Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 juli 2015, 20:33   #81
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 71.102
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Want met de frigobox, parasol, en schuppen allenaal de trein op, vervolgens de tram op, en er ondertussen nog eindeloos mee rondsleuren is natuurlijk veel praktischer. Goed dat je zo rekening houdt met de realiteit...
Ik ga wel een Joker inzetten. Meneer Jan Van Den Berge, wat kost een treinritje Brussel noord Oostende voor 2 volwassenen en 3 kinderen, waarvan 1 de plechtige communie heeft gedaan. U bent beter thuis in de materie der goedkope formules nietwaar.

Maar wat ik wel heb gevonden is dat de eerste bruikbare trein om 6u37 vertrekt, en er 2u en 45 minuten over doet. De 2de is om 6u52 en doet er 1u en 24 minuten over.

Als ik zo'n 1 dag aan zee expeditie zou plannen, awel, dan zou ik dus om 6u beginnen rijden, en op't gemakske tegen 8u toekomen aan de gewenste lokatie. Geen Oostende, maar op een plekje dat niet zo'n toeristenval is. Geen betonnen duinenrand, geen terras aan het strand, geen bleirend lunapark en al zeker geen koppenlopen op een overbevolkt strand.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2015, 22:36   #82
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.795
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik ga wel een Joker inzetten. Meneer Jan Van Den Berge, wat kost een treinritje Brussel noord Oostende voor 2 volwassenen en 3 kinderen, waarvan 1 de plechtige communie heeft gedaan. U bent beter thuis in de materie der goedkope formules nietwaar.

Maar wat ik wel heb gevonden is dat de eerste bruikbare trein om 6u37 vertrekt, en er 2u en 45 minuten over doet. De 2de is om 6u52 en doet er 1u en 24 minuten over.

Als ik zo'n 1 dag aan zee expeditie zou plannen, awel, dan zou ik dus om 6u beginnen rijden, en op't gemakske tegen 8u toekomen aan de gewenste lokatie. Geen Oostende, maar op een plekje dat niet zo'n toeristenval is. Geen betonnen duinenrand, geen terras aan het strand, geen bleirend lunapark en al zeker geen koppenlopen op een overbevolkt strand.
welke post van Jan VDB ?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2015, 22:45   #83
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 71.102
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
welke post van Jan VDB ?
Geen, maar Jan is een zelfverklaard expert als het over "goedkoop treinreizen in Blegië" gaat.

Vandaar dat ik de aanhef gaf "ik ga een Joker inzetten".
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 12 juli 2015 om 22:45.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2015, 23:24   #84
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.795
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Geen, maar Jan is een zelfverklaard expert als het over "goedkoop treinreizen in Blegië" gaat.

Vandaar dat ik de aanhef gaf "ik ga een Joker inzetten".
OK
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 06:04   #85
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 22.873
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Geen, maar Jan is een zelfverklaard expert als het over "goedkoop treinreizen in Blegië" gaat.
Vandaar dat ik de aanhef gaf "ik ga een Joker inzetten".
Over experts gesproken. Zou U uw techische bagage niet gaan gebruiken om de e-gates op Zaventem in orde te brengen. De Kaproen heeft ze al kapot gemaakt omdat 'e-gat' niet Vlaemsch genoeg is...
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 06:05   #86
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 71.102
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Over experts gesproken. Zou U uw techische bagage niet gaan gebruiken om de e-gates op Zaventem in orde te brengen. De Kaproen heeft ze al kapot gemaakt omdat 'e-gat' niet Vlaemsch genoeg is...
Ik ben geen zelfverklaart expert in e-gates.
Maar als ze me ervoor betalen, waarom niet. Ik ben geen one trick pony.
Maar dat gebeurd niet, ergo, ik heb wel beters te doen, er ligt weer een belastingsbrief klaar om te betalen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 13 juli 2015 om 06:07.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 06:09   #87
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 22.873
Standaard

Pech dan maar.
En dus zal ik maar mijn madam vervoegen om aan te schuiven via de Aziatische importlijnen.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 13 juli 2015 om 06:09.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 07:53   #88
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 71.102
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Pech dan maar.
En dus zal ik maar mijn madam vervoegen om aan te schuiven via de Aziatische importlijnen.
Waarom zou U in spaghetti's naam nog op Zaventem willen vliegen? Als de verkeersleiders niet staken, staakt het openbaar vervoer wel.
En als U over eigen vervoer beschikt, dan mag U mee in de file staan op de Brusselse ring.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 08:55   #89
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 22.873
Standaard

In mijn vorig leven had ik daar een PA28 bij Abelag staan om zelf verder te fladderen.
Echter niet meer. (Crisis voor ons allen, he.)

Als alternatief uit Frankfurt, Parijs, London, A'dam, ....
den trein nemen zeker? Nee bedankt want da's de volgende staking.

Suggesties (trip vertrekt in HK) blijven echter welkom. En ja, eens geland passeer ik bij het loket voor een huurwagen.
C'est la vie, voor +/- een maandje per jaar.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 09:19   #90
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 71.102
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Met die aankomstluchthavens is een Thalys een optie. Die hebben veel minder last van stakingen, maar ik zou Londen toch vermijden, de chunnel heeft nogal last van zonevreemde wandelaars tegenwoordig. Als je de aankomsttijd in Brussel kan regelen na 21u, zijn de traditionele parkeertijden op de ring wel weg.
Of anders, en plezier gegarandeerd, alleen handbagage, wat de e-gates vermijd, en gebruik een motorfiets ipv een wagen. Geen file whatsoever. Dan wordt Zaventem terug een optie.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 13 juli 2015 om 09:20.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2015, 22:40   #91
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Kijk, het is vrij simpel. Als het niet gaat om een openbare weg, dan is het logisch dat deze ook niet gefinancierd wordt met middelen uit de stadskas. Het afsluiten van die wegen hoort dan ook te gebeuren door de mensen die daar uitsluitend gebruik van wensen te maken evenals het onderhoud.
Wat u hier poneert, is helemaal niet logisch. De notie "openbare weg" houdt helemaal niet in dat een bepaalde weg voor alle verkeer moet openstaan. Kortom, uw uitgangspunt is totaal verkeerd. De conclusie bijgevolg ook.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2015, 22:42   #92
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Boven de wet ? Welke wet ? Ken jij wetten die bepaalde burgers toelaten in een gebied, en andere niet, enkel op basis van hun woonplaats of een ander gratuit gekozen criterium ?
U stelt een burger schijnbaar gelijk aan zijn auto. Wat een kapitale fout!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2015, 22:44   #93
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Jij mag me wel eens uitleggen waarom iedereen uit Sint Pieters Leeuw mee moet betalen voor een weg en poort, waar slechts enkelen mogen op rijden. Private wegen horen betaalt te worden met private middelen, niet met gemeenschapsmiddelen.
Mag u als automobilist dan zomaar op een jaagpad rijden? Of gaat u als automobilist ook eisen om het fietspad op te gaan, onder het mom "het is door gemeenschapsmiddelen" aangelegd?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2015, 22:46   #94
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is de kern van de zaak, maar die had Schoofzak als grote liefhebber van regeldrift wellicht over het hoofd gezien, of maar half gelezen. Verbodscultuur en regeldrift zit bij sommigen in de genen.

Als die heikneuters uit sint-pieters-leeuw hiermee wegraken staat heel vlaanderen binnen 5 jaar vol hekkens want elke plattelandsburgemeester gaat dan gepensioneerde schoolmeesters op bezoek krijgen die dat ook gaan eisen voor 'hun' straat.
Als je in bepaalde straten daarmee ongewenst sluipverkeer weert, zie ik geen enkel probleem. Wat is uw bezwaar? Of rijdt u graag een beetje rond in woonwijken of zo?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2015, 22:49   #95
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De vergelijking met de betonblokken, snelheidsremmers dus gaat om evidente redenen niet op : iedereen kan nog steeds de openbare weg benutten.
Soms is dat niet het geval. Blokken worden soms zo geplaatst dat vrachtwagens er niet meer door kunnen. En er bestaan bus- en tractorsluizen die de automobilist de toegang ontzeggen, maar niet de eerder aangegeven voertuigen. Paaltjes kunnen verhinderen dat een wagen op een trage weg gaat rijden, maar houdt de toegang vrij voor een fietser.

Enzovoort.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2015, 22:51   #96
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nogmaals: je kan ongegeneerd en zonder de poort te bedienen, wel 1000 keer per dag elke vierkante cm van die straat betreden.
Je zal enkel moeten terugdraaien in het midden van de straat, en omrijden om aan de andere kant van de poort te komen.

Die poort staat niet aan het begin van de straat, maar in het midden van de straat.

En ze dwingt enkel en alleen af om de straat als doorgangsweg te gebruiken.

Is dat nu zo moeilijk om te snappen, in een commie-geprogrammeerd brein ?

.
Inderdaad, het gaat om het weren van doorgaand verkeer. Daar gaat het over, maar sommigen schijnen dat maar niet te begrijpen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2015, 23:03   #97
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Bovendien wordt de definitie van 'plaatselijk verkeer' conform wegcode Art. 2.47. niet correct gehanteerd, want dat veronderstelt ook toegang van buitenaf door handelaars, leveranciers en bezoekers (en voor sommigen onder hen is 15 minuten ommeweg - de tijd die Google Maps aangeeft als tijd nodig om om te rijden in die straat - een dure aangelegenheid)... weeral een wegbeheerder die zijn eigen wetten niet kent, typisch...
Ik volg even niet. Waaruit zou dan wel blijken dat de straat niet langer toegankelijk is voor leveranciers, bezoekers, werklui...?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2015, 23:04   #98
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Groene oelewappers die hiermee rondkruipen als een vervelende slak in het verkeer.
Kijk eens aan, schijnbaar mogen alleen snelle wagens op de openbare weg... Wel, wel, wel...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2015, 23:24   #99
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik stel voor dat elke gemeente dat doet met al zijn gemeentewegen... enkel openstellen voor de bewoners van hun eigen gemeente, de bromfietsen gaan dan populair worden.
Ooit gehoord over een mobiliteitsplan?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2015, 23:27   #100
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
1. Daar zijn we er dus al hé. Een openbare weg, betaald met openbare middelen, waar slechts enkelingen gebruik mogen van maken. Ik heb geen enkel probleem met private wegen, zolang ze dan maar gefinancierd worden met private middelen. Je kan een weg niet openbaar noemen als de ene met hetzelfde transportmiddel deze weg kan gebruiken en een ander dan weer niet.
En ook u maakt die grote vergissing: de weg wordt geknipt, waardoor doorgaand verkeer onmogelijk wordt. U mag dus gerust nog in die straat rijden, alleen kunt er niet langer "doorrijden".

Hopelijk snapt u het nu.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be