![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#301 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het enige dat je moet doen is je eigen aardse rol vervullen. De moeilijkheid is natuurlijk, in ons verstandelijk doolhof, om die rol nog te herkennen... |
|
|
|
|
|
|
#302 |
|
Banneling
|
Ik moet dat toch kunnen plaatsen om verantwoording af te kunnen leggen?
Doe ik het niet word ik vervolgd of anders bekeken dan wie ik ben. Als een moslim een moslim kan zijn, waarom kan Peche dan niet Peche zijn? Ik heb nog nooit een hypocrietere samenleving gekend dan de Vlaamse! En ware er geen vingers afgewezen, zou ik er geen terugwijzen. Maar terugwijzen zal gebeuren, en zij die al die jaren het luidste riepen, wee uw gemoed! |
|
|
|
|
|
#303 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Hoe weet je of iets een pareltje is? |
|
|
|
|
|
|
#304 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Dus in onze spreekwijze kunnen we moeilijk om het ik heen, maar hij stelt hier heel duidelijk dat die ik eerder er niet toe hoort anders zou hij duidelijk gezegd hebben Ik ben die Ik ben. Citaat:
De hele natuur om ons heen is zuiver ZIJN, wellicht onbewust, maar daarom niet minder ZIJN. Alleen bij de mens loopt het verkeerd en komt die ineens met zijn Ik af, die hem te gelijker tijd in de dualiteit stort van het ik tegenover de rest. En de Geest zou het produkt zijn van 'ik denk'??? Een beetje een heel verwaterde Geest, niet??? Citaat:
En zoek het maar eens uit, maar niets is moeilijker dan jezelf alleen maar te zien als een zijnde, geen haar of geen pluim meer... of minder Laatst gewijzigd door marie daenen : 22 juli 2015 om 08:43. |
||||
|
|
|
|
|
#305 |
|
Banneling
|
En wat als uw naaste uw haat en u kwaad wil aandoen ? echt kwaad dan hé ?? moet ge dan het kwaad beminnen ?? sommige mensen zijn echt onmogelijk om mee om te gaan omdat ze echt niet willen dat het goed gaat ?? wat dan ?? ge moogt dan wel van goede wil zijn waar sta je dan met je geloof in God??
|
|
|
|
|
|
#306 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik verwacht uiteraard nog een lijstje van specifieke vragen en waar ik je een droog antwoord op ga geven. Sommige antwoorden zullen wat vreemd overkomen, maar kunnen nog steeds verduidelijkt worden. Ondertussen voor mij evident, maar niet conventioneel. Wat betreft die stamboom kan men wel enkele generaties reconstrueren, maar niet zo ver als de evangelies beweren. ( hopelijk kan je dit voor jezelf ordenen ): Lijn 1a Hizkia, zoon van Johannes Hyrcanus I van de Maccabeeën: zonen: Judas van Gamlan en Jojada ( priester ). 1b Judas van Gamla -> Menahem de Esseen: zonen: Judas de Galileeër en Simon Lazarus. Dochters: Eucharia, Salome en Martha. 1c Judas de Galileeër: zonen: Judas en Simon ( beiden gestorven in 47 n.C.) Eucharia, gehuwd met Matteüs Syro ( priester ): dochter : Mariamne e mara Lijn 2a Eleazar de Zadok : zoon: Mattat de Zadok. Dochters: Estha en Gadat. 2b Estha gehuwd met Jojada: dochters : Hanna ( Anna ) en Elisheba ( Elizabeth ). Mattat de Zadok:zonen: Yonakhir ( Joachim ) en Zacharia de Zadok. 2c Yonakhir gehuwd met Hanna ( Anna ): dochters : Maria en Salome ( Helena ). Zacharia de Zadok gehuwd met Elisheba ( Elizabeth ): zoon: Johannes de Zadok ( de Doper ). Salome ( Helena )gehuwd met Simon Lazarus ( Zebedeüs ): Johannes en Jakobus ( Cleopas ). Dochter : Anna gehuwd met Jakobus ( Rama Theo ). Lijn 3a Gadat ( lijn 2a ) gehuwd met Eli de Jakob Patriarch: zoon : Jehosef ( Jozef ) 3b Jehosef gehuwd met Maria ( 2c):zonen: Yeshua ( Jezus), Jakobus ( Rama-Theo). Na de dood van Jehosef gaat Maria een Leviraat-huwelijk aan met Jakobus Cleopas: Zonen : Jehosef, Simon, Judas. dochters Johanna en Sara. Alsje deze stamboom uitzet, zal het zeker duidelijker worden. Je zal dan ook merken dat deze huwelijken niet zomaar toevallig waren. |
|
|
|
|
|
|
#307 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#308 |
|
Banneling
|
Omdat het mij dieper inzicht verschaft heeft...
Laatst gewijzigd door marie daenen : 22 juli 2015 om 10:53. |
|
|
|
|
|
#309 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Oké, ik weet dat het schone woorden zijn en dat de werkelijkheid heel wat minder prettig is; maar soms kom je verder door in te zien waar en waarom de andere dwaalt, en dan ga je niet meer automatisch reageren op de uitdagingen van de andere die zo, meestal onbewust, steeds weer hetzelfde scenario en rollenspel opzet, waarbij hij zichzelf, in zijn eigen ogen dan toch in zijn groot gelijk bevestigt. Ik heb eens in een boek over rollenpatronen in het huwelijk een scenario herkent dat mijn man gemakkelijk toepaste. Oei, ik had het ingezien, maar hij niet en hoe het hem aan zijn verstand brengen want hij zou het stelligst ontkennen... Enfin, de kinderen waren nog klein en ik had genoeg andere zorgen aan mijn kop tot enkele maanden later ik plots tot de constatie kwam dat dat rollenspel, uitgedaagd door mijn man, niet meer gespeeld werd. En waarom niet? Hewel omdat ik, gewoonweg onbewust niet meer op dezelfde wijze op zijn uitdagingen reageerde omdat ik ingezien had waarom hij die uitdagingen stelden en dus zo zijn spel ongewild saboteerde. En hij er dus het nut niet meer van inzag... Laatst gewijzigd door marie daenen : 22 juli 2015 om 10:52. |
|
|
|
|
|
|
#310 |
|
|
Dus als jij een gezegde of spreuk begrijpt en goedkeurt dan is het een pareltje en als je hem niet begrijpt en verwerpt is het geen pareltje? Wat zegt dat nou? Je verstand is je maatstaf voor wat waardevol is en wat niet?
Wat mij trouwens opvalt is dat Jezus vaak zei dat de joden anders moesten doen en geloven dan hun geleerd was. Hoe valt dat te rijmen met "eert uw vader en uw moeder"? juist assimilatie is nodig is voor een vredige samenleving. Als je Jezus echt wilt volgen moet je dan geen jood worden? Laatst gewijzigd door Piero : 22 juli 2015 om 11:07. |
|
|
|
|
|
#311 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik zie Jezus als een separatist die tegen de Romeinse oppressie was.
Als hij vandaag zou terugkomen dan zou hij zeggen, 'Xenophon, jij als separatist, ik begrijp u, wij denken hetzelfde.'
|
|
|
|
|
#312 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#313 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En zelfs God ontkomt niet aan de logica der tegendeligheid, vandaar dat Hij zelf ook de Duivel is. |
|
|
|
|
|
|
#314 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#315 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
en inzicht is niet alleen een verstandelijk gegeven want het eist dikwijls vooral heel veel fijngevoeligheid en vooral de juiste dingen op de juiste plaats en in het juiste verband te zien. Citaat:
Ik zie die 'eert uw vader en uw moeder' veeleer in het perspectief van de gehoorzaamheid en ik heb al duidelijk gemaakt dat als ik lak heb aan iets in de religies het het gebod van gehoorzaamheid is... Laatst gewijzigd door marie daenen : 22 juli 2015 om 14:24. |
||
|
|
|
|
|
#316 | ||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Nu geloof ik ook niet dat de uitspraken van Jezus bedoeld zijn voor mensen die kritisch denken. Een volgeling of leerling moet immers blindelings geloven. De wijsheid van de leraar in vraag stellen is opstandigheid en leidt tot verdeeldheid en geloofsafval. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Piero : 22 juli 2015 om 17:05. |
||||
|
|
|
|
|
#317 | |||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jouw commentaar geldt voor godsdiensten en/of religies en/of secten... Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door marie daenen : 22 juli 2015 om 19:58. |
|||||
|
|
|
|
|
#318 | ||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Piero : 22 juli 2015 om 20:27. |
||||
|
|
|
|
|
#319 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#320 |
|
Banneling
|
Goh ik zie het niet klikken zoals men bij andere predikkers deed. De zoon van God via de onbevlekte ontvangenis is er een beetje over he?
|
|
|
|