![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Evange...aria_Magdalena En is dit zooooo verwonderlijk dat de Koran daar ook melding van maakt ? Had ik je al niet uitgelegd dat de fundamenten van de Islam door de Roomse ' sekte ' de verketterde gnostische versies zijn ? Islam is ontstaan in Syrië door deze uitgeweken gnostische scholen. De bronnen hiervan heb ik ook al gegeven en moeten volstaan om hierover een duidelijk historisch beeld te geven. |
|
|
|
|
|
|
#242 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het ZIJN is juist het allerlaagste, als zodanig gelijk aan Niets. Alles IS, ook het allerlaagste en ook de Geest IS, maar als zodanig wordt er helemaal niks in uitgedrukt. Het is wel kwantitatief alles omvattend, maar kwalitatief stelt het niks voor. Dat iets IS... dat heeft nog geen betekenis, maar WAT iets IS, daar gaat het om. En nog meer WIE iemand IS. En met name dat de mens een geestelijk wezen is. Het allerhoogste is de Geest van het denken en begrijpen, dat alles omvattend is als bewustzijn. De Geest is de persoon die de mens zelf is, wat meer is dan het uiterlijke bestaan der dingen en ook meer dan het abstracte ZIJN der begrippen. De volgorde is aldus (bij Hegel): 1 - de Logica van het ZIJN, dat zijn de abstracte begrippen, die nog niet bestaan en ook nog geen bewustzijn bezitten. Te beginnen met de eenheid van Zijn en Niets. 2 - hoe die begrippen van het ZIJN ook BESTAAN als Natuur = natuurfilosofie. 3 - hoe het ZIJNDE en het BESTAANDE ook bewust worden in de GEEST, die het hoogste is. Citaat:
Dat is de Geest. Lager is de vrouw in het gevoel, dat is de Ziel. En dat de vrouw dan een kind kan baren (wat de man niet kan), dat is dan aan de microwezentjes te danken. Het valt niet mee voor de vrouw de man als haar heer en meester te moeten erkennen, maar wil de liefde werkelijk een geestelijke liefde zijn, dan zal dat toch moeten gebeuren. Zoals de man omgekeerd de vrouw ook kan erkennen als Godin en zijn meesteresse in de liefde. |
||
|
|
|
|
|
#243 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zonder verschil heeft de eenheid van man en vrouw geen waarde. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#244 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Peche : 20 juli 2015 om 11:26. |
|
|
|
|
|
|
#245 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door marie daenen : 20 juli 2015 om 11:27. |
|
|
|
|
|
|
#246 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Was het onvermijdelijk? |
|
|
|
|
|
|
#247 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Dat begrijp ik best, maar je mag toch niet verwachten dat dit enkel via dit forum kan. Ik kan enkel maar aanreiken. Even een samenvatting van twintig jaar opgedane kennis maken en dan nog begrijpelijk, zal je wel begrijpen dat dit zinloos is.
|
|
|
|
|
|
#248 |
|
Banneling
|
Wat is kennis als je het niet in een notendopje kan drukken?
Jij vernoemde zijn bloedlijn, of vergis ik me? Jozef... |
|
|
|
|
|
#249 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het verstand is gewoon een stap verder in de evolutie van de mens als natuurlijk wezen; maar het verstand is de geest niet en voert bovendien diegene die het verstand neemt voor de geest eerder verder weg van de geest dan naar de geest toe... De geest is bovendien eerder bereikbaar door het gevoel en het verstand dat ons bewust maakt van dat gevoel; maar verstand zonder gevoel is als een holle klinkende vaas die geen enkele inhoud heeft... Het ZIJN is juist het allerlaagste, als zodanig gelijk aan Niets. Dat is hetzelfde als vloeken in de kerk want het wonder van het Zijn, het wonder van het Leven, bevindt zich juist in het niets. Zolang dat niet begrepen is dwaalt men... |
|
|
|
|
|
|
#250 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#251 | |
|
Banneling
|
Citaat:
We kunnen het vergelijken met een baby die heel afhankelijk is van zijn moeder en waar de vader voorkomt dat die baby versmacht zou worden door een al te grote moederliefde... |
|
|
|
|
|
|
#252 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#253 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En met verstand bedoel ik dan niet het wetenschappelijke verstand dat eenzijdig analytisch is en ook zelf niet weet wat de Geest is. Maar ik bedoel het filosofisch verstand als redelijk denken, als denken van de eenheid. Citaat:
Dus niet het wetenschappelijke verstand, maar het filosofisch verstand, als redelijkheid in het begrijpen van zichzelf en van God en van de eenheid van beiden: dat is de heilige geest. Lees daarvoor Hegel die dat begrepen heeft en ook mijn atoomtheorie, hoe God ook werkelijk bestaat als microwezentjes. Citaat:
En het gevoel zonder de Geest van het denken blijft in het onbewuste steken. Ook de dieren hebben gevoel, maar alleen de mens kan denken. Citaat:
En nog meer is BEWUST-ZIJN meer dan alleen maar ZIJN. En nog meer is GOD meer dan alleen maar ZIJN. Slechts ZIJN is (bijna) het allerlaagste, het meest algemene wat alles toekomt: te ZIJN. Maar GOD te zijn, dat is de grote kunst van het denken en begrijpen, het bewustzijn de eeuwige en oneindige Geest te zijn. |
||||
|
|
|
|
|
#254 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu, ook daarin zijn man en vrouw duidelijk verschillend, dus in hun lichamelijke verschijning. Wel zijn beiden mens, maar toch op verschillende wijzen, en kunnen ze het eens zijn in de liefde, maar ook dan beleven beiden dat verschillend. Citaat:
Alles is uit de Geest, dus ook het gevoel. De Geest heeft het gevoel helemaal niet nodig, maar slechts de eigen Logica. Of iets waar is of niet waar, wordt niet bewezen door het gevoel, maar door de Logica, dus door het beredeneren. Het gevoel als hulpmiddel is daarbij van ondergeschikt belang. De ene voelt dit en de andere voelt dat, maar dat bewijst helemaal niks. Het bewijzen en verklaren ligt in de Logica van het beredeneren. Het gevoel kan dan wel een rol spelen om tot het denken te komen, maar de inhoud van het denken is hoger dan die van het gevoel en de grondslag daarvan. Daarom sterft Jezus aan het kruis omdat de Liefde als gevoel niet het hoogste is, maar het denken en begrijpen van de Geest. |
||
|
|
|
|
|
#255 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Jij laat je door je verstand misleiden; het verstand weet niets en kan enkel wat ronddolen in een door zichzelf gecreëerde labyrinth... Het verstand is gewoon een bijkomend evolutionair element, niet meer en niet minder en zeker geen meester, maar inderdaad een enorme goede dienaar indien je het goed weet te gebruiken maar jij bent niet je verstand, zoals jij ook niet alleen maar je hart of je benen of je... bent, alhoewel de meeste mensen zichzelf volkomen vereenzelvigen met hun verstand en zich niet meer gescheiden van hun verstand kunnen zien en alzo meer en meer van hun eigen ware Zijn vervreemden... Citaat:
Het is niet omdat de dieren zich niet bewust zijn van zichzelf dat de dieren afgescheiden zouden leven van de Geest; ze zijn er in tegendeel en in tegenstelling met de mensen totaal van doordrongen... Citaat:
Laatst gewijzigd door marie daenen : 20 juli 2015 om 19:37. |
|||
|
|
|
|
|
#256 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#257 |
|
Parlementsvoorzitter
|
U ziet, er zijn er die in slagen iets zodanig uit te leggen waar ze geen steekhoudende argument tegen hebben, je redeneert met je verstand en pikt in op het verband met het onderwerp, constateer de verschillende wijzen van reacties in dit topic...
De man zoals het zich heeft willen zijn is niet wat er van geworden is... Wat is nu het probleem, in de overgang van het matriarchale naar het patriarchale is de man te ver doorgeschoten in zijn doelstellingen, de zaak was immers zich onafhankelijk weten te manifesteren zonder in te boeten op de bescherming van de vrouw, waardoor de man zich dominant opstelde en de vrouw als bezit zag waarmee hij kindertjes kon maken, maar de wezenlijke zorg is de openlijke achterbakse manier waar de man mee omgaat om zijn falen te verbergen ! Eigenlijk kun je gerust stellen dat de vrouw hedendaags zich mag manifesteren als onafhankelijk maar om nieuw leven te scheppen kan de vrouw niet zonder man blijven, daarom is het huwelijk in de strikte betekenis een spirituele geestelijke hemel, het IK van de man heeft dat verkeerd begrepen ! Het geestelijke van de man heeft zodanige proporties aangenomen dat de angst om te falen er diep inzit...en als er problemen opduiken weigert hij dan daarom zich te kwijten van zijn essentiële taak om dat op te lossen en liever zelf de oorzaak wordt van het geweld om het probleem maar niet hoeven op te lossen..zo lees ik gemakkelijker dat er veel mensen zijn die hun geestelijke vermogens in de zin van de juiste aandacht niet correct gebruiken waarvoor het dient, je kan slim zijn en tegelijkertijd zoeken naar oplossingen, maar als man heb ik nu eenmaal te aanvaarden dat ik gefaald heb dankzij mijn voorgangers..immers ik heb geen innige band met mijn vader...ik heb gefaald waar mijn vader van gedroomd heeft, ik heb gefaald waar ik een vrouw in bescherming had kunnen nemen...en gefaald om goed de kost te verdienen...tjah, ik aanvaard gewoonweg dat ze denken dat ik homo ben, terwijl dat ik weet dat het web van medusa groot kan zijn ! |
|
|
|
|
|
#258 | |
|
Burger
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#259 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Alles wat je bezig houdt heeft hij al opgemerkt. |
|
|
|
|
|
|
#260 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat is toch gelijkwaardig aan een master? Ik besef dat iets in het simpele leggen veel kennis vereist, waar dat niet lukt is het een signaal dat het individu het zelf nog niet volledig geplaatst heeft. Toen ik aan mijn boek over de evolutieleer begon en alles in het simpele begon te leggen, begon ik eigenlijk meer en meer respect voor die theorie te krijgen. Doch nog altijd een mythe voor mij. En ik weet nu exact waarom ik dat zo zie, omdat het simpele niet in het complexe te verklaren valt. Wanneer wij natuurlijke selectie complex zouden benaderen, kan je dat even simpel uitleggen in minder dan 5 zinnen, nochtans is dat eeuwen kennis. Laatst gewijzigd door Peche : 21 juli 2015 om 05:30. |
|
|
|
|