Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2015, 10:43   #21
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Behalve meer transport betekent halal import ook minder inkomsten voor lokale slachthuizen, bv. Matanza.

Maar je kan als overheid niet tegelijk de islam als godsdienst erkennen en dan halal slachten of vlees verbieden. Dus een totaalverbod zie ik niet zo snel gebeuren.

En een importverbod is helemaal niet te overzien.
We kunnen nog altijd de islam en zijn volgelingen uit Europa stampen, probleem opgelost.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 10:53   #22
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die landen grenzen aan Europese landen van waaruit makkelijk halal vlees geïmporteerd kan worden?
Transport is goedkoop, dat is niet echt een limiterende factor voor import. En die landen namen een principiële beslissing, en dat beetje omzetverllies in hun eigen slachthuizen nemen ze er gerust bij.

Citaat:
Nogmaals: moslims gaan nooit haram vlees eten.
Vertel me dan maar eens hoe het komt dat Pitta zaken elke avond vol zitten met marokkanen terwijl iedereen die zich een beetje inlicht weet dat het vlees dat ze daar verkopen varkensvlees is en geen bal te maken heeft met hallal.

Citaat:
En als er door bepaalde lieden een onderliggend maatschappelijk probleem wordt ervaren bij onverdoofd slachten dan zullen ze daarover moeten spreken met de bevoegde moslimvertegenwoordigers, organisaties en slachthuizen.
Neen, het is aan de politiek om beslissingen te nemen. De wetgever beslist wat kan en niet kan. We leven niet in de brousse.

Citaat:
De reden dat een algemeen Europees verbod op onverdoofd slachten geen zin heeft is:
1. praktische redenen. Want moslims zullen nooit haram vlees eten, en dan begint de import, wordt er 'illegaal' onverdoofd geslacht, moet men extra controles beginnen uitoefenen waarvoor noch mankracht noch middelen zijn, enz.
2. omdat het in veel Europese landen nog gebeurt
Dat is jouw stelling, dat moslims nooit vlees van de reguliere slacht zullen eten. Geloof je echt dat moslims (en joden) in Noorwegen, Denemarken, Zwitserland, IJsland en Zweden geen vlees eten ? Geloof je echt dat die enkel import vlees eten ?

En dat is nu net het punt : als wij het ook verbieden, zullen er nog volgen. De evolutie is ingezet, de anderen zullen volgen. Langzaam de mazen in het net dichten.

Citaat:
Maar bovenal gaat u weer mee in het politiek spel. Want inderdaad, ik heb nooit veel verontwaardiging gezien over dierenleed in de vleesindustrie, bij de jacht of de producenten van bont.
-vleesindustrie : toezicht en controle door het voedselagentschap, private markten zoals de paardenmarkt in Anderlecht zijn in het verleden publiek aan de schandpaal gezet en de mistoestanden zijn eruit.
-jacht : andere materie, waar het vraagstuk 'verdoving' om evidente redenen niet bij komt te kijken. Trouwens, denk je dat jagers een everzwijn met een mes zitten de strot over te snijden ?
-productie van bont : als de slacht met verdoving is, zie ik het probleem niet.
Citaat:
Maar moslims die zonder verdoving slachten voor consumptie is bijna een catastrofale ramp. De hypocrisie mag echt wel stoppen.
moslims én joden. We maken geen hypocriet onderscheid. Zelfde problematiek. Behalve dat die geen gebruik maken van tijdelijke slachtvloeren.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 14 augustus 2015 om 10:53.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 10:54   #23
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar je kan als overheid niet tegelijk de islam als godsdienst erkennen en dan halal slachten of vlees verbieden. Dus een totaalverbod zie ik niet zo snel gebeuren.
.
Het problem is dat muzelmensen simpelweg intellectueel niet in staat zijn om de begrippen "vrijheid van religie" en "scheiding van kerk en staat" te interpreteren. Vooral dan de fundamentalisten, die mijn inziens, niet helemaal recht sporen
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 10:58   #24
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Behalve meer transport betekent halal import ook minder inkomsten voor lokale slachthuizen, bv. Matanza.

En een importverbod is helemaal niet te overzien.
Dat is absoluut geen tegenstelling. De erkenning van godsdiensten heeft enkel te maken met de financiering daarvan. Niet met de inhoud en al zeker niet met de folklore die daarbij komt kijken.

Het is trouwens van het grootste belang voor de overheid om een verbod enkel uit te vaardigen vanuit diervriendelijke motieven, en zich ver weg te houden van enige religieuze context. Het mag geen discours overheid versus joden en moslims worden. Gewoon een algemeen slachtverbod zonder verdoving instellen. Punt aan de lijn.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 10:59   #25
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Of heb ik die gemist?
Normaal zou Meyrem en Kristof nu de hoogste noten moeten spelen over een kernthema van hun partij. Of krijgen ze hun spreidstand niet gemaakt?
De visie van groen is dat die enkel intersant is wanneer er voldoende camera's of journalisten bijstaan.

Hoi Groene Michel, mijn jaarlijks aanbod om samen naar de onverdoofde schapenslachtpartij in Molenbeek te gaan staat nog altijd. Al voldoende moed verzamelt? Ja,ja. Ik weet dat journalisten daar niet binnen mogen en de politie daar op toe ziet (hoe wettelijk zou dat zijn?) maar toch...

Eigenlijk is het front van uw (zogenaamde) strijd wel daar hé?
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 11:34   #26
Spitting Image
Banneling

Standaard

Nochtans is 'Boke' Haram erg in trek bij fundamentalistische moslims.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 12:12   #27
lupus
Schepen

Standaard

Het enige wat hier geïllustreerd wordt is de kracht van het kapitaal van de Joodse gemeenschap en het platvloerse populisme van de N-VA.
Gaat er iets veranderen (?)..natuurlijk niet.
lupus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 12:45   #28
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lupus Bekijk bericht
Het enige wat hier geïllustreerd wordt is de kracht van het kapitaal van de Joodse gemeenschap en het platvloerse populisme van de N-VA.
Gaat er iets veranderen (?)..natuurlijk niet.
Ik weet nochtans niet dat Ben van gedacht veranderd is. Ik zie de traditionele partijen en Groen zich in onmogelijke bochten wringen.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 14:14   #29
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
er valt daar niet over te debateren , men kiest ofwel voor de dieren (verdoving !!) ofwel voor religieuze waanzin. Er bestaat in deze niet zoiets als een "gulden middenweg" of compromis.
Wat ik faal te begrijpen is dat men die verdoving via hun religieuze instellingen niet als halal of koosjer kan erkennen.
Beest staat na de verdoving recht zonder fysieke schade.

Het is een hele kloof overbruggen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 14:15   #30
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
De visie van groen is dat die enkel intersant is wanneer er voldoende camera's of journalisten bijstaan.

Hoi Groene Michel, mijn jaarlijks aanbod om samen naar de onverdoofde schapenslachtpartij in Molenbeek te gaan staat nog altijd. Al voldoende moed verzamelt? Ja,ja. Ik weet dat journalisten daar niet binnen mogen en de politie daar op toe ziet (hoe wettelijk zou dat zijn?) maar toch...

Ge zijt er wel terug met een geweldige come back he?
Oud 14 augustus 2015, 14:20   #31
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals: moslims gaan nooit haram vlees eten.
Dat moet men zelf weten !! Maar wat bij hongersnood ??
Wat met moslims die op cafe bier drinken of naar frituur gaan ,
en die zijn er , zelfs overdag tijdens de ramadan !!!!
Ik lieg er niet over , ik hoorde het zeer duidelijk !!
Ik zat 1 meter van hen ; Ok , ik moei me niet met hen !!
Ze zoeken het maar uit , 't Kan me zelfs niet schelen !!!!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 14:36   #32
lupus
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Ik weet nochtans niet dat Ben van gedacht veranderd is. Ik zie de traditionele partijen en Groen zich in onmogelijke bochten wringen.
En sinds wanneer brengt een 'gedacht alleen' verandering ?
Hij kan samen met Groen en Sossen er iets van maken, maar hij kiest om zich terug te trekken in zijn kerktoren voor een gezellige polonaise met een wit konijnenoor.
Oud 14 augustus 2015, 14:40   #33
lupus
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht

Als Groen zich voor deze materie in schijnwerpers moet werken, dan heb je geen flauw idee wat de core business van groen inhoud.
Oud 14 augustus 2015, 15:41   #34
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als Groen zich voor deze materie in schijnwerpers moet werken, dan heb je geen flauw idee wat de core business van groen inhoud.
Ik zou verwachten van groen dat ze tegen onverdoofd slachten zijn.
Groen is dat niet de partij van de natuur en de beestjes en zo.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 16:21   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Groen wil duidelijk de kool én de geit sparen. Warm en koud tegelijkertijd:

Citaat:
Maar in het kader van het ritueel slachten is het voor Groen essentieel dat er een oplossing wordt gevonden in samenspraak met de religieuze gemeenschappen van onze samenleving. Dierenwelzijn en godsdienstvrijheid zijn voor ons niet tegenstrijdig.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 16:24   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is inderdaad een verschil tussen Groen en het groene denken.
Oud 14 augustus 2015, 16:40   #37
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Dat moet men zelf weten !! Maar wat bij hongersnood ??
Wat met moslims die op cafe bier drinken of naar frituur gaan ,
en die zijn er , zelfs overdag tijdens de ramadan !!!!
Ik lieg er niet over , ik hoorde het zeer duidelijk !!
Ik zat 1 meter van hen ; Ok , ik moei me niet met hen !!
Ze zoeken het maar uit , 't Kan me zelfs niet schelen !!!!
Das toch goe? Als dat geen integratie is.
Oud 14 augustus 2015, 16:45   #38
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Groen wil duidelijk de kool én de geit sparen. Warm en koud tegelijkertijd:
In dit geval lijkt het me onmogelijk. Ofwel verdoof je de slachtdieren, ofwel verdoof je niet.

Godsdienstvrijheid reikt volgens mij niet zover dat ze de bestaande wetten mogen overtreden. Of mogen we ons binnenkort ook verwachten aan vrouwelijke besnijdenissen? (ik vind trouwens jongensbesnijdenis uit religieuze overwegingen ook ontoelaatbaar).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 16:49   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
In dit geval lijkt het me onmogelijk. Ofwel verdoof je de slachtdieren, ofwel verdoof je niet.
Natuurlijk, maar Groen wil blijkbaar bij het onderwerp "ritueel slachten" toch niet echt duidelijk zeggen wat haar visie is. Als daarop komt, luidt het eerst "we zijn tegen onverdoofd slachten" maar erna wordt toch opgeroepen "in dialoog te gaan".

En ja, dan hebt u natuurlijk gelijk: een duidelijke wetgeving laat geen achterpoortjes. Neen is dan neen. Dialoog is dan niet gepast. Wel opvolging van de wet.
Oud 14 augustus 2015, 16:54   #40
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Das toch goe? Als dat geen integratie is.
Wat met schijnheilige ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be