![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Meer van dat allemaal. Maar bereikt via een nieuwe koers. Enfin is reeeds bereikt. Maar de brandstof kan beter ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
denk jij nu echt dat dit er allemaal komt door te geloven dat er minder moet geproduceerd worden ? Er moet gewoon meer energie gaan in de autarktische producties en de fiskaliteit moet gecorrigeerd worden zodat mensen minder foute beslissingen nemen Een warmtepomp verbruikt 3x minder dan een condensatieketel en toch beslist iedereen om met zijn handjes vast te hangen aan Poutin, en betalen amerikane 2x minder voor hun energie dan europeanen. De fout zit in de lasten op electricteit en te lage lasten op aardgas. Een vliegreis met het gezin verbruikt 5x meer energie dan de autorit, en toch vliegen we liever met Rayanair naar Rome voor 30euro, terwijl de autoreis in theorie de goedkoopste keuze is. Wij worden door het belastingvrij vliegen naar de verkeerde keuze geduwd, en de overheid mist dan inkomsten... Een auto wordt perte totale verklaard en hersteld in Polen. Onze verzekering wordt duurder, we betalen nieuwe inschrijvingstaksen, nieuwe btw op die nieuwe auto. Terwijl de oude auto voor een habbekrats kan hersteld worden, maar de arbeid om te herstellen 70% belast wordt. Onze hersteleconomie is wegbelast, we hebben beslist om een wegwerpeconomie te stimuleren.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 9 juli 2015 om 09:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() Brother ik kom daar later op de dag of morgenvroeg op terug.
Maar minder produceren is gelijk aan minder afval. De huidige koers werkt omgekeerd. Er is geen paradigma shift te bespeuren wegens geen geld wegens altijd oorlog voor energie om meer shit te produceren. Vicieuze cirkel ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||
Banneling
|
![]() https://www.youtube.com/watch?v=G_rQ6Av0gMY
Citaat:
Citaat:
Echter wordt de mens een crisis opgelegd die niet de zijne is. De kinderen die niet geboren zijn erven schulden van bankcrisissen die mij de veroorzakers eerder rijker dan armer maakte. De dhimmie betaalt wel. Laten we samen eens door Vlaanderen rijden Brother Paul? Ik weet wijken met panelen en ken er heel andere. U slaagt daar spijkers op de kop, maar waar ziet U mij daarin niet akkoord gaan? De kwestie is dat onze kinderen kanker erven van deze industrialisering omdat er een paar te koppig zijn. En mensen te blind het probleem te erkennen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Minister
|
![]() Installeer Adblocker ofzo in google chrome of firefox. Die reclames zijn een echte pest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Edit: http://www.een.be/programmas/koppen/...ee-vol-plastic Laatst gewijzigd door Athelas : 9 juli 2015 om 09:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() Mag ik dan ook eens weten wat de reactie op de laatstse youtube film is?
![]() Daarmee is alles gezegd, en er wordt geen woord in gesproken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Minister
|
![]() Vat mij niet verkeerd op hé. Ik vind BP en Fukushima rampen die nooit hadden mogen gebeuren en die een vreselijke smet zijn op de reputatie van de mens net zoals het kappen van het regenwoud edm. Maar als je mij vraagt waar ik persoonlijk het meest ongerust over ben en waar ik meen de meeste mensen en dieren onder zullen lijden, dan springt dat er toch echt wel uit. Fukushima is a small place. Er zijn meer dan genoeg mensen. We kunnen er wel een paar miljard missen. Wat we niet kunnen missen zijn onze poolgebieden. Wat we niet kunnen missen zijn de vissen in onze oceanen. Ik vraag mij ook af hoe de getallen van geraporteerde gevallen van huidkanker gaat exploderen en hoe de kustlijnen hertekend zullen worden. Global warming heeft NU al een impact over HEEL de wereld, niet enkel de pacific.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Fukushima is erg Athelas, er waren zelfs regeringsleden die voor de camera instortte en niets eruit kregen. We moeten maar zelf uitvissen waarom want beide kampen overdrijven. Maar wat zien we nu? De wetenschap trekt signalen naar boven. We mogen die niet negeren! En ook al negeer je ze niet, het is te laat!!!!!! Vier meltdowns tegen de oceaan. Global warming is feit, maar dat wij ziek worden is eerder te wijten aan de industrialisering. En als we dan veelal politici van de wereld aan bod horen over zulke problematiek, wordt de industrie steeds buiten schot gehouden. Laten we de wetenschap toch ook ten volle benutten en als daar een lelijke waarheid uit lijkt te komen, moet die transparant op tafel gesmeten worden. Zonder een economie daar eerst in te stellen, de kinderen en onze diversiteit zijn de prioriteit. De economie sleurt ons allen de afgrond in op het huidige parkoers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat mensen sterven door een tekort aan voedsel (omdat er serieuze droogte heerst bvb), kan je voor een groot deel in de schoenen schuiven van Europa, Amerika en China. En Europa dat ben jij en ik. Ipv dat groenen zitten te kwelen over overkapping van de ring en kernenergie, zouden ze eens mensen moeten opleggen hun tuin te laten verwilderen en minder te betonneren. Zorg ervoor dat 10% van elk erfgoed 'wilde tuin' is en je hebt al meer bereikt met minder middelen dan dat dat kalf van een Calvo al jaaaaaren aan een stuk probeert te bereiken. Waarom gaat de aarde om zeep? Omdat mensen DOM zijn. Edit: eigenlijk is dom mss niet het juiste woord. Eerder egoistisch en materialistisch. Iedereen wil windmolens maar NIMBY. Iedereen vindt belasten op verbruik super totdat gratis water en elektriciteit afgeschaft worden. Mensen moeten beseffen dat de planeet redden gepaard zal moeten gaan met offers, met inboeten aan luxe en een andere levenswijze mee zal brengen. Laatst gewijzigd door Athelas : 9 juli 2015 om 10:46. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() U maakt een sterk punt waar ik momenteel middelen voor te kort kom. Misschien is het inderdaad tijd ook eigen invloed aan te pakken. Individueel dat een groep wordt.
Misschien iets voor een ander draadje? |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat iemand de impact van bv klimaatsverandering zo zwaar kan onderschatten en het andere (Fukushima) zo zwaar kan overschatten zonder ook maar enige kennis kan ik niet bevatten. De impact van klimaatsverandering is angstaanjagend omdat ons klimaat een chaotisch systeem is, kleine veranderingen kunnen extreme gevolgen hebben, een paar graden meer kan het verschil maken tussen leven en dood. Niet alleen is er een impact op de zeespiegel, er zijn neveneffecten op waterstromen in de oceanen, er zijn neveneffecten op de biotopen, ... Al die dingen leiden tot een verandering van de globale klimaatspatronen waarvan we de gevolgen nog niet eens kunnen inschatten. De impact van vervuiling op zijn beurt is ook een gigantisch probleem waar men amper over spreekt, hier een voorbeeldje: Citaat:
FFS doe eens wat meer moeite en lees meer dan enkel artikels die je eigen bias bevestigen. Lees alles en vorm je eigen geïnformeerde mening. Ga voorbij die irrationele angst voor het woord 'atoom', en leer de feiten.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar ik dwaal af: ik probeer mijn levenswijze stukje per stukje aan te passen, op plaatsen waar ik het meeste winst maak qua opgeofferde kwaliteit of resources eerst. Ik heb mijn elektriciteitsverbruik bvb sterk laten dalen. Ik koop voornamelijk gezonde voeding, liefst fruit uit eigen land. Ik koop fruit met plekjes indien voor direct op te eten enz. Gaat dat de wereld verbeteren? Neen, maar wel als bvb 10% van de bevolking mij voorbeeld volgt en die de rest gaat aansteken of de markt weet te veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat storen velen zich aan belastingsgeld? Ze gebruiken het net ![]() Het is daar waar de macht zit, en daar waar we als volk eens deftig over bijeen moeten komen. Citaat:
Wat zou dat betekenen? En ik kan niet geloven dat we hier niets van zullen merken. Ze zijn de hele planeet meer dan een excuus schuldig. Citaat:
Ik spreek hier niet over een bedrijf op de industriezone, maar over grote reuzen Athelas. Zoals diegeen dat gaan boren op de polen. Stel je eens voor als het daar mis gaat bovenop al de huidige rampen? Wat kunnen jij en ik daarbovenop aan doen in ons eigen ver- gebruik, wel nogmaals... daar moeten wij als volk eens deftig voor bijeen komen. Iets zoals een samen(k)leven. De overgangsfase kan gebeuren zonder al te grote offers, we kunnen het best wat rustiger aan doen. De overproductie is niet opgelegd door mij of u he? Ik ben niet in Irak oorlog gaan voeren he? Ik heb Fukushima en Mexico niet veroorzaakt he... Maar helaas gebruik ik wel niet altijd recycleerbare plastiek. What can we do? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Hoofd van het kanker research center spreekt van een komende piek in kankers, TOT 6000% !!!!!!!!!!!!!
http://enenews.com/video-cancer-epid...-brainwashed-g Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
We kunnen maar hopen dat mensen hun lesje leren en verstandiger omspringen met gevaarlijke zaken. Citaat:
Citaat:
Probeer enthousiast te zijn over het milieu en wat je ervoor doet. Wees geïnformeerd en informeer mensen (maw probeer hen op een positieve manier te beïnvloeden). De wereld is kleiner dan ooit door internet. Wegens de 6 degrees of separation kan je met info en enthousiasme/inspanning bedrijven als een BP de grond inboren en positieve initiatieven ondersteunen. Wat ik al gezegd heb: betonneer niet gans je tuin omdat je dat netter vindt. Zet een paar bomen/struiken/etc. Neem altijd je recycleerbare zak mee en koop groentjes los ipv uit een verpakking en al voorgesneden. Er is zoveel dat je zowel op dagelijks vlak als op lange termijn kan doen. Alles wat afval en energiebesparend is, is goed. De waanzin om alle vloeren met antibacteriële producten te kuisen mag ook wel eens stoppen trouwens. Veel mensen hebben 'sympathie' voor het milieu maar beseffen niet welke impact ze hebben. Als jij 5 mensen aanspreekt, en die beinvloeden dan weer hun vrienden, familie, kinderen... dan kan 1 individu een grote impact hebben. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals het sluikstorten. Het is niet netjes maar het is oplosbaar. Fukushima is dat niet. En vanwaar men tegenwoordig het idee haalt dat verbrande steenkool even giftig en ioniserende is als afval van kernenergie ....dat is erg. Dat is niet zo. Wat men ook moge beweren. En wat stijging van de zeespiegel betreft, als u de communiceren de vaatjes kent dan kan overal zelf gaan vaststellen dat daar nog geen cm bij is.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 9 juli 2015 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() Kloppen die 11 facts?
http://www.silverdoctors.com/11-fact...ng-to-believe/ Welk nut heeft het dan nog? |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||||
Banneling
|
![]() Allereerst wil ik iets uitklaren.
Die halveringswaarde. Die gaat hier toch niet op, aangezien het blijft pieken? Die reactoren zijn gloeiendheet. Als zij stillagen kan je van een halveringswaarde spreken, maar zolang die geven blijven ze toch geven? En als ze geven gaat uw halveringswaarde toch niet op? Want stel 500 km in zee vervaagt wat bij Fukushima vertrok, wat achterop volgt blijft toch maar opbouwen die 500 km verderop? Over die bronnen, zeg me aub dat het allemaal bullshit is. Maar ik vrees van niet? Ik hergoogle en lees dat de stalen wel degelijk besmet zijn met chemische matrialen van een centrale. 15 op 15 geteste blauwvintonijnen testte positief. Wetenschappers van Alaska worden opgeroepen zalmen nauwlettend in de gaten te houden. Vissen bloeden uit ogen, kieuwen, buik, overal... Allemaal in de stroom die je volgt vanuit Fukushima. Aan wat kan het dan anders liggen? :s Please overtuig mij van mijn ongelijk hier, want we weten allebei .... Citaat:
![]() ![]() Die hele reclame hetze en programmeren van kindergeesten is een heel topic apart, maar wil me daar wel eens in verdiepen. Citaat:
Dat heb ik in eerdere discussies mogen vernemen van je. Kan je de onderzoeken van 2012 - 2015 over de Pacific oceaan er eens bij nemen? Ze is de grootste. Klinkt zo een beetje onheilspellend he? Beetje profetisch, 1/3 van het oceanenleven dat zou sterven.... Aanschouw in je eigen onderzoek. Is dat werkelijk de average Joe zijn schuld Athelas? Bekijk bv Japan haar walvisvangsten, is het de Japanner zijn fout in hypnose van jongs af geslaan te worden zulke dingen te eten? Op een gegeven punt wordt ie wel ouder en zou ie beter moeten weten, maar dom als we zijn.... Niet iedereen onderzoekt de geest en stelt open tot vernieuwing. Citaat:
Are you with me? Citaat:
We zitten vast aan een systeem waar we machteloos tegen staan. En hoe dieper je er op in tast, hoe meer je beseft dat we er totaal ingeluisd worden en niemand weet waar we voor staan. Zelfs die gegeven data over kernenergie zijn maar in vraag te stellen gegevens. De feiten zijn dat kinderen al reeds opgenomen worden in ziekenhuizen en het wild life in de oceanen enorm raar gedrag vertoont. Fukushima te wijten Ik eet al quasi geen vlees en koop niet teveel kledij of andere. Wat ik wel in overvloed verbruik zet masaal zuurstof om en is aan banden gelegd door diezelfde racistische wolven dat nu onze wereld verkloten en in oorlogsbloed dopen. Laatst gewijzigd door Peche : 9 juli 2015 om 19:15. |
||||
![]() |
![]() |