![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#341 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat Hegel betreft vraag ik mij inderdaad af of hij niet verder gekomen is dan jouw uitleg of dat hij werkelijk de grootheid van het 'niets' heeft ingezien... Laatst gewijzigd door marie daenen : 23 juli 2015 om 07:57. |
|
|
|
|
|
|
#342 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#343 | |||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je bent een vrouw, zoveel jaar oud, moeder, gehuwd. Dat zijn mogelijke rechtsgeldige waarheden; ze beheersen je leven als wetten. Citaat:
Mijn bovenstaande vraag blijft dus staan: "Geef maar eens een voorbeeld van een inzicht dat je van religie hebt overgenomen zonder dat je daarmee klakkeloos gehoorzaam bent aan de leer. Dus zonder dat je het geloof dient, je onderwerpt." Laatst gewijzigd door Piero : 23 juli 2015 om 12:22. |
|||||
|
|
|
|
|
#344 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#345 | ||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Weet dat wat bij het begin van de weg wordt aangeraden, verder op de weg dikwijls wordt afgeraden en omgekeerd... Hoe wil je dan met eenduidige aanwijzingen komen; een leraar begeleidt je op jouw persoonlijke weg... Citaat:
Denk je omdat je een man of een vrouw bent dat de eewigheid anders is??? Wij zien alles in het licht van hoger, niet in het licht van vandaag en morgen... In dit leven ben ik een vrouw; in een vorig leven was ik misschien een man... Citaat:
Maar de meeste mensen vinden zelfs die opening niet en blijven in het rond draaien, ondanks alle zogenaamde begeleiding van de kerk... Citaat:
Een ander voorbeeld waar Jezus zegt dat God aan de armen van geest geopenbaard heeft waar de wijzen onmogelijk bij kunnen... Dat is een les die zegt dat we het in het eenvoudige moeten zoeken en dat van het moment dat het te ingewikkeld wordt we dwalen... Je kunt dat blijven lezen als een gegeven; je kunt verder gaan en de levensrijkdom van simpele mensen inzien waar alle rijkdom van de aarde anderen blijkbaar van uitsluit... |
||||||
|
|
|
|
|
#346 |
|
Banneling
|
nihil
Laatst gewijzigd door marie daenen : 23 juli 2015 om 13:47. |
|
|
|
|
|
#347 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#348 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#349 | |
|
Banneling
|
Citaat:
je zou misschien beter een voorbeeld geven waar het zonder complexiteit niet lukt... |
|
|
|
|
|
|
#350 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik zou daar inderdaad graag een duidelijk en simpel antwoord op vinden. |
|
|
|
|
|
|
#351 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Waar er wel problemen opduiken is bij de manier waarop wij alles, de hele natuur, ook de dieren en zelf onze medemens, behandelen, consumeren en uitbuiten... |
|
|
|
|
|
|
#352 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maar goed, de voedelketen. Dan kunnen we ook katten, honden en chimpansees opeten zonder daar een probleem van te maken veronderstel ik. |
|
|
|
|
|
|
#353 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#354 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#355 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#356 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
2) Gewoon 'een opening in de onwetendheid'? Hoe verzin je het! En je weet ook al dat de meeste mensen die opening niet vinden. Ben jij dan slimmer dan de rest? 3) Inderdaad, ik heb duidelijk gemaakt dat je daar geen goed voorbeeld geeft. En het voorbeeld dat je hier geeft deugt ook al niet. Het is ook een antwoord op punt 2. Jij hoort niet bij de slimmen want je zegt bij de armen van geest te horen aan wie 'het' is geopenbaard. Dus nu beweer je dat de geest van God jou een 'inzicht' heeft gegeven omdat je arm van geest bent. Maar wat is 'het' dat God heeft geopenbaard? Welk inzicht is dat? Weet je dat wel? Is het wat er staat in Lucas 10: 17-21? Heeft Jezus jou "de macht gegeven om op slangen en schorpioenen te trappen en in te gaan tegen alle vijandelijke krachten", omdat de geesten (demonen) zich aan jou onderwerpen? [21] Toen jubelde Hij het uit, gedreven door de heilige Geest, en zei: ‘Ik* dank U, Vader, Heer van hemel en aarde, omdat U dit verborgen hebt gehouden voor wijzen en verstandigen en het onthuld hebt aan eenvoudigen.Of is het Mattheus 5: "Gelukkig die arm van geest zijn, want hun behoort het koninkrijk der hemelen." Ga jij naar het koninkrijk der hemelen? Ik ben benieuwd. |
|
|
|
|
|
|
#357 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Meer nog. Ik geloof dat hij nooit heeft gegeten. Van eten moet je schijten, en dat wordt niet van een zoon van God verwacht... staat niet. WC papier bestond toen nog niet... kan je dat inbeelden ?
|
|
|
|
|
|
#358 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Dus je vind het verantwoord dat wij dieren kweken om daarna te doden en in de pan te bakken. Het lijden van de dieren is niet echt een bekommernis alsook de de ecologische druk die dit veroorzaakt. Tegen een lekkere ganzelever ga je ook geen neen zeggen ondanks de absurde manier waarop deze dieren gevoed worden? |
|
|
|
|
|
|
#359 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
Zeg dan onmiddellijk dat het jouw om de woordkeuze en niet om de inhoud te doen is... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door marie daenen : 23 juli 2015 om 21:01. |
||||
|
|
|
|
|
#360 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En wat vindt je van kikkerbilletjes, waar ze de kikkers levend van ontdoen en ze dan agoniserend terug in het water gooien??? Gooi AUB niet alles op dezelfde hoop; ik ben niet tegen het consumeren van dieren, maar het dierenleed moet beperkt blijven en anders hoeft het voor mij niet, zoals ganzenlevers en kikkerbilletjes, daar ben ik tegen... |
|
|
|
|