![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie met de wet zwaait, zal ook moeten kunnen aantonen wat erin staat. Ik ben benieuwd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet alleen dat, overdreven snelheid kan ook gevaarlijk zijn als de situatie of de aard van de weg niet ermee in overeenstemming zijn. Ook al is er in mijlen geen andere weggebruiker te bekennen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Uzelf verwees een paar posts terug foutief naar de verkeerswet trouwens, waarop u mij negeert als ik u hierop wijs. Dus, het maakt mij niet uit dat er een wet bestaat of niet. Ik denk eerder: waarom is die wet er? En als er een duidelijk antwoord voorhanden is, zal ik met plezier de wet opvolgen. Wanneer de wetgever mij echter niet kan overtuigen, zal het iets moeilijker zijn om deze wet op te volgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nogmaals: ik heb het enkel over gemotoriseerde tweewielers. Die kunnen probleemloos tot 25 kph beperkt worden.
In andere gevallen zal men repressief moeten werken (zoals het trouwens ook voor gemotoriseerde tweewielers die zich niet aan de wet houden moet gebeuren). |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanneer we kijken naar het beleid op vlak van auto's is het duidelijk dat die snelheid blijkbaar helemaal niet overdreven moet zijn om ze nog verder naar beneden te brengen. Fietsers dienen dus best zelf ook aan deze van de pot gerukte "veligheids"maatregelen onderworpen te worden. Het kan nooit veilig genoeg zijn, nietwaar.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het gaat toch enkel over een beperking binnen bebouwde kom in het voorstel. Op, bijvoorbeeld, jaagpaden of oude spoorwegbermen en tussen de velden geldt die niet.
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
De jaagpaden langs het albertkanaal en netekanaal worden bijna uitsluitend gebruik door wielrenners. Waarom zouden zij hier niet hun snelheid mogen halen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omwille van dezelfde reden dat auto's dat niet mogen op een autostrade.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben er wel voor om 'fietsautostrades' aan te leggen die speciaal gesignaliseerd zijn en waar wielrenners en would-be wielrenners (en bijvoorbeeld ook ligfietsen) hogere snelheden mogen halen, maar op de normale fietspaden is 25 kph een veilige snelheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Burgemeester
|
![]() Ik denk dat het jaagpad een perfect voorbeeld is van waar wielrenners veilig hogere snelheden kunnen halen.
Snelheid beperken =/= veiligheid verhogen..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja men is voor of tegen gelegaliseerde diefstal.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 31 juli 2015 om 15:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooral als mensen met hun kinderen rustig wandelen en er komt zo een bende arrogante zeikers gekleed in een fluo tutu in volle snelheid op hun koersfiets afgestormd. Zo met een bakkes van, uit de weg crapuul!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() In het motorsport-milieu heerst er een ongeschreven wet . De snellere op een training-circuit moet de tragere inhalen zonder hem te storen .
Hij moet bewust een andere lijn kiezen . Op die manier kan een top-rijder op hetzelfde circuit rijden met een beginneling . Is dat moeilijk voor die topper ? Ja. Maar zijn tijden gaan niet verbeteren als hij cracht . Zoiets noemt beleefdheid , en beginners een kans geven . Iets wat zondagse wielerfanaten nog moeten leren . |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op jaagpaden geldt er sedert vele jaren een snelheidsbeperking. Niemand houdt zich er echter aan, zelfs niet de bevoegde diensten die de kanalen beheren.
|
![]() |
![]() |