![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#4141 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik zie op tv niets anders dan lachende en dansende Grieken?
Heeft men dan toch al hun schulden kwijtgescholden? Bij mij mochten ze oprotten uit de EU en alles tot de laatste Euro terugbetalen. Gedaan met lachen en dansen. ![]() Was dat niet met de meeste landen die toetraden tot de EU dat die gelijk hun schuldenberg op de rug van de EU gooiden?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|
|
#4142 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Sorry, maar voor mij is het nog simpeler. Ze hebben een democratisch referendum mogen houden in Griekenland. Fijn ! Ewel, ze mogen er hier ook een houden. Of wij nog één eurocent willen besteden aan die gasten. En volgens mij willen die gasten simpelweg niet 'genezen'. Ze willen alleen blijven profiteren. Dus op dat Vlaams referendum zou ik antwoorden dat het echt genoeg geweest is.. En de volgende keer dat ik er op vakantie zou gaan, zal ik dan mijn euros wel wisselen naar nieuwe drachmes. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#4143 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Eerder snel dan langzaam. De banken blijven gesloten en de automaten raken leeg. Het zal voor de Grieken pijnlijk worden. "Eigen schuld, dikke bult", zullen velen zeggen. http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...oodsteun.dhtml Citaat:
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 Laatst gewijzigd door Anselmo : 6 juli 2015 om 20:18. |
||
|
|
|
|
|
#4144 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Wij gaan zulk referendum niet krijgen, nooit. Belgie zit zoo hoog met zijn kop in de spreekwoordelijke EU*******, dat zelfs Thyssens het niet weet dat ze bruin ziet. De droom van een groot, sterk en ééngemaakt Europa verblindt al onze politici. Maar ik begrijp je sentiment. Helaas vinden velen het hier gemakkelijker met de vinger naar "de Grieken" te wijzen, zij het volk, zij Syriza. Onwetend spelen ze recht in de kaart van de Eurocraten... Ik hoop dat Tsipras een goeie reden heeft om er tot hiertoe niet uit te stappen... |
|
|
|
|
|
|
#4145 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Erger nog, ook de privékluizen in de banken blijven gesloten. Dus wie daarin zijn euro's bewaarde kan er niet meer bij. Dat is een voorbode van de invoering van de drachme. De euro's moeten worden ingeleverd en geruild voor een drachme die veel minder waard zal zijn. Zo gaat dat.
|
|
|
|
|
|
#4146 | |
|
Minister-President
|
http://www.zerohedge.com/news/2015-0...ivity-analysis
Die bail-in gaat er komen. Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4147 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De ECB geeft geen geld meer , zoals verwacht , want buiten hun bevoegdheid.
Nu zal Tsipras snel met nieuwe voorstellen moeten afkomen of hij kan tegen het einde van de week zijn volk leren grazen en lezen aan fotosynthese doen. Wat heeft die zeveraar nu gewonnen met zijn oproep om nee te stemmen ? |
|
|
|
|
|
#4148 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#4149 | ||
|
|
Citaat:
‘We’ hebben dus géén ‘fouten gemaakt’, enfin, gij en ik toch niet, maar wel deze toffe jongens: http://www.knack.be/nieuws/belgie/ve...mal-23596.html En vooral het selecte bankclubje van dit sujet is de oorzaak van de huidige shit in Griekenland en bij uitbreiding de (geplande) downfall van heel Europa: http://archief.uitpers.be/artikel_view.php?id=3130 Willen we daar écht mee voort ? Niet de Griekse/Europese bevolking dient te bloeden voor de huidige toestand, Patrick, niet de bevolking… Citaat:
Elke Europese regering die ten tijde van de bankencrisis (2008) met hun bailout de toekomst en het maatschappeijk welzijn van hun volk verkwanselde aan die frauderende banksters, verdient het eveneens om voor een oorlogstribunaal te verschijnen. Met minder dan dat zal rechtvaardigheid nooit zegevieren. |
||
|
|
|
|
|
#4150 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#4151 | |
|
|
Citaat:
Typische sos, ik geen eten, gij geen eten.
|
|
|
|
#4152 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is altijd de prijs van het collectivisme. Je betaalt altijd voor de kemels van de "leiders". Het is niet voor niks dat ik een libertariers ben hoor.
|
|
|
#4153 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als hij eerlijk de situatie van de ECB aan zijn volk had uitgelegd, hoeveel nee stemmers had hij dan gehad ?
|
|
|
|
|
|
#4154 | |
|
|
Citaat:
Na Griekenland volgt de volgende zwakkere om de lus rond de nek te krijgen. Hopelijk hebben ze dezelfde fierheid als de Grieken en gooien hun miljarden tekort ook op de faillissementenhoop. Kijken wat de financiële wereld daar gaat op uitvinden. |
|
|
|
|
|
|
#4155 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Foei die bric-landen die juist door anti-fascisten bejubeld worden.
|
|
|
|
#4156 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De ECB is allang buiten haar boekje gegaan met het Griekse financieel systeem: had ze haar regels strikt opgevolgd dan was Griekenland eigenlijk al de facto uit de Euro gevlogen ergens in januari of februari. Maar omdat de ECB dacht dat het hulpprogramma zou doorgaan, hebben ze hun normale grenzen voor "noodvoeding" voor de Grieken opgetrokken en opgetrokken, tot men nattigheid begon te voelen, en serieus begon te denken dat er geen akkoord zou komen. De ECB heeft dan haar maximum grens vastgelegd. Tegen dat dat op is, liggen ze eruit. Dat was normaal gezien vorige week op geraakt. Maar door de begrenzingen die de regering in Griekenland heeft opgelegd, kunnen ze het nog uitzingen tot vrijdag of zaterdag of zo, aan 60 Euro de man. En dan liggen ze eruit. Zonder dat iemand dat "beslist". De ECB inkasseert zelfs een serieus verlies in collateral, omdat het vol junk bonds zit van de Griekse staat die niet veel waard zijn, en die ze normaal gezien niet hadden mogen aanvaarden. Maar zolang de onderhandelingen liepen, wilden ze het Griekse systeem niet nekken.
|
|
|
|
#4157 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4158 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Voor zover de Grieken consequent zouden zijn, 28% want ik dacht dat 72% in de Euro wilde blijven.
|
|
|
#4159 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|