![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#701 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#702 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U bent echt wel moedig als u, ondanks alles, toch nog tracht te begrijpen wat Tandem hier allemaal op dit forum gooit. Na enkele goed bedoelde pogingen heb ik zijn schrijfsel gelaten voor wat ze zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#703 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vandaar het contrast met diefstal om noden te lenigen. Citaat:
Citaat:
Zoniet spreken we van diefstal, zelfs al noemen we het (geheel foutievelijk) solidariteit. Citaat:
Ik moet je echter teleurstellen, want zoals ik al vreesde is op die vraag geen ja-neen antwoord mogelijk al was het maar omdat jouw begripsinhoud van solidariteit corrupt is. In een authentiek solidariteitssysteem (op basis van vrijwilligheid) mag iedereen solidariteit vragen, zolang de solidairen naar eigen inzichten mogen weigeren, om wat voor reden dan ook. Als het botst met hun rechtvaardigheidsgevoel om solidair met onsolidairen te zijn, dan moeten ze kunnen solidariteit weigeren. Dat is dus aan hen om daar met ja of neen op te antwoorden. Citaat:
Dat vind ik per definitie minder rechtvaardig dan een authentiek solidair systeem op basis van vrijwilligheid, ook als daarbij sommigen uit de boot vallen. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#704 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#705 |
Banneling
|
![]() Lees je af en toe wat er geschreven staat? Het betoog van Nebur getuigt van hogere waarde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#706 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het gevolg daarvan zie je dan ook overal ter wereld. Iedereen die van zijn grondstoffen bestolen word, heeft dan ook het recht om die dieven te vervoegen = economische vluchtelingen of zijn eigendommen terug in bezit te nemen. WO III Je wil diezelfde nep solidariteit wel voor de financiële wereld, de industrie en de politiek, maar niet voor de gewone werkman/vrouw/kind. De gewone werkmens is de gijzelaar van de financiële, industriële en politieke wereld. De daders van de grootste hold-up uit de geschiedenis lopen nog steeds ongestraft vrij rond en blijven hun zakken vullen op jouw kosten. Ze zijn je zelfs niet dankbaar voor je nep solidariteit, want je draagt niet genoeg bij om hun zakken te blijven vullen. Nog niet gemerkt dat diegenen die jou vertellen dat het pijn gaat doen voor iedereen, zorgen dat zij die pijn niet voelen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#707 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 12 augustus 2015 om 06:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#708 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb niemands grondstoffen gestolen, en ik hoef er dan ook de rekening niet voor te betalen. Citaat:
Ik ben een grote tegenstander van nep-solidariteit, ongeacht de bestemmeling. Citaat:
Velen hebben er dan ook genoeg van om zich te laten betuttelen en culpabiliseren om nep-solidair te zijn en om zich te laten beroven om andermans aangegane schulden te delgen.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 12 augustus 2015 om 06:49. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#709 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#710 | |
|
![]() Citaat:
Het leven is gemakkelijk, maar daar is geen "geld" mee te verdienen, dus maken we het moeilijk voor de grote hoop. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#711 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#712 | |||
|
![]() Vind je?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
We zijn gewoon met zijn allen schuldig, door de financiële wereld, langs de politiek om, aan de macht te hebben gebracht en hen daardoor de middelen hebben gegeven om ons legaal te bestelen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#713 | |||
|
![]() Vind je?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
We zijn gewoon met zijn allen schuldig, door de financiële wereld, langs de politiek om, aan de macht te hebben gebracht en hen daardoor de middelen hebben gegeven om ons legaal te bestelen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#714 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aangezien beslissen "ik vind nu dat een gehandicapte niet op mijn kosten moet overleven" geen contractbreuk is, is dat rechtvaardig. Wat is NIET rechtvaardig ? Dat zou zijn: "een contract tekenen waarbij ik geregeld betaal voor een bijdrage voor steun aan gehandicapten, en de dag dat ik zelf gehandicapt ben, de contractueel aangegane steun niet krijgen". Rechtvaardig = vrij ondertekende contracten nakomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#715 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#716 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat had gekund. Hij had kunnen zeggen, toen ik zout vroeg: "ok, ik geef U zout, op voorwaarde dat als ik ook iets nodig heb, gij mij dat geeft". Had ik DAN "ja" gezegd, was ik contractueel gebonden. Maar als dat niet het geval is, dan was het enkel maar SPECULATIE aan zijn kant, om te investeren in een speculatieve goeie relatie met zijn buur, en daar ooit dividend op te incasseren. Maar op speculatieve producten zoals "hoop op goeie relatie" kan je verliezen. Daar is niks onrechtvaardigs aan. Als jij zegt "dat het systeem niet werkt" dan is dat omdat jij een wens hebt, namelijk dat gehandicapten voldoende gesteund worden om een waardig leven te leiden. Maar dat is een willekeurige gril van uwentwege. Dat de wereld dan niet draait volgens uw grillen, omdat je daar ZELF niet genoeg toe bijgedragen hebt, is uw probleem natuurlijk, maar niet van de mensen die die grillen niet hebben en voor wie er dus niks "onvoldoende" is. Dat was net mijn ganse punt: enkel die mensen die de gril hebben van te willen dat gehandicapten gesteund moeten worden, moeten bijdragen tot het realiseren van hun dada's. Als er zo veel zijn, dan zou dat geen probleem moeten zijn, en als er weinig zijn, is dat het maar een uitzonderlijk grilletje is waar maar weinig personen om geven. Je kan altijd een systeem opzetten waar enkel zij die bijdragen, ook mogen gebruik maken van de voordelen die uitgedeeld worden. Dat kan contractueel vastgelegd worden. Zo een systeem heet.... een verzekering. Laatst gewijzigd door patrickve : 12 augustus 2015 om 07:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#717 |
Banneling
|
![]() Verstard dualisme zal ons niet redden, zeker niet wanneer het element van de omgekeerde effectiviteit als een zwaar juk op de samenleving weegt. Anders gezegd, contracten kunnen ook herzien worden opdat we onszelf kunnen bevrijden van de vastgeroestheid die ons allen ketent.
Laatst gewijzigd door tandem : 12 augustus 2015 om 08:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#718 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb nooit iemand toestemming gegeven om mij te bestelen om er de solidaire op mijn kosten mee uit te hangen. Ik heb nooit iemand aan de macht gebracht. Dat is in ons staatssysteem onmogelijk voor de burger.
![]() |
![]() |
![]() |
#719 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#720 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoezo?
Wat kan er beter zijn dan de bittere waarheid?