Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juli 2015, 11:37   #5441
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Heeft de Griekse kerk ook gefraudeerd en niet aan haar belastingsvetplichtingen voldaan?
Als dat zo is, zie ik geen enkele reden om hen niet op dezelfde manier aan te pakken als de man in de straat.
Hebben ze bijvoorbeeld een uitzonderingsmaatregel bedongen op de verhoging van de BTW?
Het is nu wel zo dat diegenen die werkelijk zwaar gefraudeerd hebben al jaren met hun geld veilig in het buitenland zitten en mogelijk de dans zullen ontspringen.
Daar mag best ook wat aan gedaan worden.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 11:38   #5442
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik had gehoopt dat wat ik hier ooit al geschreven heb, duidelijk had gemaakt dat ik geen communist ben. Blijkbaar was dat een illusie van mij.

In ieder geval, blijkt nu dat professoren die een nobelprijs voor economie hebben gekregen, niets van economie snappen. Dat is toch wat Merkel vannacht heeft beslist.
Natuurlijk ben jij geen communist.
Er zijn overigens niet veel forumleden die ik meer respecteer om hun gematigde en genuanceerde standpunten dan jij.

Maar als het over Griekenland gaat vind ik dat je je teveel laat leiden door achterhaalde, bijna communistische propaganda.

Wat niet hetzelfde is als zeggen dat dat effectief ook zo is. Ergo dat ik de waarheid in pacht heb.

Dit is een discusieforum, waar iedereen ook maar zijn mening uit.
En hier staan we nu eenmaal lijnrecht tegenover elkaar.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 11:40   #5443
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Die communisten gaan niet lang meer aan de macht zijn En al de bezittingen die de staat nog heeft worden hen afgenomen en geprivatiseerd

Er blijft niets meer van over van hun luchtkastelen, ze hebben volledig moeten capituleren
Binnenkort jouw beurt.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 11:48   #5444
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Waarom precies geformuleerd?
VU en zijn afscheidingen hebben België mee opgezadeld met 7 dure bestuursorganen en hun dure administratie.
Bent U in shock ?
Anselmo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 11:52   #5445
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Bent U in shock ?
Ik niet, jij binnenkort wel.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 11:53   #5446
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb ergens gelezen (ik weet echter niet meer waar) dat in Griekenland meer dan 5O procent van de pensoenmassa wordt uitgekeerd aan een beperkt aantal begunstigden (7 procent indien ik het me nog goed herinner).
Als dat waar is kunnen de pensioenen zwaar gecut worden zonder de echte sukkelaars te treffen.
Oud 13 juli 2015, 11:58   #5447
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik heb ergens gelezen (ik weet echter niet meer waar) dat in Griekenland meer dan 5O procent van de pensoenmassa wordt uitgekeerd aan een beperkt aantal begunstigden (7 procent indien ik het me nog goed herinner).
Als dat waar is kunnen de pensioenen zwaar gecut worden zonder de echte sukkelaars te treffen.
Je leest zo veel.
In het begin van de crisis ging het vooral over de collectieve uitwassen.
Sinds duidelijk wordt dat de rekening collectief zal betaald worden, regent het veelal oncontroleerbare verhalen die moeten illustreren dat er maar enkele schuldigen zijn (de banken, de oligarchen, de rijkere klasse, de bedrijven).
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 12:02   #5448
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het is nu wel zo dat diegenen die werkelijk zwaar gefraudeerd hebben al jaren met hun geld veilig in het buitenland zitten en mogelijk de dans zullen ontspringen.
Daar mag best ook wat aan gedaan worden.
We kennen nog niet alle details, maar er zou zeker ook een maatregel moeten instaan i.v.m. de gelden van Grieken die op buitenlandse rekeningen staan.
Dit moet een dwingende eis worden t.o.v. de banken , die nu hun Griekse vorderingen kunnen omzetten.
Het is het minste wat ze kunnen doen.
Men kan al starten met de rekeningen die via het HSBC-lek bekend geworden zijn.
Men hoort nog weinig daarover.

Citaat:
De Griekse politie arresteerde de journalist die de namen van 2.059 Grieken met bankrekeningen in Zwitserland openbaarde.

Costas Vaxevanis eigenaar en onderzoeksjournalist van het gerespecteerde Griekse tijdschrift Hot Doc is zondag door de Griekse politie gearresteerd.

Hot Doc publiceerde zaterdag een lijst met 2.059 namen van Griekse personen die in het bezit zijn van een Zwitserse bankrekening bij de Geneefse vestiging van de Britse bank HSBC
http://www.ftm.nl/griekse-persvrijheid-onder-druk/
Anselmo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 12:07   #5449
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
inderdaad. De totale ondergang van de vuilbek Tsipras. Even rap op zijn plaats gezet, en nu mag hij dit akkoord nog door zijn eigen parlement gaan sleuren
Foto's spreken soms ook meer dan woorden. Jammer dat het hele gebeuren zo vernederend voor hem (en de Grieken) moest zijn, maar hij heeft het ook jammer genoeg zelf uitgelokt. Moge God ons behoeden.

"Sowwry Anjeela" *pruillip*
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 12:09   #5450
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht

Hier zitten ze verstopt.
Tel nog de honderdduizenden ambtenaren die tussen hun 65-50 vrijwillig aan de kant gingen staan.
De echte werkloosheid is gigantisch.
dat is t m net

Vlaanderen zou hier naast Groot Britannie staan .... nu staat Belgie naast Griekenland

en toch zullen het vooral Vlamingen zijn die dus tot hun 67 zullen gaan werken om dit Belgische gat toe te rijden.

Vlaanderen zelf haalt vandaag al zo goed als volledig het Oeso streefdoel voor tewerkstelling tss 24 en 64 jaar ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 13 juli 2015 om 12:11.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 12:11   #5451
Tavek
Banneling

Standaard

Meeste waarnemers melden al dat dit akkoord geen stand gaat houden. Nieuwe verkiezingen in Griekenland zullen op til staan indien Tsipras een eenheidsregering wilt opzetten. En bij die verkiezingen kan wel eens extreem gestemd worden: communisten en neo nazis (Gouden Dagenraad).

Zulke vernederingen en dictaten hebben zelden positieve gevolgen. Zeker niet in die regio van de wereld.

Men had ze beter begeleid de eurozone laten verlaten, humanitaire hulp geven (medicatie, voedsel) en zichzelf opnieuw laten uitvinden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 12:11   #5452
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Waarom precies geformuleerd?
VU en zijn afscheidingen hebben België mee opgezadeld met 7 dure bestuursorganen en hun dure administratie.
of hebben de conservatieve Belgicisten dat gedaan ?
Oud 13 juli 2015, 12:12   #5453
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat is t m net

Vlaanderen zou hier naast Groot Britannie staan .... nu staat Belgie naast Griekenland

en toch zullen het vooral Vlamingen zijn die dus tot hun 67 zullen gaan werken om dit Belgische gat toe te rijden.

Vlaanderen zelf haalt vandaag al zo goed als volledig het Oeso streefdoel voor tewerkstelling tss 24 en 64 jaar ...
Niet overdrijven, als er een gewest is dat massaal heeft aangeworven, is het wel het Vlaamse.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 12:13   #5454
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
grappig om de linksen nu te zien foeteren. Afgang van hun grote idool Tsipras is totaal, en hij gaat nog wat dieper zakken eenmaal zijn partij uit elkaar knalt in de loop van deze week

Zelfs Rusland heeft de eurogroep al gefeleciteerd met hun akkoord

trolololo!
Putin begon al te vrezen dat hij de rekening ging toegespeeld krijgen !
Oud 13 juli 2015, 12:14   #5455
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Meeste waarnemers melden al dat dit akkoord geen stand gaat houden. Nieuwe verkiezingen in Griekenland zullen op til staan indien Tsipras een eenheidsregering wilt opzetten. En bij die verkiezingen kan wel eens extreem gestemd worden: communisten en neo nazis (Gouden Dagenraad).

Zulke vernederingen en dictaten hebben zelden positieve gevolgen. Zeker niet in die regio van de wereld.

Men had ze beter begeleid de eurozone laten verlaten, humanitaire hulp geven (medicatie, voedsel) en zichzelf opnieuw laten uitvinden.
²
Oud 13 juli 2015, 12:15   #5456
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die communisten gaan niet lang meer aan de macht zijn En al de bezittingen die de staat nog heeft worden hen afgenomen en geprivatiseerd

Er blijft niets meer van over van hun luchtkastelen, ze hebben volledig moeten capituleren
Hmm... langs de andere kant: Ik wil ook 86 miljoen krijgen mits 50 miljoen als onderpand te geven. Ze mogen zelfs mijn onderpand hebben.

Ik denk dan een oportuniteit of twee te zien>
Oud 13 juli 2015, 12:15   #5457
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Natuurlijk ben jij geen communist.
Er zijn overigens niet veel forumleden die ik meer respecteer om hun gematigde en genuanceerde standpunten dan jij.

Maar als het over Griekenland gaat vind ik dat je je teveel laat leiden door achterhaalde, bijna communistische propaganda.

Wat niet hetzelfde is als zeggen dat dat effectief ook zo is. Ergo dat ik de waarheid in pacht heb.

Dit is een discusieforum, waar iedereen ook maar zijn mening uit.
En hier staan we nu eenmaal lijnrecht tegenover elkaar.
wel, ik vind dat ik in deze een gematigd standpunt hanteer maar dat het vooral de Europese leiders zijn die alle matigheid overboord hebben gegooid.

De crisis heeft vele vaders en moeders en de gewone Grieken hebben zeker ook boter op het hoofd. Maar ze zijn niet de enigen die verantwoordelijk zijn, ze zijn wel de enigen die het gelag moeten betalen.

Ik vind dat niet rechtvaardig, zeker niet omdat de Griekse democratie opzij geschoven wordt hierdoor.
Laat dat nu net de reden zijn waarom ik bij de N-VA ben gegaan, de Vlaamse democratie wordt teveel aan de kant geschoven om België te redden.

Griekenland heeft in het verleden heel wat militair materiaal gekocht, vooral aan Duitse en Franse firma's, vaak onder druk van de Duitse en Franse leiders. Waarom hier niet eens in snoeien?

De Griekse Kerk is zeer rijk, waarom deze niet laten betalen?

Pak de oligarchen aan, het enige waar die zich de laatste tijd mee bezig gehouden hebben, is de huidige regering zwart maken. Het zijn zij die alle overheidsopdrachten, tegen een veel te hoge prijs, hebben binnen gehaald, met steun van de vorige politieke leiders. interessant artikel daarover trouwens op trends, nu niet een links gazetje: http://trends.knack.be/economie/bele...on-582333.html.

Pak de banken aan, die hebben gigantische risico's genomen die hebben geleid tot deze crisis. Maar pak dan vooral diegenen aan die de beslissingen hebben genomen. Dat doe je niet door hun een gouden handdruk te geven.

Verlicht die schuld, geef de Grieken een toekomstperspectief.

En ja, pak die fraude aan, zorg voor een serieuze mentaliteitsverandering binnen de Griekse bevolking zodat ze het goed vinden dat er belastingen worden geïnd, schaf alle onrechtmatige voordelen af, maak die Griekse administratie performant zodat ze ten dienste staan van de bevolking en niet louter een vergaarbak zijn voor mensen die nergens een job vinden en die dan op de regeringspartij stemmen.

Ik weet echt niet waarom dit als een extremistische opinie wordt aanzien hoor. Voor Merkel en co ben ik idd een communist met nul economisch inzicht, net zoals Krugman dat is. het zij zo.
Oud 13 juli 2015, 12:15   #5458
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet overdrijven, als er een gewest is dat massaal heeft aangeworven, is het wel het Vlaamse.
had t over de tewerkstelling vs werkloosheid
Oud 13 juli 2015, 12:18   #5459
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Misschien , maar ze willen blijkbaar niet uit de Euro en dan krijgen ze natuurlijk dit op hun boterham.
Misschien nog een referendum ?
Oud 13 juli 2015, 12:18   #5460
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
had t over de tewerkstelling vs werkloosheid
Mevrouw : het aantal mensen dat werkt is niet belangrijk (aktieve bevolking).
U moet de gesubsidieerde tewerkstelling aftrekken (de netto-ontvangers) zodat U enkel de netto-bijdragende mensen overhoudt. Dat is de les die Griekenland ons geleerd heeft nl veel te veel ambtenaren leidt naar de ondergang!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be