![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Elke actie die bijdraagt aan ene versneld opdoeken van de NMBS, valt enkel toe te juichen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Perceptie doet er zelfs niet toe. Bedrijfswagens worden niet gesubsidiëerd door de staat. Op geen enkel begrotings-document ga jij een uitgifte-post vinden die het aantal bedrijfswagens x subsidie/bedrijfswagen weerspiegelt. Je gaat wel inkomsten vinden voor elke bedrijfswagen... Goed, als er dus 100.000 bedrijfswagens minder zijn, hoeveel minder subsidie gaat de staat dan geven? Laatst gewijzigd door Drosamadaris : 20 juli 2015 om 11:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister
|
![]() Citaat:
http://knowyourmeme.com/memes/that-post-gave-me-cancer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Blijkbaar geniet je er ook nog van dat de reizigers problemen hebben, de eisen doen er precies minder toe dan dat je de reiziger kan pesten. Fijn volk hoor, die astb mannen.
Er is ook een vervolg van 't liedje. In een klein stationneke in de niet verre toekomst kopen al die reizigers helemaal geen ticketten meer en dat astb gespuis hakke hakke tuut tuut lekker zonder job |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Niks lekker zonder job, statutair.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Nu nog wel. Maar de prive komt er aan. In principe ben ik daar ook tegen, want waarschijnlijk zal de prijs stijgen en de service (nog) dalen, voor zover dat nog kan.
Met veel stakingen kon ik wel redelijk inkomen in de eis van de stakers (zoals toen overuren niet kunnen opnemen), maar met deze bende eencelligen heb ik het wel gehad. Volgende keer stem ik ook op een partij die de prive verdedigt, het kan mij als reiziger eigenlijk niet veel meer schelen als mijn ticketprijs verdubbelt, als die statutairen kunnen worden buitengestampt, dan doe ik wel een ander pintje open dan die cara-pils dat ze aan de piketten drinken en dan geef ik een gratis BBQ op 't station ![]() Genieten dat je klanten, de mensen die jouw salaris betalen, problemen hebben door een gerichte sabotage actie, en daar nog trots op zijn ook. Zo laag zakken ze normaal gezien bij de vakbond nog niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Reizigersvervoer privatiseren gaat nooit gebeuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dat zeiden ze in de UK en Duitsland ook. Misschien dat er een rijke baas met de winst wegloopt, maar als reiziger hebben we een nieuwe nationale feestdag als 't zo ver is
![]() Laatst gewijzigd door Tommeke : 20 juli 2015 om 21:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Machinistenvakbond ASTB gaat de zaterdagacties tijdelijk opheffen. Dat meldt woordvoerder Olivier Jardez na een vergadering maandagavond. Voorlopig wordt dus niet meer gestaakt. "Maar dat betekent niet dat we het opgeven, zeker niet. We komen in september terug met hardere acties", klinkt het.
Dus wachten we in stilte september 2015 af. See you in september. Laatst gewijzigd door Patrick M. : 20 juli 2015 om 22:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Beslist dat de zaterdagstakingen niet meer doorgaan en dat er in september nieuwe en hardere acties gaan komen.
En in september is het dan weer niet goed want dan raken mensen niet op hun werk. Zo is het nooit goed, ik hoop op zeer harde acties in september. Voor mijn part ligt heel de NMBS in september een maand plat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | ||||
Minister
|
![]() Onhoudbaar? Moest ze dat werkelijk zijn, dan zou je antwoord kunnen geven op de vraag die gesteld is. Quod non.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Concreet: wil de ASTB meer loon voor hun leden, dan gaan ze meerkost daarvan minstens moeten offsetten met andere besparende voorstellen. Zolang ze dat niet doen, zijn ze niet serieus te nemen en zijn ze gewoon te negeren. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Minister
|
![]() Citaat:
As said, des te meer acties, des te kleiner jullie support bij het grote publiek en des te sneller het einde van de NMBS in zicht komt. Elke actie die dat bespoedigt, valt alleen toe te juichen ![]() Per direct 4mlijard bespaard in de begroting die per direct naar betere initiatieven kan gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
1. Voor 560.000 mensen betaalt hun werkgever 300 euro van hun nettoloon uit in vorm van een bedrijfswagen die niet belast wordt. 2. Voor 560.000 mensen betaalt hun werkgever 300 euro van hun nettoloon uit in vorm van ofwel gewoon loon ofwel nog steeds als bedrijfswagen maar dan belast als gewoon loon. 3. Zelfde als 2 maar voor 560.000 werknemers subsidieert de staat 100 euro per maand de winst van het bedrijf waarvoor ze werken. Toon het verschil tussen 1 en 3. Citaat:
Vanuit het ASTB: het afschaffen van dure snoepreisjes naar sterrenhotels voor directiepersoneel, het aanpakken van alle andere geldverspillingen bij de NMBS-top (zoals het oprichten van hun eigen sterrenrestaurants etc). Daar kan je nog aan toevoegen: het verlagen van de kostprijs voor infrastructuurgebruik (nu zowat de hoogste in Europa) die er nu toe dient schulden van Infrabel (staatsbeheeerder infrastructuur) door te schuiven op de NMBS. En je kan er nog veel meer bedenken. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |