Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2015, 16:48   #7481
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Dus u stelt dat ik wat achterlijk ben. Een nieuwe theorie wordt inderdaad niet gemakkelijk aanvaard. Maar als men voldoende harde bewijzen, die de theorie bevestigen, kan aanbrengen ... Ik zie ze niet. Waar zijn ze?
Dat zou betekenen dat je je aangesproken voelde? Je voert ook geen dialoog op dit forum, hoe kunnen we dat dan weten? Niet iedereen ziet alles blijkbaar, vervolgens moet er nog interesse zijn om dit alles degelijk te integreren. Aan hit & run tussenkomsten is geen schaarste. Wat denk je van het onderstaande voorstel?
Citaat:
Wereldmunt

In eerste instantie lijkt de oplossing gelegen in een nauwere internationale samenwerking door middel van bijvoorbeeld Special Drawing Rights (SDR). Het IMF-rapport concludeert echter dat uiteindelijk de invoering van een wereldwijde munteenheid het meest logisch is, aangezien SDR slechts een rekenmethode is die gebaseerd is op de vrijelijk te gebruiken valuta van de lidstaten, en niet een munteenheid op zichzelf is. ‘Van SDR naar Bancor (de Bancor was in 1944 de naam voor een eventuele wereldmunt die werd voorgesteld door misschien wel de beroemdste econoom aller tijden, de Brit J.M.Keynes). Een recent besproken beperking van de SDR is dat het geen valuta is. De waarde van de SDR blijft nauw verbonden met de omstandigheden en prestaties van de belangrijke deelnemende landen.

Een meer ambitieuze hervorming zou het verder bouwen op eerdere ideeën zijn door in de loop van de tijd een wereldmunt te ontwikkelen. Ter ere van Keynes zou deze bijvoorbeeld de Bancor kunnen worden genoemd.’ Hoewel het IMF denkt dat de invoering van deze wereldmunt pas op de lange termijn zal kunnen plaatsvinden, wordt er één voorbehoud gemaakt waardoor dit mogelijk toch veel sneller zou kunnen gaan gebeuren: ‘… mits een dramatische verandering in de wil voor meer internationale samenwerking.’ Een dergelijke ‘dramatische verandering’ zou er natuurlijk heel goed kunnen komen als inderdaad blijkt dat het huidige zogenaamde economische ‘herstel’ vals blijkt -zelfs in de reguliere media wordt hier nu langzaam gewag van gemaakt- en de volgende, waarschijnlijk veel ernstigere fase van de wereldwijde financiële/economische crisis vrijwel alle landen in grote problemen zal brengen.

https://economicdepression2012.wordp...ieel-einddoel/
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2015, 16:49   #7482
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Neen, de politiek perst mij integendeel reeds een fikse som af om bloedzuigers, vampieren, leeggangers, parasieten, hangmatters en profiteurs te onderhouden.
En ik zal alles doen wat in mijn macht ligt om jouw segment zeker geen extraatje te gunnen.
Zorg in de eerste plaats voor uzelf in plaats van als tafelspringer en opeter van andermans arbeid in het leven te staan.
Dat zal de gruwel van de film die nu speelt al heel wat temperen.
Ik denk dat het hierdoor is dat er twee "versies" van het basis inkomen bestaan: de eerste is (en ik ben daar niet tegen): in plaats van een monsterachtige administratie, en duizenden pagina's regeltjes en vanalle trukken om ze te omzeilen: laten we wat NU REEDS uitgedeeld wordt aan onproductieven, EGAAL EN ZONDER VRAGEN over iedereen herverdelen, in plaats van aan "werklozen", "gehandicapten", "distravaillieken" en ga zo maar door. Dan zijn er geen regeltjes, omzeilingen, trukken, .... en is er geen legertje van honderden duizenden ambtenaren, controles, en andere dinges.

De andere versie is de "koekskes voor iedereen" versie van deze draad: voor iedereen een bescheiden maar waardig leven zonder een klop te doen op de kap van eh, de paar die wel een klop doen.
Oud 8 augustus 2015, 17:06   #7483
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat het hierdoor is dat er twee "versies" van het basis inkomen bestaan: de eerste is (en ik ben daar niet tegen): in plaats van een monsterachtige administratie, en duizenden pagina's regeltjes en vanalle trukken om ze te omzeilen: laten we wat NU REEDS uitgedeeld wordt aan onproductieven, EGAAL EN ZONDER VRAGEN over iedereen herverdelen, in plaats van aan "werklozen", "gehandicapten", "distravaillieken" en ga zo maar door. Dan zijn er geen regeltjes, omzeilingen, trukken, .... en is er geen legertje van honderden duizenden ambtenaren, controles, en andere dinges. De andere versie is de "koekskes voor iedereen" versie van deze draad: voor iedereen een bescheiden maar waardig leven zonder een klop te doen op de kap van eh, de paar die wel een klop doen.
Het is veelal wroeten in een evolutionair achterhaald paradigma Patrick, een basisinkomen is een gegeven dat volledig in een andere dimensie ligt. Het is gewoon een kwestie van visieverruiming en ons terug in herinnering brengen over wat economie zou moeten gaan. Dat virus waar je het altijd over hebt, is een andere zaak en wordt gecultiveerd door het soort geld dat we vandaag nog gebruiken. Blijkbaar moet dat veel herhaald worden, het laat domheid vermoeden.

Laatst gewijzigd door tandem : 8 augustus 2015 om 17:06.
Oud 8 augustus 2015, 17:08   #7484
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Dat zou betekenen dat je je aangesproken voelde? Je voert ook geen dialoog op dit forum, hoe kunnen we dat dan weten? Niet iedereen ziet alles blijkbaar, vervolgens moet er nog interesse zijn om dit alles degelijk te integreren. Aan hit & run tussenkomsten is geen schaarste. Wat denk je van het onderstaande voorstel?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2015, 17:24   #7485
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Wereldmunt

In eerste instantie lijkt de oplossing gelegen in een nauwere internationale samenwerking door middel van bijvoorbeeld Special Drawing Rights (SDR). Het IMF-rapport concludeert echter dat uiteindelijk de invoering van een wereldwijde munteenheid het meest logisch is, aangezien SDR slechts een rekenmethode is die gebaseerd is op de vrijelijk te gebruiken valuta van de lidstaten, en niet een munteenheid op zichzelf is. ‘Van SDR naar Bancor (de Bancor was in 1944 de naam voor een eventuele wereldmunt die werd voorgesteld door misschien wel de beroemdste econoom aller tijden, de Brit J.M.Keynes). Een recent besproken beperking van de SDR is dat het geen valuta is. De waarde van de SDR blijft nauw verbonden met de omstandigheden en prestaties van de belangrijke deelnemende landen.

Een meer ambitieuze hervorming zou het verder bouwen op eerdere ideeën zijn door in de loop van de tijd een wereldmunt te ontwikkelen. Ter ere van Keynes zou deze bijvoorbeeld de Bancor kunnen worden genoemd.’ Hoewel het IMF denkt dat de invoering van deze wereldmunt pas op de lange termijn zal kunnen plaatsvinden, wordt er één voorbehoud gemaakt waardoor dit mogelijk toch veel sneller zou kunnen gaan gebeuren: ‘… mits een dramatische verandering in de wil voor meer internationale samenwerking.’ Een dergelijke ‘dramatische verandering’ zou er natuurlijk heel goed kunnen komen als inderdaad blijkt dat het huidige zogenaamde economische ‘herstel’ vals blijkt -zelfs in de reguliere media wordt hier nu langzaam gewag van gemaakt- en de volgende, waarschijnlijk veel ernstigere fase van de wereldwijde financiële/economische crisis vrijwel alle landen in grote problemen zal brengen.

https://economicdepression2012.wordp...ieel-einddoel/
Analyse exploot

In eerste fase kunnen we dit bericht voorstelllen in een aantal kernpunten, zo ontdoen we ons van overtolligheden en wordt een systeembenadering makkelijker:
  • oplossing gelegen in => nauwere internationale samenwerking
  • door middel van => Special Drawing Rights (SDR)
  • Special Drawing Rights (SDR) => enkel rekeneenheid, geen munt
  • IMF-rapport => invoering wereldmunt meest logisch
  • Bancor => voorstel wereldmunt in 1944 (Keynes)
  • invoering op lange termijn => één voorbehoud
  • voorbehoud => berichtgeving economisch herstel ‘vals’
  • berichtgeving ‘vals’ => nog grotere problemen
  • drastische mentaliteitswijziging => wereldmunt
  • wereldmunt => overstijging valuta-oorlog
  • overstijging valuta-oorlog => herstel economie/nauwere samenwerking

Laatst gewijzigd door tandem : 8 augustus 2015 om 17:30.
Oud 8 augustus 2015, 17:54   #7486
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Dus u stelt dat ik wat achterlijk ben. Een nieuwe theorie wordt inderdaad niet gemakkelijk aanvaard. Maar als men voldoende harde bewijzen, die de theorie bevestigen, kan aanbrengen ... Ik zie ze niet. Waar zijn ze?
Probleem is denkelijk dat wij niet kunnen zien wat jij niet ziet, dat blijkt pas wanneer een bewijs gegeven wordt. Hierbij:

Oud 8 augustus 2015, 18:59   #7487
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Probleem is denkelijk dat wij niet kunnen zien wat jij niet ziet, dat blijkt pas wanneer een bewijs gegeven wordt. Hierbij:

Het spijt me, maar (M/F) = (Q/F) is mathematisch onmogelijk.
Ik zou het nog eens narekenen als ik u was.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2015, 19:03   #7488
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Het spijt me, maar (M/F) = (Q/F) is mathematisch onmogelijk. Ik zou het nog eens narekenen als ik u was.
Tiens, moet je eens wat nader toelichten, waar staat M en Q dan voor?
Oud 8 augustus 2015, 19:09   #7489
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is veelal wroeten in een evolutionair achterhaald paradigma
Je zelfgefabriceerde fantasmagorische paradigmata zijn niet echt overtuigend hoor...

Citaat:
een basisinkomen is een gegeven dat volledig in een andere dimensie ligt.
Dat had ik ook al gedacht.
Ik vrees dat je je basisinkomen zal moeten gaan halen en gebruiken 'in a galaxy far away'.

Citaat:
Het is gewoon een kwestie van visieverruiming en ons terug in herinnering brengen over wat economie zou moeten gaan.
Vind jij jouw visie echt zo 'verruimd'?

Citaat:
Dat virus waar je het altijd over hebt, is een andere zaak en wordt gecultiveerd door het soort geld dat we vandaag nog gebruiken. Blijkbaar moet dat veel herhaald worden, het laat domheid vermoeden.
Welk geld had jij graag in omloop zien komen?
Monopoly-geld?
Oud 8 augustus 2015, 19:11   #7490
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het spijt me, maar (M/F) = (Q/F) is mathematisch onmogelijk.
Ik zou het nog eens narekenen als ik u was.
(M/F)=(Q/F)<=> M=Q
Oud 8 augustus 2015, 19:12   #7491
Wapper

Standaard

Citaat:
Tiens, moet je eens wat nader toelichten, waar staat M en Q dan voor?
Die staan toch op UW prentje dat alles toelicht?
Oud 8 augustus 2015, 19:13   #7492
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar moet dat veel herhaald worden, het laat domheid vermoeden.
Telkens jij over andermans domheid en Kruger-Dunning oreert, moet ik aan het mopje denken van de spookrijder die op zijn autoradio de waarschuwing hoort voor een spookrijder.
Zijn reactie:"Eén spookrijder? Ik zie er hier tientallen!!!"

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 8 augustus 2015 om 19:14.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2015, 19:19   #7493
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat het hierdoor is dat er twee "versies" van het basis inkomen bestaan: de eerste is (en ik ben daar niet tegen): in plaats van een monsterachtige administratie, en duizenden pagina's regeltjes en vanalle trukken om ze te omzeilen: laten we wat NU REEDS uitgedeeld wordt aan onproductieven, EGAAL EN ZONDER VRAGEN over iedereen herverdelen, in plaats van aan "werklozen", "gehandicapten", "distravaillieken" en ga zo maar door. Dan zijn er geen regeltjes, omzeilingen, trukken, .... en is er geen legertje van honderden duizenden ambtenaren, controles, en andere dinges.

De andere versie is de "koekskes voor iedereen" versie van deze draad: voor iedereen een bescheiden maar waardig leven zonder een klop te doen op de kap van eh, de paar die wel een klop doen.
Zolang het mij niks kost, of zelfs opbrengt, vind ik om het even welk basisinkomen prima!
Maar het 'iedereen-een-koek-model' zal me ofwel gigantisch kosten door geldontwaarding op termijn of direct door belasting op al wat ik boven de 1500 € wil verdienen.
Oud 8 augustus 2015, 19:23   #7494
Wapper

Standaard

Citaat:
(M/F)=(Q/F)<=> M=Q
Jaja, dat weet mijne jongste ook, maar is M wel = Q?
Oud 8 augustus 2015, 19:24   #7495
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom niet, wat zegt je jongste daarvan?
Oud 8 augustus 2015, 19:27   #7496
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat hangt af het paradigma, de mindset, of de dimensie waarin Q en M zweefkezen.
Oud 8 augustus 2015, 19:27   #7497
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Telkens jij over andermans domheid en Kruger-Dunning oreert, moet ik aan het mopje denken van de spookrijder die op zijn autoradio de waarschuwing hoort voor een spookrijder. Zijn reactie:"Eén spookrijder? Ik zie er hier tientallen!!!"
Dat hebben ze een tijdje geleden ook eens gezegd, ze zijn toen met miljoenen de afgrond ingereden. Lees maar.
Citaat:
Tragische absurditeit

Als alle schulden worden afgelost zou niemand nog geld hebben. Dit is een onthutsende gedachte. We zijn compleet afhankelijk van de commerciële banken. Elke dollar die we in circulatie hebben moet geleend worden, zowel cash als krediet. Als de banken volop kunstmatig geld creëren leven we in voorspoed, zoniet dan is het bittere armoe. We zijn absoluut zonder permanent geldsysteem. Als men het complete plaatje doorziet, is de tragische absurditeit van onze hopeloze positie haast ongelooflijk, maar toch waar. Het is een hoogst belangrijk onderwerp waar intelligente mensen onderzoek naar zouden moeten doen en over na zouden moeten denken. Het is zelfs zo belangrijk dat onze huidige beschaving in elkaar kan storten, tenzij dit alom bekend raakt en begrepen wordt, en we er snel iets aan doen. (Robert H. Hemphill 1934)

http://www.webofdebt.com/

Laatst gewijzigd door tandem : 8 augustus 2015 om 19:28.
Oud 8 augustus 2015, 19:29   #7498
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat hangt af het paradigma, de mindset, of de dimensie waarin Q en M zweefkezen.
Je begint al een beetje op Jack te lijken, wat een afgang.
Oud 8 augustus 2015, 19:29   #7499
Wapper

Standaard

Citaat:
Waarom niet, wat zegt je jongste daarvan?
Uit uw schema blijkt helemaal niet dat M = Q.
De hele bewijsvoering rammelt dus.
Oud 8 augustus 2015, 19:30   #7500
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Je zelfgefabriceerde fantasmagorische paradigmata zijn niet echt overtuigend hoor...Dat had ik ook al gedacht. Ik vrees dat je je basisinkomen zal moeten gaan halen en gebruiken 'in a galaxy far away'. Vind jij jouw visie echt zo 'verruimd'? Welk geld had jij graag in omloop zien komen? Monopoly-geld?
Zieltogend, dachten echt dat je beter kon.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be