Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2015, 21:31   #101
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Hier ging iets mis met het quoten

Laatst gewijzigd door Skobelev : 30 juli 2015 om 21:35.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2015, 21:36   #102
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Erg eh?

Ik verdedig die tandarts nergens, evenmin zijn manier van jagen en voor mijn part mag er een onmiddellijk verbod komen op leeuwenjacht, maar ga eens in de asielen kijken hoeveel honden en katten er rond deze tijd van't jaar weer uit de auto gegooid worden of ergens aan een paal gebonden worden.
Kijk eens in de slachthuizen hoe het er daar aan toe gaat.
Kijk eens in nertskwekerijen wat daar gebeurt.
Of bij ganzen.
Of bij proefdieren...

Telkens als er zoiets in't nieuws komt is er verontwaardiging alom maar als die eerste verontwaardiging wat wegdeemstert gaat iedereen weer gewoon zijn eigen gangetje.
Alsof zo'n dingen niet gebeuren op momenten dat ze niet in't nieuws komen.

Van alle verontwaardigden; hoeveel zijn er bij die zich het afgelopen jaar op één of andere manier hebben ingezet om eender welk dierenleed uit de wereld te helpen?
Alles bij elkaar heb ik ondertussen zo'n 70 dieren opgevangen die anders voor de slacht waren of in het asiel zaten en ben ik lid van drie organisaties die zich met dierenwelzijn bezig houden. Telt dat als voldoende om mijn afkeer van die "jager" te verantwoorden?
(Evenzeer eet ik geen ganzelever/kreeft...)

Laatst gewijzigd door Skobelev : 30 juli 2015 om 21:37.
Oud 30 juli 2015, 21:48   #103
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is gene vette he man.
dat is een gewoon lidmaatschap ; komt op zo'n 100€ per jaar.
Als iedereen zo'n bedrag aan GAIA moest geven, hebben die ruim voldoende om hun acties te financieren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2015, 21:56   #104
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dat is een gewoon lidmaatschap ; komt op zo'n 100€ per jaar.
Als iedereen zo'n bedrag aan GAIA moest geven, hebben die ruim voldoende om hun acties te financieren.
Wat is het plan, de jacht in Afrika een halt toeroepen?
Oud 30 juli 2015, 22:10   #105
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is het plan, de jacht in Afrika een halt toeroepen?
Ik vind jagen voor de fun (ongeacht waar) sowieso laakbaar, en even abject en verwerpelijk als Spaanse corrida's.
Maar zolang er flurken bereid zijn om 50.000$ te betalen om wilde dieren te kunnen afknallen, ziet het er niet goed uit voor de fauna.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2015, 22:37   #106
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Zal zich een andere naam mogen kopen lol

Doet me toevallig denken aan Gerard De Schijter.
Die was niet tevreden met zijn naam en heeft 'm dan laten veranderen naar Frans De Schijter.

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2015, 00:06   #107
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Zal zich een andere naam mogen kopen lol

Doet me toevallig denken aan Gerard De Schijter.
Die was niet tevreden met zijn naam en heeft 'm dan laten veranderen naar Frans De Schijter.
http://www.mensenvanbijons.be/inhoud...0bijnamen.html

Ik wil niet weten hoe 'Landru' aan die bijnaam kwam.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2015, 00:48   #108
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is gene vette he man.
Stel je voor dat iedere Europeaan maandelijks 8 euro geeft...Dat zou wél ne vette zijn nietwaar ?
8 euros, zo slecht is dat niet....
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2015, 11:07   #109
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Alles bij elkaar heb ik ondertussen zo'n 70 dieren opgevangen die anders voor de slacht waren of in het asiel zaten
Was het voor eigen consumptie of doorverkoop?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2015, 11:40   #110
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Was het voor eigen consumptie of doorverkoop?
Om ze een dierwaardig leven te geven, eigen aan de soort, tot ze van pure ouderdom het loodje leggen.
Oud 31 juli 2015, 12:42   #111
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo gaat dat in de natuur he,inderdaad,
Hoe denk je dat cecil zou gestorven zijn als dit niet was gebeurd?
In zijn bed met rondom hem zweet-afdeppende en koeltewuivende leeuwinnen?

40 uur rondlopen met een pijlwond is nog een van de minst erge natuurlijke eind-scenario's. In feite is jacht een zeer humaan einde voor de meeste dieren.
Of het moet zijn dat er mensen zijn die vinden dat een week liggen creperen met een gebroken poot of infectie dikke fun is?
Aan de wreedheid van de natuur kan men niks veranderen.
Maar aan de pleziertjes van een paar rijke vetzakken kan men wel iets veranderen......
En als de jacht voor jou enkel een humaan einde betekent kunnen we misschien beter direct alle dieren afknallen.....we hebben dan nog als het ware een goede daad verricht....Maar misschien kunnen we direct ook onze medemensen neerknallen dan zijn we al zeker dat ze later niet gaan moeten lijden aan pijnlijke ziektes.....probleem opgelost
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2015, 15:48   #112
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Aan de wreedheid van de natuur kan men niks veranderen.
Maar aan de pleziertjes van een paar rijke vetzakken kan men wel iets veranderen......
Natuurlijk, alleen boor je dan ook een van de weinige inkomstenbronnen van een land als zimbabwe de grond in.
Mensen die dit zwart-wit bekijken zijn nog nooit vanonder de kerktoren geweest.

Citaat:
En als de jacht voor jou enkel een humaan einde betekent kunnen we misschien beter direct alle dieren afknallen.....we hebben dan nog als het ware een goede daad verricht....Maar misschien kunnen we direct ook onze medemensen neerknallen dan zijn we al zeker dat ze later niet gaan moeten lijden aan pijnlijke ziektes.....probleem opgelost
We doen al zoiets, dat heet Euthanasie. En we passen dat ook meer en meer toe op huisdieren overigens, bvb. ook bij een paard met gebroken poten.

Dieren in het wild, die moeten maar de wreedheid van de natuur ondergaan he, die hebben pech.

Maar jacht is voor mij ook nog wel iets meer hoor : het is een zeer passionele sport. Toen ik als kleine jongen met mijn broer op fazanten ging jagen (gewoon met een net en paar stokken om de fazanten op te jagen), dat waren de hoogdagen van het jaar. Iemand die nog nooit gejaagd heeft kan zich dat niet voorstellen, het beantwoord aan een diep menselijk instinct en de endorfineproductie bij het vangen van de prooi na zware inspanning is onvergelijkbaar met enige andere activiteit, ik vermoed dat het behalen van een olympische medaille het enige is dat de buurt zou kunnen komen.

Als ik deze tandarts-jager iets verwijt is het inderdaad dat hij het zichzelf te gemakkelijk heeft gemaakt. Met speer en mes is de enige goede manier om op een leeuw te jagen voor sport.
Oud 31 juli 2015, 15:54   #113
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, alleen boor je dan ook een van de weinige inkomstenbronnen van een land als zimbabwe de grond in.

We doen al zoiets, dat heet Euthanasie. En we passen dat ook meer en meer toe op huisdieren overigens, bvb. ook bij een paard met gebroken poten.

Dieren in het wild, die moeten maar de wreedheid van de natuur ondergaan he, die hebben pech.

Maar jacht is voor mij ook nog wel iets meer hoor : het is een zeer passionele sport. Toen ik als kleine jongen met mijn broer op fazanten ging jagen (gewoon met een net en paar stokken om de fazanten op te jagen), dat waren de hoogdagen van het jaar. Iemand die nog nooit gejaagd heeft kan zich dat niet voorstellen, het beantwoord aan een diep menselijk instinct en de endorfineproductie bij het vangen van de prooi na zware inspanning is onvergelijkbaar met enige andere activiteit, ik vermoed dat het behalen van een olympische medaille het enige is dat de buurt zou kunnen komen.

Als ik deze tandarts-jager iets verwijt is het inderdaad dat hij het zichzelf te gemakkelijk heeft gemaakt. Met speer en mes is de enige goede manier om op een leeuw te jagen voor sport.
Ik zit met ongeduld op uw vertrek naar Zimbabwe te wachten, dat je je kleine-jongens-dromen kunt w�*�*rmaken...
Het begon met een stok en fazanten, en het eindigde met een speer, een mes en een leeuw...
Als je die strijd wint krijg je van mij een enorme speek-medaille !
Als je verliest zal ik een muntje in de juke box steken en een vreugdendansje doen.

Laatst gewijzigd door griezel : 31 juli 2015 om 15:56.
Oud 31 juli 2015, 15:59   #114
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door griezel Bekijk bericht
Ik zit met ongeduld op uw vertrek naar Zimbabwe te wachten, dat je je kleine-jongens-dromen kunt w�*�*rmaken...
Het begon met een stok en fazanten, en het eindigde met een speer, een mes en een leeuw...
Als je die strijd wint krijg je van mij een enorme speek-medaille !
Als je verliest zal ik een muntje in de juke box steken en een vreugdendansje doen.
Ok, maar eerst eens oefenen he. In het Zonienwoud misschien?
Jij mag de leeuw spelen, ok?
Oud 31 juli 2015, 16:02   #115
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag ik ook meedoen? Ik zou zo graag jou de strot afbijten...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2015, 16:10   #116
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Daar zeg je me iets.Als ik tijdens het jachtseizoen die bezopen dikbuikige kerels uit hun Range Rover zie stappen ....zie ik daar idd de sportiviteit van afdruipen.Vooral als ze dan op hun ligstoeltje gaan hangen met de tweeloop in de aanslag.....wat een prestatie.
Maar goed ik wil konijnen jacht en fazantenjacht alhier niet direct vergelijken met het neerknallen van exotische en dikwijls bedreigde diersoorten.....Trouwens zelfs een blinde kan een olifant neerschieten

En ja wij passen euthanasie toe op terminale mensen en dieren.Maar je kan moeilijk in de Savanne duizenden dierenartsen sturen om alle zebra's die ziek zijn te helpen sterven
Nogmaals aan de wreedheid der natuur kan je niks veranderen
Ander vraagje.....denk jij dat overal in de wereld euthanasie bestaat of dat mensen geholpen worden ui hun lijden ?? Ik heb de indruk dat jij nog niet veel onder uw kerktoren bent geweest ?? Denk je dat de gemiddelde Zimbabwaan met terminale kanker morfine krijgt of chemo of wat dan ook ?? Ga eens wat verder kijken dan het pattatenveld waarop jullie gaan jagen

Nu waar die inkomsten van die (illegale) jachtpartijen naartoe vloeien heb ik zo al een klein beetje het idee te weten naarwaar.....één ding ben ik omzeggens 100 % zeker van ...de gewone Zimbabwaan die zal daar geen flauwe duit beter van worden en het land in het algemeen al evenmin dus met zulke onzin moet je bij mij niet meer afkomen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 juli 2015 om 16:16.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2015, 16:12   #117
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me eigenlijk af waarom een leeuw een specialere status moet krijgen dan bv een olifant of neushoorn, die dagelijks geslacht worden enkel voor het ivoor.
Ik had nooit van Cecil gehoord, en eerlijk gezegd voel ik me helemaal niet verdrietig dat ie er niet meer is.
Net als bij honderdduizenden anonieme mensen die dagelijks sterven of vermoord worden.
Dat die jager zielig is, daar ben ik mee eens.

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2015, 16:12   #118
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar zeg je me iets.Als ik tijdens het jachtseizoen die bezopen dikbuikige kerels uit hun Range Rover zie stappen ....zie ik daar idd de sportiviteit van afdruipen.Vooral als ze dan op hun ligstoeltje gaan hangen met de tweeloop in de aanslag.....wat een prestatie.
Maar goed ik wil konijnen jacht en fazantenjacht alhier niet direct vergelijken met het neerknallen van exotische en dikwijls bedreigde diersoorten.....Trouwens zelfs een blinde kan een olifant neerschieten

Nu waar die inkomsten van die (illegale) jachtpartijen naartoe vloeien heb ik zo al een klein beetje het idee te weten naarwaar.....één ding ben ik omzeggens 100 % zeker van ...de gewone Zimbabwaan die zal daar geen flauwe duit beter van worden en het land in het algemeen al evenmin dus met zulke onzin moet je bij mij niet meer afkomen.
Iemand die in Zimbabwe een vergunning duur betaald om een leeuw te schieten, die is niet op illegale jacht.
Oud 31 juli 2015, 16:12   #119
griezel
Banneling

Standaard ein in het bos daar zijn de j�*�*�*gers, de ja , de ja , de j�*�*�*�*�*gers

Citaat:
Als ik in het bos wandel en een onnozelaar valt mij aan met een speer en een mes, dan moet hij er toch voor zorgen dat hij me niet mist.
Want als hij mij mist zal ik hem niet missen.
Eerst en vooral al een goede steen tegen zijn bakkes, dat slingert overal rond in het bos, stenen, en stokken ook. Een in twee stukken gebroken stok richt veel meer schade aan als een mes als je dat in uw pens krijgt.
Want Vlaamse leeuwen die hebben handen, die kunnen OOK wapens vastpakken.
Maar eerlijk gezegd zie ik jou niet zo gauw iemand met een mes aanvallen.
Met een stokske achter een gekweekte fazant lopen, dat wel, dat zal wel op uw niveau zijn denk ik...
Maar als je DAT al een Olympische medaille waard vind, leg je de lat toch wel héél laag vind ik.
Oud 31 juli 2015, 16:13   #120
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Mag ik ook meedoen? Ik zou zo graag jou de strot afbijten...
Kijk, je krijgt al de goede mentaliteit. Let wel op : ik heb meer ervaring dan jij ooit zal hebben.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be