![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#5361 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
iemand die daar was, zei dat dit op een mentale waterboording gelijkt. Als dat de EU van de toekomst is, pas ik.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#5362 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ge kunt van de Duitser veel zeggen maar niet dat het een achterlijke Griek is, he.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 13 juli 2015 om 07:54. |
|
|
|
|
|
|
#5363 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is zoals zeggen dat Vlaanderen een PS-beleid nodig heeft, opgelegd vanuit Namen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#5364 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Men mag toch nog wel even controleren of ze het geld weer opnieuw niet gaan besteden aan pensioenen van bomma's die al 2O jaar dood zijn of niet ? |
|
|
|
|
|
|
#5365 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ja, maar niet door alle macht van hun democratie weg te nemen.
|
|
|
|
|
#5366 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik heb de Griek in de straat nog geen woord daarover horen reppen. De regering die dat écht wil aanpakken, wordt de volgende keer weggestemd. Daar zit het probleem. Na al die tijd staan ze nog steeds te roepen dat het de schuld is van de Duitsers, Europa, rechts, de rijken etc... Maar collectief schuld bekennen en erkennen dat het zo niet verder kon, neen, dat kunnen ze niet. Buigen of barsten, punt. En als ze het laten barsten, dan kunnen ze het voor mijn part de komende dertig jaar zelf lijmen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
|
|
|
|
|
#5367 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Pericles : 13 juli 2015 om 08:05. |
|
|
|
|
|
|
#5368 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
neen, ze staat op gelijke voet van de anderen. maar ook de Duitse democratie staat niet boven de andere landen. Allé, zo zou het moeten zijn, maar blijkt dat dit niet waar is. Europa wordt de facto geregeerd vanuit Berlijn. Enkel Duitsers hebben iets te zeggen over hoe alles binnen de EU wordt geregeld.
|
|
|
|
|
|
#5369 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
||
|
|
|
|
|
#5370 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het staat hen volkomen vrij om af te zien van het bedelen om nog eens zoveel miljarden. Dat ze het op hun eigen doen ! En als ze hun schulden niet tijdig afbetalen, dan zal de deurwaarder hun bezittingen moeten aanslagen. Waar dit mogelijk is. Alle bezittingen in de overblijvende landen van de EU. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#5371 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mij Gedacht.
|
|
|
|
#5372 | |
|
|
Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
|
|
|
|
|
#5373 | |
|
|
Citaat:
dan waren ze niet door de bocht gegaan voor een nog zwaarder pakket van eisen. Een logische conclusie was dan geweest om uit de euro te stappen. Van twee walletjes eten kan nog steeds niet. |
|
|
|
|
|
|
#5374 |
|
|
Alsof alle Duitsers hetzelfde beleid nodig hebben...
|
|
|
|
|
#5375 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Anyway: nu live on TV (zelfs hier): the show goes on.
(En ik blijf 95% van mijn currency uit de Euro houden)
|
|
|
#5376 |
|
|
He he ,eindelijk het akkoord is er na 17 uur vergaderen.
Laatst gewijzigd door cato : 13 juli 2015 om 08:16. |
|
|
|
|
|
#5377 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 13 juli 2015 om 08:17. |
||
|
|
|
|
|
#5378 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Als je als volk failliet gaat doordat je decennialang op alle mogelijke manieren fraudeert, belastingen ontwijkt, verdorie zelfs je elektriciteitsfactuur niet betaalt, waardoor de staat uiteindelijk zijn rekeningen niet meer kan betalen, en je bedelt om steun (eigenlijk eist de bevolking steun zonder garantie op terugbetaling uit een soort Europese solidariteit met het Griekse cliëntisme), zonder toe te willen geven dat de gecreeërde situatie niet in de eerste plaats aan de banken, de zus en de zo ligt, over welke democratie heb jij het dan? Als ze geld willen, zullen ze deze keer meer moeten doen dan vage beloftes maken. Hier kun je democratie slechts op één manier begrijpen: Het recht van het gepeupel om fuck you te zeggen naar je geldschieters onder het valse alibi dat de gewone Griek er niks kan aan doen en het eigenlijk de schuld is van de geldschieters zelf. Hetgeen jij Duitsland verwijt, is de normaalste zaak van de wereld. Als er in België democratie heerste, dan kon Vlaanderen mee beslissen over het Waalse beleid, ipv zestig jaar aan een stuk bodemloze putten te vullen zonder recht op inspraak en uitzicht op verandering.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
|
|
|
|
|
#5379 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik wed mijn tablet dat het Grieks parlement dit niet gaan aanvaarden.
Logisch: het is niet daarvoor dat het referendum ochi gestemd heeft. Edit: eigenlijk heeft het Griekse volk in het referendum aangegeven dat hun definitie van democratie is dat zij kunnen beslissen over de bestemming van de opbrengsten van Duitse, Nederlandse en Vlaamse belastingen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 13 juli 2015 om 08:28. |
|
|
|
|
|
#5380 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|