![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Ik zie nergens terug dringen van de staatsschuld. Zelfs niet in de denkbeeldige cijfertjes over de toekomst. Ik weet enkel dat deze regering het omgekeerde doet van wat ze had beloofd : de hard werkende Vlaming eens niet het gelach laten betalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De afspraak op de NAVO-top in Wales vorig jaar om de defensiebegroting te verhogen naar 2 procent van het nationaal inkomen zal in 2015 alleen worden gehaald door Estland. In slechts 6 landen, Polen, Letland, Litouwen, Nederland, Noorwegen en Roemenië zal de defensiebegroting stijgen, maar wordt de 2 procent norm bij lange na niet gehaald. Deze landen leggen natuurlijk militair ook niet zoveel gewicht in de schaal. Dat geldt ook voor Italië, Canada, Hongarije en Bulgarije maar die landen bezuinigen zelfs op defensie. Bij de landen die er militair wel toe doen, is de situatie ronduit zorgwekkend. Het Verenigd Koninkrijk en Duitsland bezuinigen, terwijl in Frankrijk de uitgaven gelijk blijven. Londen zakt van 2 procent naar 1,8 procent, terwijl de uitgaven voor zorg en ontwikkelingshulp wel op peil blijven. Frankrijk blijft steken op 1,9 procent van het nationaal inkomen. Duitsland besteedt slechts 1,3 procent van het nationaal inkomen aan de krijgsmacht. Bovendien vindt 73 procent van de Duitsers dat de NAVO niet meer aan defensie moet uitgeven omdat dit volgens hen de kans op oorlog groter maakt. Door al deze bezuinigingen nemen de Verenigde Staten tegenwoordig 75 procent van alle NAVO-bestedingen voor hun rekening. Washington besteedt dan 3,8 procent, van zijn nationaal inkomen aan militaire uitgaven. Geen wonder dat de Verenigde Staten keer op keer de Europese landen aanspreken om meer uit te geven. Het defensie budget voor Belgie is 0,9% BBP. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien je dat niet kunt, waarom dan nu op de NVA zitten kafferen? Di Rupo zijn partij die van ons land een tweede Griekenland zou maken ? Of het VB of welke partij ook straks een nekschot krijgt zal me worst wezen. Nog eens, welke partij zouden we of hadden we moeten kiezen, en waarom? Indien geen zinnig antwoord, dan zal het weer het NVA worden dus! Met alle kiezers van het VB erbij voor mijn part. Laatst gewijzigd door andev : 4 augustus 2015 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laat het dus duidelijk zijn dat ik je helemaal niet wil bekeren, en dat jij je keuze best maakt aan de rechter of extreem rechter zijde van het politieke spectrum. Maar als jij in de overtuiging leeft dat Di Rupo Belgie naar Griekse toestanden ZOU leiden, dan vraag ik je: heb jij dan zoveel vertrouwen in een separatist, waarvan geweten is dat hij het EINDE van Belgie wil ? Bovendien blijft de Belgische staatsschuld stijgen, en het is nog maar de vraag of Bartje die stijgende staatsschuld wil of kan stoppen, want met defensie uitgaven van 2,2 miljard naar 2019, vervanging van F16 gevechtsvliegtuigen voor een waarde van 6 miljard, naar 2030 een verdrievoudiging van het defensie budget naar 6,6 miljard dan denk ik persoonlijk dat Bartje Belgie naar Griekse toestanden aan het leiden is. Want ook Griekenland deed een grote gevechtsvliegtuigen aankoop in 2009, en het resultaat kennen wij ondertussen allemaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Dat zijn toch geen hardwerkende vlamingen?
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Je projecteert. En geen klein beetje.
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |