Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2015, 17:16   #101
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Prostitutie is een wereld waar enkel meerderjarigen thuishoren laat dat duidelijk zijn.
Dat neemt niet weg dat er 17 jarigen zijn die zich vrijwillig prostitueren.
Het is idd de verantwoordelijkheid van de hoerenloper om af te zien van intiem kontakt met zo'n minderjarige.
Komt nog wel het feit om de hoek dat de wetgeving omtrent meerderjarigheid niet in alle landen dezelfde is.
Stemrecht vanaf 18, maar geprostitueerd worden zou vroeger moeten kunnen? Ik denk dat vele hoerenlopers zelf niet goed beseffen aan wat voor mensonwaardig systeem ze aan het bijdragen zijn. Ze schurken aan tegen mensenhandel en willen het liever niet gezien hebben. Het voorbeeld van Schoofzak is typerend in dat opzicht. Denk niet dat hij geshokeerd zou zijn door de aanvankelijke leugen over de leeftijd. Integendeel. Jong, strak en onervaren blijft het ideaal voor veel van die hoerenlopers. En dat zal niet veranderen met legalisatie. De morele grens zal enkel nog meer vervagen wat nog meer mensonterende toestanden tot gevolg heeft.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 20 augustus 2015 om 17:18.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2015, 17:19   #102
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Vanwaar de gedachte dat de prostitutie een mensonwaardig systeem is? heb je daarvoor bronnen die dat bevestigen?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2015, 17:28   #103
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Vanwaar de gedachte dat de prostitutie een mensonwaardig systeem is? heb je daarvoor bronnen die dat bevestigen?
Ik heb er genoeg van gezien om tot die conclusie te komen. En zelfs vorige week nog een voorval meegemaakt in mijn directe omgeving waaruit de mensonwaarigheid blijkt.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 20 augustus 2015 om 17:28.
Oud 20 augustus 2015, 17:29   #104
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Stemrecht vanaf 18, maar geprostitueerd worden zou vroeger moeten kunnen? Ik denk dat vele hoerenlopers zelf niet goed beseffen aan wat voor mensonwaardig systeem ze aan het bijdragen zijn. Ze schurken aan tegen mensenhandel en willen het liever niet gezien hebben. Het voorbeeld van Schoofzak is typerend in dat opzicht. Denk niet dat hij geshokeerd zou zijn door de aanvankelijke leugen over de leeftijd. Integendeel. Jong, strak en onervaren blijft het ideaal voor veel van die hoerenlopers. En dat zal niet veranderen met legalisatie. De morele grens zal enkel nog meer vervagen wat nog meer mensonterende toestanden tot gevolg heeft.
Dat klopt niet.De meeste hoerenlopers houden gewoon van lekkere vrouwen en liefst ervaren...Jonge leeftijd is zeker niet vereiste nummer 1.De categorie die valt op dat jonge en onervaren zal wel bestaan maar is allesbehalve de meerderheid.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 augustus 2015 om 17:34.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2015, 17:31   #105
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb er genoeg van gezien om tot die conclusie te komen. En zelfs vorige week nog een voorval meegemaakt uit mijn directe omgeving waaruit de mensonwaarigheid blijkt.
Dat is niet de manier hoe je je een deftige discussie zou moeten voeren. Of laat ik het anders stellen: wat hebben wij precies aan zulke ervaring-verhalen? kun je je ervaringen bewijzen met (in ieder geval) een sociaal wetenschappelijk-onderzoek (en daarvan de bron geven).

+

Laat ik er voor het gemak even vanuit gaan dat je verhalen waarheidsgetrouw zijn: wat zeggen die paar ervaringen over "het systeem van de prostitutie" ?
Oud 20 augustus 2015, 17:37   #106
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is niet de manier hoe je je een deftige discussie zou moeten voeren. Of laat ik het anders stellen: wat hebben wij precies aan zulke ervaring-verhalen? kun je je ervaringen bewijzen met (in ieder geval) een sociaal wetenschappelijk-onderzoek (en daarvan de bron geven).

+

Laat ik er voor het gemak even vanuit gaan dat je verhalen waarheidsgetrouw zijn: wat zeggen die paar ervaringen over "het systeem van de prostitutie" ?
Inderdaad.....100 % gelijk.Trouwens we zijn 1 muisklik verwijderd van miljoenen vrouwen die tegen betaling neuken met vreemde mannen.Dat zijn toch niet allemaal onderdrukte 'te'jonge meisjes.Ik zie dat eerder als zelfstandige wijven van middelbare leeftijd die er zelfs plezier aan beleven.
Oud 20 augustus 2015, 17:38   #107
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De kriticus dient met wetenschappelijk onderzoek af te komen terwijl de hoerenloper zomaar mag beweren dat prostitutie iets is als naar de supermarkt gaan, dat ze goed verdienen, er zelf voor kiezen, of dat je uiteindelijk steeds betaalt voor sex en meer van die zaken die typische argumenten die men steeds hoort van hoerenlopers?

Citaat:
Dat er zeer veel misbruik in die sector is die hoerenlopers niet zien en willen zien.

Website
Oud 20 augustus 2015, 17:44   #108
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De kriticus dient met wetenschappelijk onderzoek af te komen terwijl de hoerenloper zomaar mag beweren dat prostitutie iets is als naar de supermarkt gaan, dat ze goed verdienen, er zelf voor kiezen, of dat je uiteindelijk steeds betaalt voor sex en meer van die zaken die typische argumenten die men steeds hoort van hoerenlopers?

Dat er zeer veel misbruik in die sector is die hoerenlopers niet zien en willen zien.
Ja maar jij geeft altijd maar van jet tegen de hoerenlopers.....de hoertjes die ik ken die willen geen kwaad woord horen hoor over hun klanten.Zeg het maar niet in hun bijzijn want voor je het weet slagen ze hun saccoche in uw nek

Zonder hoeren geen hoerenlopers he
Oud 20 augustus 2015, 17:47   #109
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Misbruik is er zeker.
Als er geen dwang of geweld mee is gemoeid is wat een hoerenloper beweert of wat zijn argumenten zijn totaal van geen belang.De hoerenlopers denken over de hoeren wat zij willen net als de hoeren denken over de lopers wat ze willen.
Oud 20 augustus 2015, 17:48   #110
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

1: Als je een bewering doet, dan moet je die beweren staven met een bron.

Tenminste, dat is wat er zou moeten gebeuren in een volwassen, deftige discussie.

2: Er is niemand die dat zal ontkennen, Johan. Waar het omgaat is; rechtvaardigt dat generalisaties ?
Oud 20 augustus 2015, 17:51   #111
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Is er sociaal wetenschappelijk onderzoek gedaan naar het moraal van hoerenlopers? Zo vraag ik mij af hoeveel hoerenlopers er bewust zijn van de mistanden binnen de prostitutie, hoeveel er zouden stoppen als ze blauwe plekken op het lichaam van de prostituee zien (en daar ook meldingen van maken) enz.
Oud 20 augustus 2015, 17:54   #112
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja maar jij geeft altijd maar van jet tegen de hoerenlopers.....de hoertjes die ik ken die willen geen kwaad woord horen hoor over hun klanten.Zeg het maar niet in hun bijzijn want voor je het weet slagen ze hun saccoche in uw nek

Zonder hoeren geen hoerenlopers he
Draai dat maar om. Dan klopt het beter. Steeds maar die verantwoordelijkheid ontglippen. Dat weigeren het geweten wat te laten spelen. Wat me voor de borst stoot is die lichtzinnigheid. De prostitué moet maar zeggen hoe oud ze is anders voelt de hoerenloper geen verantwoordelijkheid voor zijn kindermisbruik. Ze dient maar te zeggen dat ze slachtoffer is van mensenhandel anders voelt de hoerenloper zich geen crimineel. En dan gaan ze naar Bangkok voor de kindvrouwtjes met zo'n mentaliteit. Ze kunnen niet eens met die meisjes communiceren. Ik vindt dat gedrag schandalig. Jullie zitten op de rand van de criminaliteit en de schending van de mensenrechten, maar doen alsof alles koek en ei is.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 20 augustus 2015 om 17:54.
Oud 20 augustus 2015, 17:56   #113
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is er sociaal wetenschappelijk onderzoek gedaan naar het moraal van hoerenlopers? Zo vraag ik mij af hoeveel hoerenlopers er bewust zijn van de mistanden binnen de prostitutie, hoeveel er zouden stoppen als ze blauwe plekken op het lichaam van de prostituee zien (en daar ook meldingen van maken) enz.
Volgens mij zijn de meeste prostituees wel groot en volwassen genoeg om zelf naar de politie te stappen (we spreken hier wel van wat blauwe plekken)
Oud 20 augustus 2015, 17:58   #114
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens mij zijn de meeste prostituees wel groot en volwassen genoeg om zelf naar de politie te stappen (we spreken hier wel van wat blauwe plekken)
Snitchen? dat gaat de loverboy/pooier niet op prijs stellen.
Oud 20 augustus 2015, 18:01   #115
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Draai dat maar om. Dan klopt het beter. Steeds maar die verantwoordelijkheid ontglippen. Dat weigeren het geweten wat te laten spelen. Wat me voor de borst stoot is die lichtzinnigheid. De prostitué moet maar zeggen hoe oud ze is anders voelt de hoerenloper geen verantwoordelijkheid voor zijn kindermisbruik. Ze dient maar te zeggen dat ze slachtoffer is van mensenhandel anders voelt de hoerenloper zich geen crimineel. En dan gaan ze naar Bangkok voor de kindvrouwtjes met zo'n mentaliteit. Ze kunnen niet eens met die meisjes communiceren. Ik vindt dat gedrag schandalig. Jullie zitten op de rand van de criminaliteit en de schending van de mensenrechten, maar doen alsof alles koek en ei is.
Ik vraag me af waarom jij altijd kindermisbruik en prostitutie door elkaar haalt ? dat zijn twee totaal verschillende discussies.
En een hoerenloper is in Bangkok voor vele meisjes (volwassenen)een held......Vele meisjes in ZO Azie zijn supergelukkig met hun sponsor....Er lopen in Thailand heel veel brave jongens rond hoor die er alles voo over hebben om het die meisjes naar hun zin te maken.....Maar spijtig zijn veel meisjes daar niet zo braaf als die mannen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 augustus 2015 om 18:08.
Oud 20 augustus 2015, 18:02   #116
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U gaat uit van een idyllische maatschappij waar politie niet corrumpeerbaar is door sex, drugs of geld. De praktijk is veel complexer natuurlijk. Misdaad en misdaadbestrijding, daar is geen scherpe grens tussen.

Website
Oud 20 augustus 2015, 18:03   #117
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Snitchen? dat gaat de loverboy/pooier niet op prijs stellen.
Dan begeven we ons weer op het domein van de gedwongen prostitutie.Ik spreek me enkel uit over prostitutie uit vrije wil.
Oud 20 augustus 2015, 18:05   #118
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U gaat uit van een idyllische maatschappij waar politie niet corrumpeerbaar is door sex, drugs of geld. De praktijk is veel complexer natuurlijk. Misdaad en misdaadbestrijding, daar is geen scherpe grens tussen.
Gedwongen prostitutie moet worden bestreden.Daar moet ik niet over nadenken.
Ik zie geen enkel probleem in het andere geval.
Oud 20 augustus 2015, 18:07   #119
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan begeven we ons weer op het domein van de gedwongen prostitutie.Ik spreek me enkel uit over prostitutie uit vrije wil.
Oh ok.
Oud 20 augustus 2015, 18:13   #120
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af waarom jij altijd kindermisbruik en prostitutie door elkaar haalt ? dat zijn twee totaal verschillende discussies.
Weeral de verantwoordelijkheid bij de prostitué leggen. Wat Schoof hier deed met die 17 jarige dat is kindermisbruik per definitie mijn beste. Dat mag van mij zwaar bestraft worden, ook al wist hij haar leeftijd niet, ook al komt hij af met argumenten zoals "Ze wou het" of eventueel het perverse "Ik betaalde haar voor haar diensten".
Citaat:
En een hoerenloper is in Bangkok voor vele meisjes (volwassenen)een held......Vele meisjes in ZO Azie zijn supergelukkig met hun sponsor....
Zegt de Westerling tegen zichzelf ondertussen dat hij niet de minste interesse heeft in de persoon van die prostitué, amper in staat is ermee te communiceren, haar persoonlijke situatie niet kent en niet wil kennen. Dat vraagt u zich namelijk ook niet af van een kassier in een supermarkt, niet waar? Blijkbaar is dat een vergelijkbare situatie als we hoerenlopers mogen geloven.

Website
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be