![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Schepen
|
![]() Feit is dat hij hier illegaal is! De boodschap van die rechter is eigenlijk: ook al ben je illegaal in het land; mag je je toch vrij bewegen op ons grondgebied.
De politie zal het graag horen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar is meer dan één camera, in elke gang van de Colruyt. En dik terecht dan nog. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch in de veronderstelling dat hij uit een land komt waar voor de onderdanen een visumplicht geldt om hier binnen te mogen komen. Dat heeft het parlement in ons twee-land toch gestemd. Bovendien liep hij met een mes rond. Dat doe je niet, omdat het niet mag, èn omdat je dat zeker niet doet als illegaal in een ander land dan het jouwe. Hij mag zich wel verdedigen. Afijn, onze pers, onze media, geven hier precies weinig informatie: wie of wat waren die daders ? Als gerecht of flikken dat niet meedelen, dan behoort een fatsoenlijk journalist dat binnen het uur zelf uitgevogeld te hebben. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wie dit goedkeurt heeft een probleem.
De slachtoffers, aangezien er twijfel heerst zal ik ze "gestokenen" noemen, hebben zich nog niet uitgesproken. Zij zouden hebben geprovoceerd. Hoe provoceer je iemand tot het toedienen van messteken? - Loutere aanwezigheid? - voor hem staan terwijl hij de cornflakes wil nemen? - zijn winkelkar even opzij zetten om door te kunnen? We weten niet wat er gebeurd is, maar wanneer is iets proportioneel voldoende provocatief om pogen te moorden?? Nu het woord provocatie is ingevoerd en wordt aanvaard in de rechtzaal is het einde mi zoek! Dit zegt immers niets over de manier waarop of hetgeen in enige verhouding stond tot de misdaad. Wie provocatie roept, krijgt een vrijgeleide om een strafbaar feit uit te voeren? Vergeet niet dat in de dagen na de moord op het koppel door sommigen beweert werd dat het buurmeisje Ronald Janssens jarenlang had gepest en dit bij hem de stoppen had doen doorslaan. De doden kunnen zich niet meer verweren! Laat herhaald pesten dubbele moord toe door verbranding? Laat een scheve blik in de colruyt tussen de halalconserven een poging tot moord toe? Wat doet een illegaal bovendien in de colruyt? Hij krijgt geen uitkeringen mag noch werken om zich in een inkomen te voorzien. Hoe kan hij dit dan betalen? Hoe kan deze persoon gecontacteerd worden indien nodig? Alvast niet obv zijn rijksregisternummer. En hoe heeft men zekerheid over zijn woonplaats? Gsm-nummer werd snel gevraagd en genoteerd zeker? En wat doet hij hier nog na een asielaanvraag die hem geen recht verleende hier te blijven? |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
je kan ook oordelen obv de kennis die je hebt, ic die je wordt voorgeschoteld uit het artikel of mogelijks nog andere bronnen die je op eigen houtje raadpleegt. meer kan je op een forum niet doen tout court. niemand zal het volledige plaatje bezitten hier, over eender wat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De minister van binnenlandse zaken (N-VA) is baas van de politie. Als de flikken een illegaal oppikken bellen ze naar dienst vreemdelingen om instructies. Die dienst resorteert onder staatssecretaris Theo (N-VA). Die dienst kan/mag beslissen om iemand naar een gesloten intelling te brengen in afwachting van uitzetting. De volledige beslissingsketen zit dus in handen van N-VA ministers. Wat belet minister Jan om eens te praten met staatssecretaris Theo en elke een richtlijn uit te vaardigen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, even genuanceerd ( rechts dus ) als leica, veronderstel ik... en dat niet eens van uit het perspectief van een vermeende kerk Citaat:
Citaat:
Dus die gast liegt en de onderzoeksrechter is erin getuimeld ? Citaat:
Citaat:
(Vraag me niet waarom het enkel bij een in verdenking stellen blijft en geen zekerheden) Dus dat betekent niet illegaal en geen verboden wapendracht tot nader order. Maar dan nog wat heeft de onderzoeksrechter daar allemaal mee te maken ? Citaat:
Citaat:
Oef ja, nu ge 't zegt ... je zal nog even moeten wachten tot ge uw besluit-wensdroom werelijkheid ziet worden. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
( 'k vind het ook nogal vreemd ... maar soit ) en..wat heeft dat met de feiten en het onderzoek te maken waarover de onderzoeksrechter zich moet uitspreken ? Stel, jij wordt voorgeleid op verdenking van fraude of iets dergelijks en één der getuigen die men hoort laat langs zijn/haar neus weten dat ge persoon x zou omgebracht hebben die dat ook naar buiten wou brengen. Dan vindt gij het dus perfect normaal dat die onderzoeksrechter uw meteen vasthoudt ( dus geen voorlopige vrijheidsberoving ) ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me dat ook af...blijkbaar willen onze rechtse jongens die gast zo vlug mogelijk uitwijzen opdat ie zijn eventuele straf en schadeloosstelling kan ontlopen ?
Vreemde soort van rechtvaardigheid Laatst gewijzigd door praha : 17 augustus 2015 om 21:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als je met een mes rondloopt dan ben je van plan om dat mes te gebruiken, dat is één.(verboden wapendracht)
Hij is illegaal in België, dat is twee. Dus...terug naar het land van herkomst.(illegaal, verboden feiten) Als ik naar de winkel ga, heb ik geen wapen bij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
...want in je openingspost sprak je over een illegaal en verboden wapen als vaststaande feiten en in het artikel kunnen we enkel lezen dat hij er voor in verdenking gesteld is. En verder vindt ge het nogal vreemd dat een onderzoeksrechter aan de hand van wat er nu op tafel ligt de piste wettige zelfverdediging zou zien zitten zonder de tegenpartij gehoord te hebben. Wat denkt ge dat de tegenpartij zal komen zeggen ? : dat ze hem zodanig mishandeld en bedreigd hebben dat het wel zo moest zijn dat hij dacht dat als hij nu zichzelf niet ging verdedigen hij eraan ging ? ... komaan hé : ni zwansen Laatst gewijzigd door praha : 17 augustus 2015 om 21:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) het is blijkbaar nog niet uitgemaakt 2) die boodschap is wat ze is : je mag beschikken (mits voorwaarden... daar weten we echter niets van) want in het belang van dit onderzoek is het niet noodzakelijk dat ik je onder voorlopige hechtenis plaats |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zullen dat maar liefst niet vertellen tegen voorstanders van vuurwapendracht Trouwens niet ieder mes is een verboden wapen noch is het verboden met een keukenmesje in je zak over straat te lopen Citaat:
Jij pleit dus ook voor de onmiddellijke terug sturing naar het land van herkomst. Leuke jongens zijn jullie ... illegalen krijgen op die manier blijkbaar een perfecte vrijgeleide om hier wat mensen neer te gaan steken...want doen ze dat dan worden ze toch gewoon maar teruggestuurd, zonder meer |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet je wensen niet voor werkelijkheid aannemen. Ik vermoed dat het nuttiger is om hem ofwel in de gevangenis wat te houden, ofwel in een (behoorlijk)-gesloten instelling ... in afwachting van wat meer duidelijkheid. Waar ik het meest mee in mijn maag zit, zijn net die twee anderen. Wie valt er nu in een Colruyt een andere mens zo agressief aan, zonder boe of bah ... en dan toevallig ... een slachtoffer dat een mes in zijn zakken heeft. Ik vind dat dat stinkt langs alle kanten. Laat dat dus maar even stinken in de gevangenis, in afwachting van duidelijkheid. Dat is veel beter dan stank in de straten of in een Colruyt. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Justitie moet daar natuurlijk weeral een ganse procedure van maken. Arme justitie. Hij heeft een mes bij waar hij bovendien 2 mensen mee neergestoken heeft en dan durf jij beweren dat er tot nader order geen verboden wapendracht is? Hoe naiëf. Gij zijt ne magistraat zeker? Als ik tegen gehouden wordt door de flikken en ik durf het mij riskeren van een zwitsers zakmes bij te hebben, zal je het nogal vlug geweten hebben... Onderzoeksrechter tegen dader:'Waarom had het dit mes op zak?' Antwoord dader:'Awel mijnheer den onderzoeksrechter, ik wou mijn patattekes al schillen in de Colruyt. Dat scheelt een hoop afval in mijn GFT-container.' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En een zakmes is natuurlijk niet verboden.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook niet als je daar aanvallers mee neersteekt uit zelfverdediging.
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beter is het de priem/kurkentrekker die er halverwege uitsteekt als boksijzer te gebruiken.
![]() |
![]() |