![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En als je moet beantwoorden WAT iets is, dan blijkt het ook iets anders te zijn. Bijvoorbeeld: WAT is het NU? Als je het gezegd hebt is het al verdwenen in iets wat later is, dus blijkt ook LATER te zijn, dus STRAKS dat evenzeer weer NU is. Zodat NU en STRAKS verschillend, maar ook gelijk zijn. Citaat:
Iets wat ontkend wordt wordt meteen bekend. Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#242 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#243 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar ik weet geen begrip die beiden verenigt, behalve dan "leedvermaak", wat beide begrippen: leed en vermaak met elkaar verenigt. Citaat:
Hebben we honger dan eten we. Zijn we moe dan gaan we rusten. Zijn we ziek dan gaan we naar de dokter. Zijn we ongelukkig dan gaat het weer over als we weer de zonnige kant van het leven ontdekken. Enzovoort. |
||
|
|
|
|
|
#244 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
*Worden is een eenheid van verschijnen en verdwijnen. Verschijnen is de verandering van niets in zijn en verdwijnen is het omgekeerde daarvan. |
|
|
|
|
|
|
#245 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#246 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Goed te praten valt het natuurlijk niet, maar je zult moeten dieper en dieper graven in jezelf en uiteindelijk zul je zien dat het allemaal één pot nat is... en dat alles gelinkt is... De mensheid als geheel zal zich heel vlug moeten herpakken of ten onder gaan aan zijn eigen dwaasheid, die meestal als wijsheid verkocht wordt... |
|
|
|
|
|
|
#247 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik zie dat niets als niets wat betrekking heeft op wat was, maar als een kiem voor alles wat nog mogelijk is... Heel het leven is gewoon een les om ons eigen ZIJN terug te vinden; eens de les geleerd, denk je dat dan alle feiten er werkelijk nog toe doen??? |
|
|
|
|
|
|
#248 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#249 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik kwam juist die tekst te lezen en vandaar dat ik hem aanhaal omdat die tekst mij wel getroffen heeft en mij in herhinnering brengt wat ik vroeger al beweerd heb, nl. dat wij totaal vervreemd zijn van ons eigen zijn en volgens die tekst wordt dat duidelijk vanaf de kinderschoenen aan onze kinderen mee ingelepeld... Ik herhaal, en dat staat ook in de bijbel, maar dat wordt mij almaar duidelijker en duidelijker, ons verstand heeft ons van de rechte weg af doen drijven en wij voelen ons totaal verloren, totaal vervreemd van ons zelf... Vandaar al de miserie die de mensheid vandaag doormaakt... Ik moet nu weg; ik zal er later op doorgaan. Laatst gewijzigd door marie daenen : 21 augustus 2015 om 15:27. |
|
|
|
|
|
|
#250 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#251 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik denk niet dat het geslachtsdeel ons daar onderscheidt, maar ego. Terug te vinden? Waarom sterven de meeste onder ons hopeloos radeloos verloren? Als het leven een les was, dan leerde ik dat we het hier zonder god moeten doen . |
|
|
|
|
|
|
#252 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#253 |
|
Banneling
|
Neem een plant die regelmatig bloemen voortbrengt. De bloem verwelkt maar dat wil daarom nog niet zeggen dat de plant kapot gaat; het leven (de plant) gaat gewoon verder... Geen ingewikkelde quantumenergie of gaten bij nodig...
Laatst gewijzigd door marie daenen : 21 augustus 2015 om 17:01. |
|
|
|
|
|
#254 |
|
Banneling
|
Die energie van in de Fysicales is enkel ook een gevolg van de echte energie waaruit alles voorkomt...
|
|
|
|
|
|
#255 |
|
Banneling
|
Echte wijsheid inspireert altijd, dwaasheid verkocht als wijsheid is een ander paar mouwen...
Maar je hebt ook enorm veel geleerdheid die volgens mij dikwijls van de verkeerde premisse vertrekt en dus op zand gebouwd is... |
|
|
|
|
|
#256 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik blijf erbij dat wij mensen zo enorm met onszelf overhoop liggen omdat wij weggegroeid zijn van onszelf door de verkeerde werking, het verkeerd gebruiken van ons verstand. |
|
|
|
|
|
|
#257 |
|
Banneling
|
|
|