![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#36421 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar volksnationalisme is natuurlijk ook een bevrijdingsstrijd en staat dikwijls tegenover onderdrukkend staatsnationalisme.
- Het Griekse volksnationalisme leidde tot de onafhankelijkheidsstrijd van Griekenland in 1821-1828 tegen de Turkse bezetter. - Het Vlaamse volksnationalisme, gedragen door een brede Vlaamse Beweging, leidde via de Vlaamse ontvoogding in de 20e en begin 21ste eeuw naar eigen, autonome Vlaamse instellingen en tot de federalisering van België. - het Koerdische volksnationalisme wil de Koerden bevrijden van het onderdrukkende staatsnationalisme van vijf verschillende landen.... Volksnationalisme kan bovendien net als anarchisme ook zeer links geïnspireerd zijn. De ETA, de PKK, Al Fatah, Sinn Fein allemaal zeer linkse nationalisten.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36422 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Neen, ik vind het niet langer interessant op deze manier..... ![]() Citaat:
Maar waar wilt ge nu naartoe met die wetenschap als een koe ?????
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 juli 2015 om 18:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36423 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wij kennen taalproblematiek niet werkelijk, ook al kennen we evengoed andere talen binnen Nederland. Persoonlijk vind ik een Frans een bijzonder mooie taal. Jammer dat dit niet goed samen gaat in België. In mijn optiek zou het een verrijking dienen te zijn: Frans en Nederlands. Met ook nog Engels erbij biedt flink voordelen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36424 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36425 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zoals u reeds stelde geloof ik niet dat Dietsland zal werkelijkheid worden maar ik vind het wél wenselijk. En zoals ik ergens ander stelde: Citaat:
Wel, tevreden nu ? En indien niet, waarom gaat zwaait ge dan steeds tot in den treure met onhaalbaarheidsanalyses die iedereen hier de strot uitkomen ?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 juli 2015 om 18:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36426 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36427 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zelf heb ik gerede twijfel over de zogenaamde analyses van Adrian en soms ook van anderen. Visie is belangrijker als een actuele toestand of de huidige verhoudingen. Zonder visie en dromen ook geen toekomst. Waar zouden we zijn zonder visie, daadkracht en dromen? Dan zou de mensheid nooit op de maan, Mars, Venus zijn geweest. Nier te vergeten de opkomst van de computer met mensen als Gates en Steve Jobs en vele anderen. Zij zwommen ook vaak tegen de stroom in. Dus ik blijf dit als mijn visie aanhouden, jammer genoeg u niet meer? Ik blijf werken aan inniger samenwerking. En ik heb een grote hekel aan de mensen die geen visie hebben, maar blijven hangen als een analytische grammofoonplaat. Het gaat er ook om onvermoeibare wijze zaken beïnvloeden, en op zo'n manier dat de werkelijkheid zoals wij die nastreven naderbij komt.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 9 juli 2015 om 18:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36428 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zonder visie geen toekomst. Passief blijven hangen in bestaande structuren en denksystemen is zinloos. Gelukkig maar dat er mensen zijn met visie.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 9 juli 2015 om 18:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36429 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() .
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 9 juli 2015 om 19:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36430 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() .
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 9 juli 2015 om 19:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36431 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36432 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik ben zo losgekomen van al die ideologieën dat ik nergens meer aan toebehoor behalve aan iets dat sterker dan mezelf is geworden. Ik ben wat ik ben, en ik ben eigenlijk niet eens een anarchist ... MAAR qua politieke visie kan ik me er wel in vinden. Die volkeren zijn allemaal in hypnose gewiegd door een realiteit dat hun leiders het beste past. Ik denk dat gij en ik op een nacht tijd nog veel besproken kunnen hebben ![]() Laatst gewijzigd door Peche : 9 juli 2015 om 19:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36433 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar voor de cultuurverschillen uit te klaren ben je best wel Belg ![]() Een Belg die dan eens uit zijn provincie treedt, en zelfs binnenin de provincies is er heel veel verdeeldheid. Ik vind Frans ook een mooie taal, maar ik vind niet dat iemand zich beter of slechter mag voelen door een taal. Er is nood aan zo'n wereldtaal, Esperanto had beter bekeken moeten worden. Wat is de mentaliteit? Chinees wordt de wereldmacht, iedereen Chinees leren! WTF? ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Peche : 9 juli 2015 om 19:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36434 | |
|
![]() Citaat:
Zover ik weet heeft tweetaligheid een goede invloed op de ontwikkeling bij kinderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36435 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar 1 hoofdtaal zou best wel mooi zijn, welke taal dit zou moeten zijn weet ik niet. Weet alleen niet of Chinees een keuzevak is in België.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 9 juli 2015 om 20:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36436 |
|
![]() Tja, me bekend dat u het als treiteren zou kunnen zien, sommigen vinden het al evenmin prettig om een mythe aan gort gebracht te zien wat betreft militaire historie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36437 |
Banneling
|
![]() Beter zou zijn ze zo weinig mogelijk te leren en zoveel mogelijk zelf te laten ontdekken.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36438 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die heb ik persoonlijk ervaren. Dus ga ik verder niet op in. Zul je ook waarschijnlijk niet op internet terugvinden. Ik bespaar je de moeite alvast.
![]() |
![]() |
#36439 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36440 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Sommige fanatieke taalgebruikers menen een bepaalde taal of dialect te moeten spreken en daarbij te wetende dat die ander die taal of dialect niet spreekt. Dat is niet echt leuk, begrijpt u het nu? Dat zorgt op den duur voor problemen in een land. ik had eerst geen zin om dit te vertellen, maar nu doe ik het toch maar.
![]() |