![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#36401 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Is het werkelijk? Waar vind u juridisch internationaal vastgelegd het bestaan van de Zuidelijke Nederlanden? In dat geval zou er een fiks probleem aanwezig zijn met de benaming België.
De huidige Nederlanden als Noordelijke Nederlanden. Bent u ooit ergens officieel tegengekomen The Northern Nethterlands? |
![]() |
![]() |
![]() |
#36402 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=35648 2. Er bestaat nog een andere zin dan de zuiver juridische die NU geldig is. Feit is dat géén mens met een ietsiepietsie algemene ontwikkeling en historische kennis spontaan gaat denken aan Noord-Brabant en Noord-Limburg bij het horen van de Zuidelijke Nederlanden. ![]() Citaat:
In een Groot-Nederlandse politiek korrekte terminologie is herenging de enige juiste benaming. Wat gescheiden werd, wordt herenigd. Zoals men ook spreekt van de Duitse hereniging. Al wil ik een Nederlandse hereniging daarmee niet vergelijken. Dat zal idealiter gepaard gaan met bilaterale onderhandelingen en het opstellen van een nieuwe gemeenschappelijke grondwet. Citaat:
Besluit: U kijkt met een tunnelvisie naar het huidige jurisprudentie. Heeft u zo weinig empathie en emotionele intelligentie dat u niet beseft dat u hiermee Groot-Nederlanders op hun ziel trapt ? Is het antwoord ja, dan ontwaar ik een tikkeltje autisme, dat overigens soms ook tot uiting komt in uw formuleringen van merkwaardige zinnen zonder onderwerp en werkwoord. Meer bepaald zonder het woordje "ik". Is het antwoord neen, dan trollt u moedwillig. Een inlevingsoefening voor u: Wat denkt ge dat er gaat gebeuren als ge tegen een Koerd zegt dat hij Turk is argumenterende dat hij niets anders moet beweren want dat het zo op zijn paspoort staat ? Let op ik wil u niet beledigen en ik meen het goed met u, maar denk daar gewoon eens goed over na. ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 juli 2015 om 16:27. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36403 |
Banneling
|
![]() Laten we alles via referenda regelen en dan is de taal noch politiek agenda aan de orde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36404 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik kan me wel vinden in veel van uw standpunten . En eerlijk gezegd is Depeche Mode helemaal niet mijn stijl muziek. Wij zijn CD's van den LEMC Tourist vanbuiten aan het leren ![]() Loeihard! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36405 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nationalisme was meer voor types als Mousilini en Hitler. Ge kunt de geschiedenis niet eeuwig in een porseleinen kasje steken he ![]() Laatst gewijzigd door Peche : 9 juli 2015 om 16:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36406 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 juli 2015 om 16:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36407 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De bedoeling is natuurlijk van er iets bij te winnen. En dan moet massa eerst geïnformeerd worden met een voorlichtingskampgne. Zoniet ben ik somber over de uitslag. Zoals ik reeds stelde is jan Met de Pet konservatief. Het bestaande kent hij en dat vindt hij goed, simplistisch bekeken. Wie het bestaande (België met name) in vraag stelt, doet per definitie reeds enige moeite; hij informeert zich, vormt zich een mening, ziet de dingen in een ruimere kontekst dan wat op zijn pas staat, hij denkt na en komt zo tot bijvb Vlaamsnationalisme of Belgisch staatsnationalisme (?* la BUB) of Groot-Nederlandisme. Maar dat is allemaal niet zo vanzelfsprekend en voor de hand liggend. Anderzijds zeg ik wel eens in eens in een sarkastische bui, geef mij maar een korte, krachtige staatsgreep naar aloude Belgische traditie zoals in 1830 en 1790. (Zoals de Bruggelingen Maximiliaan van Oostenrijk gevangen zetten. Zoals de Gentenaren in opstand kwamen tegen Keizer Karel...enz, enz...) Ik bedoel maar: De scheidingen der Nederlanden werden ook niet demokratisch beslist. ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 juli 2015 om 16:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36408 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Tijden veranderen nu eenmaal. De verhoudingen zullen drastisch wijzigen. Zinvol investeren is in aantocht, de huidige ideologie van de Nato moet echt op de schop!!
![]() |
![]() |
#36409 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar doe eens effe een klein kwartiertje de moeite om dit te lezen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Nationalisme En....is uw mening dan nog steeds dezelfde ? Zo neen, wat hebt ge nu bijgeleerd ? ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 juli 2015 om 17:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36410 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Net toen ik enkele weken geleden dacht, waar is die kleinkust van vroeger toch naartoe ?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36411 | |
|
![]() Citaat:
Spijtig voor de Vlaming die dit zo voelt, maar juridisch is Nederlander willen zijn alleen mogelijk door een Nederlands paspoort aan te vragen. Hij is Belg, daarna Vlaming. Zelfs als Vlaanderen zich af zou scheiden is hij Vlaming en geen Nederlander. Nederlander? Als de gemiddelde Vlaming überhaupt er al over zou peinzen om aansluiting bij Nederland zelfs maar te willen. Wat in elk opzicht totaal onlogisch zou zijn. Een volk bevecht niet z'n onafhankelijkheid om dit vervolgens weer in te leveren. Zeker al niet bij een volk wat niet sympathiek wordt gevonden bij een deel van de Vlaamse bevolking. Wie bepaalt dat 400 jaar geleden een ijkpunt zou moeten zijn? In dat geval kan evengoed 800 jaar of 2000 jaar als ijkpunt aangevoerd worden In alle gevallen niet relevant, daar juridisch (internationaal) met de huidige ontstane situatie van de afgelopen 200 jaar dient rekening gehouden te worden. Wordt op 400 jaar teruggegrepen betekent dit dat de actuele afgelopen 200 jaar, welke juridisch werkelijk van betekenis zijn, niet van toepassing zouden zijn. Wanneer u over historisch spreekt. Wat is een kleine 2000 jaar vrijwel altijd een grove lijn als scheiding geweest tussen de gebieden ... de Rijn o Romeinse rijk: de Rijn o Plusminus 1200: graven van Holland o De republieken o Bataafse republiek o Koninkrijk Holland, broer Napoleon o Koninkrijk der Nederlanden * Zelfs het ontstane België zag het gebied van België tot aan de Rijn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36412 | |
|
![]() Citaat:
De US betaalt meer dan 70% van de Nato. In het verleden was het 50/50. Ze hebben daar schoon genoeg van gekregen. Zelfs als ze bezuinigen blijft het een land wat het meeste van alle landen aan defensie besteedt. Laatst gewijzigd door Adrian M : 9 juli 2015 om 17:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36413 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar: wat de aktuele en juridische situatie betreft hebt ge natuurlijk gelijk als een koe. Alléén wilden we dat ge heel eventjes een andere kant op kijkt. Maaar dat was helaas blijkbaar effe teveel gevraagd. Citaat:
Edwin en ook ik stelden hier reeds tot vervelens toe welke inhoud wij daaraan geven. Weet ge het nog ? En wat is eigenlijk uw eigen mening? O ja : het kan u allemaal worst wezen, zoal ge zegde ! Waarom blijft ge dan Grootnederlanders een rode lap voorhouden ? Diskuteren om te dikuteren ? Argumenteer liever hiertegen, mijn alfa en omega. http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=36151 Dan kan het pas interessant worden ipv te theoretiseren over onnozele referentiekaders. Citaat:
2. Maar ook als dat zo is, en dat zult ge begrijpen hoop ik, dan hebben wij daar echt wel niet de minste boodschap aan.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 juli 2015 om 17:33. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36414 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
At ik teveel fruit voor ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36415 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36416 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar alle, doe nu eens effe de moeite....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36417 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoewel Gent Antwerpen niet is en nog minder Brussel. Tis hier heel verdeeld. Eendracht nooit geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36418 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36419 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het komt eropaan zijn roots niet te verloochenen. Ook dat maakt mij tot Groot-Nederlander.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36420 | |
|
![]() Citaat:
Als dat zo zijn heeft de Belgische staat een fiks probleem. Als wel het huidige Nederland. U of wij kunnen er dan wel geen boodschap aan hebben, de laatste pakweg 200 jaar zult u moeilijk omheen kunnen alsof deze er niet zijn geweest. Hoe u het ook wil wenden of keren u hebt juridisch met de situatie te maken zoals deze in de afgelopen 200 jaar gegroeid is. |
|
![]() |
![]() |