Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2015, 09:18   #1361
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ze weten daar al lang dat statistisch gezien het gros, zonder al te veel gemor, toch zal betalen, ook al klopt het voor geen hol.
Hun politiek zal bijgevolg niet veranderen.
Dat klopt, leg er een karrenvracht boeken naast en dan nog doen ze alsof ze van niets weten. En waarom dat zo is, staat in die boeken maar dat horen ze liever niet uit angst dat ze moeten (h)erkennen dat ze er nog maar bitter weinig van begrepen hebben.

Laatst gewijzigd door tandem : 9 augustus 2015 om 09:19.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2015, 09:22   #1362
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Je hebt geen idee waar het over gaat, hoe kan je dan oordelen? Het is alweer grotendeels de man spelen zonder enig begrip of dossierkennis, als iemand een aanbod doet om kansarmen en 50-plussers aan het werk te helpen dan zou je verwachten dat VDAB daar meer interesse in zou tonen. Van sommige diensten binnen VDAB krijg je zelfs geen antwoord, nochtans is het hun domein (bvb MVO).

1. Ik oordeel helemaal niet. Ik geef commentaar op basis van 2 zinnen!

2. Het feit dat ze het niet doen zegt toch iets, neen? Maar ja, weer hun schuld zeker?
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2015, 09:28   #1363
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Heb eens voorgesteld om heel het sollicitatiegebeuren onder de loepe te nemen en waar mogelijk te hervormen opdat het mi veel efficiënter zou kunnen verlopen. Heb enkel de vraag eens kunnen stellen, antwoorden is een optie en je kan vandaag misschien beter terrorist worden, die krijgen meer aandacht.
Wat doe je voor job, als ik vragen mag?

Hoe organiseer jij het sollicitatiegebeuren waar je werkt?

En met wat vergelijk je jouw gebeuren dan met dat van anderen (selectiekantoren, VDAB, ....)?
Oud 9 augustus 2015, 09:45   #1364
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De overheid (VDAB) zal altijd een taak hebben om de moeilijke gevallen, de poseurs, de 'arbeidsgehandicapten' en de gesimuleerde en/of echte wacko's en freaks toch te proberen naar een job te begeleiden. De overheid kan namelijk ook sanctioneren als de pose te overduidelijk blijkt.
En laat ons het eens over de royale verlofregelingen in de ambtenarij en de forfaitaire ziektedagen die rijkelijk als extra gewoon verlof worden opgenomen door luieriken met een bore-out die de ziekteverzekering extra oplichten door de deur van hun huisarts plat te lopen. Het is al lang geweten dat het ziekteverzuim in de publieke sector een plaag van bijzondere omvang is.
Er is binnen de Oeso geen enkel bedrijf noch overheidsdienst die een hoger ziekteverzuim kent dan Forem en VDAB. Dit is opmerkelijk omdat de ambtenaren die daar werken ongekend veel verlofdagen, feestdagen en andere regelingen zoals thuiswerk, glijdende uren, speciale zomerregelingen, etc kent binnen de Westerse wereld.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2015, 09:54   #1365
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Wat doe je voor job, als ik vragen mag?

Hoe organiseer jij het sollicitatiegebeuren waar je werkt?

En met wat vergelijk je jouw gebeuren dan met dat van anderen (selectiekantoren, VDAB, ....)?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2015, 10:07   #1366
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat doe je voor job, als ik vragen mag? Hoe organiseer jij het sollicitatiegebeuren waar je werkt? En met wat vergelijk je jouw gebeuren dan met dat van anderen (selectiekantoren, VDAB, ....)?
Ik ben werkloos en heb VDAB gratis m'n diensten aangeboden in de hoop om op die manier aan een job te kunnen komen. De re-organisatie daarvan is als 'spielerie' in vergelijking met wat ik vroeger deed. Vandaag maakt men van dat gebeuren bezigheidstherapie en een procedureslag die het doel buitenspel zet. Ik heb bij VDAB een beroepsverkennende stage gelopen in functie van dit alles, ken dus meer van VDAB dan je misschien wil denken.

Laatst gewijzigd door tandem : 9 augustus 2015 om 10:09.
Oud 9 augustus 2015, 10:13   #1367
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
2. Het feit dat ze het niet doen zegt toch iets, neen? Maar ja, weer hun schuld zeker?
Als je VDAB om samenwerking vraagt om mensen aan een job te helpen en er blijkt niets mogelijk, wiens schuld is het dan? En dat verzoek ging toen uit in de hoedanigheid van werkgever, niet als werkloze. Misschien wordt het eens tijd om al die zaken niet alsmaar te willen ontkennen, dan pas wordt een volwassen dialoog mogelijk.
Oud 9 augustus 2015, 10:28   #1368
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het dan een stuk waarschijnlijker is dat bij referendum de Denen met een overweldigende meerderheid zullen beslissen de Bulgaren buiten te smijten.
Om dan zelf indiaan te gaan spelen in plaats van opperhoofd.
Maw er is wel een mjlengroot verschil tussen immigranten die heel hun leven in de werkloosheid zitten en hun enigste prestatie erin bestaat om ieder vier jaar op de juiste partij te stemmen, en in dit geval Bulgaren die tijdelijk komen om te werken, en terug vertrekken.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2015, 10:34   #1369
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Leg ons eens even uit waar het allemaal om ging, op die manier weten we of je oordeel correct is.
Oud 9 augustus 2015, 10:48   #1370
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik ben werkloos en heb VDAB gratis m'n diensten aangeboden in de hoop om op die manier aan een job te kunnen komen. De re-organisatie daarvan is als 'spielerie' in vergelijking met wat ik vroeger deed. Vandaag maakt men van dat gebeuren bezigheidstherapie en een procedureslag die het doel buitenspel zet. Ik heb bij VDAB een beroepsverkennende stage gelopen in functie van dit alles, ken dus meer van VDAB dan je misschien wil denken.
Het één en ander wordt al iets duidelijker.

Je hebt, gratis dan nog wel, diensten aangeboden. Over welke diensten gaat dat dan? Wat zijn de competenties die je hebt en VDAB best zou kunnen gebruiken? Waarom is dat niet gebeurd?

Dus je bent nu al een lange tijd werkloos? Wat deed je vroeger dan? Want het antwoord op mijn vraag hoe je het 'sollicitatiegebeuren' zou veranderen, hoe jij dat vroeger (toen je nog werkte) deed en wat de verschillen zijn die je zou willen veranderd zien met het 'gebeuren' bij interimkantoren, vdab, headhunters.....is nog steeds 'pending'?

Hoe onderbouw je je stelling 'procedureslag'? Wat moeten wij ons daar bij voorstellen?

Je hebt een beroepsverkennende stage gelopen zeg je. Over welk beroep ging dat dan? Wat is er volgens jou misgelopen en/of wat moet er dan wel gebeuren?
Oud 9 augustus 2015, 10:50   #1371
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Om dan zelf indiaan te gaan spelen in plaats van opperhoofd.
Maw er is wel een mjlengroot verschil tussen immigranten die heel hun leven in de werkloosheid zitten en hun enigste prestatie erin bestaat om ieder vier jaar op de juiste partij te stemmen, en in dit geval Bulgaren die tijdelijk komen om te werken, en terug vertrekken.
Sorry hoor maar als je door Europa als Deen eigenlijk verplicht wordt om Bulgaar te worden dan denk ik dat ze vroeg of laat wat grenscontrole gaan doen en wat actieve uitzettingen.
Als Europa voor gewone Denen, zoals Niels en Bjarne alleen maar nadelen heeft, zullen ze daar vroeg of laat Europa hun gat laten zien.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2015, 10:52   #1372
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Leg ons eens even uit waar het allemaal om ging, op die manier weten we of je oordeel correct is.
In post 181 heb ik gereageerd op één van jouw posts!

Wat is er niet duidelijk aan? Ik snap jouw vraag eigenlijk niet
Oud 9 augustus 2015, 10:56   #1373
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Het één en ander wordt al iets duidelijker. Je hebt, gratis dan nog wel, diensten aangeboden. Over welke diensten gaat dat dan? Wat zijn de competenties die je hebt en VDAB best zou kunnen gebruiken? Waarom is dat niet gebeurd? Dus je bent nu al een lange tijd werkloos? Wat deed je vroeger dan? Want het antwoord op mijn vraag hoe je het 'sollicitatiegebeuren' zou veranderen, hoe jij dat vroeger (toen je nog werkte) deed en wat de verschillen zijn die je zou willen veranderd zien met het 'gebeuren' bij interimkantoren, vdab, headhunters.....is nog steeds 'pending'? Hoe onderbouw je je stelling 'procedureslag'? Wat moeten wij ons daar bij voorstellen? Je hebt een beroepsverkennende stage gelopen zeg je. Over welk beroep ging dat dan? Wat is er volgens jou misgelopen en/of wat moet er dan wel gebeuren?
Ik heb aangeboden om het volledige proces van trajectbegeleiding onder de loepe te nemen en daar verbetervoorstellen voor te doen op basis van m'n ervaringen hiermee. Ik deed vroeger (oa) Business Proces Re-engineering, moet ik het aan jou hier uitleggen opdat jij het intern daar kan gaan regelen?

Laatst gewijzigd door tandem : 9 augustus 2015 om 10:58.
Oud 9 augustus 2015, 11:00   #1374
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
In post 181 heb ik gereageerd op één van jouw posts! Wat is er niet duidelijk aan? Ik snap jouw vraag eigenlijk niet
Wat was er zo specifiek aan onze vraag aan VDAB? Je lijkt dat allemaal te weten, vertel het ons dan eens even voor de goede orde. Weet je dat?
Oud 9 augustus 2015, 11:11   #1375
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hebt een beroepsverkennende stage gelopen zeg je. Over welk beroep ging dat dan? Wat is er volgens jou misgelopen en/of wat moet er dan wel gebeuren?
Aanvankelijk voor de studiedienst maar dat bleek niet echt een studiedienst te zijn, dit volgens wat men mij vertelde. Heb toen een heel traject afgelegd en met verschillende diensten gesproken dat heeft geholpen bij m'n zelfonderzoek omtrent maatschappelijke problemen. Gezien de nakende - drastische - afslanking bij VDAB is er verder niets uit voortgekomen, had misschien wel een bijdrage kunnen leveren om die afslanking aanzienlijk te versnellen.
Oud 9 augustus 2015, 11:13   #1376
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik heb aangeboden om het volledige proces van trajectbegeleiding onder de loepe te nemen en daar verbetervoorstellen voor te doen op basis van m'n ervaringen hiermee. Ik deed vroeger (oa) Business Proces Re-engineering, moet ik het aan jou hier uitleggen opdat jij het intern daar kan gaan regelen?
Wie had het hier over de wens een 'volwassen dialoog te voeren'? Juist!

Jij moet helemaal niks meer wat mij betreft en dat hebben ze bij VDAB intussen ook wel begrepen denk ik!

Case closed
Oud 9 augustus 2015, 11:21   #1377
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry hoor maar als je door Europa als Deen eigenlijk verplicht wordt om Bulgaar te worden dan denk ik dat ze vroeg of laat wat grenscontrole gaan doen en wat actieve uitzettingen.
Als Europa voor gewone Denen, zoals Niels en Bjarne alleen maar nadelen heeft, zullen ze daar vroeg of laat Europa hun gat laten zien.
De vraag is natuurlijk wel wat de nadelen voor de gewone Deen zijn, als daar ne Bulgaar aan een hongerloon die taken komt verrichten waar ze zelf geen interesse meer voor hebben.
Ge kunt natuurlijk zeggen, dat zonder de Bulgaren, deze taken een (flink) stuk meer zouden betaalt worden, en door Denen zouden kunnen uitgeoefend worden (als ze dan niet zo duur worden, dat ze gewoonweg verdwijnen). Maar dan blijft de vraag toch, wordt de gehele Deense gemeenschap daar beter van ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2015, 11:22   #1378
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie had het hier over de wens een 'volwassen dialoog te voeren'? Juist! Jij moet helemaal niks meer wat mij betreft en dat hebben ze bij VDAB intussen ook wel begrepen denk ik! Case closed
Zo zie je maar, het had al lang in orde moeten zijn. Mensen zijn maar wegwerpartikelen, alweer een mooie getuigenis, veel dank voor de bevestiging nogmaals. Wat een wereld, men durft niet eens een procedure onder de loepe nemen, wel 10/10 voor een audit?
Oud 9 augustus 2015, 13:59   #1379
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De vraag is natuurlijk wel wat de nadelen voor de gewone Deen zijn, als daar ne Bulgaar aan een hongerloon die taken komt verrichten waar ze zelf geen interesse meer voor hebben.
Ge kunt natuurlijk zeggen, dat zonder de Bulgaren, deze taken een (flink) stuk meer zouden betaalt worden, en door Denen zouden kunnen uitgeoefend worden (als ze dan niet zo duur worden, dat ze gewoonweg verdwijnen). Maar dan blijft de vraag toch, wordt de gehele Deense gemeenschap daar beter van ?
Ja, behalve die ene Deen die kortzichtig is en Bulgaren inschakelt om het werk goedkoop te laten doen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2015, 14:09   #1380
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, behalve die ene Deen die kortzichtig is en Bulgaren inschakelt om het werk goedkoop te laten doen.
Ik weet niet, die ene Deen wordt wel rijker door Bulgaren in schakelen ipv Denen...
Zo kortzichtig vind ik dat niet.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be