Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2015, 22:06   #141
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Jagen voor het plezier is ook nog zo een barbaarse gewoonte uit het verleden.

Gewoon een schande dat dat nog toegelaten is.
Ik heb last met de termen barbaars ed als het gaat over dieren waar men nog steeds vrijelijk vanuit gaat dat ze volledig ten dienste staan van mensen, met vaak het nodige lijden tot gevolg, maar waar de beelden van hun doodstrijd ons storen.
En ik heb ook last van het feit dat men zeurt over dierenleed hier en daar terwijl men zijn medemens gewoonweg laat creperen.

En ik heb ook last met de term 'jagen voor het plezier' versus al zou er wat anders bestaan.
Jacht lijkt me altijd voor het plezier, er zijn betere en efficiëntere middelen om aan voedsel te komen of wat aan het bestand te doen in de mate dat wij wenselijk vinden.
Tenslotte komt het allemaal daar op neer : teveel patrijzen, zieke dieren eruit halen, overlast evers en vossen etc
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 22:07   #142
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zwijgt stil, staks komen de Israelis nog Joodse illegale nederzettingen bouwen in onze polders.
Oud 12 augustus 2015, 22:08   #143
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ik heb last met de termen barbaars ed als het gaat over dieren waar men nog steeds vrijelijk vanuit gaat dat ze volledig ten dienste staan van mensen, met vaak het nodige lijden tot gevolg, maar waar de beelden van hun doodstrijd ons storen.
En ik heb ook last van het feit dat men zeurt over dierenleed hier en daar terwijl men zijn medemens gewoonweg laat creperen.

En ik heb ook last met de term 'jagen voor het plezier' versus al zou er wat anders bestaan.
Jacht lijkt me altijd voor het plezier, er zijn betere en efficiëntere middelen om aan voedsel te komen of wat aan het bestand te doen in de mate dat wij wenselijk vinden.
Tenslotte komt het allemaal daar op neer : teveel patrijzen, zieke dieren eruit halen, overlast evers en vossen etc
Ja maar ben je nu voor of tegen de jacht. In je vorige post meende ik te begrijpen dat jagen voor de fun moest kunnen????
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 22:17   #144
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu ben ik niet meer mee: dieren afknallen voor de fun moet kunnen, maar voor godsdienstige redenen niet
Ik heb nergens gesteld dat het niet voor godsdienstige redenen zou moeten kunnen.
Ik probeer enkel de hypocrisie rond heel dat gebeuren aan te kaarten.

Maar nu dat ge me het vraagt...
Wel volgens mijn persoonlijke overtuiging zou een goed uitgevoerd ( voorbereiding is alles ) oversnijden niet veel meer leed veroorzaken dan een gemiddeld ander scenario.. als we ervan uit gaan dat het beest dan toch dood moet voor ons.
Het probleem is dat het net zo'n massa-industrie is dat tijd ontbreekt, controle bedenkelijk is en er veel knoeiers en/of sadisten rondlopen in die branche.

Dus als het beter kan.. ok waarom niet maar dan lijkt het me verdomd evident dat dat allemaal afgewogen wordt _ net gelijk we dat anders doen _ met de behoeften.
Bij ritueel slachten zit ge dus met zo'n afweging.
Zo niet, kan je evengoed stellen dat het beste is voor het dierenleed dat we allemaal vegetariër worden en het bestand drastisch uit laten doven : hoe minder beesten er geboren worden hoe minder er ook moeten sterven in gelijk welke omstandigheden
Oud 12 augustus 2015, 22:20   #145
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat hebt ge goed opgemerkt.
ah dus eenzelfde situatie en een zelfde problematiek
Goed dat ik het dus even aankaartte

Citaat:
O jawel.
De jacht op de houtsnip is ook alleen in wallonie toegelaten, geen enkel probleem.
Maar als walen in Vlaanderen op houtsnippen mogen jagen zou ik dat inderdaad oneerlijk vinden.
Ah zo
En.... mogen die Walen dan hier op houtsnippen jagen ?
Ik denk het niet.
Het lijkt me nogal wiedes dat als er een wet van een regio tot stand komt het ook in die regio geldt voor eenieder die zich in die regio bevindt.
Toen jij het dus had over Vlaamse jagers ben ik er gemakkelijkheidshalve vanuit gegaan dat het dan zou gelden voor Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door praha : 12 augustus 2015 om 22:21.
Oud 12 augustus 2015, 22:25   #146
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb nergens gesteld dat het niet voor godsdienstige redenen zou moeten kunnen.
Ik probeer enkel de hypocrisie rond heel dat gebeuren aan te kaarten.

Maar nu dat ge me het vraagt...
Wel volgens mijn persoonlijke overtuiging zou een goed uitgevoerd ( voorbereiding is alles ) oversnijden niet veel meer leed veroorzaken dan een gemiddeld ander scenario.. als we ervan uit gaan dat het beest dan toch dood moet voor ons.
Het probleem is dat het net zo'n massa-industrie is dat tijd ontbreekt, controle bedenkelijk is en er veel knoeiers en/of sadisten rondlopen in die branche.

Dus als het beter kan.. ok waarom niet maar dan lijkt het me verdomd evident dat dat allemaal afgewogen wordt _ net gelijk we dat anders doen _ met de behoeften.
Bij ritueel slachten zit ge dus met zo'n afweging.
Zo niet, kan je evengoed stellen dat het beste is voor het dierenleed dat we allemaal vegetariër worden en het bestand drastisch uit laten doven : hoe minder beesten er geboren worden hoe minder er ook moeten sterven in gelijk welke omstandigheden
Ik ga daar eigenlijk volledig in mee (dat de dieren dood moeten). OK ik eet ook vlees en die dieren moeten dood anders hebben wij geen eten (tenzij je inderdaad vegetarier wordt).

Maar niet met de jacht. Dat is gewoon dieren afknallen voor de fun.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 12 augustus 2015 om 22:27.
Oud 12 augustus 2015, 22:31   #147
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja maar ben je nu voor of tegen de jacht. In je vorige post meende ik te begrijpen dat jagen voor de fun moest kunnen????
een moeilijke...
Ikzelf heb daar geen enkele behoefte aan en de gedachte vervult me van een zeker afgrijzen.
... doch vind ik dat het moet kunnen voor diegenen die dat wel kunnen pruimen.
Ik ben niet diegene die van alles wilt verbieden voor anderen en al zeker niet omwille van redenen die eveneens elders van toepassing zouden zijn.
Dus in dit soort discussies loopt voor mij jacht voor de fun, jacht, slacht en rituele slacht door elkaar en zijn allen verweven met een diepliggend issue dat we het wel blijkbaar veroorloofd vinden zowel het wildbestand als slachtbestand ongebreideld naar onze wensen te vormen.
Het ene brengt het andere mee..
Laat de natuur voor wat het is en er zal automatisch een evenwichtstoestand ontstaan maar eentje die ons waarschijnlijk niet bevalt en niet bepaalt dierenleed verminderend is.
En aan het dierenleed van de slachtindustrie zouden we dan consequent moeten kiezen voor zo weinig mogelijk slacht.

ps. ik ben geen vegetariër
Oud 12 augustus 2015, 22:38   #148
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga daar eigenlijk volledig in mee (dat de dieren dood moeten). OK ik eet ook vlees en die dieren moeten dood anders hebben wij geen eten (tenzij je inderdaad vegetarier wordt).
Citaat:
... en voor op je bord ( al komt dat minder en minder voor )
Okay, laat het dan nog voor de fun zijn... en laat ons er ook even vanuit gaan ( jagers doen dat ook bij wijze van 'argument' ) dat het goed voor het wildbestand zou zijn en ons nog een lekker stukje vlees oplevert.
Wat maakt het dat een patrijs _ voor de fun _ in volle vlucht doorzeefd zou worden met hagel ?
Is dat dier-onvriendelijker dan patrijzen kweken in hokjes en ze vervolgens de kop afslaan ?
Oud 12 augustus 2015, 22:40   #149
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
een moeilijke...
Ikzelf heb daar geen enkele behoefte aan en de gedachte vervult me van een zeker afgrijzen.
... doch vind ik dat het moet kunnen voor diegenen die dat wel kunnen pruimen.
Ik ben niet diegene die van alles wilt verbieden voor anderen en al zeker niet omwille van redenen die eveneens elders van toepassing zouden zijn.
Dus in dit soort discussies loopt voor mij jacht voor de fun, jacht, slacht en rituele slacht door elkaar en zijn allen verweven met een diepliggend issue dat we het wel blijkbaar veroorloofd vinden zowel het wildbestand als slachtbestand ongebreideld naar onze wensen te vormen.
Het ene brengt het andere mee..
Laat de natuur voor wat het is en er zal automatisch een evenwichtstoestand ontstaan maar eentje die ons waarschijnlijk niet bevalt en niet bepaalt dierenleed verminderend is.
En aan het dierenleed van de slachtindustrie zouden we dan consequent moeten kiezen voor zo weinig mogelijk slacht.

ps. ik ben geen vegetariër
Ja maar je moet toch wel een onderscheid maken tussen en slachter in een slachthuis en een jager.

Een slager die doet gewoon zijn job, of hij dat nu leuk vindt of niet.

Een jager, wat bezielt die mensen eigenlijk? Voor mij zijn dat potentiële psychopaten.
Oud 12 augustus 2015, 22:44   #150
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja maar je moet toch wel een onderscheid maken tussen en slachter in een slachthuis en een jager.

Een slager die doet gewoon zijn job, of hij dat nu leuk vindt of niet.

Een jager, wat bezielt die mensen eigenlijk? Voor mij zijn dat potentiële psychopaten.
Dat maakt me in principe niet uit om welke reden als het gaat over mogelijks dierenleed ed.
Maar misschien heb je wel gelijk hoor... veel van de jagers of zogenaamde jagers daar scheelt toch behoorlijk wat mee in hun bovenkamer en ontwaar je zelfs een zekere minachting tegen dier en zelfs mensen in one-liners als : recht van de sterkste, zieken, zwakke en slechte genen moeten eruit ( zij zullen wel bepalen wie ze ziek zullen noemen ), en meer van dat fraais
Oud 13 augustus 2015, 00:21   #151
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het lijkt me nogal wiedes dat als er een wet van een regio tot stand komt het ook in die regio geldt voor eenieder die zich in die regio bevindt.
n.
Precies.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 02:44   #152
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel volgens mijn persoonlijke overtuiging zou een goed uitgevoerd ( voorbereiding is alles ) oversnijden niet veel meer leed veroorzaken dan een gemiddeld ander scenario..
Niet veel meer leed veroorzaken zeg je?

Dan zou ik je aanraden naar onderstaand filmje te kijken, het begin is al duidelijk genoeg.
Eerst zie je een rund dat humaan geslacht wordt en op slag van niets meer weet en dan een dat op een barbaarse manier geslacht wordt en nog hevig te keer gaat nadat het de keel werd overgesneden.

https://www.youtube.com/watch?featur...&v=ZE2svQFH_q0
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 10:58   #153
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik eigenlijk ook. Ik begrijp de heisa niet zo goed eigenlijk. Dat verdoofd slachten is echt niet zo veel beter voor de dieren hoor. Laat die moslims en joden toch hun rituelen. Vroeger deden wij dat ook zo hoor.

Toen ik in de scouts zat kregen wij op survival weekend levende kippen als avondmaal. Zelf slachten dus (onverdoofd, stel u voor!!!). Maar die beesten moeten nu eenmaal dood he. En dat was voor iedereen een leerzame ervaring.

Eigenlijk is dat gewoon een excuus om zich wat beter te voelen bij het feit dat er dieren moeten sterven... Die dieren daar gaat het eigenlijk helemaal niet om. Als je dan echt zo veel om dieren geeft, wees dan consequent en eet er dan geen he.
Oud 13 augustus 2015, 11:14   #154
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Zomaar enkele ?? En heel toevallig zijn dat respectievelijk de hoofdredacteur van joods actueel, en de ondervoorzitter vh forum der joodse organisaties.
religieuze Joden dan want diegene die ik ken zijn niet religieus en worden niet vertegenwoordigd door deze personen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
En ik zou dan geen kritiek mogen hebben op hun manier van optreden ??? Zijn die onaantastbaar, ofzo ?? Het verwondert mij eigenlijk wel, dat ge mij nog niet van antisemitisme beschuldigt. Vanwaar die mildheid ???
antwoord nu eens op die vraag en wijk niet af of laat de vraag aan wie ze gesteld was jezus
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 11:22   #155
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Ik eigenlijk ook. Ik begrijp de heisa niet zo goed eigenlijk. Dat verdoofd slachten is echt niet zo veel beter voor de dieren hoor. Laat die moslims en joden toch hun rituelen. Vroeger deden wij dat ook zo hoor.

Toen ik in de scouts zat kregen wij op survival weekend levende kippen als avondmaal. Zelf slachten dus (onverdoofd, stel u voor!!!). Maar die beesten moeten nu eenmaal dood he. En dat was voor iedereen een leerzame ervaring.

Eigenlijk is dat gewoon een excuus om zich wat beter te voelen bij het feit dat er dieren moeten sterven... Die dieren daar gaat het eigenlijk helemaal niet om. Als je dan echt zo veel om dieren geeft, wees dan consequent en eet er dan geen he.
"Hun rituelen".

Veelwijverij is her en der ook een ritueel. Of mensenoffers. Maar we zeggen daarover terecht dat het niet kan, omdat het botst met een aantal fundamentele principes.

Wat voor lullige invulling van godsdienstvrijheid is het trouwens om mordicus vast te willen houden aan een aantal gewoonten uit de tijd dat die godsdienst is ontstaan? Het is toch aberrant als kernwaarde van een godsdienst vast te houden aan een slachtmethode van 1500 jaar geleden?
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 11:35   #156
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht

antwoord nu eens op die vraag en wijk niet af of laat de vraag aan wie ze gesteld was jezus
Ik heb ook nog een heleboel vragen aan u gesteld waar ik nog een antwoord op verwacht.
Van iemand anders iets verwachten wat ge zelf niet wil doen. Hebben ze voor dat gedrag geen specifiek woord? Ik denk het wel, hé? Het begint met hypo ...
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 11:36   #157
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Wat is het volgende?

Apen loslaten in het park om bushmeat te laten vangen door de geïmporteerde Afrikanen?
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 11:54   #158
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik heb ook nog een heleboel vragen aan u gesteld waar ik nog een antwoord op verwacht.
Van iemand anders iets verwachten wat ge zelf niet wil doen. Hebben ze voor dat gedrag geen specifiek woord? Ik denk het wel, hé? Het begint met hypo ...
nog iets OT te zeggen TROL of kom je weer me stalken ...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 12:19   #159
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
nog iets OT te zeggen TROL of kom je weer me stalken ...
Hebt gij in deze draad al iets gezegd over onverdoofd slachten? Wat is uw standpunt daarover?
Gij zijt nog niet eens OT geweest, maar ge verwijt het mij wel.
Hebben ze daar geen woord voor? Ik denk het wel hé. Het eindigt op '...crisie'.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 12:22   #160
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
"Hun rituelen".

Veelwijverij is her en der ook een ritueel. Of mensenoffers. Maar we zeggen daarover terecht dat het niet kan, omdat het botst met een aantal fundamentele principes.

Wat voor lullige invulling van godsdienstvrijheid is het trouwens om mordicus vast te willen houden aan een aantal gewoonten uit de tijd dat die godsdienst is ontstaan? Het is toch aberrant als kernwaarde van een godsdienst vast te houden aan een slachtmethode van 1500 jaar geleden?
Welke fundamentele principes? Dat dieren verdoofd moeten geslacht worden?

Dat is weer zo een idiote uitvinding. Slachten is slachten he. Goed doet dat niet. Sraks gaan ze nog eisen voor volledige narcose ofzo...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be