![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 | |||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#602 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar toen Hij gekruisigd was, hadden ze er geen zin meer in? En dat sprak je tegen. Citaat:
Lees maar post 595. Citaat:
Maar volgens jou geloven de Chassidische Joden dat Jezus hun Messias was, zelfs nadat hij gekruisigd was. Lees post 595 alsjeblieft. Citaat:
Overigens volgens jou als ze van hun onderdrukkers zijn bevrijd. Ook dat heb je in post 595 geschreven. Volgens mij bij het laatste oordeel, dat van God uit gaat, dus aan het einde der tijden. De bevrijding der onderdrukkers is daaraan ondergeschikt. Zo staat het bij Wiki geschreven: In het jodendom is de messias vanaf de tweede eeuw v.Chr. een leider die een messiaanse periode van vrede en welvarendheid voor Joden en andere volkeren gaat inluiden, die uiteindelijk leidt tot de eindtijd. Niets over een bevrijding der onderdrukking. Citaat:
Alleen dat Jezus volgens jou een Zeloot was, maar geen verklaring waarom Hij dan zonder zwaard op zijn ezel Jeruzalem binnen kwam. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voor het einde der tijden zal God de Joden bevrijden van zijn onderdrukkers. Niet zo dat omdat de Joden zich van hun onderdrukkers bevrijden dat God dan de tijd aan zijn einde laat komen. Dan zou de macht van God ondergeschikt zijn aan die van de Joden. Het is natuurlijk precies andersom. God in zijn alwetendheid zal voor het einde der tijden een Messias sturen. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#603 | |||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Jazeker, zelfs tot op de dag van vandaag ( althans toch de chassidische joden ). Kijk, als je begint met trollen, hou ik er mee op. Ik ga er van uit dat je ernstig wil discussiëren. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het merendeel van de joden waren zelfs niet meer strikt gelovig. Hier spreekt men dan van ' Helleense joden ' en verstonden zelfs het Hebreeuws niet meer. Om die reden heeft men de Torah vertaald in het Grieks wat we kennen als de Septuagint. De evangelisten hebben de Septuagint gebruikt en niet de Hebreeuwse Toorah. En dan had je de minderheid wat men vrome joden tot extreem vrome joden ( ijveraars ) beschouwd en heden ten dage gekend zijn als de orthodoxe joden ( waaronder een grote groep chassidim ). Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#604 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoe werd er op afvalligen gereageerd door de toenmalige Joden?
![]() |
![]() |
#605 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Aton : 6 augustus 2015 om 00:04. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#606 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hij is ten slotte toch door een soortement inquisitie-rechtbank veroordeeld geworden, waarna de terchtstelling door de Romeinse overheid is voltrokken samen met, als we het verhaal mogen geloven, 2 misdadigers van gemeen recht. Naar verluidt vermoordde bar Kochba vele afvallige Joden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#607 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Flaviu...t_van_Josephus Citaat:
De Romeinse rechtszitting zal vast niet veel tijd gekost hebben, gezien de schuldvraag reeds beantwoord was. En wat die twee misdadigers betreft, dat zullen er vast wel een heel pak meer geweest zijn. Ook hier heeft de vertaler uit de grondtekst ons op het verkeerde been gezet. In deze context is het duidelijk dat het om zeloten/misdadigers ging. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#608 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn je eigen woorden. Ik zou niet weten waarom dat trollen is. Citaat:
Met name voor de Chassidische Joden dan. Ik herhaal: Ik: Maar toen Hij gekruisigd was, hadden ze er geen zin meer in? Jij: Jazeker, zelfs tot op de dag van vandaag ( althans toch de chassidische joden ). Ik: dus volgens jou geloven de Chassidische Joden tot op de dag van vandaag dat Jezus de Messias was. Post 595, daar staat het toch echt. Ik kan er niks anders van maken. Citaat:
Het laatste volgt op het eerste. Of denk je dat na de eindtijd de tijd nog gewoon verder gaat? Het Joodse volk zal het eeuwige vreugde en blijdschap ervaren (Jesaja 51:11) Dus de tijd gaat over in de eeuwigheid. Volgens de Joden dan, maar ook de christenen geloven dat als Laatste Oordeel van Johannes in de wederkomst van Christus. Mijn idee in deze is dat tijd en eeuwigheid bij elkaar horen. Citaat:
Maar wat de Joden volgens mij bedoelen (en ook de Christenen) is een uiteindelijke eindtijd als definitief en een eenmaligheid. Dus dat de tijd over gaat in de eeuwigheid. Citaat:
Een liefdesapostel moet toch voor de Romeinen vrij onschuldig zijn, geen gevaar voor hun bewind. Citaat:
Kan het nog gekker.... ![]() Citaat:
Ik heb de indruk dat je nogal snel geïrriteerd ben als ik niet in jouw potje wil roeren en mijn eigen mening heb. Heeft dat soms te maken met je voorkeur voor Jezus als Zeloot in plaats van een liefdesprofeet? En geloven de Joden nog steeds dat er een Messias komt met een machine geweer om in ene alle moslims dood te schieten? Of bijvoorbeeld de Rotskoepel op te blazen? Of zal er verzoening en vrede zijn? Groot probleem van de moderne tijd. Citaat:
Ik had het over de moderne tijd, waarin volgens jou alleen nog de Chassidim in een Messias zou geloven. Maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen dat behalve de Chassidische Joden ook andere Joden nog in de Messias geloven. Hoewel het ook waar is dat vele Joden van hun geloof zijn afgevallen. Citaat:
Einde der tijden MEERVOUD. Dat wil zeggen (volgens mij) einde van vele perioden, om over te gaan naar een eenmalige eeuwigheid. Waarin (volgens mij) de tijd gewoon blijft bestaan, maar in het hogere bewustzijn van de eeuwigheid, die in de eerste plaats innerlijk is, dus de hemel is. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#609 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Sorry Harry, maar zo kan ik niet verder met jou. Nog veel lol met je nieuwe bijbel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#610 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hij kan niet lezen (en als het er toch staat, beweert-ie van niet of dat er iets anders bedoelt wordt), niet rekenen, en van de logica heeft hij ook al een eigen idiote versie gemaakt.
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING! Atheïsme is geen geloofssysteem. Het vertelt niet hoe en wat je moet denken. Het is het resultaat van denken! Laatst gewijzigd door microwezen : 6 augustus 2015 om 23:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#611 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat flikt hij me maar één keer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#612 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#613 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, wie Aton tegenspreekt die is nog niet jarig!
Vooral als de geleerde Heer geen antwoord weet.... ![]() Laatst gewijzigd door harriechristus : 7 augustus 2015 om 14:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#614 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#615 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar aan de 'vruchten' kent men de boom. Het christendom is mag men zeggen een eerder vreedzame godsdienst. Dat is trouwens ook het geval met het boeddhisme. Ontsporingen of uitspattingen van de algemene lijn zijn mogelijk maar worden sterk afgekeurd of tegengewerkt. Citaat:
![]() |
![]() |
#616 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, dat hebben ze ook met Jezus gedaan, zodat de massa te hoop liep om Hem te kruisigen en Aton dan ook nog niet verder is gekomen dan Jezus als Zeloot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#617 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed: dat je niets van mijn atoomtheorie en nieuwe bijbel begrijpt (en er daarom ook nooit serieus op in wil gaan) dat is me al duidelijk gebleken. Je bent ook nog niet verder gekomen dan Jezus als Zeloot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#618 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een morosofie (van het Grieks Μωρία: gekte en Σοφία: wijsheid) is een evident absurde waanwetenschappelijke theorie. Een 'waangeleerde' of 'waanwijze' wordt ook wel morosoof genoemd. Anders dan de middelmatiger pseudowetenschappen zijn morosofieën vaak zo bizar en ongerijmd dat ze welhaast literaire kwaliteit krijgen. Morosofen zijn doorgaans autodidact en dikwijls obsessieve en enige aanhangers van hun eigen theorieën. Veel van hen publiceren (op eigen kosten), geven interviews, houden lezingen, en gaan welwillend in discussie met gelegenheidsopponenten. De term morosofie en morosoof wordt in de Nederlandse literatuur gebruikt door Matthijs van Boxsel, in zijn Encyclopedie van de domheid. De term is voorlopig geen gangbaar Nederlands en is ook niet bekend in andere talen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#619 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je schrijft jezelf de dieperik in. Morosofie lijkt een goede term om de doffe ellende te omschrijven die uit je brouwsels te distilleren valt.
![]() |
![]() |
#620 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien u zo verder gaat, kunt u binnenkort alleen tegen en met uzelf discussiëren. Een zinnige discussie is zelden lang mogelijk met u. U scheldt de mensen op de duur uit indien ze niet akkoord gaan met uw opvattingen. En dus, kom eens af van uw hoog paard en besef dat u slechts een mening verkondigt. Niet meer en niet minder. En dat uw mening alles behalve altijd zaligmakend is. Integendeel zou ik zelfs durven beweren. Terloops, hoe zit het nu met die 'lijsten' (waaruit zou moeten blijken dat Jozef gronden had in Jeruzalem)? Nog altijd niet gevonden?? Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 augustus 2015 om 10:23. |
|
![]() |
![]() |