![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() En een link naar een boek op Amazon wel?
Je moet toch op zijn minst samenvatten wat daarin expliciet gezegd wordt ? En neen geen rode kruis, maar bloed was altijd van belangrijke tel. Jezus' stamboom beperkt zich echter tot Jozef, Maria, de heilige geest en god. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat dan de situatie die gelijkwaardigheid van de vrouw aan de man dient te symboliseren in de leer van Jezus? "Is dat dan alles?", zou men zich ook kunnen afvragen. "Waarom is er geen vrouwelijke apostel?" is misschien een interessante vraag...over gelijkwaardigheid gesproken.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 juli 2015 om 13:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De gezellin van de Verlosser is Maria Magdalena. De Heer hield meer van Maria dan van alle leerlingen en zoende haar vaak op haar mond. De overige leerlingen waren erdoor gechoqueerd en uitten hun afkeuring. Zij zeiden tot hem: Waarom houdt u meer van haar dan van ons allen? De Verlosser antwoordde hen: Waarom houd ik niet van jullie zoals ik van haar houd? Dus zie ik Jezus meer als een hippie in zijn tijd (waarschijnlijk ook in India geweest) die toch tegendraads durfde te zijn tegen de gevestigde religie. Of Hij zo joods gelovig was, daar twijfel ik toch aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Simon Petrus zei: Laat Maria bij ons weggaan, want vrouwen zijn het Leven niet waardig (niet verstandig genoeg). Jezus zei: Zie, Ik zal haar leiden zodat ik haar mannelijk zal maken opdat ook zij een levende geest zal worden, gelijk u, mannen. Want elke vrouw die zichzelf mannelijk maakt zal het Koninkrijk der Hemelen binnengaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 juli 2015 om 14:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Burger
|
![]() Wat is mannelijk en wat is vrouwelijk??? Het biologische lichaam? Maar de geest heeft ook nog wat te zeggen en die is noch vrouwelijk, noch mannelijk. Alleen wie die gelijkheid erkent leeft in het Rijk van de Vader (metafoor). Ik ben biologisch een vrouw, maar in de geest ben ik noch man, noch vrouw, ben ik wie ik ben, in evenwicht met mezelf (hoop ik toch).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() Zou het kunnen dat Jezus hier de spot drijft met die mannelijke waanzin van de apostelen???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Burger
|
![]() Jezus heeft nog een veel straffere uitspraak gedaan tegen zijn apostelen, maar dat moet ik gaan opzoeken. Hij zei: Dat Hij Maria Magdalena nodig had omdat dat zij de Kennis had van het AL. Alsof Hij zijn Kennis van haar kreeg! Maar waar las ik dat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Heeft met elkaar niks te maken.
Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar zit hij verkeerd dan? Jezus' zegt zelfs dat de besnijdenis niet meer hoeft in dat evangelie. En wie stond bij Jezus tot aan de verrijzenis Aton? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ( en je zal misschien de fresco's in de catacomben van Rome bedoelen ) https://en.wikipedia.org/wiki/The_Shepherd_of_Hermas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik denk dat we ook kunnen deduceren dat Jezus het niet over lichamelijkheid had aangezien het niet het lichaam is dat in de hemel geraakt. Hij zag dus een vermeend kwalitatief onderscheid tussen de geest van de vrouw en die van de man. Abrahamische religies zijn nu eenmaal niet erg 'vrouwvriendelijk'. We dienen dat simpelweg te erkennen als een historisch feit. Jezus was een product van zijn tijd. Een inspirerend voorbeeld op sommige gebieden, maar niet op alle gebieden. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 juli 2015 om 15:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Papias beweert hier juist het tegenovergestelde van wat u beweert ... En bijgevolg, zomaar gratuit beweren dat alle evangelisten het evangelie eerst in het Grieks hebben geschreven, is wat kort door de bocht. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 juli 2015 om 15:11. |
|
![]() |
![]() |