Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2015, 20:05   #4141
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Ik zie op tv niets anders dan lachende en dansende Grieken?

Heeft men dan toch al hun schulden kwijtgescholden?

Bij mij mochten ze oprotten uit de EU en alles tot de laatste Euro terugbetalen. Gedaan met lachen en dansen.

Was dat niet met de meeste landen die toetraden tot de EU dat die gelijk hun schuldenberg op de rug van de EU gooiden?
Oud 6 juli 2015, 20:11   #4142
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Nogmaals, iedereen stapte in een "stabiel" bootje en ze gingen samen de rivier af.
Er waren duidelijke afspraken en de organisatie heeft goed nagekeken of iedereen wel kon zwemmen. Dat was hun verantwoordelijkheid en die willen ze nu afschuiven.
En waarom? Er valt er ene in 't water en de helft is zeeziek, de organisatie heeft gefaald!
In plaats van dan als gekken te wijzen naar de drenkeling of de zeezieke ploegleden zou men beter zien dat iedereen terug veilig in de boot zit.

Er zijn nog andere mogelijkheden, gooi een lijntje naar de drenkeling, verzorg de zieken tot iedereen veilig aan de wal staat en laat de ploegleden nog eens bezien of de ploeg wel zin heeft.
Je kan ook gaatjes blijven boren in de romp, dat zijn de Duitsers en de Kill's nu al een tijdje aan't doen, op die manier zal het afwachten zijn wie en wat er aan de wal geraakt.

Sorry, maar voor mij is het nog simpeler.

Ze hebben een democratisch referendum mogen houden in Griekenland. Fijn !

Ewel, ze mogen er hier ook een houden. Of wij nog één eurocent willen besteden aan die gasten.
En volgens mij willen die gasten simpelweg niet 'genezen'. Ze willen alleen blijven profiteren.
Dus op dat Vlaams referendum zou ik antwoorden dat het echt genoeg geweest is..

En de volgende keer dat ik er op vakantie zou gaan, zal ik dan mijn euros wel wisselen naar nieuwe drachmes.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 20:14   #4143
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik zie op tv niets anders dan lachende en dansende Grieken?

Heeft men dan toch al hun schulden kwijtgescholden?

Bij mij mochten ze oprotten uit de EU en alles tot de laatste Euro terugbetalen. Gedaan met lachen en dansen.

Was dat niet met de meeste landen die toetraden tot de EU dat die gelijk hun schuldenberg op de rug van de EU gooiden?
Een ding is zeker : het lachen zal hun vergaan.
Eerder snel dan langzaam.
De banken blijven gesloten en de automaten raken leeg.
Het zal voor de Grieken pijnlijk worden.
"Eigen schuld, dikke bult", zullen velen zeggen.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...oodsteun.dhtml

Citaat:
ECB geeft Griekse banken geen extra noodsteun

De Griekse centrale bank had om een verhoging van het plafond voor de noodkredieten gevraagd.

Steeds meer bankautomaten in het land zijn leeg
, en zullen dat ook blijven als er geen extra krediet komt.

Sinds vorige week mogen de Grieken maximaal 60 euro per dag afhalen.

Misschien moet die opnamelimiet later deze week verlaagd worden, nu de ECB stoïcijns blijft onder de Griekse smeekbeden.

Laatst gewijzigd door Anselmo : 6 juli 2015 om 20:18.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 20:26   #4144
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Sorry, maar voor mij is het nog simpeler.

Ze hebben een democratisch referendum mogen houden in Griekenland. Fijn !

Ewel, ze mogen er hier ook een houden. Of wij nog één eurocent willen besteden aan die gasten.
En volgens mij willen die gasten simpelweg niet 'genezen'. Ze willen alleen blijven profiteren.
Dus op dat Vlaams referendum zou ik antwoorden dat het echt genoeg geweest is..

En de volgende keer dat ik er op vakantie zou gaan, zal ik dan mijn euros wel wisselen naar nieuwe drachmes.

.

Wij gaan zulk referendum niet krijgen, nooit. Belgie zit zoo hoog met zijn kop in de spreekwoordelijke EU*******, dat zelfs Thyssens het niet weet dat ze bruin ziet. De droom van een groot, sterk en ééngemaakt Europa verblindt al onze politici.

Maar ik begrijp je sentiment.

Helaas vinden velen het hier gemakkelijker met de vinger naar "de Grieken" te wijzen, zij het volk, zij Syriza. Onwetend spelen ze recht in de kaart van de Eurocraten...

Ik hoop dat Tsipras een goeie reden heeft om er tot hiertoe niet uit te stappen...
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 20:27   #4145
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Een ding is zeker : het lachen zal hun vergaan.
Eerder snel dan langzaam.
De banken blijven gesloten en de automaten raken leeg.
Erger nog, ook de privékluizen in de banken blijven gesloten. Dus wie daarin zijn euro's bewaarde kan er niet meer bij. Dat is een voorbode van de invoering van de drachme. De euro's moeten worden ingeleverd en geruild voor een drachme die veel minder waard zal zijn. Zo gaat dat.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 20:30   #4146
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

http://www.zerohedge.com/news/2015-0...ivity-analysis

Die bail-in gaat er komen.

Citaat:
What does this mean? Since it is almost certain that the haircut is being increased (as decreasing the ELA haircut makes no sense since Greek banks still have about €20 billion in ELA collateral buffer and instead the ECB would have simply raised the total ELA amount), it means that the ECB just took its first practove step toward launching a Greek bank bail in. [ZH: it has since been confirmed that haircuts are being raised].
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 20:33   #4147
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

De ECB geeft geen geld meer , zoals verwacht , want buiten hun bevoegdheid.
Nu zal Tsipras snel met nieuwe voorstellen moeten afkomen of hij kan tegen het einde van de week zijn volk leren grazen en lezen aan fotosynthese doen.
Wat heeft die zeveraar nu gewonnen met zijn oproep om nee te stemmen ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 20:34   #4148
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Oud 6 juli 2015, 20:36   #4149
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
We moeten de fouten van het verleden recht trekken, en een van die fouten is geweest door die sjoemelaars van Grieken in de Euro toe te laten.
Ik kan me anders niet herinneren dat ik of gij hebben mogen stemmen, over die Griekse toelating bij de EU-club, evenmin dat gij en ik mochten stemmen over de aansluiting van ons land bij de EU-club.

‘We’ hebben dus géén ‘fouten gemaakt’, enfin, gij en ik toch niet, maar wel deze toffe jongens:
http://www.knack.be/nieuws/belgie/ve...mal-23596.html

En vooral het selecte bankclubje van dit sujet is de oorzaak van de huidige shit in Griekenland en bij uitbreiding de (geplande) downfall van heel Europa:
http://archief.uitpers.be/artikel_view.php?id=3130

Willen we daar écht mee voort ?
Niet de Griekse/Europese bevolking dient te bloeden voor de huidige toestand, Patrick, niet de bevolking…
Citaat:
WIJ betalen het gelag. WIJ nemen die verliezen, ook al hebben ZIJ met sportwagens rond gereden die WIJ ons niet kunnen veroorloven. Gij, ik, elke Europese burger, ook de bescheiden Spanjaard en Italiaan, gaan die dure Porsches betalen.
Yup, en geheel onvrijwillig en dit zelfs ten koste van onze (basis-) welvaart én die van onze kinderen én die van…, enfin, de Val van het Avondland is reeds een tijdje geleden ingezet.
Elke Europese regering die ten tijde van de bankencrisis (2008) met hun bailout de toekomst en het maatschappeijk welzijn van hun volk verkwanselde aan die frauderende banksters, verdient het eveneens om voor een oorlogstribunaal te verschijnen.
Met minder dan dat zal rechtvaardigheid nooit zegevieren.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 20:36   #4150
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Nu zal Tsipras snel met nieuwe voorstellen moeten afkomen of hij kan tegen het einde van de week zijn volk leren grazen en lezen aan fotosynthese doen.
De vijzen worden aangedraaid. Ik hoop dat, zoals het gerucht ging, zijn bestelling van Drachmes in Engeland op tijd heeft gedaan met zijn krediet kaart want ik weet niet of de drukkerij nog kan betaald worden anders. (misschien dat Angela DAT wel wil voorschieten ).
Oud 6 juli 2015, 20:37   #4151
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die zeveraar verpest het voor gans de rest.

Typische sos, ik geen eten, gij geen eten.
Oud 6 juli 2015, 20:38   #4152
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Yup, en geheel onvrijwillig en dit zelfs ten koste van onze (basis-) welvaart én die van onze kinderen én die van…, enfin, de Val van het Avondland is reeds een tijdje geleden ingezet.
Dat is altijd de prijs van het collectivisme. Je betaalt altijd voor de kemels van de "leiders". Het is niet voor niks dat ik een libertariers ben hoor.
Oud 6 juli 2015, 20:43   #4153
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is altijd de prijs van het collectivisme. Je betaalt altijd voor de kemels van de "leiders". Het is niet voor niks dat ik een libertariers ben hoor.
Als hij eerlijk de situatie van de ECB aan zijn volk had uitgelegd, hoeveel nee stemmers had hij dan gehad ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 20:45   #4154
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Wij gaan zulk referendum niet krijgen, nooit. Belgie zit zoo hoog met zijn kop in de spreekwoordelijke EU*******, dat zelfs Thyssens het niet weet dat ze bruin ziet. De droom van een groot, sterk en ééngemaakt Europa verblindt al onze politici.

Maar ik begrijp je sentiment.

Helaas vinden velen het hier gemakkelijker met de vinger naar "de Grieken" te wijzen, zij het volk, zij Syriza. Onwetend spelen ze recht in de kaart van de Eurocraten...

Ik hoop dat Tsipras een goeie reden heeft om er tot hiertoe niet uit te stappen...
Waarom zou hij er zelf uitstappen. De Griekse bevolking heeft enkel gezegd dat ze geen lucht meer heeft van die aangespannen Europese koord rond haar nek en ze vragen die koord iets losser te maken.

Na Griekenland volgt de volgende zwakkere om de lus rond de nek te krijgen.
Hopelijk hebben ze dezelfde fierheid als de Grieken en gooien hun miljarden tekort ook op de faillissementenhoop.
Kijken wat de financiële wereld daar gaat op uitvinden.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 20:46   #4155
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Het IMF voldoet in heel wat façetten aan de historische definitie van het fascisme. Die organisatie als dusdanig benoemen is meer dan alleen maar slogantaal.
Het zijn de BRIC-landen (via IMF) die hun geld terug willen zien.

Foei die bric-landen die juist door anti-fascisten bejubeld worden.
Oud 6 juli 2015, 20:53   #4156
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Waarom zou hij er zelf uitstappen. De Griekse bevolking heeft enkel gezegd dat ze geen lucht meer heeft van die aangespannen Europese koord rond haar nek en ze vragen die koord iets losser te maken.
Hij heeft niet begrepen hoe het werkt. De "Eurozone" is bepaald door wie kredietlijnen van de ECB heeft, niet door wat men op een of andere verklaring zegt. Zonder kredietlijn van de ECB kan uw financieel systeem niet werken in de Eurozone.

De ECB is allang buiten haar boekje gegaan met het Griekse financieel systeem: had ze haar regels strikt opgevolgd dan was Griekenland eigenlijk al de facto uit de Euro gevlogen ergens in januari of februari. Maar omdat de ECB dacht dat het hulpprogramma zou doorgaan, hebben ze hun normale grenzen voor "noodvoeding" voor de Grieken opgetrokken en opgetrokken, tot men nattigheid begon te voelen, en serieus begon te denken dat er geen akkoord zou komen. De ECB heeft dan haar maximum grens vastgelegd.

Tegen dat dat op is, liggen ze eruit. Dat was normaal gezien vorige week op geraakt. Maar door de begrenzingen die de regering in Griekenland heeft opgelegd, kunnen ze het nog uitzingen tot vrijdag of zaterdag of zo, aan 60 Euro de man.

En dan liggen ze eruit. Zonder dat iemand dat "beslist".

De ECB inkasseert zelfs een serieus verlies in collateral, omdat het vol junk bonds zit van de Griekse staat die niet veel waard zijn, en die ze normaal gezien niet hadden mogen aanvaarden. Maar zolang de onderhandelingen liepen, wilden ze het Griekse systeem niet nekken.
Oud 6 juli 2015, 20:53   #4157
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Het IMF voldoet in heel wat façetten aan de historische definitie van het fascisme. Die organisatie als dusdanig benoemen is meer dan alleen maar slogantaal.
En echte karikatuur van idiotie.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 20:55   #4158
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als hij eerlijk de situatie van de ECB aan zijn volk had uitgelegd, hoeveel nee stemmers had hij dan gehad ?
Voor zover de Grieken consequent zouden zijn, 28% want ik dacht dat 72% in de Euro wilde blijven.
Oud 6 juli 2015, 20:58   #4159
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
De duitsers hebben de laatste tranche van hun schulden van na WOII (zowat 15 miljard duitse Mark) betaald in 2010, 65 jaar na het einde van WOII.

https://en.wikipedia.org/wiki/London...External_Debts
Da's ongeveer 7,5 miljard euro, het equivalent van 7,5 maanden Vlaamse transfers naar het zuiden van dit land.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 20:58   #4160
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat laatste is juist, maar dan moet je nadien van die tegenpartij niet meer verwachten dat zij U nog zullen vertrouwen om verder zaken mee te doen.
Toch even hulde voor het feit dat u ongeveer de enige hier bent die consequent het woord 'vertrouwen' gebruikt.

dat is namelijk wel het kernwoord.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be