Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 juli 2015, 08:20   #1
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 78.687
Standaard Compound in Sint-Pieters-Leeuw

België heeft zijn eerste gefortificeerde vestiging !
Een schepen van mobiliteit heeft het licht gezien, en in zijn strijd tegen sluipverkeer heeft hij zijn stadsbestuur zo gek gekregen om in te stemmen met een omheining van de buurt om vreemde luizen die hun rust verstoren de toegang tot de openbare weg onmogelijk te maken.
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-s...keer-a2387397/

Bedoeling is dat om toegang te krijgen tot de omheinde nederzetting dat men belt naar een specifiek nummer, en gaan de tralies open.
Sint-Pieters-Leeuw heeft toch maar geluk... zulk een visionaire politici te hebben.
Ik neem aan dat de gepriviligieerden van deze gated community op hun beurt wel de benodigde code zullen doorspelen aan hun geselecteerde vriendenkring voor als die mensen op bezoek willen komen in hun fortificatie.

"ik ken iemand in sint-pieters-leeuw" gaat nog een statussymbool worden !
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2015, 08:24   #2
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
België heeft zijn eerste gefortificeerde vestiging !
Een schepen van mobiliteit heeft het licht gezien, en in zijn strijd tegen sluipverkeer heeft hij zijn stadsbestuur zo gek gekregen om in te stemmen met een omheining van de buurt om vreemde luizen die hun rust verstoren de toegang tot de openbare weg onmogelijk te maken.
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-s...keer-a2387397/

Bedoeling is dat om toegang te krijgen tot de omheinde nederzetting dat men belt naar een specifiek nummer, en gaan de tralies open.
Sint-Pieters-Leeuw heeft toch maar geluk... zulk een visionaire politici te hebben.
Ik neem aan dat de gepriviligieerden van deze gated community op hun beurt wel de benodigde code zullen doorspelen aan hun geselecteerde vriendenkring voor als die mensen op bezoek willen komen in hun fortificatie.

"ik ken iemand in sint-pieters-leeuw" gaat nog een statussymbool worden !
Ken dat...zo van die mensen die graag overal ongestoord door willen rijden behalve dan in hun straat en wijk ...die is voor hun alleen
Die borden met plaatselijk verkeer heb ik daarom ook nooit begrepen....als jij door mijn straat mag ...waarom mag ik dan niet door een ander zijn straat .....Ik dacht dat ik die borden omzeggens nog nooit heb gezien in het buitenland ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2015, 08:44   #3
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Die borden met plaatselijk verkeer heb ik daarom ook nooit begrepen....als jij door mijn straat mag ...waarom mag ik dan niet door een ander zijn straat .....Ik dacht dat ik die borden omzeggens nog nooit heb gezien in het buitenland ?
Dan heb je niet goed opgelet.

Letterlijk "enkel Plaatselijke verkeer" ga je in het buitenland inderdaad niet vinden. Maar het concept bestaat wel:

Dit bijvoorbeeld:

Dit is overigens in mijn stad, en omdat het bord genegeerd werd is er daar nu ook zo een dynmische barrière. Er ondertussen al een kleine 20 van die dingen hier. Het verbaasd me dat ze dit pas nu in België ontdekken.

Zo ziet het er in Nederland uit:


En in Oostenrijk zo:


Ik denk dat men in elk land wel dergelijke verbodsborden heeft.

__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2015, 11:08   #4
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
België heeft zijn eerste gefortificeerde vestiging !
Een schepen van mobiliteit heeft het licht gezien, en in zijn strijd tegen sluipverkeer heeft hij zijn stadsbestuur zo gek gekregen om in te stemmen met een omheining van de buurt om vreemde luizen die hun rust verstoren de toegang tot de openbare weg onmogelijk te maken.
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-s...keer-a2387397/

Bedoeling is dat om toegang te krijgen tot de omheinde nederzetting dat men belt naar een specifiek nummer, en gaan de tralies open.
Sint-Pieters-Leeuw heeft toch maar geluk... zulk een visionaire politici te hebben.
Ik neem aan dat de gepriviligieerden van deze gated community op hun beurt wel de benodigde code zullen doorspelen aan hun geselecteerde vriendenkring voor als die mensen op bezoek willen komen in hun fortificatie.

"ik ken iemand in sint-pieters-leeuw" gaat nog een statussymbool worden !
Uitstekende zaak. Ik hoop dat dit snel uitgebreid wordt naar andere gemeentes en over heel België. Automobilisten negeren doorgaans de borden die hun verbiedt om langs deze wegen te rijden en je kan ook niet verwachten dat de politie er permanent controle uitvoert. Het gevolg is dan ook dat deze regels doorgaans een dode letter blijven.

Gezien deze wegen steeds belangrijker worden en deel uitmaken van een groter plan om de verkeersknoop te ontwarren en een leefbare maatschappij te maken, is het handhaven van de regelgeving hieromtrent dan ook van toenemend belang. Niet in het minst omdat een harde kern van automobilisten men dat ze zich boven de wet mogen plaatsen en ze zich alles mogen permitteren.

Kortom, lijkt me een bijzonder efficiënt systeem.
Gekoppeld aan SIM kaart zodat nummers niet zomaar doorgegeven kunnen worden.

Amen.
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 7 juli 2015 om 11:09.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2015, 11:57   #5
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.679
Standaard

Kijk, het is vrij simpel. Als het niet gaat om een openbare weg, dan is het logisch dat deze ook niet gefinancierd wordt met middelen uit de stadskas. Het afsluiten van die wegen hoort dan ook te gebeuren door de mensen die daar uitsluitend gebruik van wensen te maken evenals het onderhoud.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2015, 14:00   #6
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.896
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
"ik ken iemand in sint-pieters-leeuw" gaat nog een statussymbool worden !
Of leuker: "Ik ken meneer Jambon"
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2015, 14:58   #7
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Dan heb je niet goed opgelet.

Letterlijk "enkel Plaatselijke verkeer" ga je in het buitenland inderdaad niet vinden. Maar het concept bestaat wel:

Dit bijvoorbeeld:

Dit is overigens in mijn stad, en omdat het bord genegeerd werd is er daar nu ook zo een dynmische barrière. Er ondertussen al een kleine 20 van die dingen hier. Het verbaasd me dat ze dit pas nu in België ontdekken.

Zo ziet het er in Nederland uit:


En in Oostenrijk zo:


Ik denk dat men in elk land wel dergelijke verbodsborden heeft.

Dank je voor de info.Ik had daar een ander idee over.Alleszins heb ik ze nog maar heel zelden gezien terwijl ik heel veel in NL en D rijd.
Maar ik vraag me wel af of deze borden daar ook maar worden geplaatst gewoon opdat een paar invloedrijke mensen liever hebben dat alleen zij in hun straat mogen rijden
Waarom in de ene straat wel en in de andere niet....kan men niet alle straten plaatselijk verkeer maken dan ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2015, 17:20   #8
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dank je voor de info.Ik had daar een ander idee over.Alleszins heb ik ze nog maar heel zelden gezien terwijl ik heel veel in NL en D rijd.
Maar ik vraag me wel af of deze borden daar ook maar worden geplaatst gewoon opdat een paar invloedrijke mensen liever hebben dat alleen zij in hun straat mogen rijden
Waarom in de ene straat wel en in de andere niet....kan men niet alle straten plaatselijk verkeer maken dan ?
Dat heeft uiteraard te maken met visie en planning. Bepaalde "trage wegen" voorbehouden voor bijvoorbeeld zwakke weggebruikers, voor recreatie of als woonzone. Wat is daar zo moeilijk aan te begrijpen?
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2015, 18:45   #9
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Waarom in de ene straat wel en in de andere niet....kan men niet alle straten plaatselijk verkeer maken dan ?
Idealiter wil je in woonwijken helemaal geen verkeer. Dit is zeker alhier in CH de tendens. Nieuwe wijken worden aangelegd met een centrale ondergrondse parkeergarage, en straten waar haast nooit een auto iets te zoeken heeft...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2015, 19:58   #10
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Idealiter wil je in woonwijken helemaal geen verkeer. Dit is zeker alhier in CH de tendens. Nieuwe wijken worden aangelegd met een centrale ondergrondse parkeergarage, en straten waar haast nooit een auto iets te zoeken heeft...
Ook uit besparingen...

Ik heb een schoonzuster die in Malters woont in zo´n wijk, idd enkel ondergrondse parkeerplaats en maar klagen dat ze xx-trappen en xx-meters moet slepen omdat ze de auto niet tot aan het huis kan parkeren. LOL.

Hadden ze dat geweten hadden ze een wat duurder huis gekocht... men wordt tenslotte steeds ouder en niet jonger...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 juli 2015 om 20:01.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2015, 20:31   #11
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ook uit besparingen...

Ik heb een schoonzuster die in Malters woont in zo´n wijk, idd enkel ondergrondse parkeerplaats en maar klagen dat ze xx-trappen en xx-meters moet slepen omdat ze de auto niet tot aan het huis kan parkeren. LOL.

Hadden ze dat geweten hadden ze een wat duurder huis gekocht... men wordt tenslotte steeds ouder en niet jonger...
En blijft dankzij de beweging langer fit. En waarom dingen slepen? Het wiel bestaat al een paar duizend jaar...

Nu, bij ons ga ik direct van onze parkeer plaats (waar overigens zelden een auto op staat) in onze kelder. Behoorlijk comfortabel...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2015, 21:12   #12
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
En blijft dankzij de beweging langer fit.
Beweging heeft ze genoeg het gaat om inkoopwaar slepen en talrijke trappen omhoog.

Citaat:
En waarom dingen slepen? Het wiel bestaat al een paar duizend jaar...
Tja tot 10 % stijgingspercentage zonder verharde weg en dat voor een vrouw van 65 ? Neen een bergfiets met inkooptassen heeft ze niet, en ook geen aanhangwagen aan haar fiets.

Citaat:
Nu, bij ons ga ik direct van onze parkeer plaats (waar overigens zelden een auto op staat) in onze kelder. Behoorlijk comfortabel...
Ik heb helemaal geen trappen in huis, ook geen kelder, koelkasten bestaan al heel lang.

De auto staat in het huisgarage geparkeerd ik stap altijd droog in en uit (automatische poort) als het nodig is.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2015, 22:14   #13
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 78.687
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Uitstekende zaak. Ik hoop dat dit snel uitgebreid wordt naar andere gemeentes en over heel België. Automobilisten negeren doorgaans de borden die hun verbiedt om langs deze wegen te rijden en je kan ook niet verwachten dat de politie er permanent controle uitvoert. Het gevolg is dan ook dat deze regels doorgaans een dode letter blijven.

Gezien deze wegen steeds belangrijker worden en deel uitmaken van een groter plan om de verkeersknoop te ontwarren en een leefbare maatschappij te maken, is het handhaven van de regelgeving hieromtrent dan ook van toenemend belang. Niet in het minst omdat een harde kern van automobilisten men dat ze zich boven de wet mogen plaatsen en ze zich alles mogen permitteren.

Kortom, lijkt me een bijzonder efficiënt systeem.
Gekoppeld aan SIM kaart zodat nummers niet zomaar doorgegeven kunnen worden.

Amen.
Boven de wet ? Welke wet ? Ken jij wetten die bepaalde burgers toelaten in een gebied, en andere niet, enkel op basis van hun woonplaats of een ander gratuit gekozen criterium ? Omdat een plattelandsburgemeester van het zevenste knoopsgat bang is van zijn kiezers niet te kunnen uitleggen dat de door de gemeenschap betaalde wegen dienen voor transport en wel voor transport van iedereen en alle belastingbetalers ? Je beseft toch dat het wegennet geen privé voortuin is van het villavolk van sint-fucking-pieters-leeuw ? Wil dat villavolk in hun gefortificeerde vesting gelukkig zijn, dat ze dan consequent zijn en zelf hun auto's buiten de vestingmuren laten. Dan zullen ze gelijk zijn aan het gespuis dat ze buiten willen houden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 06:02   #14
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 78.687
Standaard

De visie op mobiliteit van de heikneuter-schepenen van sint-pieters-leeuw :



Eens zien hoe lang het gaat duren vooraleer er klachtenprocedures en processen tegen gaan komen. Gaan ze ook de 'geheime code' geven aan alle transportfirmas die bestellingen snel en efficiënt moeten kunnen afleveren ? Koerierdiensten ? Taxi's ? shuttle diensten naar de luchthaven ? Pizza delivery ?
Of gaan die allemaal moeten aanschuiven aan de controleposten waar een onnozele stadswacht dan "wa komda gaa ier doeng ?" kan vragen ?
"ik kom op bezoek bij mijn dochter"
"joa, da zègge ze allemoal..."
"maar 't is echt, mijnheer..."
"gaa paast dakkik van gistere zèn zeeker ?"

"bol het moar teruug �*f, gaa èt ier nieks verlaure"
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 06:36   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
België heeft zijn eerste gefortificeerde vestiging ...
Het gaat hier helemaal niet om een compound of afgesloten gebied, laat staan een gefortificeerde vestiging.

Het gaat hier om een doorgeknipte straat. Veel steden staan er vol mee, maar dan met gewone betonnen blokken, zoals eerder op diezelfde plaats in St Piet Leeuw ook al.
Iedereen kan met de auto aan elk huis geraken, maar je moet wel de jiuiste ingang nemen.

In dit geval in St Piet Leeuw zijn de betonnen blokken vervangen door een "barreel" ofte poort, zodat de bewoners zelf bespaard worden van rond te rijden.


Een compound geraak je niet binnen, tenzij één van de inwoners of de conciërge/wachter de poort opent.
Eigenlijk zijn de gemeenschappelijke gangen van een appartementsgebouw ook van het compound-type: de deur gaat maar open als de aangebelde bewoner je toelaat.
En wat nog meer trekt op een compound, zijn de autovrije centra van de steden, waar men toch met de auto binnen mag met een bewonerskaart.

Afijn, ik snap de heisa niet.
ttz, ik snap ze wel. Iemand heeft het maar voor een kwart gelezen, en er is een socialistische-groene commie reflex ontstaan.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 08:08   #16
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het gaat hier helemaal niet om een compound of afgesloten gebied, laat staan een gefortificeerde vestiging.

Het gaat hier om een doorgeknipte straat. Veel steden staan er vol mee, maar dan met gewone betonnen blokken, zoals eerder op diezelfde plaats in St Piet Leeuw ook al.
Iedereen kan met de auto aan elk huis geraken, maar je moet wel de jiuiste ingang nemen.

In dit geval in St Piet Leeuw zijn de betonnen blokken vervangen door een "barreel" ofte poort, zodat de bewoners zelf bespaard worden van rond te rijden.


Een compound geraak je niet binnen, tenzij één van de inwoners of de conciërge/wachter de poort opent.
Eigenlijk zijn de gemeenschappelijke gangen van een appartementsgebouw ook van het compound-type: de deur gaat maar open als de aangebelde bewoner je toelaat.
En wat nog meer trekt op een compound, zijn de autovrije centra van de steden, waar men toch met de auto binnen mag met een bewonerskaart.

Afijn, ik snap de heisa niet.
ttz, ik snap ze wel. Iemand heeft het maar voor een kwart gelezen, en er is een socialistische-groene commie reflex ontstaan.

.
Jij mag me wel eens uitleggen waarom iedereen uit Sint Pieters Leeuw mee moet betalen voor een weg en poort, waar slechts enkelen mogen op rijden. Private wegen horen betaalt te worden met private middelen, niet met gemeenschapsmiddelen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 08:31   #17
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 78.687
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Jij mag me wel eens uitleggen waarom iedereen uit Sint Pieters Leeuw mee moet betalen voor een weg en poort, waar slechts enkelen mogen op rijden. Private wegen horen betaalt te worden met private middelen, niet met gemeenschapsmiddelen.
Dat is de kern van de zaak, maar die had Schoofzak als grote liefhebber van regeldrift wellicht over het hoofd gezien, of maar half gelezen. Verbodscultuur en regeldrift zit bij sommigen in de genen.

Als die heikneuters uit sint-pieters-leeuw hiermee wegraken staat heel vlaanderen binnen 5 jaar vol hekkens want elke plattelandsburgemeester gaat dan gepensioneerde schoolmeesters op bezoek krijgen die dat ook gaan eisen voor 'hun' straat.

De vergelijking met de betonblokken, snelheidsremmers dus gaat om evidente redenen niet op : iedereen kan nog steeds de openbare weg benutten. Er is niets mis met snelheid te beperken, wel met de openbare weg ontzeggen op willekeurige criteria zoals : die woont daar, of die woont daar niet. De openbare weg is geen privé domein van enkele bewoners en hun achterlijk schepenbestuur. Niemand hoeft zich te legitimeren waarom hij gebruik maakt van het publieke domein dat hij als burger-belastingbetaler mee financiert zolang hij het verkeersreglement respecteert.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 09:23   #18
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 78.687
Standaard

voil�*, het is al zover : de volgenden in de rij staan al te vragen naar nog een extra poort. Het duurde geen 24u...
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-s...luis-a2388393/


Citaat:
De bewoners van de Herdeweg en omgeving zijn blij dat volgende week een poort het sluipverkeer in de wijk zal tegenhouden. Maar aan de andere kant van de wijk hopen ze ook op een poort, aan de Puttenberg, want de karterblokken die nu straten versperren, blijven een doorn in het oog van veel handelaars en landbouwers.
BART KERCKHOVEN
Het karterblok op de Herdeweg raakte intussen al beschadigd na verschillende aanrijdingen. - Mozkito
Het karterblok op de Herdeweg raakte intussen al beschadigd na verschillende aanrijdingen. - Mozkito

Wie de poort op de Herdeweg, net voorbij het kruispunt met de Vogelenzangstraat, voorbij rijdt, zou haast denken dat hij op privéterrein komt. Bewoners en landbouwers kunnen die vanaf maandag zelf openen door een nummer te bellen. De andere chauffeurs moeten omrijden. "Het lijkt wel alsof we nu een privéweg naar ons huis hebben", zegt bewoonster Florence Verschueren. "Wij zijn tevreden. Nu kan het karterblok, verderop in de straat, eindelijk weg. Daar hebben al zoveel mensen zich vast gereden. Tractors kunnen er normaal door, maar ook mensen met terreinwagens hebben het al geprobeerd. Ik heb het al vaker gehoord dat ze er iemand moesten takelen. Doe ons dan maar die poort. Ik heb mijn aanvraag al gedaan om ze te kunnen openen. Eindelijk terug rust op de straat."

De dynamische sluis die geplaatst werd, is het resultaat van overleg tussen voor- en tegenstanders van de karterblokken in het gebied tussen Postweg en Brusselbaan en het gemeentebestuur. Binnen enkele maanden wil de gemeente bekijken of een dynamische sluis aan de Puttenberg nog nodig is.

Florence Vanderschueren. - Mozkito
Florence Vanderschueren. - Mozkito
Nog steeds omrijden

Maar één poort is volgens bioboer Jean-Pierre De Leener uit de Bezemstraat onvoldoende om iedereen tevreden te stellen. "De mensen in de buurt van de Herdeweg zijn geholpen", zegt Jean-Pierre. "Maar wij hopen nu dat de mensen aan de kant van Puttenberg ook een poort krijgen, want daar moeten ze wel nog steeds omrijden. Er zijn nog steeds handelaars en groente- en fruittelers, die voor klanten moeilijk bereikbaar zijn."

Oplossing voor iedereen

Dat iedereen nu letterlijk via de grote poort de wijk vanuit de Herdeweg binnenrijdt, is geen probleem volgens Jean-Pierre. "Aan die kant kan toch al een deel van de mensen wegrijden. Dan zijn de karterblokken erger. Daar kan wel een tractor door, maar als daar een aanhangwangen aanhangt zit je al vast. We vroegen om alle mensen een licentie te geven, maar de gemeente wilde dat alleen voorzien voor bewoners en handelaars van het binnengebied. Dat is jammer maar we hopen wel dus vandaag nog steeds op een oplossing voor iedereen."
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 09:31   #19
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dat heeft uiteraard te maken met visie en planning. Bepaalde "trage wegen" voorbehouden voor bijvoorbeeld zwakke weggebruikers, voor recreatie of als woonzone. Wat is daar zo moeilijk aan te begrijpen?
Het heeft vooral te maken wie er in die straat woont.In mijn gemeente werd de straat van de voormalige Burgemeester ...plaatselijk verkeer.Ik heb er nog nooit een zwakke weggebruiker gezien....en al helemaal geen kinderen op straat zien spelen.....Trouwens in een villawijk spelen kinderen tennis gaan paardrijden maar spelen niet op straat.Als ik jouw redenering volg zouden het juist de straten moeten zijn in de armere allochtonenwijken die plaatselijk verkeer zouden moeten zijn.....de jeugd speelt er nog veel op straat en de ouderen zitten nog op het voetpad al dan niet op een terras.Ik zie daar geen enkele straat plaatselijk verkeer
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 09:41   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Jij mag me wel eens uitleggen waarom iedereen uit Sint Pieters Leeuw mee moet betalen voor een weg en poort, waar slechts enkelen mogen op rijden. Private wegen horen betaalt te worden met private middelen, niet met gemeenschapsmiddelen.
Nogmaals: je kan ongegeneerd en zonder de poort te bedienen, wel 1000 keer per dag elke vierkante cm van die straat betreden.
Je zal enkel moeten terugdraaien in het midden van de straat, en omrijden om aan de andere kant van de poort te komen.

Die poort staat niet aan het begin van de straat, maar in het midden van de straat.

En ze dwingt enkel en alleen af om de straat als doorgangsweg te gebruiken.

Is dat nu zo moeilijk om te snappen, in een commie-geprogrammeerd brein ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be