![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vergeet ook niet diegenen die hun milieubewustheid en zorgzaamheid voor de aarde breed etaleren, en iedereen vermanen en culpabiliseren met hun groene onzin, maar die intussen zelf de grootste ecologische voetafdruk van ons allemaal 'neerzetten' (voor ge u aangesproken voelt: ik verwijs naar blutskoppen genre Al Gore)
![]() |
![]() |
#202 |
Banneling
|
![]() Waarom luisteren we nooit naar mensen die iets met hart en ziel doen? Dikwijls veel expedities zelf bekostigen en tijd nemen ons deftig te informeren?
Wat is die blob nu en is de supervulkaan geactiveerd onder de stille oceaan? Yosemite wordt ook actief en magma zakken zwellen gehelegans op. Vorig jaar smolt het asfalt er van de wegen. De opwarming is daaraan te wijten? Is het absurd de tijd voor afscheid nu al te nemen? Laatst gewijzigd door Peche : 1 augustus 2015 om 06:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had het over 'we'. Wij mensen. Deel van het leven hier op aarde. Ik drukte de hoop uit dat we ons niet als parasieten zouden gedragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag is evenwel of de mens de bepalende factor hiervan is. Jaren geleden was er op ARTE een reportage over een IJslandse professor die zich had toegelegd op het onderzoek van de verschillende ijslagen. Hij concludeerde dat de aarde een cyclische beweging doormaakt van warme en koude periodes. Niet de mens bepaalt dit, maar wel de beweging van onze aarde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar al die bewegingen en bijhorenende klimaatsvariaties hebben een periodiciteit van vele tienduizenden jaren. We zien nu op 150 jaar tijd een verandering in temperatuursanomalie die, indien enkel door natuurlijke factoren veroorzaakt, vele duizenden jaren nodig heeft. De mens bepaalt die anomalie (voor het grootste deel), niet de aarde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
- Dat we voor de periode daarvoor moeten terugvallen op indirecte waarnemingen (de zogenaamde "proxies": sedimenten, ijslagen, boomringen etc..) - Dat de "hockey stick" van Mann naar het rijk der fabelen verwezen werd? ( zie o.a. het "hide the decline" debacle: de "proxy-temperaturen" van zorgvuldig "gescreende" bomen daalden op het einde van de 20e eeuw, laat ons er de actueel gemeten - en "snel stijgende" ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() die professor trok dat niet in twijfel, die heeft immers met geen woord gerept over klimaat. Het zegt veel over de journalist die het artikel schreef...
![]() |
#209 |
Banneling
|
![]() Dus the blob ligt ook aan de mens en heeft niets met de klimaatsverandering en uitsterftes te maken? Das straf da. Bende struisvogels !
Of zoals Jezus het zei: HUICHELAARS |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan Al Gore heb ik trouwens geen boodschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Je kan je ook grofweg afvragen of het de moeite is van ons nu dingen te ontzeggen om een betere wereld na te laten aan een bevolking die gedomineerd zal zijn door brownies, aziaten en mohamedanen he.
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet. Maar ik heb daar geen band mee, dus ga ik er geen moeite voor doen. Op dezelfde manier trouwens dat ik ook geen moeite ga doen om de nazaten van mijn buurman een betere wereld te leveren door mij nu dingen te ontzeggen.
![]() |
#215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gooi uw afval dan maar bij de buurman. Enkel uw eigen tuintje schijnt te tellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met mijn huidige buurman kan ik dat niet want die gooit mijn vuil terug, met het zijne erbij. Echter, door de irreversibiliteit van de tijd, kan ik dat wel met de "buurlui" van de toekomst. Dat is dus ook wat ik voorstel.
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dus u zou er geen moeite mee hebben om wat nucleair afval te dumpen in de vijver van een gemeente verder ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou uitkomen vrees ik.
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij hebt precies ook geen scrupules, hé ? Normaal gezien zou je toch wel een beetje gewetensbezwaren moeten hebben bij zulke acties.
Als alles niet jouw probleem is, waarom dan niet gelijk een atoombom gooien op 1 of ander land voor pakt grofweg 10.000 €. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarentegen, een vrije markt voor huurmoordenaars lijkt me wel iets ![]() http://www.havocscope.com/black-mark...tract-killing/
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 6 augustus 2015 om 13:02. |
|
![]() |
![]() |