Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2015, 09:42   #101
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Waarom quote je maar gedeeltelijk?
Om de lastige vraag te vermijden?
Bij deze stel ik ze opnieuw:

Vooraleer ik hier op antwoord wil ik de relevantie van deze vraag als antwoord op mijn vraag.
Een interimmer inhuren tiens.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 09:46   #102
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een interimmer inhuren tiens.
Voor twee maanden? Met de kans ondertussen een langdurige job mis te lopen. Ze zullen je fijntjes ervoor bedanken. Dat is de realiteit.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 26 augustus 2015 om 09:47.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 09:51   #103
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Voor twee maanden? Met de kans ondertussen een langdurige job mis te lopen. Ze zullen je fijntjes ervoor bedanken. Dat is de realiteit.
Mijn vorige baas had ook nog een transportfirma en die vond vrij gemakkelijk chauffeurs voor twee maanden, zelfs voor enkele weken.

Desnoods huur je even een zelfstandige in, er lopen er genoeg rond die maar al te graag 2 maand voltijds werk willen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 09:53   #104
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn vorige baas had ook nog een transportfirma en die vond vrij gemakkelijk chauffeurs voor twee maanden, zelfs voor enkele weken.

Desnoods huur je even een zelfstandige in, er lopen er genoeg rond die maar al te graag 2 maand voltijds werk willen.
Juist, 'had'. Je legt de vinger op de wonde.
Zal zeker niet Essers geweest zijn.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 26 augustus 2015 om 09:54.
Oud 26 augustus 2015, 10:18   #105
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een interimmer werkt toch meestal met weekcontracten dacht ik. Ik zie niet hoe die dan een langdurige job kan mislopen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 10:32   #106
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Juist, 'had'. Je legt de vinger op de wonde.
Zal zeker niet Essers geweest zijn.
Had, inderdaad. Het is ondertussen zelfs nog eenvoudiger geworden. Heeft u wel enig gevoel met de realiteit of baseert u zich op uw eigenste natte vingersonderzoek? Hoeveel interimers zijn er ondertussen tewerkgesteld, beginnend met een dagcontract, gaande naar een weekcontract met later eventueel kans op een vast contract?
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 11:14   #107
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Een interimmer werkt toch meestal met weekcontracten dacht ik. Ik zie niet hoe die dan een langdurige job kan mislopen.
Terwijl hij die korte periode aan het werk is, kan hij geen langduriger job aannemen als hem die aangeboden wordt. Maar ik constateer dat jij interim-werk verkiest. Begrijpelijk gezien jouw situatie.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 26 augustus 2015 om 11:17.
Oud 26 augustus 2015, 11:16   #108
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Had, inderdaad. Het is ondertussen zelfs nog eenvoudiger geworden. Heeft u wel enig gevoel met de realiteit of baseert u zich op uw eigenste natte vingersonderzoek? Hoeveel interimers zijn er ondertussen tewerkgesteld, beginnend met een dagcontract, gaande naar een weekcontract met later eventueel kans op een vast contract?
Ik denk dat jij mij niet begrepen hebt.
Ik zeg juist dat interimwerk juist een probleem is bij het vinden naar een vaste job op korte termijn. Op lange termijn heeft het misschien enig voordeel, zeker als je steeds in dezelfde branche interimwerk kunt doen: dan bouw je ervaring op.
Oud 26 augustus 2015, 11:38   #109
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik denk dat jij mij niet begrepen hebt.
Ik zeg juist dat interimwerk juist een probleem is bij het vinden naar een vaste job op korte termijn. Op lange termijn heeft het misschien enig voordeel, zeker als je steeds in dezelfde branche interimwerk kunt doen: dan bouw je ervaring op.
Vele bedrijven doen uitsluitend beroep op uitzendkrachten, en dit niet enkel met het doel om een tijdelijke piek op te vangen, maar ook met de kans op een vast contract. Dat is nu eenmaal een realiteit.

Laatst gewijzigd door Jakko : 26 augustus 2015 om 11:38.
Oud 26 augustus 2015, 12:03   #110
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Vele bedrijven doen uitsluitend beroep op uitzendkrachten, en dit niet enkel met het doel om een tijdelijke piek op te vangen, maar ook met de kans op een vast contract. Dat is nu eenmaal een realiteit.
Zeker, als er een job vrijkomt en de interimmer voldoet. Maar meestal is die met zijn volgende interim bezig als de plek vrijkomt... en dan wacht dat bedrijf waarschijnlijk niet om iemand anders aan te nemen.
Oud 26 augustus 2015, 12:17   #111
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zeker, als er een job vrijkomt en de interimmer voldoet. Maar meestal is die met zijn volgende interim bezig als de plek vrijkomt... en dan wacht dat bedrijf waarschijnlijk niet om iemand anders aan te nemen.
Zoals bijvoorbeeld vrachtwagenchauffeur voor een aantal maanden?
Oud 26 augustus 2015, 12:27   #112
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper De Kakker Bekijk bericht
Het zou misschien helpen als je deze regering niet langer te land, ter zee in de de lucht zou blijven bestrijden.
Helaas, Belgie moet in alle aspecten bestreden worden, dus zeker en vast de anti-Vlaamse federale Belgische regering.

Het 'volgende keer terug Vlaams hé manne' van de N-VA geloven we niet meer, dat kennen we nog te goed van de oude N-VA, de VU.
Oud 26 augustus 2015, 12:35   #113
pajoske

Standaard

Citaat:
Terwijl hij die korte periode aan het werk is, kan hij geen langduriger job aannemen als hem die aangeboden wordt. Maar ik constateer dat jij interim-werk verkiest. Begrijpelijk gezien jouw situatie.
Waarom zou ik interimwerk verkiezen? Mijn situatie ??? ik zie het verband niet.

Ik verkies wel 'interimwerk' boven 'geen werk'.

Maar zou niet weten waarom een interimjob van één week een probleem zou vormen om een langdurige of vaste job elders te krijgen. Ik stel vast dat mensen met een contract van onbepaalde duur ook zelden een probleem hebben om van job te veranderen. Meestal is het geen probleem is om in overleg met de huidige werkgever lopende contracten vroegtijdig te beëindigen. En anders is de nieuwe werkgever bijna altijd bereid te wachten als dat nodig is om een valabele werknemer aan te kunnen werven.
Oud 26 augustus 2015, 12:37   #114
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik interimwerk verkiezen? Mijn situatie ??? ik zie het verband niet.

Ik verkies wel 'interimwerk' boven 'geen werk'.

Maar zou niet weten waarom een interimjob van één week een probleem zou vormen om een langdurige of vaste job elders te krijgen. Ik stel vast dat mensen met een contract van onbepaalde duur ook zelden een probleem hebben om van job te veranderen. Meestal is het geen probleem is om in overleg met de huidige werkgever lopende contracten vroegtijdig te beëindigen. En anders is de nieuwe werkgever bijna altijd bereid te wachten als dat nodig is om een valabele werknemer aan te kunnen werven.
In theorie wel.
Oud 26 augustus 2015, 12:54   #115
pajoske

Standaard

Citaat:
In theorie wel.
De ervaring hier in huis bevestigt die theorie. Maar ik ga niet beweren dat dit altijd zo is.
Het lijkt me toch dat een werkgever liever 2 dagen wacht om een goede werkkracht een langdurige job te geven dan die aan te bieden aan iemand die een interim-aanbod weigert in de hoop een vaste job te krijgen.
Oud 26 augustus 2015, 12:58   #116
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
De ervaring hier in huis bevestigt die theorie. Maar ik ga niet beweren dat dit altijd zo is.
Het lijkt me toch dat een werkgever liever 2 dagen wacht om een goede werkkracht een langdurige job te geven dan die aan te bieden aan iemand die een interim-aanbod weigert in de hoop een vaste job te krijgen.
Zo zou het moeten, maar zoals je zelf zei, het is niet altijd zo en dat maakt het voor de interimmer vaak moeilijker om aan vast werk te raken. Niet altijd, want op uitzonderlijk bekwame mensen te wachten loont het inderdaad vaak de moeite als werkgever.
Oud 26 augustus 2015, 13:04   #117
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gelukkig is de tweede maand ziekteverlof op kosten van de werkgever geschrapt.
Stel je voor, je chauffeur breekt zijn been in het weekend om de één of andere reden, je mag hem blijven uitbetalen en tegelijk een vervanger vinden die het niet gratis komt doen.
Waanzin!
Oud 27 augustus 2015, 07:38   #118
demonen
Banneling

Standaard

Waarom Nederland zo weinig werklozen heeft !

Het duizelingwekkende cijfer van 1 miljoen arbeidsongeschikten was eind jaren negentig een reëel schrikbeeld.

Dat aantal is door diverse hervormingen nooit gehaald, maar nog steeds krijgen meer dan 800.000 Nederlanders een arbeidsongeschiktheidsuitkering. Dat is ruim 10 procent van de beroepsbevolking. Dat kost de samenleving handenvol geld: vorig jaar 11 miljard euro.

http://www.elsevier.nl/Economie/blog...rpageid=158493

Werklozen worden verstopt in brugpensioen, vervroegd pensioen, ziekte, migratie, leefloon, ambtenarij, geschorste werklozen, ...
Indien wij al deze mensen terug activeren hebben wij hoeveel miljoen werklozen : 2 of 2,5 of 3 of nog meer miljoen?
De deuk op de werkenden wordt enorm groot want er zijn zoveel mensen die hun job kunnen overnemen dat ze akkoord moeten gaan met loonverminderingen, langer werken, hogere produktiviteit, minder vrije uren/dagen, ... en uiteindelijk worden die ook ziek.
Wij moeten de beschikbare arbeid die laag is en steeds lager wordt verdelen over zoveel mogelijk mensen. En anders moeten zij die het geluk hebben nog werk te hebben stoppen met het stigmatiseren van mensen die dat geluk niet hebben.
In elk geval zal ons maatschappijmodel helemaal moeten veranderen.

Laatst gewijzigd door demonen : 27 augustus 2015 om 07:47.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 12:12   #119
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
...
Wij moeten de beschikbare arbeid die laag is en steeds lager wordt verdelen over zoveel mogelijk mensen. En anders moeten zij die het geluk hebben nog werk te hebben stoppen met het stigmatiseren van mensen die dat geluk niet hebben.
In elk geval zal ons maatschappijmodel helemaal moeten veranderen.
Ik zie niet in waarom een bekwaam iemand geen 40, 45, 50, .. uren zou mogen werken, als hij/zij daar goesting voor heeft.
Maar evenzo ook maar 35 of 30 ...

Met jouw vorm van dirigisme zitten we binnen de kortste keren in een communistische regime, met alles er op en er aan, inbegrepen broodbonnetjes en wachtlijsten voor een Lada.

De Schoof pleit voor marktconformheid - je werkt en je wordt er voor betaald wat de werkgever/klant er voor wil betalen -, met een stevige sociale correctie voor wie objectief vast staat dat hij niet aan een leefbaar loon komt op die wijze.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 12:17   #120
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom een bekwaam iemand geen 40, 45, 50, .. uren zou mogen werken, als hij/zij daar goesting voor heeft.
Maar evenzo ook maar 35 of 30 ...

Met jouw vorm van dirigisme zitten we binnen de kortste keren in een communistische regime, met alles er op en er aan, inbegrepen broodbonnetjes en wachtlijsten voor een Lada.

De Schoof pleit voor marktconformheid - je werkt en je wordt er voor betaald wat de werkgever/klant er voor wil betalen -, met een stevige sociale correctie voor wie objectief vast staat dat hij niet aan een leefbaar loon komt op die wijze.

.
Wat gaat U doen met de miljoenen mensen waarvoor geen werk is?
Verstoppen in de ambtenarij en de anderen schorsen?
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be