![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Niet alle jeugdbewegingen zijn berucht om hun drankgebruik. Zelfs in die mate dat die door Vlaamse zangers en komieken vereeuwigd werd. Blijkbaar is het geven van alcohol door leiders aan kinderen van 12 jaar ok. Wij noteren dat.
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ze in die malloote jeugdbewegingen hun plan trekken.
Je moet maar niet zo debiel zijn om je kinderen naar dergelijke weeïge clubs te sturen. Voed ze zelf op, en leer ze thuis wat goed amuzement is. De treffendste definitie van scouts die ik ooit hoorde: Scouts zijn kinderen, gekleed als idioten, die een idioot gekleed als een kind achternalopen.
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De grootste jeugdbeweging van het dorp hebben die reputatie: - Puurs: KSA - Ruisbroek: Scouts - Kalfort: Chiro - Breendonk: Chiro - Liezele: Chiro Bij de laatste 2 is vooral omdat daar er geen andere jeugdbeweging zijn. Als voorbeeld nemen we de Chiro van Kalfort. Ik heb daar 12 jaar gezeten en ga intussen ruim 3 jaar mee als kookouder. Ja: er wordt daar gedronken en gerookt door de leiding. De regel is echter dat dit enkel mag gebeuren nadat hun leden gaan slapen zijn, en nooit in het bijzijn van de leden. De 3 oudste groepen (toppers, kerels en aspi's) mogen bij bepaalde momenten drinken, zij het met een limiet. Er is nooit druk uitgeoefend indien mensen geen bier wouden drinken (toen ik 15 tot 18 jaar was dronk ik eigenlijk niet graag bier, en zeker niet in volumes). Het probleem van jeugdbewegingen is dat er wordt geroddeld door mensen die a) nooit in een jeugdbeweging hebben gezeten of b) die er niets van kennen maar wel altijd met opgeheven vinger zich staan te moeien.
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Hoe denk jij eigenlijk te gaan controleren dat iemand van 16 max 1 pint per dag drinkt, iemand van 17 maximaal 2? En wat ga je doen met 16-jarigen die heel de week niks drinken? Mogen die dan hun opgespaard tegoed opdrinken als ze op een fuif zijn of op een festival? O, verlicht ons, o diepzinnige ziener! En als jij denkt dat je met die 'stomme' regeltjes, de meeste zich dan gaan gedragen eenmaal ze 18 zijn en de volledige vrijheid genieten als ze op kot zitten, ben je al helemaal van de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mij lijkt dit weer een mug-olifant-verhaal van één of ander hysterisch mens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hou je aan de feiten aub! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu wordt die Chiro aan de schandpaal genageld door heel wat moraalridders en we weten niet eens exact wat er gebeurd is.
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij mijn laatste ervaring als kookouder, merkten we dat er 's nachts wel eens wat pintjes verdwenen uit de voorraadkelders. Drie keer raden wie de daders waren. De 16-jarige jongens uit de oudste groep? Nee hoor, het waren de meisjes. Uit de jongste groep (1e - 2e middelbaar). Dus waarom die kriek nu zo'n drama is, tja... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tijdens mijn tijd als kookouder was er geen alcohol aanwezig, zo kon er al niets mee verkeerd lopen.
Blijkbaar is het tegenwoordig voor volwassenen moeilijk om eens 14 dagen niet te drinken.
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Gisteren had een lief van een van de monitrices van de speelplein werking hier mijn dochtertje van 10 energiedrank laten drinken grrrrrrrrrrrrrrrrrr. Daar is dus ook geen volwassen bewaking, die kinderen doen maar en de oppassters zijn ook maar amper 16 en komen waarschijnlijk uit de jeugdbeweging hier..
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er was geen alcohol aanwezig, begrijp je dat niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ach , hoe minder men drinkt , des te zatter men wordt , wist je dat ?? Ook een kind van 12 moet nog groeien & leren , verstoor dat proces en .... wat dan ?? Die leiders moeten gestraft worden voor dat feit !!!!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Geen kriek voor de kleine Cookie in ieder geval...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat verklaard ook hun fanatisme in 'de strijd' tegen wiet.
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Belgen en hun sympathie voor zatlappen....het is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven..... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 augustus 2015 om 18:11. |
|
![]() |
![]() |