![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zie de relevantie van dit voorbeeld niet met het principe van een slachtofferloze misdaad.
![]() |
![]() |
#362 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De discussie kan interessant zijn voor diegene die de wet wil voorstellen, om op suggesties, vragen en dergelijke in te gaan (of niet), en om zijn wet beter stembaar te maken. 99% kans immers dat zijn wet niet gestemd wordt met een meerderheid. Stel dat je de wet voorstelt: "geen lawaai 's nachts na 7 uur 's avonds" en de meeste mensen zeggen U op een forum of gelijk wat, dat ze in die vorm, de wet niet zullen stemmen, omdat 7 uur te vroeg is, maar dat 10 uur 's avonds wel een redelijk voorstel is, anderen stellen voor dat er uitzonderingen moeten gemaakt worden voor een fabriekshal of zo, en zo voort, dan kan je daaruit opmaken dat je wet, als dusdanig, niet gaat gestemd geraken. Je kan dus beter die wet wat amenderen. Maar wil je dat niet, dan is dat je goede recht als voorsteller van de wet. Ze gaat dan gewoon geen meerderheid "ja" stemmen halen, en dat is 't dan. Alle moeite voor niks. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Daarom zijn er ook politici nodig. Wij betalen die om een compromis te vinden. En vooral om ons dat uit te leggen. Ik heb het u al eens uitgelegd en ik leg het u graag nog eens uit. Ooit was er een systeem waar gij voorstander van zijt. Iedereen kan individueel over elke wet stemmen. Zo was dat in de prehistorie bij de jager/verzamelaar. Maar dan is de landbouw gekomen, en een overheid (eerst als boekhouder/ inventarishouder) en later als machthebber. En dat was een evolutie die onvermijdelijk het systeem van de jager/verzamelaar heeft weg geselecteerd. Heel simpel Darwinisme. Uw systeem zal nooit overleven. Zelfs al kunt ge het in de praktijk brengen, wat ik zeer betwijfel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#365 |
|
![]() Deze regering is al meer dan liberaal genoeg.
![]() Graag veel minder liberalisme en meer nationalisme aub. Vooral omdat de grootste partij een nationalistische partij zou moeten zijn, maar van nationalisme is niets te merken in het regeerakkoord. Ook van conservatisme niets. Deze regering voert gewoon het programma van de VLD uit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#367 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De enige wetten die door het hooggerechtshof zouden geraken zouden bijvoorbeeld infrastructuurwerken MET hun bijhorend financieringsplan zijn op zulke wijze dat de individuele vrijheden niet geschonden worden (ttz, gefinancierd door de inkomsten van de staat door verhuren van grond en verkopen van grondstoffen) Laatst gewijzigd door patrickve : 5 augustus 2015 om 12:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het systeem is wel redelijk goed benaderd geweest tijdens het middeleeuwse kalifaat. Vandaar hun toen relatieve rijkdom. In de Indus vallei is er ook een periode geweest waar een redelijk vrij marktsysteem gold. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook de hoeveelheid publiek land, en de hoeveelheid aan de prive verhuurd land (bijvoorbeeld om huizen op te zetten door prive firma's) is iets dat bij wet geregeld dient te worden (is weeral ruimtelijke ordening). Onderwijs is een totale prive aangelegenheid he. Het is een dienst, verkocht door zekere bedrijven/associaties/.... aan anderen die onderwijs voor zichzelf of voor hun kinderen willen kopen. Er zijn ook (nog ?) geen wetten over hoeveel brood en welke kwaliteit van brood de staat moet bakken. Onderwijs is van 't zelfde. Ziekenzorg ook. Allemaal prive diensten. Pensioenen, werkloosheid en dergelijke: allemaal financiele producten door prive financiele acteurs te leveren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De buur die zonder vrouw en dochter zat heeft toen de eerste speer gemaakt, om zijn buurman mee dood te steken toen hij sliep.
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
|
![]() Citaat:
En dan heb ik het nog niet over verschijnselen zoals mensen met psychische problemen. Heel uw filosofie van individuele rechten heeft daar geen enkel antwoord op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
De overheid is nu nog altijd een soort boekhouder/inventarishouder. Eigenlijk is er weinig veranderd. Ze hebben wel de koning verdrongen van de macht. Ik denk dat niet hoor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
|
![]() Citaat:
Ok, laten we het voorbeeld van ziekenzorg nemen. Niemand zal een psychische patient zonder familie willen verzekeren of behandelen. Die zal niet geholpen worden in uw ideale wereld. En nogmaals, zelfs al kunt ge uw ideale wereld in de praktijk opzetten. Wie gaat er in willen wonen? Ge zult weg geselecteerd worden door maatschappijen met een uitgebreide overheid. Zelfs al werkt die niet perfect. Beter dat dan uw utopia. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En als geen kat de intentie heeft om belastingen te betalen om gehandicapten te verzorgen, dan zullen er normaal gezien ook zo geen wetten gestemd worden. Natuurlijk is het zo dat het altijd gemakkelijk is om genereus te zijn met ANDERMANS middelen. Het is dus inderdaad zo dat mensen wel wetten willen stemmen zodat ANDEREN moeten instaan voor het verzorgen van hun gewetensproblemen. Het zou leuk zijn mochten zwakzinnigen verzorgd worden, maar niet met MIJN geld, daarom gaan we maar anderen belastingen doen betalen zeker. Nee. Als je zelf vindt dat zwakzinnigen verzorging moeten krijgen, moet je daar maar zelf iets voor geven. En in de mate dat je dat niet vindt, is het ook normaal dat die niet geholpen worden, want niemand wil dat. Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 5 augustus 2015 om 13:38. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uw logica lijkt te zijn: als ik het niet kan of wil, dan moet de overheid dat doen. En dus moeten slagerijen, bakkerijen enzovoort allemaal genationaliseerd worden.
![]() |
![]() |
#376 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik leg voor U een weg aan als gij mijn kinderen geschiedenis les geeft ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En O wee diene die zelf zo een systeem wilde oprichten naast het koninklijk toegelaten geprivilegieerde systeem. Dat was een godslasteraar die verschrikkelijk gestraft moest worden. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik denk dat uw Utopia een leeg land zal zijn, want iedereen zal uitwijken naar een land met een sociale zekerheid. Want elke productieve mens kan iets overkomen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
|
![]() Citaat:
Plakkerige vingers, is dat uw tegenargument? Is dat geweld volgens u? Met u discussieren is altijd een semantisch gevecht. Denkt u dat gewone burgers geen plakkerige vingers hebben? Is dat een monopolie van een overheid? En wie gaat de boekhouding doen? We? Wie is we? Degene die de boekhouding overneemt van de overheid wordt zelf de overheid. En denkt u niet dat daar de vingers zullen plakken? Laatst gewijzigd door geertvdb : 5 augustus 2015 om 14:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat zijn dus in ons systeem, verkozen parlementairen die verondersteld zijn de wensen van hun kiezers te vertolken. Welnu, als die parlementariers dat menen, wat dus wil zeggen, als hun kiezers het menen, dat er belastingen moeten betaald worden om zwakzinnigen te verzorgen, dan kunnen zij dat belastingsgeld dat zij willen betalen hiervoor evengoed direct storten aan een vereniging die zwakzinnigen laat verzorgen he. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |