Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2015, 08:42   #21
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Wat bedoelt ge met werkgevers ?
Jan Janbon dacht volgens mij aan die asociale kapitalistische uitbuiters.
Typ het woordje "werkgever" eens in google !
En.....schijnbaar verstaat het voetvolk de woorden van de leiders ANDERS dan de personen aan wie die woorden gericht waren.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 10:34   #22
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Typ het woordje "werkgever" eens in google !
En.....schijnbaar verstaat het voetvolk de woorden van de leiders ANDERS dan de personen aan wie die woorden gericht waren.
Google kan niet weten wat gij bedoelt.
Dat sommigen de woorden graag ANDERS verstaan is ons inderdaad duidelijk.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 11:38   #23
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Google kan niet weten wat gij bedoelt.
Dat sommigen de woorden graag ANDERS verstaan is ons inderdaad duidelijk.
Zelfs Vlaamse nationalisten onder elkaar hebben verschillende manieren om dingen te verstaan, ook al spreken zij dezelfde taal.

http://www.kareluyttersprot.be/2011/...k-bart-de.html
Oud 5 augustus 2015, 12:25   #24
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
We zouden circe gewoon minister van migratie moeten maken.
Zo een doordachte analyse.
De dag dat jij eens iets zinnigs kan melden, roep ik de volledige forum-community op om jou te feliciteren, looser!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 16:51   #25
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs Vlaamse nationalisten onder elkaar hebben verschillende manieren om dingen te verstaan, ook al spreken zij dezelfde taal.

http://www.kareluyttersprot.be/2011/...k-bart-de.html
En nog steeds geen antwoord wat ge onder werkgevers verstaat.
Ik zal dus maar aannemen dat volgens u, pakweg Delhaise, illegalen tewerkstelt.
Of is het gewoon een beetje rond de pot draaien omdat ge met uw mond vol tanden staat?
Oud 6 augustus 2015, 05:44   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Waarvan leven illegalen ?

Deze gasten wisten het, en het is niet van muziek want ze lieten zelfs hun instrumenten achter.
(nu vermoed ik dat 11.11.11 het een en het ander moet betalen; ze zullen zich wellicht garant verklaard moeten hebben voor de eventuele onkosten ingeval van moeilijkheden ....,

en dan weet ge meteen ook wat 11.11.11 doet met jouw geld ...)

Congolese band komt optreden in België maar vlucht
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150805_01806535

Citaat:
11.11.11. en de Zomer van Antwerpen lieten in juli de Congolese band Tout Puissant Kimvuka naar België komen voor een reeks optredens. Maar nog voor ze één noot gespeeld hadden, vluchtte de voltallige band de illegaliteit in.

De Congolese band Tout Puissant Kimvuka kwam eind juli naar België voor een reeks optredens in augustus tijdens Muziek in de Wijk, een initiatief van Zomer van Antwerpen. De Congolezen traden eerder al op in België, tijdens Theater Aan Zee en in de KVS.

Een dag na hun aankomst in Zaventem bleken zeven van de negen muzikanten echter verdwenen. Hun optredens werden in allerijl geannuleerd. ‘Aanvankelijk hoopten we dat ze nog zouden opduiken, maar dat bleek niet zo’, zegt Corine Van Kelecom, van de communicatiedienst bij 11.11.11. ‘De twee overgebleven muzikanten waren enorm van slag. Samen met hen zijn we naar de politie gegaan om de verdwijning aan te geven.’

De twee speelden vrijdagavond nog op de Gentse Feesten, maar gingen er daarna zelf ook nog van door, vlak voor ze het vliegtuig naar Kinshasa zouden nemen. Ook hun verdwijning werd intussen gemeld aan de Antwerpse politie. Er werd een pv opgesteld, maar zo lang de Congolezen geen misdrijf plegen of in gevaar zijn, worden ze niet actief opgespoord.

Zonder bagage

Opvallend: de muzikanten lieten hun bagage en hun instrumenten achter en hadden ook nog geen geld ontvangen voor hun optredens. ‘We zouden hen pas na de concertreeks betalen’, zegt Van Kelecom. ‘De bandleden zouden elk een paar honderd euro overhouden aan de concertreeks.’ Vlak voor hun verdwijning gaf de band ook nog een interview op de Antwerpse lokale zender Radio Centraal.

Was dit te voorkomen? ‘Ik denk niet dat we onszelf iets kunnen verwijten’, zegt Corine Van Kelecom. ‘We wegen op voorhand de risico’s af. In Kinshasa hebben we sinds enkele jaren een vzw die jonge muzikanten ondersteunt. En we hadden ook in België heel goede ervaringen met deze jongens.’

Bij 11.11.11 zitten ze erg verveeld met de verdwijning. ‘Wat ik nog het moeilijkste vind, is dat hun situatie relatief goed is, of in elk geval beter dan die van veel landgenoten’, zegt Van Kelecom. ‘Toch zagen ze blijkbaar weinig kansen in eigen land. Ik heb maar één verklaring voor hun vlucht, en dat is de hoop op een beter leven.’

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2015, 07:41   #27
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Zomer van Antwerpen en 11.11.11 zullen er inderdaad hun broek aan scheuren, want ze blijven ook drie jaar verantwoordelijk voor medische kosten.

Neemt niet weg dat deze groep niet als asieligen kan worden aangemerkt want ze hadden het best goed. Dat ze weinig toekomstbeeld hadden (net zoals de rest van Afrika) is tot nu toch (?) nog geen reden om asiel te verkrijgen dacht ik. Net zomin als "hoop op een beter leven". Maar ik kan me uiteraard vergissen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2015, 10:33   #28
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik neem aan dat iemand die het papiertje: "bol het af" heeft ontvangen de daag daarna niet naar het OCMW zal moeten stappen.

Die mensen verblijven hier dus nog, maar hebben geen inkomen.

Laten we even de criminaliteit buiten beschouwing laten, maar gezien het ontzettend grote aantal illegalen: waarvan leven die mensen dan?

Ik vermoed dat er een soort van zwartwerk circuit is, misschien zelfs ruilhandel. In ieder geval ontstaat er zo een parallelle maatschappij en economie, waar wij (de staat) totaal geen inkomsten uit heeft (geen BTW geen belasting geen RIZIV).

Hoe lang zou dit nog kunnen voortduren?
Van één concreet geval weet ik alvast hoe dit mogelijk is.
Op een gegeven moment kwam er bij mij een Pakistaan binnen voor een verzekering voor een brommerke.
Als legitimatie liet hij mij een document zijn "bevel het grondgebied te verlaten" (op basis van zoiets kan er natuurlijk nooit een verzekering afgeleverd worden).
De persoon in kwestie werkt in een nachtwinkel zowat een kilometer verderop.
Dat document "bevel het grondgebied te verlaten" had hij al zowat 1O keer gekregen en hij veegt daar natuurlijk gewoon zijn gat aan.
Ik meld dit geval aan de politie (wijkagent).
Bleek dat ze die man wel degelijk kennen en ze weten ook dat hij in het zwart in die nachtwinkel werkt en al vele malen het "bevel het grondgebied te verlaten" kad gekregen .
Als ik dan vraag : waarom er niets ondernomen wordt is het antwoord eenvoudig : hem oppakken gaat niet , want den bak zit vol, hem een nieuw bevel geven het grondgebied te verlaten , daar veegt hij zijn gat mee af, als we de nachtwinkel sluiten dan verdwijnen er een aantal en gaan ze waarschijnlijk ergere zaken gaan doen om in hun levensonderhoud te voldoen.
Als we alles laten zoals het nu is, dan weten we tenminste waar ze zitten en wat ze doen.
Voila.
Als Belg moet je natuurlijk niemand illegaal tewerkstellen want dan volgt er wel een monsterboete.

Laatst gewijzigd door Pericles : 8 augustus 2015 om 10:34.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2015, 13:06   #29
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Als we alles laten zoals het nu is, dan weten we tenminste waar ze zitten en wat ze doen.
Voila.
En daarmee is voor onze leiders het probleem dus opgelost?

We maken on echt belachelijk met onze struisvogelpolitiek. Geen wonder dat dat import volkje ons als een bende idioten beschouwt... Ze hebben gelijk!.

Laatst gewijzigd door kwantum : 9 augustus 2015 om 13:06.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2015, 13:12   #30
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
En daarmee is voor onze leiders het probleem dus opgelost?

We maken on echt belachelijk met onze struisvogelpolitiek. Geen wonder dat dat import volkje ons als een bende idioten beschouwt... Ze hebben gelijk!.
Pas op hé Kwantum , ik heb dat verhaal niet verzonnen hé, ik stond erbij en ik keek ernaar.
Oud 9 augustus 2015, 13:19   #31
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Op een gegeven moment kwam er bij mij een Pakistaan binnen voor een verzekering voor een brommerke.
Als legitimatie liet hij mij een document zijn "bevel het grondgebied te verlaten" (op basis van zoiets kan er natuurlijk nooit een verzekering afgeleverd worden).
De persoon in kwestie werkt in een nachtwinkel zowat een kilometer verderop.
Dat document "bevel het grondgebied te verlaten" had hij al zowat 1O keer gekregen en hij veegt daar natuurlijk gewoon zijn gat aan.
Ik meld dit geval aan de politie (wijkagent).
Bleek dat ze die man wel degelijk kennen en ze weten ook dat hij in het zwart in die nachtwinkel werkt en al vele malen het "bevel het grondgebied te verlaten" kad gekregen .
Als ik dan vraag : waarom er niets ondernomen wordt is het antwoord eenvoudig : hem oppakken gaat niet , want den bak zit vol, hem een nieuw bevel geven het grondgebied te verlaten , daar veegt hij zijn gat mee af, als we de nachtwinkel sluiten dan verdwijnen er een aantal en gaan ze waarschijnlijk ergere zaken gaan doen om in hun levensonderhoud te voldoen.
Voila.
Als Belg moet je natuurlijk niemand illegaal tewerkstellen want dan volgt er wel een monsterboete.
Is dat niet een beetje raar?
Ze vegen aan alle papieren, regels en wetten hun gat, maar willen wel in orde zijn qua verzekering voor hun brommertje...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2015, 13:45   #32
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ze vegen aan alle papieren, regels en wetten hun gat, maar willen wel in orde zijn qua verzekering voor hun brommertje...
Zijn Vlaams liefje was erbij en had hem een beetje gedwongen, anders was hij waarschijnlijk nooit binnen gekomen.
Het meisje leek voor de rest niet geweldig verstandig, maar kom.
Misschien dacht hij : als ik hier nu met haar snel ne kleine maak , dan krijgen ze me hier nooit meer weg ?
Wie zal het zeggen?

Laatst gewijzigd door Pericles : 9 augustus 2015 om 13:46.
Oud 9 augustus 2015, 14:37   #33
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat papier " bevel om te verdwijnen " heeft hij besloten het bevel niet op te volgen.
Maar dat wil niet zeggen dat hij geen papieren in regel wil.
Misschien dacht hij : " als ik een verzekering heb op mjn naam ( of een verzonnen naam ), dan kan ik die aan de polies tonen als ze me aanhouden ".
Alles wat er enigzins officiël uitziet is mee te pakken, en zeker en vast al beter dan dat " bol-het-af-bevel ".
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2015, 00:20   #34
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als legitimatie liet hij mij een document zijn "bevel het grondgebied te verlaten" .
Een vriend van mij maakte iets gelijkaardig mee.
Hij koopt oude bootjes op, lapt die wat op en verkoopt ze dan.
Hij vroeg een tijdelijke werkkracht. Een allochtoon kwam op de advertentie af en als legitimatie liet hij ook een "bevel het grondgebied te verlaten" zien.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2015, 00:39   #35
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Waarvan leven illegalen ?

Deze gasten wisten het, en het is niet van muziek want ze lieten zelfs hun instrumenten achter.
(nu vermoed ik dat 11.11.11 het een en het ander moet betalen; ze zullen zich wellicht garant verklaard moeten hebben voor de eventuele onkosten ingeval van moeilijkheden ....,

en dan weet ge meteen ook wat 11.11.11 doet met jouw geld ...)

Congolese band komt optreden in België maar vlucht
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150805_01806535
Zoals het nu is moet 11 11 11 enkel opdraaien voor de repatriëringskosten. En dat enkel indien de verdwenen muzikanten gepakt én gerepatrieerd worden...

In de meeste gevallen ontsnappen dit soort mensensmokkelaars daar aan. Een soortgelijke regelgeving bestaat bijvoorbeeld ook voor luchtvaartmaatschappijen die illegalen 'pardoes' importeren maar de gevallen waarin deze ook daadwerkelijk voor de kosten moesten opdraaien kan je op één hand tellen...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2015, 09:12   #36
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik heb gevonden waar sommigen werken:

https://ejbron.wordpress.com/2015/08...ie/#more-94523

Citaat:
De Britse sandwichindustrie, waarin 24 uur per dag slappe sneden witbrood met blaadjes sla, gekookte ham en kaas belegd worden, stelt blijkbaar illegale migranten te werk. Wat in duidelijke taal betekent: daar zitten mensen met hun vingers aan voedingsmiddelen, die nooit op binnen gesleepte ziektes werden onderzocht en niet over een gezondheidsverklaring beschikken. Daarom houden veiligheidsautoriteiten zulke bedrijven scherper in het oog.

Bij een razzia in de firma Greencore in het oosten van Londen vielen ambtenaren 32 illegale arbeiders op. De Ierse firma is de grootste producent van Groot-Brittannië en levert jaarlijks 430 miljoen sandwiches aan Waitrose, Marks & Spencers, Sainsbury en Asda.

Bij de razzia werden illegalen uit Oost-Europa en Afrika gearresteerd en in handboeien afgevoerd. De onderzoekers van de immigratieautoriteit kwam vroeg in de ochtend. Ze renden naar de lopende banden om arbeiders te pakken te krijgen die probeerden vervalste identiteitspapieren weg te gooien of vrienden met hun mobiele telefoon te waarschuwen. Er werden kniptangen gebruikt om tientallen bewaarkluisjes te openen.

De arbeiders werden ter plaatse al ondervraagd en geregistreerd. Inmiddels werden negen arbeiders wegens illegale immigratie aangeklaagd. Zij zitten nu in voorarrest. Er werden 22 uitgezet, eentje kreeg geen straf. Greencore moet per illegale arbeider een boete van tot 20.000 Britse Pond ( ruim € 28.000,-) betalen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2015, 10:01   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De oude machtspartijen hebben dat allemaal alweer goed geregeld,
en nu verlangt iedereen dat staatssecretaris Theo, zonder al teveel de wetten te mogen voorstellen te wijzigen, dat oplost op drie maanden.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2015, 10:42   #38
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De oude machtspartijen hebben dat allemaal alweer goed geregeld,
en nu verlangt iedereen dat staatssecretaris Theo, zonder al teveel de wetten te mogen voorstellen te wijzigen, dat oplost op drie maanden.

.
Wel ZEER opvallend, dat de regeringen Dewever maar enkele maanden nodig had om de water en elektriciteit prijzen te verhogen !
Een indexsprong door te voeren !
Een taks lift te creëren !
De werkgevers cadeautjes te doen van 8% van de bruto lonen !
enz.....enz....
Oud 10 augustus 2015, 12:09   #39
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel ZEER opvallend, dat de regeringen Dewever maar enkele maanden nodig had om de water en elektriciteit prijzen te verhogen !
enz.....enz....
Daar zal minder weerstand tegen geweest zijn zeker?
Oud 10 augustus 2015, 12:10   #40
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
enz.....enz....
Daar zal minder weerstand tegen geweest zijn zeker?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be