nut hebben die vakbonden eigenlijk als ze nog niet capabel zijn om zo'n toestanden in te dijken ??????? Hoeveel jaar horen we die verhalen al ?????? En dit is wel degelijk een serieuze vraag !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(En dan is het nog moeilijker te begrijpen dat een kennis van mij geflest werd in een mondelinge (voor)proef omdat hij de negenproef aan 't bord niet kende.... Vertaling : zijn niveau was te hoog en ze moesten toch iets verzinnen om hem te weigeren.... )
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 5 juli 2015 om 19:47.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 19:49   #6
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
1 machinist die nog nooit had meegestaakt vertelde mij dat hij 1200 overuren had staan en meer dan 70 nog te nemen vakantiedagen,hoeveel mensen in de privee zouden dan niet staken vroeg hij?
In de privé heb je 20 wettelijke verlofdagen. Hoeveel heeft de nmbs-man er?
Tel eens uit op een volle loopbaan.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 19:52   #7
jodewa
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 31 mei 2004
Locatie: oost vlaanderen
Berichten: 366
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
1 machinist die nog nooit had meegestaakt vertelde mij dat hij 1200 overuren had staan en meer dan 70 nog te nemen vakantiedagen,hoeveel mensen in de privee zouden dan niet staken vroeg hij?Tevens dat hij soms ergens diep in de Ardennen 's avonds laat zijn trein moest parkeren,daar dan een uur of 6 vrij had en daarna aan een nieuwe shift begon.Soms niet tee snel veroordelen mensen.
En langs de andere zitten ze in Brussel met 10 "reserve" machinisten te wachten tot er een ziek valt, en als dit niet gebeurt zijn ze na een uurtje al de piste in --> dag betaald en indien WE of nacht de nodige compensatie + premies.

Als je 60 dagen verlof hebt + 60 dagen recuperatie, dan maak je héél snel "overuren".
Geen die mensen 20 verlofdagen/jaar + ancienniteitsverlof en ze zullen véél minder overuren (moeten) doen want ze zijn véél meer beschikbaar.

Een vicieuze cirkel van voordelen werkt overuren in de hand....hoe pervers kan het zijn.
jodewa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 19:52   #8
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jodewa Bekijk bericht
bron;http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2015...3-a4b5dc514e6b

Ik vraag mij af wanneer men nu eindelijk eens deftig gaat optreden tegen die ongebreidelde stakingsaanzeggingen bij de spoorwegen.
Nòg eens over meer loon, nòg eens over de "bijzonder moeilijke" arbeidsomstandigheden van de treinbestuurders.
Ik vraag mij af wat" bijzonder moeilijke" omstandigheden inhouden??
Voor 1 nacht werken zijn ze drie dagen thuis.

Trouwens.. een trein besturen is GEEN zwaar werk, dat staat als een paal boven water.
De volledige concentratie...?
Hoe komt het anders dat ze allemaal nog tijd hebben om hun klapke te doen tegen collega's of de conducteur tijdens het rijden of dat er een radio'je kan spelen om de voetbal of de koers te volgen (allemaal véél meegemaakt als pendelaar).

Ik denk dat per auto of vrachtwagen rijden in het huidige verkeer 10 X zwaarder is én meer concentratie vergt.

Maar ja...de term "zwaar werk" bij de spoorwegen staat eigenlijk gelijk aan normaal werk in de prive.

Alle zaterdag staken in de zomer... dus de reiziger die uitzonderlijk de trein eens neemt naar zee met zijn gezinnetje, die zal ook eens de dupe zijn. Het moeten niet altijd de pendelaars zijn zeker.....

Ik hoop van ganser harte dat die monopolie zo snel mogelijk doorbroken wordt en dat andere spelers eveneens de passagiersmarkt kunnen betreden.
Een beetje échte conurrentie voor de NMBS zou zeker en vast geen kwaad kunnen.
Dan is het binnen de kortste keren adieu NMBS en geen hond die daar om zou klagen.
.. 't is altijd wat .. staakt men tijdens de week .. niehoe .. staakt men 's maandags of 's vrijdags .. niehoe .. staakt men in de weekends .. niehoe .. mag een mens nog wel staken ?
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 5 juli 2015 om 19:53.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 19:54   #9
jodewa
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 31 mei 2004
Locatie: oost vlaanderen
Berichten: 366
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. 't is altijd wat .. staakt men tijdens de week .. niehoe .. staakt men 's maandags of 's vrijdags .. niehoe .. staakt men in de weekends .. niehoe .. mag een mens nog wel staken ?
Snachts..? tussen 23.00 uur en 04.00 uur?
Dan staken ze zoveel ze willen.
jodewa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 20:01   #10
sepper
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. 't is altijd wat .. staakt men tijdens de week .. niehoe .. staakt men 's maandags of 's vrijdags .. niehoe .. staakt men in de weekends .. niehoe .. mag een mens nog wel staken ?
Niet als je een monopoliepositie hebt.
sepper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 20:41   #11
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.936
Standaard

Gewoon ziekelijk. Zelfs de zomer weten ze te verkloten.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 22:10   #12
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Als ik de nacht moet doen dan doe ik zeven nachten op een rij en ben dan twee dagen thuis. Natuurlijk ben ik twee dagen thuis, ik heb het weekend ook gewerkt. Ik kom maandagmorgen om 06h00 thuis van zeven nachten en moet dan woensdag om 14h00 terug beginnen. Heb ooit meegemaakt dat ik maandagmorgen om 06h00 thuis kwam van zeven nachten en ik kon dinsdag om 14h00 terug beginnen.
Iedereen bij ons staat 35 kredietdagen achter en dagen achter van zaterdag en zondag te werken.
Maar van al diegene die hier klagen zijn 80% mensen die ergens op een bureau werken van 08h00 tot 17h00 en nooit zaterdag, zondag of feestdagen moeten werken.
Ik werk in de week, zaterdag, zondag en feestdagen en daarom sta ik zoveel dagen achter.
Als je het zelf niet doet kun je er ook geen mening over hebben.

Laatst gewijzigd door Patrick M. : 5 juli 2015 om 22:13.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 23:06   #13
rookie
Staatssecretaris
 
rookie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 2.684
Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Ik hoop dat er hier eens een treinbestuurder uitgebreid komt uitleggen wat er precies zo zwaar is aan dat beroep...mét bijv. ook een dienstrooster van 1 maand. Zo kunnen we meespreken....
(Vorige week nog een klappeke gedaan met iemand die een ganse dag in zo'n hoge kraancabine had gewerkt..... D�*t leek me een zwaar beroep....... )
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7
s1 4:00 11:05 5:35 13:00 c 13:45 19:45 r 6:20 15:00 r
s2 6:05 12:10 5:35 11:35 5:35 13:00 6:05 12:10 4:40 11:50 r r/c
s3 r/c 6:05 12:10 4:00 10:30 r 15:35 0:30 14:35 23:10 14:10 22:45
s4 13:45 19:45 10:40 19:00 c 5:35 11:35 3:00 10:30 r c
s5 5:35 11:35 5:05 13:45 4:00 11:05 3:00 10:30 4:00 10:30 r r/c
s6 r/c 16:25 1:10 15:30 0:30 14:30 22:35 13:45 19:45 10:45 18:35 9:35 18:00
s7 r c 6:05 12:10 4:10 11:05 5:45 13:45 r r/c
s8 13:00 19:00 13:45 19:45 12:45 19:05 13:50 21:45 13:00 20:00 r r/c
s9 11:45 19:25 12:20 19:00 10:40 19:00 c 5:35 13:00 r r
s10 5:00 13:10 r 11:20 19:45 11:15 19:25 13:50 20:25 c r
s11 13:00 19:00 14:15 22:30 16:25 1:10 15:35 0:30 14:30 22:35 c r/c
s12 r 11:40 19:10 c 5:35 13:00 4:10 11:05 5:25 12:00 7:15 16:00
s13 r 12:45 19:05 12:25 19:00 15:00 0:15 14:15 22:30 c r
s14 12:45 19:05 13:50 21:45 13:00 19:00 13:00 19:00 12:20 19:00 r o
s15 4:30 11:40 r 6:00 14:05 5:05 13:45 5:35 11:35 r R/C
s16 15:20 0:15 15:30 0:30 15:20 0:15 14:15 22:30 13:00 19:00 r/c r
s17 11:45 19:10 r/c 12:20 19:00 c 6:05 12:10 3:05 10:05 5:55 13:00
s18 3:00 10:30 r 14:15 22:30 13:45 19:45 13:45 19:45 c r
s19 14:30 22:35 13:45 19:45 13:50 21:45 13:45 19:45 10:40 19:00 r o
s20 4:40 11:50 4:00 10:30 4:40 12:50 c 5:00 13:10 r c
s21 5:00 12:30 3:00 10:30 r 16:25 1:10 16:25 0:40 14:45 22:45 14:35 23:35
s22 14:15 22:30 13:45 19:45 r 12:20 19:00 12:45 19:05 c c
s23 6:00 14:00 4:00 11:05 r 12:45 19:05 13:45 19:45 r r/c
s24 13:45 19:45 13:00 19:00 11:15 19:25 10:40 19:00 r 7:15 16:00 6:20 15:00
s25 RES 6:00 14:00 c 5:00 13:10 4:30 11:40 r c
s26 5:05 13:45 4:40 11:50 3:00 9:45 4:00 10:30 r 17:35 0:40 15:40 0:40
s27 16:25 1:10 15:20 0:15 14:30 22:35 13:00 19:00 r/c c r
s28 12:20 19:00 c 5:00 13:10 5:00 12:30 6:00 14:00 c r
s29 13:50 21:45 13:00 19:00 11:45 19:10 c r 9:35 18:00 10:45 18:35
s30 c 5:00 13:10 4:30 11:40 4:40 11:50 5:00 12:30 r o
s31 4:00 10:30 5:00 12:30 5:05 14:00 r 15:20 23:55 15:40 0:40 17:35 0:40
s32 15:30 0:30 14:30 22:35 13:45 19:45 r 11:45 19:10 c c
s33 5:35 13:00 4:30 11:40 5:00 13:45 6:00 14:00 r r r/c
s34 13:45 19:45 11:15 19:25 13:20 19:45 11:45 19:10 11:15 19:25 r r/c
s35 10:40 19:00 c 5:35 11:35 4:30 11:40 r 5:55 13:00 5:25 11:55

ik hoop dat het leesbaar is (tabellen is blijkbaar niet voorzien ).
Je leest het zo : je begint met dienst S1 op een maandag (R1) dan ga je naar dienst S2 op een dinsdag(R2)enz. na R7(zondag) begin je terug op R1 (maandag).het eerste is het beginuur het tweede het einduur. Tijdens je uren heb je GEEN onderbreking dus eten is terwijl je rijdt of terug meenemen naar huis
Dit systeem volg je 2 - 3 maand dan ben je een maand "buiten reeks" dwz men zegt u op het eind van de dienst wanneer/of je 's anderendaags moet komen. Verlof (dat volgens de NMBS een gunst is) kan enkel toegekend worden als alle diensten verzekerd zijn, dus min. 3 maand op voorhand aanvragen.(kan dan nog de laatste dag terug ingetrokken worden).de R is rust equivalent van zondag, C is compensatie equivalent van zaterdag. In de RTP periode (verlofperiode) worden verschillende C en R omgezet naar een speciale dienst voor seizoenstreinen(toeristentreinen)
P.S. de reeks is van 2009 : vanaf 7 september 2009 verplicht thuis om al het achterstallig verlof op te nemen tegen 1 mei 2010 (pensioen) Sindsdien is het nog verslechterd zowel qua uren als verlof (personeelstekort.
verlof : 24 dagen + 13 KD dagen(omdat men indertijd te lam was om de reeksen aan te passen naar de nieuwe werktijden.
uw arbeidsperiode wordt berekend over 3 maand en dan gemiddelede per week. een O overgang is een fopspeen omdat de ir's geen opeenvolging van diensten kunnen opstellen waarin de rusttijden(tussen 2 diensten) kunnen gerealiseerd worden, men is wel zo vriendelijk om hiervoor 9 h van de gepresteerde uren af te trekken
__________________
не ходить вокруг да около
Draai niet rond de pot

Laatst gewijzigd door rookie : 5 juli 2015 om 23:20.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 09:23   #14
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.795
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
ik hoop dat het leesbaar is (tabellen is blijkbaar niet voorzien ).
Maak een tabel zet om naar JPG, dan kan je het leesbaar maken. Nu is het bijna niet te doen.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 09:37   #15
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Als ik de nacht moet doen dan doe ik zeven nachten op een rij en ben dan twee dagen thuis. Natuurlijk ben ik twee dagen thuis, ik heb het weekend ook gewerkt. Ik kom maandagmorgen om 06h00 thuis van zeven nachten en moet dan woensdag om 14h00 terug beginnen. Heb ooit meegemaakt dat ik maandagmorgen om 06h00 thuis kwam van zeven nachten en ik kon dinsdag om 14h00 terug beginnen.
Iedereen bij ons staat 35 kredietdagen achter en dagen achter van zaterdag en zondag te werken.
Maar van al diegene die hier klagen zijn 80% mensen die ergens op een bureau werken van 08h00 tot 17h00 en nooit zaterdag, zondag of feestdagen moeten werken.
Ik werk in de week, zaterdag, zondag en feestdagen en daarom sta ik zoveel dagen achter.
Als je het zelf niet doet kun je er ook geen mening over hebben.
Er is toch iets dat ik niet echt snap. Je werkt 7 dagen op rij, dus heb je twee dagen teveel gewerkt. Worden dat recuperatiedagen? Die 'twee' dagen thuis, dat is dan die recuperatiedagen die je opneemt? Of zie ik dat verkeerd? Dus op 63 dagen, had je 18 dagen thuis moeten zijn maar ben je in het beste geval er maar 14 thuis?

Ik neem aan dat je premies krijgt voor feestdagen en zondagen, eventueel ook voor avondshiften (of gewoon een hoger loon). Is het daarvoor dat er nu gestaakt wordt? Is het omdat de werkdruk te hoog wordt? Of is het zoals hieronder vermeld wordt de werkdruk die ondraaglijk is?

Je zegt dat de mensen die kantoorjobs doen, het meeste klagen. Is dat dan over jullie functies of omdat zij ook zo'n werkdruk hebben/andere redenen?
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 09:39   #16
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Als ik de nacht moet doen dan doe ik zeven nachten op een rij en ben dan twee dagen thuis. Natuurlijk ben ik twee dagen thuis, ik heb het weekend ook gewerkt. Ik kom maandagmorgen om 06h00 thuis van zeven nachten en moet dan woensdag om 14h00 terug beginnen. Heb ooit meegemaakt dat ik maandagmorgen om 06h00 thuis kwam van zeven nachten en ik kon dinsdag om 14h00 terug beginnen.
Iedereen bij ons staat 35 kredietdagen achter en dagen achter van zaterdag en zondag te werken.
Maar van al diegene die hier klagen zijn 80% mensen die ergens op een bureau werken van 08h00 tot 17h00 en nooit zaterdag, zondag of feestdagen moeten werken.
Ik werk in de week, zaterdag, zondag en feestdagen en daarom sta ik zoveel dagen achter.
Als je het zelf niet doet kun je er ook geen mening over hebben.
Dus dan moet het maar uitgewerkt worden op de reiziger?

Dat de NMBS vierkant draait is de schuld van de bonden, niet van "ons".
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 09:41   #17
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Er is toch iets dat ik niet echt snap. Je werkt 7 dagen op rij, dus heb je twee dagen teveel gewerkt. Worden dat recuperatiedagen? Die 'twee' dagen thuis, dat is dan die recuperatiedagen die je opneemt? Of zie ik dat verkeerd? Dus op 63 dagen, had je 18 dagen thuis moeten zijn maar ben je in het beste geval er maar 14 thuis?

Ik neem aan dat je premies krijgt voor feestdagen en zondagen, eventueel ook voor avondshiften (of gewoon een hoger loon). Is het daarvoor dat er nu gestaakt wordt? Is het omdat de werkdruk te hoog wordt? Of is het zoals hieronder vermeld wordt de werkdruk die ondraaglijk is?

Je zegt dat de mensen die kantoorjobs doen, het meeste klagen. Is dat dan over jullie functies of omdat zij ook zo'n werkdruk hebben/andere redenen?
Die mensen met kantoorjobs verdienen minder dan zo'n treinbestuurder, er zijn er zelfs met een universitair diploma die minder verdienen.

Dan komen kankeren en wenen, terwijl men in de jobdescriptie voor treinbestuurder zéér duidelijk is, gaat er bij mij niet in. De ware schuldigen blijven buiten schot, want o wee Jean Pierre Goossens.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 09:47   #18
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Ik hoop dat er hier eens een treinbestuurder uitgebreid komt uitleggen wat er precies zo zwaar is aan dat beroep...mét bijv. ook een dienstrooster van 1 maand. Zo kunnen we meespreken....
(Vorige week nog een klappeke gedaan met iemand die een ganse dag in zo'n hoge kraancabine had gewerkt..... D�*t leek me een zwaar beroep....... )

Niemand van dit forum zal kunnen ontkennen dat er ONVREDE is bij die groep mensen. Het is dan aan de werkgever om die onvrede weg te nemen. Ofwel praat je met die mensen en kom je tot oplossingen, ofwel moet je de procedure opstarten om deze mensen te ontslaan, maar......de NMBS doet geen enkel van de twee.
De politiekers, twee vroegere NMBS bazen, nl E Schouppe CD&V en Marc Descheemaecker NVA voeren nu het hoge woord. Maar toen zij het voor het zeggen hadden bij de NMBS was de chaos nog kompleter !
En wat de uitleg over ZWAAR beroep betreft: dat JAN JAMBON eerst eens komt uitleggen WAAROM politieagent een zwaar beroep is, en bijgevolg 8 jaar eerder op pensioen mag gaan dan bv een bouwvakker, en WAAROM parlementaire op 52 op pensioen mogen, en of dit een NOG ZWAARDER beroep is dan politieagent ?
Dat zou heel veel duidelijk maken.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 09:53   #19
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Dus dan moet het maar uitgewerkt worden op de reiziger?

Dat de NMBS vierkant draait is de schuld van de bonden, niet van "ons".
"Dat de NMBS vierkant draait is de schuld van de bonden, niet van ons "
E Schouppe CD&V en Marc Descheemaecker NVA treffen hierin natuurlijk geen ENKELE schuld.
Bovendien betreft het hier een NIET erkende vereniging ! !
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 09:53   #20
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
"Dat de NMBS vierkant draait is de schuld van de bonden, niet van ons "
E Schouppe CD&V en Marc Descheemaecker NVA treffen hierin natuurlijk geen ENKELE schuld.
Bovendien betreft het hier een NIET erkende vereniging ! !
Alle hop, alweer de N-VA. Descheemaeker was toen nog niet bij ons, maar kom.

Ja ook zij, maar vooral de bonden. Kunt u ook echt counteren?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be