Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2015, 11:36   #2141
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ha bon je stelt dus dat het jaarlijkse pensioenverschil van 2O.OOO er is als een soort van compensatie voor het lagere loon tijdens de loopbaan ?
Juist daarom vraag ik naar de totale berekening. Met alles erop en eraan, iets wat u tot nu toe kon geven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 11:36   #2142
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Het is inmiddels een beetje om medelijden te krijgen Jan, wat betekent efficiëntie, standaardisatie, vereenvoudiging en transparantie voor jou dan? Moeten we dat nog eerst gaan definiëren om dan het verschil te kunnen maken?
U mag dat. Als het even kan met een diagram of zo. U bent daar nogal goed in, nietwaar?!
Oud 18 augustus 2015, 11:38   #2143
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hebt u ook de loonberekening achter de hand?
Wel nee. Het gaat over de kostprijs in het algemeen. En in de veronderstelling dat de lonen van Belgische en Nederlandse leerkrachten wel min of meer egaal zullen lopen, is deze ongeveer evenredig met het aantal leerkrachten per leerling.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 11:38   #2144
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist daarom vraag ik naar de totale berekening. Met alles erop en eraan, iets wat u tot nu toe kon geven.
Ha we hebben het gevonden.
VOKA liegt.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 11:39   #2145
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
VOKA liegt.
Waarom zou VOKA liegen? Ik zie daar geen reden toe. Probeer toch maar eens te leren waar mijn opmerkingen over gaan.
Oud 18 augustus 2015, 11:40   #2146
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Wel nee. Het gaat over de kostprijs in het algemeen. En in de veronderstelling dat de lonen van Belgische en Nederlandse leerkrachten wel min of meer egaal zullen lopen, is deze ongeveer evenredig met het aantal leerkrachten per leerling.
"... in de veronderstelling..."

Kortom, geen enkele waarde.
Oud 18 augustus 2015, 11:43   #2147
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
VOKA liegt.
Het kan er maar bij, we zijn er inmiddels experten in. Het ergste is dat we er nog in geloven ook waardoor het zelfbedrog wordt.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 11:44   #2148
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou VOKA liegen? Ik zie daar geen reden toe. Probeer toch maar eens te leren waar mijn opmerkingen over gaan.
U vraagt een bewijs van mijn stellingen.
Ik verwijs naar dat document van VOKA dat al mijn stellingen bevestigt.
- Groot verschil in pensioen.
- Verschil bijlange na niet gecompenseerd door de 2-de pijler
- Velen hebben niet eens een 2-de pijler
- Het feit dat het loon van de ambtenaar lager is , is bullshit.

Wat wil je nu? Dat ik nu af kom met een naslagwerk terzake ?
Wel, zoiets kan je op het internet niet vinden.

Laatst gewijzigd door Pericles : 18 augustus 2015 om 11:48.
Oud 18 augustus 2015, 11:45   #2149
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
U mag dat. Als het even kan met een diagram of zo. U bent daar nogal goed in, nietwaar?!
Dan zou het te eenvoudig worden, beter is om er zelf eens ten gronde over na te denken. Je zal dan snel tot soortgelijke diagrammen komen die helderheid scheppen in de chaos. Dat is nu eenmaal wat innovatie betekent, je kan dan veel schrappen waar je nu nog in gevangen zit. Business proces re-engineering noemt zoiets, kennen ambtenaren dat niet misschien?

Laatst gewijzigd door tandem : 18 augustus 2015 om 11:46.
Oud 18 augustus 2015, 12:09   #2150
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Je moet daar echt eens een case study van maken Jan, neem gewoon een willekeurige tekst en stel daar een aantal eenvoudige vragen bij. Vraag je vooral af waar in Godsnaam we allemaal mee bezig zijn en/of dit nu het resultaat van onderwijs kan zijn? In de privé is een bedrijf al lang failliet moest men zo werken, zo eenvoudig is het. Kostprijs?
Citaat:
Het GO! onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap onderschrijft de diverse maatregelen opgenomen in het ontwerp van cao X. Het GO! betreurt dat de inrichtende machten en hun vertegenwoordigers nog altijd niet als volwaardige partners kunnen participeren aan het tot stand komen van de CAO. Dat de CAO wordt afgesloten tussen enkel de overheid en de afgevaardigden van de representatieve vakorganisaties is een traditie, maar is niet gebaseerd op regelgeving: niets in het syndicaal statuut sluit de inrichtende machten en hun vertegenwoordigers uit. Het GO! dringt er (nogmaals) op aan bij de volgende cao-besprekingen als volwaardige partner te worden aangesproken. In de aanloop naar de cao-besprekingen hadden het GO! en de koepels de minister ook zelf een verlanglijst bezorgd. Omdat een aantal punten inderdaad nogal wat raakpunten had met het loopbaandebat, hebben het GO! en de koepels ingestemd met het voorstel van de minister om de bespreking van de verlanglijst te verschuiven naar het loopbaandebat. Dat zou, zo liet het zich aanzien, uiteindelijk dan toch écht van start gaan. Het GO! vertrouwde er op dat de verlangens van de inrichtende machten hoe dan ook op een ernstige wijze, op korte of middellange termijn, zouden worden besproken en gevaloriseerd. Meer in het algemeen betreurt het GO! dat de CAO nog te weinig (geen) maatregelen bevat die aan het comfort van het personeel werken via het creëren van gunstige (onderwijsorganisatorische) omgevingsfactoren. Solidariteit tussen personeelsleden zou kunnen blijken uit cao-maatregelen specifiek ten gunste van personeelsleden in moeilijke contexten.

http://onderwijs.vlaanderen.be/sites...iles/cao_X.pdf
En wij, Belgen, in bredere zin te begrijpen als ingezetenen van een natie op een planeet die - door de ingezetenen zelf - Aarde wordt genoemd, betreuren dat onze kinderen moeten opgroeien in een wereld die bol staat van de aaneengebreide intellectuele dwazernijen die er schijnbaar slechts om bedoeld zijn om de tijd te doden en vooral de slapenden niet te storen bij hun werkzaamheden, dientengevolge kan het resultaat van de diverse bezigheidstherapieën slechts deels bevestigd worden, we blijven bezig maar de therapie werkt voor geen meter.

Laatst gewijzigd door tandem : 18 augustus 2015 om 12:13.
Oud 18 augustus 2015, 12:14   #2151
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die bedrijfswagens zijn vooral een voordeel voor de werkgever, niet zozeer voor de werknemer.
Mijn broer moet zo bijvoorbeeld voor de bedrijfswagen die hij ter beschikking kreeg 4OO euro op zijn loon laten vallen. Op de duur kan je je afvragen of er dan nog wel sprake is van een voordeel. Het zal in ieder geval niet al te groot zijn.
Neen ? Ik zal het je eens berekenen.Al eens uitgetelt wat een auto van pakweg 30.000 euro je kost als je alle 4 jaar een nieuwe koopt ?

Aankoopprijs 30000 euro (middenklasser)
Waardeverlies na 4 jaar 20000 euro is 5000 per jaar
Verzekering en belasting 1100 euro per jaar
Brandstof per jaar 2500 euro (ik tel 30000 km en een verbruik van 6 tot 7 liter )
Onderhoud 500 euro per jaar ( zonder overdrijven)
Banden slijtage en defecten 1000 (als je heel veel geluk hebt) euro per jaar
30.000 euro kan uw broer investeren in bv een garagebox en die kan hij verhuren aan 1000 euro per jaar.Aandelen KBC zouden hem nog meer hebben opgebracht....4 jaar geleden 10 euro nu 60 euro ...maar goed dat is gokken.

Totaal 10.200 euro per jaar
Dat wil zeggen beste vriend Pericles de zakenman dat Uw broer 1000 euro per maand in zijn zak steekt....maar ik zal er die 400 aftrekken om je te plezieren.
Dan steekt uw broer ivgl met een ambtenaar die die auto zelf moet betalen onderhouden en al de rest 600 euro per maand in zijn zak.
Het verwondert me dat een zakenman als jij niet beter kan tellen

Maar uw broer zal wel slimmer zijn als jij en met veel plezier die 400 euro laten vallen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 augustus 2015 om 12:23.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 12:22   #2152
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Neen ? Ik zal het je eens berekenen.Al eens uitgetelt wat een auto van pakweg 30.000 euro je kost als je alle 4 jaar een nieuwe koopt ?

Aankoopprijs 30000 euro
Brandstof per jaar 2500 euro
Onderhoud 500 euro per jaar
30.000 euro kan hij bv een garagebox mee kopen en die verhuren aan 1000 euro per jaar.

Dat wil zeggen beste vriend Pericles de zakenman dat Uw broer 1000 euro per maand in zijn zak steekt....maar ik zal er die 400 aftrekken om je te plezieren.
Dan steekt uw broer ivgl met een ambtenaar die die auto zelf moet betalen onderhouden en al de rest 600 euro per maand in zijn zak.
Beste Fred, leuke berekening maar de vraag stelde zich of de werkgever hier geen voordeel uit haalt. Dat zal een andere berekening worden, niet?

Laatst gewijzigd door tandem : 18 augustus 2015 om 12:25.
Oud 18 augustus 2015, 12:24   #2153
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste Fred, leuke berekening maar de vraag stelde zich of de werkgever hier geen voordeel uit haalt. Dat zal een andere berekening worden, niet?
Ik denk alleszins van wel.
Oud 18 augustus 2015, 12:25   #2154
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk alleszins van wel.
Velen met ons!! Wie durft het aan?
Oud 18 augustus 2015, 12:29   #2155
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Velen met ons!! Wie durft het aan?
Pericles alleszins beter niet...die kan niet tellen dat merkten we al...misschien zijn broer ?
Oud 18 augustus 2015, 12:35   #2156
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Pericles alleszins beter niet...die kan niet tellen dat merkten we al...misschien zijn broer ?
Dergelijke berekeningen zijn altijd aardsgevaarlijk, de kleur is van de wagen is immers van intens belang.
Oud 18 augustus 2015, 13:09   #2157
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Aankoopprijs 30000 euro (middenklasser)
Brandstof per jaar 2500 euro (ik tel 30000 km en een verbruik van 6 tot 7 liter )
Onderhoud 500 euro per jaar ( zonder overdrijven)
30.000 euro kan uw broer investeren in bv een garagebox en die kan hij verhuren aan 1000 euro per jaar.Aandelen KBC zouden hem nog meer hebben opgebracht....4 jaar geleden 10 euro nu 60 euro ...maar goed dat is gokken.

Maar uw broer zal wel slimmer zijn als jij en met veel plezier die 400 euro laten vallen
1 : je weet niet welke auto mijn broer heeft.

2 : als je zelf een auto moet kopen vervang je die niet om de 4 jaar als je geen zelfstandige bent .

Al wat minder winst , denk je niet ?
Er zal inderdaad altijd wel wat winst over blijven , anders zou niemand dat doen.
Maar is het echt om over naar huis te schrijven ?
Als jouw wagen je elke maand opnieuw nagenoeg 1.OOO euro netto gaat kosten (louter voor privé gebruik want de verplaatsingen voor het werk kan je in mindering brengen), dan heb je toch wel een probleem .
Oud 18 augustus 2015, 13:11   #2158
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1 : je weet niet welke auto mijn broer heeft.

2 : als je zelf een auto moet kopen vervang je die niet om de 4 jaar als je geen zelfstandige bent .

Al wat minder winst , denk je niet ?
Er zal inderdaad altijd wel wat winst over blijven , anders zou niemand dat doen.
Maar is het echt om over naar huis te schrijven ?
Als jouw wagen je elke maand opnieuw nagenoeg 1.OOO euro netto gaat kosten (louter voor privé gebruik want de verplaatsingen voor het werk kan je in mindering brengen), dan heb je toch wel een probleem .
Pericles je moet appels met appels vergelijken.Moet ik dan iemand die om de 4 jaar een nieuwe audi krijgt vergelijken met iemand die 20 jaar met een Peugeot 504 rijdt ? Je moet eerlijk blijven he.Het gaat erom wat hetzelfde je broer zou kosten als hij dat zelf moet bekostigen.Bedrijfswagens worden om de 4 jaar vervangen en een auto van 30.000 euro is een gangbare prijs voor een bedrijfswagen.
Ik bereken met wat hetzelfde aan mij zou kosten.
Wat kllopt er dan niet aan mijn berekening ?
En ....welke auto heeft uw broer dan...?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 augustus 2015 om 13:16.
Oud 18 augustus 2015, 13:18   #2159
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pericles je moet appels met appels vergelijken.
Bedrijfswagens worden om de 4 jaar vervangen en een auto van 30.000 euro is een gangbare prijs voor een bedrijfswagen.
En ....welke auto heeft uw broer dan...?
Wel om eerlijk te zijn, ik weet het zelf niet precies.
Maar de berekening gaan in ieder geval niet op om de eenvoudige reden dat je privé nooit om de 4 jaar zou vervangen en omdat je waarschijnlijk een minder dure wagen zou aanschaffen.
Je mag met een mooie , nieuwe en dure wagen rijden, akkoord
Wat is dat u waard ?
Oud 18 augustus 2015, 13:25   #2160
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel om eerlijk te zijn, ik weet het zelf niet precies.
Maar de berekening gaan in ieder geval niet op om de eenvoudige reden dat je privé nooit om de 4 jaar zou vervangen en omdat je waarschijnlijk een minder dure wagen zou aanschaffen.
Je mag met een mooie , nieuwe en dure wagen rijden, akkoord
Wat is dat u waard ?
Zeveraar.....ge weet het zelf niet Van die 400 euro dan wel ?

Die berekening gaat heel goed op opdat ik vergelijk wat het aan hetzelfde aan uw broer kost en aan iemand anders.Trouwens ik ken heel veel mensen die iedere 4 jaar een nieuwe auto kopen.

Uw berekening gaat niet op opdat je niet hetzelfde met hetzelfde wil vergelijken
Maar als het volgens jou dan toch niet opgaat....
Vraag dan eens aan uw broer of hij de toyota Starlet uit 1976 die op mijnen hof staat ook goed genoeg is voor hem.

Je werkgever kan je een villa met zwembad ter beschikkingstellen maar dan ga jij zeggen pfff ik kan ook voor 100 euro per maand in een caravan wonen....t'ja zo heb je altijd gelijk he.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 augustus 2015 om 13:29.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be