Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 juli 2015, 15:31   #101
caveman1917
Burger
 
Geregistreerd: 11 juli 2015
Berichten: 140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Zeer slecht idee. Onaangekondigde stakingen leiden tot zware sancties.
Onaangekondigde stakingen zijn ook degenen die tot overwinningen leiden (sept 83 bv). Medailles hebben meestal keerzijdes.

Citaat:
Als dat zo gaat zijn zou de astb wel eens zeer snel het volledige rollend personeel gaan vertegenwoordigen en rijdt er weken aan een stuk geen trein meer.
Als men bij het ASTB die paar pipo's die daar zitten te zeveren over hoe machinisten "beter zijn dan de rest" al eens vriendelijk zou vragen hun mond te houden zou het ook al een stuk beter gaan. Als men daarbij ook nog eens wat beter zou nadenken over het eisenpakket en degelijke eisen stellen ipv zich bezig te houden met pietluttigheden dan zouden ze waarschijnlijk nu al zo goed als het volledige rollend personeel achter hen hebben staan.
caveman1917 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2015, 18:00   #102
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Ik ben...
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  53d0e3127e71f05d199f156a8d9c5016.jpg‎
Bekeken: 54
Grootte:  10,9 KB
ID: 98998  

Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2015, 11:14   #103
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Zeer slecht idee. Onaangekondigde stakingen leiden tot zware sancties.
Maar ik zou toch niet te vroeg victorie kraaien. De cao onderhandelingen zijn bezig en het ziet er naar uit dat het rollend personeel zwaar moet inleveren om het politieke waterhoofd in stand te houden. Als dat zo gaat zijn zou de astb wel eens zeer snel het volledige rollend personeel gaan vertegenwoordigen en rijdt er weken aan een stuk geen trein meer.
Doen!
Elke actie die bijdraagt aan ene versneld opdoeken van de NMBS, valt enkel toe te juichen!
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2015, 11:23   #104
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Dat is een kwestie van perceptie. Als de bedrijfswagen als deel van het loon zou belast worden zou er 4 miljard meer belastinginkomsten zijn.
En als ons moeder wielen had, dan was ze een trottinet.
Perceptie doet er zelfs niet toe. Bedrijfswagens worden niet gesubsidiëerd door de staat. Op geen enkel begrotings-document ga jij een uitgifte-post vinden die het aantal bedrijfswagens x subsidie/bedrijfswagen weerspiegelt. Je gaat wel inkomsten vinden voor elke bedrijfswagen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door caveman1917 Bekijk bericht
Dat is dezelfde redenering als zeggen dat belastingsvermindering voor bedrijven geen winstsubsidie is. Waar het nochtans wel op neerkomt.
Goed, als er dus 100.000 bedrijfswagens minder zijn, hoeveel minder subsidie gaat de staat dan geven?

Laatst gewijzigd door Drosamadaris : 20 juli 2015 om 11:24.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2015, 16:17   #105
caveman1917
Burger
 
Geregistreerd: 11 juli 2015
Berichten: 140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
En als ons moeder wielen had, dan was ze een trottinet.
Perceptie doet er zelfs niet toe.
Je redenering is onhoudbaar. Voor jou is de notionele interestaftrek dus ook geen subsidie? Winst = inkomsten - kosten. Je kan dus winst subsidieren op 2 manieren, ofwel door inkomsten te verhogen (wat jij een subsidie noemt) ofwel door kosten te verlagen (wat jij geen subsidie noemt). Nochtans komt het op exact hetzelfde neer, geld van de staat dat naar de bedrijven gaat, het verschil is louter boekhoudkundig.

Citaat:
Goed, als er dus 100.000 bedrijfswagens minder zijn, hoeveel minder subsidie gaat de staat dan geven?
Geen idee waarom je denkt dat er dan minder bedrijfswagens zouden zijn, maar goed. 100 000 minder. Een bedrijfswagen is pakt 300 euro per maand voordeel in natura. Stel 33% belastingvoet, is 100 euro belastinginkomsten per maand per bedrijfswagen, dus per jaar ong 120 miljoen minder subsidie/meer opbrengsten. Daarmee kan je de eisen van ASTB voor het volledige NMBS personeel bekostigen, met nog overschot voor investeringen in dienstverlening.
caveman1917 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2015, 17:37   #106
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Dat is een kwestie van perceptie. Als de bedrijfswagen als deel van het loon zou belast worden zou er 4 miljard meer belastinginkomsten zijn.
That post gave me cancer.

http://knowyourmeme.com/memes/that-post-gave-me-cancer
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2015, 20:35   #107
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
hakke hakke tuut tuut
de reizigers blijven thuis.
Blijkbaar geniet je er ook nog van dat de reizigers problemen hebben, de eisen doen er precies minder toe dan dat je de reiziger kan pesten. Fijn volk hoor, die astb mannen.

Er is ook een vervolg van 't liedje.

In een klein stationneke
in de niet verre toekomst
kopen al die reizigers
helemaal geen ticketten meer
en dat astb gespuis
hakke hakke tuut tuut
lekker zonder job
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2015, 20:38   #108
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Niks lekker zonder job, statutair.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2015, 21:00   #109
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Niks lekker zonder job, statutair.
Nu nog wel. Maar de prive komt er aan. In principe ben ik daar ook tegen, want waarschijnlijk zal de prijs stijgen en de service (nog) dalen, voor zover dat nog kan.

Met veel stakingen kon ik wel redelijk inkomen in de eis van de stakers (zoals toen overuren niet kunnen opnemen), maar met deze bende eencelligen heb ik het wel gehad. Volgende keer stem ik ook op een partij die de prive verdedigt, het kan mij als reiziger eigenlijk niet veel meer schelen als mijn ticketprijs verdubbelt, als die statutairen kunnen worden buitengestampt, dan doe ik wel een ander pintje open dan die cara-pils dat ze aan de piketten drinken en dan geef ik een gratis BBQ op 't station

Genieten dat je klanten, de mensen die jouw salaris betalen, problemen hebben door een gerichte sabotage actie, en daar nog trots op zijn ook. Zo laag zakken ze normaal gezien bij de vakbond nog niet.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2015, 21:16   #110
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Reizigersvervoer privatiseren gaat nooit gebeuren.
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2015, 21:23   #111
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Reizigersvervoer privatiseren gaat nooit gebeuren.
Dat zeiden ze in de UK en Duitsland ook. Misschien dat er een rijke baas met de winst wegloopt, maar als reiziger hebben we een nieuwe nationale feestdag als 't zo ver is

Laatst gewijzigd door Tommeke : 20 juli 2015 om 21:24.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2015, 22:31   #112
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Machinistenvakbond ASTB gaat de zaterdagacties tijdelijk opheffen. Dat meldt woordvoerder Olivier Jardez na een vergadering maandagavond. Voorlopig wordt dus niet meer gestaakt. "Maar dat betekent niet dat we het opgeven, zeker niet. We komen in september terug met hardere acties", klinkt het.

Dus wachten we in stilte september 2015 af.
See you in september.
Bijgevoegde afbeelding(e)
 

Laatst gewijzigd door Patrick M. : 20 juli 2015 om 22:56.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2015, 11:24   #113
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Beslist dat de zaterdagstakingen niet meer doorgaan en dat er in september nieuwe en hardere acties gaan komen.
En in september is het dan weer niet goed want dan raken mensen niet op hun werk.
Zo is het nooit goed, ik hoop op zeer harde acties in september.
Voor mijn part ligt heel de NMBS in september een maand plat.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2015, 11:37   #114
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door caveman1917 Bekijk bericht
Je redenering is onhoudbaar.
Onhoudbaar? Moest ze dat werkelijk zijn, dan zou je antwoord kunnen geven op de vraag die gesteld is. Quod non.

Citaat:
Voor jou is de notionele interestaftrek dus ook geen subsidie? Winst = inkomsten - kosten. Je kan dus winst subsidieren op 2 manieren, ofwel door inkomsten te verhogen (wat jij een subsidie noemt) ofwel door kosten te verlagen (wat jij geen subsidie noemt). Nochtans komt het op exact hetzelfde neer, geld van de staat dat naar de bedrijven gaat, het verschil is louter boekhoudkundig.
Bij bedrijfswagens gaat er geen eurocent van de staat naar de bedrijven, wel in tegendeel.

Citaat:
Geen idee waarom je denkt dat er dan minder bedrijfswagens zouden zijn, maar goed. 100 000 minder.
Het is geen veronderstelling, het is een vraag.

Citaat:
Een bedrijfswagen is pakt 300 euro per maand voordeel in natura. Stel 33% belastingvoet, is 100 euro belastinginkomsten per maand per bedrijfswagen, dus per jaar ong 120 miljoen minder subsidie/meer opbrengsten.
Voor bedrijfswagens die er niet zijn, reken jij dus niet op uitgaven (waarmee je bevestigt dat er geen subsidies zijn), maar ge je op de koop toe nog eens extra inkomsten rekenen?

Citaat:
Daarmee kan je de eisen van ASTB voor het volledige NMBS personeel bekostigen, met nog overschot voor investeringen in dienstverlening.
Zolang de NMBS, ondanks hun monstersubsidies, er niet in slagen zelfs nog maar break-even te draaien, is het enige waar ze aan moeten denken een kostenvermindering.
Concreet: wil de ASTB meer loon voor hun leden, dan gaan ze meerkost daarvan minstens moeten offsetten met andere besparende voorstellen. Zolang ze dat niet doen, zijn ze niet serieus te nemen en zijn ze gewoon te negeren.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2015, 11:41   #115
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Beslist dat de zaterdagstakingen niet meer doorgaan en dat er in september nieuwe en hardere acties gaan komen.
En in september is het dan weer niet goed want dan raken mensen niet op hun werk.
Zo is het nooit goed, ik hoop op zeer harde acties in september.
Voor mijn part ligt heel de NMBS in september een maand plat.
Doen!

As said, des te meer acties, des te kleiner jullie support bij het grote publiek en des te sneller het einde van de NMBS in zicht komt. Elke actie die dat bespoedigt, valt alleen toe te juichen . If anything, bewijzen jullie gewoon jullie algemene overbodigheid.

Per direct 4mlijard bespaard in de begroting die per direct naar betere initiatieven kan gaan.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2015, 12:31   #116
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Doen!

As said, des te meer acties, des te kleiner jullie support bij het grote publiek en des te sneller het einde van de NMBS in zicht komt. Elke actie die dat bespoedigt, valt alleen toe te juichen . If anything, bewijzen jullie gewoon jullie algemene overbodigheid.

Per direct 4mlijard bespaard in de begroting die per direct naar betere initiatieven kan gaan.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2015, 12:31   #117
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Doen!

As said, des te meer acties, des te kleiner jullie support bij het grote publiek en des te sneller het einde van de NMBS in zicht komt. Elke actie die dat bespoedigt, valt alleen toe te juichen . If anything, bewijzen jullie gewoon jullie algemene overbodigheid.

Per direct 4mlijard bespaard in de begroting die per direct naar betere initiatieven kan gaan.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2015, 13:22   #118
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Dus wachten we in stilte september 2015 af.
See you in september.
Hopelijk staken ze in 't rusthuis van "Opa de professionele staker" ook eens op de moment dat er een infarctje optreedt, eens zien of hij 't dan nog zo plezant vindt dat de verzorgers met een pint in de hand staan de BBQ'en
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2015, 15:57   #119
caveman1917
Burger
 
Geregistreerd: 11 juli 2015
Berichten: 140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Onhoudbaar? Moest ze dat werkelijk zijn, dan zou je antwoord kunnen geven op de vraag die gesteld is. Quod non.
Je vraag werd beantwoord met een schatting van meerinkomsten. Dat jij het antwoord niet kan/wil begrijpen is jouw probleem.

Citaat:
Voor bedrijfswagens die er niet zijn
België telt 560.000 bedrijfswagens, ze zijn er dus wel degelijk.

Citaat:
reken jij dus niet op uitgaven (waarmee je bevestigt dat er geen subsidies zijn), maar ge je op de koop toe nog eens extra inkomsten rekenen?
Kan jij rekenen? Indien ja, reken dan eens de volgende scenarios uit (balans van staat, werknemers en bedrijfwinsten), ga uit van belastingvoet van 1/3:

1. Voor 560.000 mensen betaalt hun werkgever 300 euro van hun nettoloon uit in vorm van een bedrijfswagen die niet belast wordt.

2. Voor 560.000 mensen betaalt hun werkgever 300 euro van hun nettoloon uit in vorm van ofwel gewoon loon ofwel nog steeds als bedrijfswagen maar dan belast als gewoon loon.

3. Zelfde als 2 maar voor 560.000 werknemers subsidieert de staat 100 euro per maand de winst van het bedrijf waarvoor ze werken.

Toon het verschil tussen 1 en 3.

Citaat:
Zolang de NMBS, ondanks hun monstersubsidies, er niet in slagen zelfs nog maar break-even te draaien, is het enige waar ze aan moeten denken een kostenvermindering.
Concreet: wil de ASTB meer loon voor hun leden, dan gaan ze meerkost daarvan minstens moeten offsetten met andere besparende voorstellen. Zolang ze dat niet doen, zijn ze niet serieus te nemen en zijn ze gewoon te negeren.
Men doet dit nochtans. Wat heb je zoal gedaan om te zoeken naar zulk een voorstellen om er toch geen te vinden? Of is dit een beetje zoals een kind dat met de handen voor de eigen ogen staat te roepen "ik zie hier niets hoor"?

Vanuit het ASTB: het afschaffen van dure snoepreisjes naar sterrenhotels voor directiepersoneel, het aanpakken van alle andere geldverspillingen bij de NMBS-top (zoals het oprichten van hun eigen sterrenrestaurants etc).

Daar kan je nog aan toevoegen: het verlagen van de kostprijs voor infrastructuurgebruik (nu zowat de hoogste in Europa) die er nu toe dient schulden van Infrabel (staatsbeheeerder infrastructuur) door te schuiven op de NMBS. En je kan er nog veel meer bedenken.
caveman1917 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2015, 15:59   #120
caveman1917
Burger
 
Geregistreerd: 11 juli 2015
Berichten: 140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Per direct 4mlijard bespaard in de begroting die per direct naar betere initiatieven kan gaan.
Subsidies voor privé spoorwegondernemingen bedoelt u? Zoals in de andere landen waar men de spoorwegen geprivatiseerd heeft?
caveman1917 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be