Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2015, 09:49   #1
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard Het wordt tijd om de Belgische genocide in Congo te erkennen

Bs'd

http://www.aboujahjah.org/articles-a...-belgische-oog

Zelden eens met die asielbedrieger, maar hier ben ik het van begin tot eind mee eens.
De belgicistjes hebben met het Congolese volk gedaan zoals de Duitsers met de joden: waardigheid afgenomen, uitbuiting, verkrachting en andere gruwelijkheden. De belgicistjes hebben zich daar als een stel uitgehonderde leeuwen gedragen en of we nu willen of niet, daar horen we nu een prijs voor te betalen.

Mijn voorstel:

1. Alle straten, pleinen, gebouwen, standbeelden genoemd naar Leopold 2, de slachter van Congo, onmiddellijk veranderen.
2. Net zoals de holocaust in elke middelbare school uitgebreid wordt aangeleerd (wat goed is) dient hetzelfde te gebeuren met de eigen genocide veroorzaakt door de belgicistjes.
3. In plaats van talrijke gelukszoekers van overal ter wereld papieren en paspoorten te geven, moet België de 500.000 - 1.000.000 armste Congolezen hierheen halen.
4. Elke Belg, van CEO tot beroepsdopper, dient 20% van zijn loon af te geven om terug te geven aan Congo en dit voor onbepaalde tijd. Daar gaan we heus niet van sterven en zo helpen we een heel volk vooruit.

Laatst gewijzigd door Drukazz : 17 augustus 2015 om 09:50.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2015, 14:34   #2
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Bs'd

Barbaars volk.
Oud 17 augustus 2015, 14:36   #3
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Israël kent er nochtans ook wat van.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2015, 14:38   #4
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Bs'd

Zelden eens met die asielbedrieger, maar hier ben ik het van begin tot eind mee eens.
De belgicistjes hebben met het Congolese volk gedaan zoals de Duitsers met de joden: waardigheid afgenomen, uitbuiting, verkrachting en andere gruwelijkheden. De belgicistjes hebben zich daar als een stel uitgehonderde leeuwen gedragen en of we nu willen of niet, daar horen we nu een prijs voor te betalen.

Mijn voorstel:

1. Alle straten, pleinen, gebouwen, standbeelden genoemd naar Leopold 2, de slachter van Congo, onmiddellijk veranderen.
2. Net zoals de holocaust in elke middelbare school uitgebreid wordt aangeleerd (wat goed is) dient hetzelfde te gebeuren met de eigen genocide veroorzaakt door de belgicistjes.
3. In plaats van talrijke gelukszoekers van overal ter wereld papieren en paspoorten te geven, moet België de 500.000 - 1.000.000 armste Congolezen hierheen halen.
4. Elke Belg, van CEO tot beroepsdopper, dient 20% van zijn loon af te geven om terug te geven aan Congo en dit voor onbepaalde tijd. Daar gaan we heus niet van sterven en zo helpen we een heel volk vooruit.
Moesten we niet besparen?
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2015, 14:46   #5
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Israël kent er nochtans ook wat van.
Bs'd

De bezetter verjagen (Israël) is niet hetzelfde als een land koloniseren en de lokale bevolking uit te buiten (België)
Oud 17 augustus 2015, 14:48   #6
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Moesten we niet besparen?
Bs'd

Besparen? We zijn veel te rijk hier. Een Belgische OCMW ganger hoort wellicht nog steeds tot de 20 % rijksten van de wereldbevolking. Ik heb nog nooit iemand weten te sterven van een beetje solidariteit.
Oud 17 augustus 2015, 14:53   #7
subocaj

Standaard

Citaat:
Bs'd

De bezetter verjagen (Israël) is niet hetzelfde als een land koloniseren en de lokale bevolking uit te buiten (België)
Natuurlijk niet voor jou. Jullie koloniseren en bombarderen het omdat jullie het "uitverkoren" volk zijn en diezelfde "goede God" heeft jullie dan nog Amerikaanse wapens gegeven om ze te verjagen.
Ik heb je al eens gevraagd of je het goed vind als mijn "goede God" zegt dat jouw huis van mij is en ik je de straat op jaag.
Oud 17 augustus 2015, 14:54   #8
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

Mijn voorstel:

1: Waarom? wat heeft dat voor meerwaarde?

Leopold 2 was/is een historisch figuur.

2: Mee eens. Maar doet men dat dan niet? ik heb veel geleerd over de genocide in Congo (in Nederland)

3:

Want dat zijn geen gelukszoekers?

4: Waarom?

Is die 20 % minder belangrijk dan het Congolese volk? Hoe beargumenteer/onderbouw jij deze arbitraire grens?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2015, 14:54   #9
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Besparen? We zijn veel te rijk hier. Een Belgische OCMW ganger hoort wellicht nog steeds tot de 20 % rijksten van de wereldbevolking. Ik heb nog nooit iemand weten te sterven van een beetje solidariteit.
Men had beter wat meer geld gedrukt opdat er meer van kon verdampen.

Laatst gewijzigd door tandem : 17 augustus 2015 om 14:55.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2015, 15:13   #10
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: Waarom? wat heeft dat voor meerwaarde?

Leopold 2 was/is een historisch figuur.

2: Mee eens. Maar doet men dat dan niet? ik heb veel geleerd over de genocide in Congo (in Nederland)

3:

Want dat zijn geen gelukszoekers?

4: Waarom?

Is die 20 % minder belangrijk dan het Congolese volk? Hoe beargumenteer/onderbouw jij deze arbitraire grens?
Bs'd

1. Hitler is ook een historisch figuur. Het waren beide duivels die hun eigen ras superieur achten aan een ander.

2. Veeeeel minder dan de holocaust

3. Jawel, maar daar hebben we een band mee.

4. Ik begrijp jou niet.

Laatst gewijzigd door Drukazz : 17 augustus 2015 om 15:13.
Oud 17 augustus 2015, 15:14   #11
subocaj

Standaard

Citaat:
Bs'd

Je doet een koe lachen.
Wie heeft jullie in Palestina geplant? God of Goldman Sachs?
Oud 17 augustus 2015, 15:15   #12
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet voor jou. Jullie koloniseren en bombarderen het omdat jullie het "uitverkoren" volk zijn en diezelfde "goede God" heeft jullie dan nog Amerikaanse wapens gegeven om ze te verjagen.
Ik heb je al eens gevraagd of je het goed vind als mijn "goede God" zegt dat jouw huis van mij is en ik je de straat op jaag.
Bs'd

In 1948 was Amerika nog geen bondgenoot van Israël

jouw goede God wordt niet erkend door de overheid. Jodendom en Christendom wel.
Oud 17 augustus 2015, 15:16   #13
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je doet een koe lachen.
Wie heeft jullie in Palestina geplant? God of Goldman Sachs?
Bs'd

Er wonen geen Joden in Palestina.
Oud 17 augustus 2015, 15:20   #14
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bs'd

1. Hitler is ook een historisch figuur. Het waren beide duivels die hun eigen ras superieur achten aan een ander.

2. Veeeeel minder dan de holocaust

3. Jawel, maar daar hebben we een band mee.

4. Ik begrijp jou niet.
1: Hitler was inderdaad een historisch figuur en precies daarom moet je hem niet negeren/censureren.

2: Bron?

3: Ahja?

De Belgische kolonisatie heeft van hen geen Belgen gemaakt, hoor.

4: Want?
Oud 17 augustus 2015, 15:23   #15
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: Hitler was inderdaad een historisch figuur en precies daarom moet je hem niet negeren/censureren.

2: Bron?

3: Ahja?

De Belgische kolonisatie heeft van hen geen Belgen gemaakt, hoor.

4: Want?
Bs'd

1. Vraag ik ook niet. Maar zie je al pleinen en gebouwen in Duitsland naar Hitler vernoemd worden? SCHANDE !!

2. Eigen schoolervaring

3. Klopt , maar het is onze historische schuld

4. Ik vraag gewoon dat iedereen 20 % van z'n loon afgeeft en jij begint daarop iets onverstaanbaars te praten
Oud 17 augustus 2015, 15:28   #16
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bs'd

1. Vraag ik ook niet. Maar zie je al pleinen en gebouwen in Duitsland naar Hitler vernoemd worden? SCHANDE !!

2. Eigen schoolervaring

3. Klopt , maar het is onze historische schuld

4. Ik vraag gewoon dat iedereen 20 % van z'n loon afgeeft en jij begint daarop iets onverstaanbaars te praten
1: Nee, maar zou daar geen problemen mee hebben.

2: Tja... daar kan niemand wat mee.

3: Dus?

Er zijn vrijwel geen landen met enkel en alleen een rooskleurige historie.

4: Wat was er precies onverstaanbaar? Maar goed, nogmaals mijn "onverstaanbare" vraag: waarom is die 20 % van iemand zijn loon minder belangrijk dan Congo (als land)?

Waarom zou een individu 20 % van zijn loon moeten afstaan? waarom zou je de hedendaagse Belg willen straffen?
Oud 17 augustus 2015, 15:30   #17
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

Mijn voorstel:

Nederland heeft tot eind 19e eeuw slavernij in stand gehouden. Alle Willems dan maar uit het straatbeeld verwijderen?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2015, 15:44   #18
subocaj

Standaard

Citaat:
Bs'd

Er wonen geen Joden in Palestina.
De bezette gebieden, gestolen, en het gaat nog iedere dag verder met landje pik.
Hoe noemen ze die ook alweer, o ja de kolonisten in de nederzettingen in Palestijns gebied.
Daarom zouden de Palestijnen jullie willen verjagen en ik vind dat ze het volste recht hebben dat de doen.

Onder Hitler had je jammer genoeg de Joodse Holocaust, nu bedrijven de Israëli de Palestijnse holocaust.
Iedereen in Israël die daarmee akkoord gaat is geen haar beter dan de nazi's.
Oud 17 augustus 2015, 15:53   #19
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
De bezette gebieden, gestolen, en het gaat nog iedere dag verder met landje pik.
Noem het zoals je wil, hadden de buurlanden vanaf 48 niet onmiddelijk de boel willen verneuken, had de situatie anders gelopen.
Citaat:
Hoe noemen ze die ook alweer, o ja de kolonisten in de nederzettingen in Palestijns gebied..
Domme situatie die niet goed te praten is.
Citaat:
Daarom zouden de Palestijnen jullie willen verjagen en ik vind dat ze het volste recht hebben dat de doen.
Die "jullie" begrijp ik niet. Maar dat ze het recht hebben het te proberen, dat is een feit, maar dan hebben de anderen op dezelfde basis het recht om terug te meppen.
Citaat:
Onder Hitler had je jammer genoeg de Joodse Holocaust, nu bedrijven de Israëli de Palestijnse holocaust.
Dan hebben ze de les niet goed geleerd, of net wel?
Oud 17 augustus 2015, 16:17   #20
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

De Belgen mogen hun eigen genocide ontkennen, maar niet die van de Duitsers. Hoe hypocriet kan je zijn?

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be