Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2015, 13:42   #181
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat er geen verschil is. Ik zeg dat het verschil niet gekwantificeerd kan worden omdat het gaat om een projectie van onze ervaring daarvan. Is de verdoving zelf (electrocutie) misschien niet nog pijnlijker als de pijn van de hals over te snijden?

Je hebt in een vorige post zelfs letterlijk die vergelijking zelf gemaakt naar mijn ervaring bij een (onverdoofde) operatie.
Maar die houdt helemaal geen steek. Dat probeerde ik dan ook aan te tonen.

Maar je gaat ook niet in op mijn verder betoog. Dat ook verdoofd slachten waarschijnlijk een verschrikkelijke ervaring is. En dat je daarom hypocriet bent als je als vleeseter die rituelen barbaars noemt.
aan iemand, die moedwillig weigert te aanvaarden dat er een hemelsbreed verschil is tussen verdoofd of onverdoofd slachten, ga ik mijn energie niet meer steken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 13:45   #182
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Wat voor lullige invulling van godsdienstvrijheid is het trouwens om mordicus vast te willen houden aan een aantal gewoonten uit de tijd dat die godsdienst is ontstaan? Het is toch aberrant als kernwaarde van een godsdienst vast te houden aan een slachtmethode van 1500 jaar geleden?
Waarom zou dat aberrant zijn? Heeft er recentelijk dan een nieuwe openbaring plaatsgevonden?

Het is een traditie en het is heel menselijk om tradities zo getrouw mogelijk te handhaven, om zo de continuïteit met het verleden (en de voorouders) te verzekeren.

Ook het stierenvechten in Spanje krijg je er niet zomaar in één-twee-drie uit. Voor veel Spanjaarden is een aanval op die traditie een aanval op hun Spaanse identiteit.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 13:46   #183
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
De enig mogelijke juiste conclusie !!!!!
Daar ben ik het ook mee eens.

Als er maatschappelijk draagvlak is voor een verbod op onverdoofd slachten en dat wordt in een wet gegoten, dan moeten de religioten zich maar aanpassen.

Neemt ook niet weg dat ik het persoonlijk allemaal wat hypocriet vind.
Oud 13 augustus 2015, 13:46   #184
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Waarom zou dat aberrant zijn? Heeft er recentelijk dan een nieuwe openbaring plaatsgevonden?

Het is een traditie en het is heel menselijk om tradities zo getrouw mogelijk te handhaven, om zo de continuïteit met het verleden (en de voorouders) te verzekeren.

Ook het stierenvechten in Spanje krijg je er niet zomaar in één-twee-drie uit. Voor veel Spanjaarden is een aanval op die traditie een aanval op hun Spaanse identiteit.
Stierenvechten is geweldig om te zien (vooral de cultuur eromheen).
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 13:48   #185
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
aan iemand, die moedwillig weigert te aanvaarden dat er een hemelsbreed verschil is tussen verdoofd of onverdoofd slachten, ga ik mijn energie niet meer steken.
Niemand verplicht jou om energie in mij te steken he. Maar ik geef argumenten voor mijn stellingen en quote zelfs een professor dierenwelzijn. Jij komt altijd met een kort zinnetje dat ik jouw basisstelling maar moet aanvaarden. Niet echt hoogstaand beargumenteerd van jouw kant...
Oud 13 augustus 2015, 13:57   #186
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Laat me de vraag omkeren. Religie gaat erom die diepste zin vanons bestaan te doorgronden, enom een leven te leiden dat aan die inzichten beantwoordt. Is een zeer specifieke slachtmethode uit vervlogen tijden volgens u iets dat tot de beschermenswaardige kern van een religie behoort?

Volgens mij niet. Het lijkt me hooguit een gewoonte die tot de vormelijke randverschijnselen van een religie behoort.
Ik voel mij niet geroepen om als atheïst aan een religieus mens te gaan verkondigen wat de kern van zijn religie is en wat slechts tot 'de vormelijke randverschijnselen' moet worden gerekend.
Oud 13 augustus 2015, 13:59   #187
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik voel mij niet geroepen om als atheïst aan een religieus mens te gaan verkondigen wat de kern van zijn religie is en wat slechts tot 'de vormelijke randverschijnselen' moet worden gerekend.
In elk geval zijn dat soort gewoonten niet meer beschermenswaard wanneer ze tot een religieuze ritus behoren.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 14:00   #188
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand verplicht jou om energie in mij te steken he. Maar ik geef argumenten voor mijn stellingen en quote zelfs een professor dierenwelzijn. Jij komt altijd met een kort zinnetje dat ik jouw basisstelling maar moet aanvaarden. Niet echt hoogstaand beargumenteerd van jouw kant...
nee, je geeft geen argumenten, je beweert enkel dat er geen verschil tussen een verdoofde en een onverdoofde doding. Wel, ik herhaal het nog eens, laat je bij een eventuele volgende operatie, levend opensnijden.

Citaat:
Oud 13 augustus 2015, 14:03   #189
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik voel mij ook niet geroepen om als atheïst, alle mogelijke uitwassen van eender welke religie te aanvaarden.

Citaat:
Oud 13 augustus 2015, 14:05   #190
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
nee, je geeft geen argumenten, je beweert enkel dat er geen verschil tussen een verdoofde en een onverdoofde doding. Wel, ik herhaal het nog eens, laat je bij een eventuele volgende operatie, levend opensnijden.
Citaat:
Ik heb nooit beweerd dat er geen verschil is. Ik zeg dat het verschil niet gekwantificeerd kan worden omdat het gaat om een projectie van onze ervaring daarvan. Is de verdoving zelf (electrocutie) misschien niet nog pijnlijker als de pijn van de hals over te snijden?

...
Je valt in herhaling bij gebrek aan enig argument zie ik.
Oud 13 augustus 2015, 14:09   #191
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je valt in herhaling bij gebrek aan enig argument zie ik.
ik wacht ook nog altijd op uw argumenten

Citaat:
Oud 13 augustus 2015, 14:11   #192
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
ik voel mij ook niet geroepen om als atheïst, alle mogelijke uitwassen van eender welke religie te aanvaarden.
Heb ik u op dat vlak dan iets in de weg gelegd?
Oud 13 augustus 2015, 14:11   #193
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat er vele "woenstijnbewoners" de Verlichting nog niet zien passeren hebben, soit.

Maar de Joden !
Geloven die nu echt nog zo letterlijk dat oude voorschrift, dat ze na hun dood profijt gaan hebben aan het feit dat ze bij leven alleen maar vlees gegeten hebben van dieren die levend leegbloedden ?

Hoe dan ook, de cultuur is inmiddels in Vlaanderen zo geëvolueerd, dat de mensen zo'n dierenleed niet langer aanvaarden.
Het moet dus wet worden, dat verbod op onverdoofd slachten. Zonder uitzonderingen.

Zowel Joden als Moslims moeten maar eens doorbijten. Of verhuizen.

Wij doen dat ook, als wij om welke reden dan ook, tijdelijk of definitief verblijven in een land met een andere cultuur.

.
Tsja dat is nu eenmaal een kenmerk van primitieve volkeren en religies. Halstarrig vasthouden aan gewoontes en rites die ooit eens door ik weet niet welke rabijn/priester/imam uitgevonden zijn.

In België moest men vroeger op vrijdag vis eten en moest men vasten voor men ter communie ging. Als nu één pastoor dat zou zeggen, hij zou vierkant uitgelachen worden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 14:14   #194
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb ik u op dat vlak dan iets in de weg gelegd?
je pleit er anders wel voor dat streng-gelovigen (die hier vrijwillig in het "decadente" westen zijn komen wonen) hier niks in weg mag gelegd worden om hun "oude tradities" te beleven.

Citaat:
Oud 13 augustus 2015, 14:16   #195
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:

Je hebt in een vorige post zelfs letterlijk die vergelijking zelf gemaakt naar mijn ervaring bij een (onverdoofde) operatie. Maar die houdt helemaal geen steek. Dat probeerde ik dan ook aan te tonen.

Maar je gaat ook niet in op mijn verder betoog. Dat ook verdoofd slachten waarschijnlijk een verschrikkelijke ervaring is. En dat je daarom hypocriet bent als je als vleeseter die rituelen barbaars noemt.
2.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 14:16   #196
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Kun je even toelichten hoe dat verschil 'hemelsbreed' is?
Oud 13 augustus 2015, 14:20   #197
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
je pleit er anders wel voor dat streng-gelovigen (die hier vrijwillig in het "decadente" westen zijn komen wonen) hier niks in weg mag gelegd worden om hun "oude tradities" te beleven.
Wat mezelf betreft is dat: vader werd op jonge leeftijd naar hier gehaald door oom nadat hij wees was geworden (+ 45 jaar geleden, hé).
En ik ben hier gewoon geboren.

Uw autoriteits argument houdt geen steek. "Streng"- gelovigen zijn niet noodzakelijk hier (zelf) kómen wonen. En ik zie ook niet meteen waarom het westen decadenter moet blijven dan de rest van de wereld.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 13 augustus 2015 om 14:23.
Oud 13 augustus 2015, 14:20   #198
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Ja? Kunt u mij even citeren?
Oud 13 augustus 2015, 14:25   #199
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Tsja dat is nu eenmaal een kenmerk van primitieve volkeren en religies. Halstarrig vasthouden aan gewoontes en rites die ooit eens door ik weet niet welke rabijn/priester/imam uitgevonden zijn.

In België moest men vroeger op vrijdag vis eten en moest men vasten voor men ter communie ging. Als nu één pastoor dat zou zeggen, hij zou vierkant uitgelachen worden.
Dat zijn inderdaad primitieve volkeren. Net zoals volkeren die zich ongeacht wat aan de tradities van hun voorvaderen willen houden.

De progressieven zijn diegenen die God's wet volgen.
Oud 13 augustus 2015, 14:27   #200
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Wat mezelf betreft is dat: vader werd op jonge leeftijd naar hier gehaald door oom nadat hij wees was geworden (+ 45 jaar geleden, hé).
En ik ben hier gewoon geboren.

Uw autoriteits argument houdt geen steek. "Streng"- gelovigen zijn niet noodzakelijk hier (zelf) kómen wonen. En ik zie ook niet meteen waarom het westen decadenter moet blijven dan de rest van de wereld.

Denk je dat ik als Westerling evenveel van mijn kloten zal kunnen gaan maken in een islamitisch land, zoals jouw soortgenoten hier doen ??

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be