Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 juli 2015, 20:03   #21
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
De google auto kan dit alleszins op dit moment nog niet.
Heeft dat iemand beweerd dat een google auto nu al alles beheerst ?
De toic-titel is zelfrijdende Tesla... tegen 2020

Uw posten 11 en 12 weet je nog ? Uw glazen-bol-posten dat een google auto tegen 2020 niet kan ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Alleen zijn die zelfrijzende autos er nog niet. En in 2020 zullen die er ook nog niet zijn.


Citaat:
Met als gevolg dat hij bij afslagmanouevres inderdaad soms blijft steken, omdat hij de intenties van een voetganger niet kan interpreteren.
Jaja, maar al geen ongeval dus ?

Hieronder gaat het eigenlijk over, de zelfrijdende auto in de nabije toekomst:
Google hoopt realistisch tegen 2018, andere zullen enkele jaren later hopelijk volgen, mss mogen we dan wel betere weginfrastructuur verwachten... ik vrees ervoor...

Citaat:
Für 2018 ist der offizielle Start des Google-Autos geplant. Allerdings gibt es bis dahin noch viele Herausforderungen nicht nur für Google, sondern auch für die Konkurrenz und die Hüter der Straßenverkehrsordnung.

Google fordert Autobauer heraus

Seit dem der Internet-Konzern die Entwicklung des Autos bekanntgegeben hat, ist auch die Konkurrenz gefragt. Die Liste der Hersteller, die auch an Prototypen arbeiten ist lang: Audi, BMW, Daimler, Ford, Mercedes-Benz, Nissan, Renault, Tessla, Toyota oder Volvo gehören dazu. Viele Hersteller erwarten für 2020 Automodelle, die in den Autopiloten-Modus wechseln können.

Gesetze bremsen Entwicklung aus
http://www.rp-online.de/digitales/in...-aid-1.4205805
Voor de laatste zin vrees ik dat het 5 jaar langer gaat duren... ttz in Belstilstand 10 jaar...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 6 juli 2015 om 20:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 20:12   #22
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Heeft dat iemand beweerd dat een google auto nu al alles beheerst ?
De titel is zelfrijdende Tesla tegen 2020

Uw posten 11 en 12 weet je nog ? Uw glazen-bol-posten dat een google auto tegen 2020 niet kan ?
Ik zeg dat het onwaarschijnlijk is. Dat soort meningen mag ik nog steeds verkondigen, en ook proberen te staven. 2020, dat is nog maar vijf jaar.
Ik stel vast dat zelfrijdende autos ons bij herhaling beloofd zijn, en dat het er telkens niet van gekomen is.
En de grootste obstakels zijn niet technisch, maar legaal.
Het is bijvoorbeeld al heel erg lang perfect technisch mogelijk om pilootlose vliegtuigen te hebben. En toch zit er nog steeds overal een paar piloten vooraan...

Ik weet verder ook hoe het gaat met IT projecten. De laatste 10 procent, daar gaat dus het leeuwendeel van de tijd in zitten. De Google Auto kent op dit moment nog niet eens her verschil tussen een steen en een prop papier, kan niet rijden als het regent, en raakt inderdaad nog altijd vaak in de war van voetgangers:
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...

Laatst gewijzigd door Zwitser : 6 juli 2015 om 20:13.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 20:15   #23
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Ik zeg dat het onwaarschijnlijk is. Dat soort meningen mag ik nog steeds verkondigen, en ook proberen te staven. 2020, dat is nog maar vijf jaar.
Ik stel vast dat zelfrijdende autos ons bij herhaling beloofd zijn, en dat het er telkens niet van gekomen is.
En de grootste obstakels zijn niet technisch, maar legaal.
Het is bijvoorbeeld al heel erg lang perfect technisch mogelijk om pilootlose vliegtuigen te hebben. En toch zit er nog steeds overal een paar piloten vooraan...

Ik weet verder ook hoe het gaat met IT projecten. De laatste 10 procent, daar gaat dus het leeuwendeel van de tijd in zitten. De Google Auto kent op dit moment nog niet eens her verschil tussen een steen en een prop papier, kan niet rijden als het regent, en raakt inderdaad nog altijd vaak in de war van voetgangers:
Voetgangers moeten zich aanpassen aan het google-verkeer niet andersom.
Dat gaat tijd worden.

Ook de wegcode zal aangepast moeten worden, al de niet-werkende regels eruit zoals de niet werkende voorrang van rechts vanaf er 3 voertuigen een kruispunt gelijktijdig naderen. De verkeersregels zullen eindelijk duidelijk worden en zonder interpretatie. Naja dat zal idd het grootste obstakel worden, ook als de Google cars er al járen zijn.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 6 juli 2015 om 20:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 20:18   #24
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Voetgangers moeten zich aanpassen aan het google-verkeer niet andersom.
Dat gaat tijd worden.
Daar ga je dus in een hoop landen geen politieke meerderheid voor vinden.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 20:20   #25
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Daar ga je dus in een hoop landen geen politieke meerderheid voor vinden.
Moeten voetgangers zich niet aanpassen aan spoorverkeer ?

Citaat:
Artikel 12. Verplichting voorrang te verlenen

12.1. Elke weggebruiker moet voorrang verlenen aan de spoorvoertuigen; daartoe moet hij zich zo snel mogelijk van de sporen verwijderen.
Zo simpel is het vandaag al...

Citaat:
Het is bijvoorbeeld al heel erg lang perfect technisch mogelijk om pilootlose vliegtuigen te hebben. En toch zit er nog steeds overal een paar piloten vooraan...
Toch heel slecht vergelijk hoor.... Vliegtuigen moeten steeds voldoende snelheid halen integendeel tot...
Neem eens de huidige zelfrijdende treinen om te beginnen... die ken je zeker toch ?
Citaat:
http://www.tagesspiegel.de/wirtschaf.../10865356.html
Bei U-Bahnen ist der automatische Betrieb längst Alltag - vielleicht auch bald im ICE.
(mss een goed idee voor BE ?
Citaat:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2383724
Treinbestuurders ASTB gaan elke zaterdag van zomervakantie staken
)

nog google-car:
http://www.heise.de/tp/artikel/44/44904/1.html
het waren steeds de anderen...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 6 juli 2015 om 20:38.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 21:15   #26
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.775
Standaard

Jongens, kijk nu toch even naar de cijfers: hoe gaat Uber de aanschaf van een half miljoen auto's aan 100.000 euro per stuk financieren?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 21:37   #27
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Jongens, kijk nu toch even naar de cijfers: hoe gaat Uber de aanschaf van een half miljoen auto's aan 100.000 euro per stuk financieren?
Op zijn Grieks met andermans geld en dan rap failliet zonder terug te betalen.
Belastingbetalers passen wel weer bij.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 21:48   #28
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Jongens, kijk nu toch even naar de cijfers: hoe gaat Uber de aanschaf van een half miljoen auto's aan 100.000 euro per stuk financieren?
Lijkt me idd ongelooflijk bluffen ook bij een gunstprijs van pakweg 50.000 $ per auto (een Tesla 85D kost vandaag 67.500 $ in de USA (-federal credit)). Tegen 2017 komt de Tesla III op de markt, die gaat veel minder kosten, namelijk circa 27.500 $ (idem) http://www.fool.com/investing/genera...ould-fail.aspx

Ook 15-20 miljard $ is té, ergens moet het geld vandaan komen...

Lees ook de bovenste reactie op het artikel...
Citaat:
https://chargedevs.com/newswire/uber...uy-all-500000/

CEO Travis Kalanick is a sorry scum bag and is not to be trusted with anything...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 6 juli 2015 om 21:48.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2015, 04:42   #29
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Moeten voetgangers zich niet aanpassen aan spoorverkeer ?
Als een trein zijn spoorlijn verlaat heeft hij geen voorrang meer hoor. Autonome autos op dezelfde manier behandelen als spoorvoertuigen is maar mogelijk als deze zich, net als spoorvoertuigen, beperken tot bepaalde, welomschreven routes.

De wet zegt, dat autos zich in bepaalde omstandigheden aan voetgangers aan te passen hebben, en niet omgekeerd.
Zeker in landen die jij graag als voorbeeld aanhaalt, zoals Duitsland...

Het is politiek niet haalbaar dat te veranderen. Het is ook niet wenselijk. Ik wil in een woongebied dat spelende kinderen absolute voorrang genieten bijvoorbeeld. Dat heet beschaving.

Citaat:
Neem eens de huidige zelfrijdende treinen om te beginnen... die ken je zeker toch ?
Er zijn relatief weinig zelf rijdende treinen. In de Australische woestijn denkt men er over na...

Maar in de praktijk is er weinig animo voor automatische treinen, of automatische vliegtuigen. En autonome auto's? Wil ik nog wel eens zien. Zoals ik al aangaf: Op dit moment kan de Google Car nog niet eens met een regenbui overweg.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...

Laatst gewijzigd door Zwitser : 7 juli 2015 om 04:42.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2015, 09:03   #30
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
De wet zegt, dat autos zich in bepaalde omstandigheden aan voetgangers aan te passen hebben, en niet omgekeerd.
Zeker in landen die jij graag als voorbeeld aanhaalt, zoals Duitsland...
Je verzint dus maar wat. In geen enkel land moet men kunnen stoppen voor een bewezen onvoorziene hindernis (voetganger fietser, dier enz...).
In geen enkel land mag men het verkeer nodeloos hinderen of blijven belemmeren ook in een woonerf niet, ook niet door voetagngers en kinderen die daar op de rijbaan voorrang genieten.

En bij pure overmacht zijn de verkeerswetten al sowieso niet meer van tel.

Indien je denkt van wel citeer eens die verkeerswetten (ook uit het buitenland) waarin men dat wel zou moeten ?

Je stelt dus gewoon onmogelijke eisen aan het wegverkeer, en dat wil jij zelfs doen met een google car die zelfs veel sneller kan reageren als een menselijke bestuurder ? Niet te zot doen hé. Zoals ik al stelde is het (huidig) verkeersreglement de basis.

Veiligheid van alle weggebruikers is prioritair, en niet het willetje van een gestoorde zwakke weggebruiker die andere levens in gevaar brengt door zelfdodingsneigingen. Zo kan ik talrijke voorbeelden geven.

Ik citeer je alvast "een Belgische onvoorzienbaarheid":
Citaat:
Artikel 10. Snelheid
10.1.

1° Elke bestuurder moet zijn snelheid regelen zoals vereist wegens de aanwezigheid van andere weggebruikers, in ’t bijzonder de meest kwetsbaren, de weersomstandigheden, de plaatsgesteldheid, haar belemmering, de verkeersdichtheid, het zicht, de staat van de weg, de staat en de lading van zijn voertuig; zijn snelheid mag geen oorzaak zijn van ongevallen, noch het verkeer hinderen.

2° De bestuurder moet, rekening houdend met zijn snelheid, tussen zijn voertuig en zijn voorligger een voldoende veiligheidsafstand houden.

3° De bestuurder moet in alle omstandigheden kunnen stoppen voor een hindernis die kan worden voorzien.

10.2. Geen enkele bestuurder mag de normale gang van andere bestuurders hinderen door abnormaal traag te rijden wanneer daar geen geldige reden toe is, of door plots te remmen wanneer dit niet om veiligheidsredenen vereist is.
Als je wilt weten wat een onvoorziene hindernis (meestal zwakke weggebruiker) betekent, hier een studie:
https://www.law.kuleuven.be/jura/art/20n2/huynen.pdf

hieruit citeer ik het geval van een fietser en voetganger:
Citaat:
Een autobestuurder die een mislukt noodmaneuver uitvoert ten aanzien van een fietser (of bromfietser), kan van elke aansprakelijkheid vrijgesproken worden wanneer hij dit deed om een fietser te ontwijken die plots links afslaat op het ogenblik dat de bestuurder zijn inhaalmaneuver begon (38), of wanneer de fietser plots uit een zijstraat te voorschijn kwam terwijl hij geen voorrang had (39), of wanneer een snelrijdende fietser niet rechts op de rijbaan bleef rijden (40) of zelfs wanneer een fietser plots de weg verlaat (41). In al deze gevallen werd de fietser door zijn gedrag als een onvoorzienbare hindernis bestempeld.
...
V. VOETGANGERS
Naast de fietsers en bromfietsers vormen de voetgangers een zeer kwetsbare groep van weggebruikers. Over een bijzondere deelgroep van voetgangers, de kinderen, wordt onder infra nr. VI gehandeld.
De algemene principes die gelden t.a.v. de onvoorzienbaarheid van het gedrag van fietsers en bromfietsers gelden ook t.a. v. voetgangers. ...]
Uiteraard eens de zwakke weggebruiker voorzienbaar wordt moet de bestuurder al het mogelijke doen het ongeval te vermijden en indien niet mogelijk de ongevalgevolgen te verminderen. De Duitse wegcode heeft daar een mooi beginartikel § 1.

Citaat:
Het is politiek niet haalbaar dat te veranderen. Het is ook niet wenselijk. Ik wil in een woongebied dat spelende kinderen absolute voorrang genieten bijvoorbeeld. Dat heet beschaving.
Dat kan enkel bij het verkeersbord woonerf, daar geldt 20 kmh. Daar genieten ze een specifiek bepaalde voorrang en nergens anders. Google cars kunnen ook met dat verkeersbord omgaan. Maar als kinderen googleauto´s in de toekomst willen pesten dan is het maar zo zeker ?
Maar ook in een woonerf mogen kinderen het verkeer niet nodeloos belemmeren, dan bestraft men maar de ouders...
Citaat:
http://wegcode.be/wetteksten/secties...e/182-art22bis
Artikel 22bis. Verkeer in woonerven en in de erven
Binnen de woonerven en de erven:
F12a F12b

1° mogen de voetgangers de ganse breedte van de openbare weg gebruiken : spelen zijn er eveneens toegelaten;

2° mogen de bestuurders de voetgangers niet in gevaar brengen en ze niet hinderen; zo nodig moeten zij stoppen. Zij moeten bovendien dubbel voorzichtig zijn ten aanzien van kinderen. De voetgangers mogen het verkeer niet nodeloos belemmeren;

3° is de snelheid beperkt tot 20 km per uur;

4° a) is het parkeren verboden, behalve :

op de plaatsen die afgebakend zijn door wegmarkeringen of door een wegbedekking in een andere kleur en waar de letter P aangebracht is;
op plaatsen waar een verkeersbord het toelaat.
b) mogen de stilstaande of geparkeerde voertuigen rechts of links ten opzichte van hun rijrichting opgesteld worden.
En ik wil niet dat meerijdende kinderen als autoinzittende verongelukken omdat papa uitwijkt voor een voetganger of fietser die plots de weg oversteekt waardoor papa uitwijkt en frontaal op een bus inrijdt. Dat heet gezond verstand.

Straks gaat men nog de bestuurder van een wettelijk geparkeerde auto terechtwijzen omdat een kind al spelend tegen de auto opliep.

Politiek is alles haalbaar, anders moeten ze maar het verkeer afschaffen uiteraard ook het gevaarlijke antieke openbaar vervoer met tot driemaal zo lange remwegen (tram in steden).
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 juli 2015 om 09:33.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2015, 09:46   #31
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
En autonome auto's? Wil ik nog wel eens zien. Zoals ik al aangaf: Op dit moment kan de Google Car nog niet eens met een regenbui overweg.
Ben je daar zeker van ? Deze bron ?
http://www.dailymail.co.uk/sciencete...r-reveals.html

Met een actieve mini-radar met druppelherkenning (door polarisatie) en wegfiltering in de ontvanger zou dat wel moeten kunnen.
Vbn zien we op onze (militaire) vliegvelden:
https://de.wikipedia.org/wiki/PAR-80
http://www.afsbw.de/index.php/flusi/...herungstechnik
Vliegtuigen kunnen zo de laatste 10 nmi (18 km) blind begeleid worden en door de sterkste regenbuien veilig landen.

Met gedigitaliseerd display: http://www.intersoft-electronics.com/HTML/PAR80.html

Uiteraard dan een "omgekeerd systeem" waar men de voertuigen en wegrand kan detecteren en herkennen en het google systeem kan voeden.

Google car heeft idd nog problemen met mist en regen maar als google zegt tegen 2018-2020 met die problemen klaar te zijn hoef ik geen reden te zoeken daar aan te twijfelen.

Citaat:
Is Google's driverless car a fair weather friend? Vehicle WON'T work in heavy rain or snow, insider reveals

Google's autonomous cars can't navigate 99% of the US, an insider said
Current prototype is very reliant on maps and can't react like a human
Cars aren't driven in the rain or snow as detection technology can't distinguish between droplets or flakes and obstacles on the road

Despite current pitfalls, Chris Urmson, director of the Google car team he believes the cars will be fully functional in five years

PUBLISHED: 13:27 GMT, 1 September 2014

Read more: http://www.dailymail.co.uk/sciencete...#ixzz3fC91W53U
In elk geval zie ik dat de eerdere prognose 2018 al 2020 geworden is:
Citaat:
http://recode.net/2015/03/17/google-...in-five-years/
Google Self-Driving Car Chief Wants Tech on the Market Within Five Years
March 17, 2015
Eerst alles in droge omstandigheden beheersen dan de rest...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 juli 2015 om 10:16.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2015, 18:49   #32
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
In elk geval zie ik dat de eerdere prognose 2018 al 2020 geworden is:
Een goede reden on skeptisch te zijn dus.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2015, 00:14   #33
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Ik geloof er in,5 jaar is een eeuwigheid op technisch gebied,duizenden auto's zonder chauffeur die op vloeibare batterijen rijden.
't Gaat helemaal goed komen...
Hackers nemen controle auto over
Entertainmentsysteem
De programmeurs Charlie Miller en Chris Valasek ontdekten het veiligheidslek in het entertainmentsysteem van de auto, dat met het internet verbonden is. Met een journalist van het Amerikaanse magazine Wired aan het stuur van de auto, namen ze tijdens een rit in de staat Missouri de controle van op een afstand over.

De twee hackers hadden twee jaar geleden al een gelijkaardig kunststukje geleverd, maar toen hadden ze hun computers rechtstreeks op het voertuig aangesloten. Nu gingen ze, dankzij de internetverbinding, nog een stapje verder.



Eigenlijk kan je dus de huidige generatie wagens al hacken. Wat gaat het later worden?
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2015, 09:00   #34
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
't Gaat helemaal goed komen...
Hackers nemen controle auto over
Entertainmentsysteem
De programmeurs Charlie Miller en Chris Valasek ontdekten het veiligheidslek in het entertainmentsysteem van de auto, dat met het internet verbonden is. Met een journalist van het Amerikaanse magazine Wired aan het stuur van de auto, namen ze tijdens een rit in de staat Missouri de controle van op een afstand over.

De twee hackers hadden twee jaar geleden al een gelijkaardig kunststukje geleverd, maar toen hadden ze hun computers rechtstreeks op het voertuig aangesloten. Nu gingen ze, dankzij de internetverbinding, nog een stapje verder.



Eigenlijk kan je dus de huidige generatie wagens al hacken. Wat gaat het later worden?
Fwiejoew! Die Tesla's beginnen er vreemder en vreemder uit te zien. Deze lijkt zelfs als twee druppels water op een Jeep!
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2015, 08:40   #35
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Ik lees twee dingen : eventueel en 2020.
Dus niets meer dan een mediastunt om even in de kijker te lopen. Hoogstwaarschijnlijk nog eens door tesla zelf gedaan.
Ik blijf erbij : met een tesla rijden is hetzelfde als op een oude bomma zitten die als een opblaaspop daar maar ligt te liggen. Die wagens hebben nul, nul een ziel. Je beweegt van punt A naar punt B maar het rijplezier is nihil. En de ENIGE REDEN dat mensen dat kopen is het fiscaal gunstregime op die wagens. Zelfs die P85D met zijn 700PK is een oude bommadoos op 4 wielen. Tesla Antwerpen lost dit op door een geil poppemieke hun wagens te laten voorstellen. In een kort rokje en een open boezem die oude grijsaards wat opgeilen

Laatst gewijzigd door PORSCHE : 24 juli 2015 om 08:40.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2015, 09:00   #36
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Ik blijf erbij : met een tesla rijden is hetzelfde als op een oude bomma zitten die als een opblaaspop daar maar ligt te liggen. Die wagens hebben nul, nul een ziel. Je beweegt van punt A naar punt B maar het rijplezier is nihil.
Jij hebt duidelijk nog nooit met een elektrische auto gereden.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2015, 09:02   #37
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
't Gaat helemaal goed komen...
Hackers nemen controle auto over
[i]Entertainmentsysteem
De programmeurs Charlie Miller en Chris Valasek ontdekten het veiligheidslek in het entertainmentsysteem van de auto, dat met het internet verbonden is. Met een journalist van het Amerikaanse magazine Wired aan het stuur van de auto, namen ze tijdens een rit in de staat Missouri de controle van op een afstand over.
Ik vind het een vreemd verhaal. Op afstand de remmen uitschakelen? Voor zover ik weet dienen de remmen in de auto nog steeds te werken zelfs als die geheel uitgeschakeld is. Hoogstens is de rembekrachtiging uitgeschakeld.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2015, 11:50   #38
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Jij hebt duidelijk nog nooit met een elektrische auto gereden.
Maar hij kent duidelijk wél alles van opblaaspoppen en van op oude bommadozen zitten...
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2015, 12:05   #39
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Ik vind het een vreemd verhaal. Op afstand de remmen uitschakelen? Voor zover ik weet dienen de remmen in de auto nog steeds te werken zelfs als die geheel uitgeschakeld is. Hoogstens is de rembekrachtiging uitgeschakeld.
Ik vind het vooral iets om bang van te worden. Nu zullen er weinig hackers zich richten op auto's want veel bankrekeningen of zo gaan ze er niet mee kunnen plunderen. Maar toch ziet het er naar uit dat de toekomstige wagens als een windowsproduct elke week tien updates moeten hebben en een serieuze antivirus of zo...
Je zit al met een wagen waar je weinig controle over hebt, 't gevaar dat iemand anders vanop afstand dat beetje controle nog kan overnemen is iets waar ze vrij stil over blijven. Maar ook dat zal wel vooruitgang zijn.
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2015, 17:44   #40
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ik vind het vooral iets om bang van te worden. Nu zullen er weinig hackers zich richten op auto's want veel bankrekeningen of zo gaan ze er niet mee kunnen plunderen. Maar toch ziet het er naar uit dat de toekomstige wagens als een windowsproduct elke week tien updates moeten hebben en een serieuze antivirus of zo...
Je zit al met een wagen waar je weinig controle over hebt, 't gevaar dat iemand anders vanop afstand dat beetje controle nog kan overnemen is iets waar ze vrij stil over blijven. Maar ook dat zal wel vooruitgang zijn.
Er zijn op dit moment vziv nog geen auto's die geheel "drive by wire" zijn. Het rempedaal is bijvoorbeeld nog steeds hydraulisch met de remmen verbonden.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be