Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2015, 07:59   #261
Matonge
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Blijkbaar lukt het niet om op mijn vragen te antwoorden.
Nee dat klopt, ik zit mijn tijd hier te verdoen..

Sorry vriend maar wordt uw mening ook niet gevormd door wat je leest?

Wel, de mijne ook.
Oud 27 augustus 2015, 08:01   #262
Peche
Banneling

Standaard

Wat lees jij dan? lol
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 08:02   #263
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matonge Bekijk bericht
Nee dat klopt, ik zit mijn tijd hier te verdoen..

Sorry vriend maar wordt uw mening ook niet gevormd door wat je leest?

Wel, de mijne ook.
Antwoord gewoon op mijn vragen; ik ga het je makkelijk maken.

1/ waarom brengen die asielzoekers hun vrouw en kinderen dikwijls niet mee?
2/ waarom vluchten zij niet naar het eerste land waar zij veilig zijn en willen zij per sé naar Engeland, België, Frankrijk, Duitsland, Nederland en Zweden vluchten?

2 vragen om te beginnen.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 08:04   #264
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Wat lees jij dan? lol
Ik denk dat hij of zij door zijn of haar woede niet goed meer ziet.

Hij of zij houdt niet van de mening die ik heb over asielzoekers en meent het over een andere boeg te moeten gooien om zijn of haar onmogelijkheid om op mijn vragen te antwoorden te verbergen.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Oud 27 augustus 2015, 08:04   #265
Matonge
Schepen

Standaard

Ik heb daar op geantwoord, maar ik sta niet in voor uw verbeelding.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Matonge ik lees wat ik wil inderdaad ... ook namen spreken boekdelen...

Ik ben witter dan wit, blond, met blauwe ogen. En mijn Antwerps dialect is zuiver op de graat. Nee echt.

Matonge is slechts voor het zesde zintuig.

(maar nu ben ik even weg, ik moet naar de koekenstad).

Laatst gewijzigd door Matonge : 27 augustus 2015 om 08:05.
Matonge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 08:05   #266
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hab daar op geantwoord, maar ik sta niet in voor uw verbeelding.

Ik ben witter dan wit, blond, met blauwe ogen. En mijn Antwerps dialect is zuiver op de graat. Nee echt.

Matonge is slechts voor het zesde zintuig.

(maar nu ben ik even weg, ik moet naar de koekenstad).
Je kan dus niet antwoorden; genoteerd.
Oud 27 augustus 2015, 14:45   #267
Matonge
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Wat lees jij dan? lol

Wat bedoelt u, dat die jongens hulp nodig hebben? Of dat u zelf ook graag selectief doof bent?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Antwoord gewoon op mijn vragen; ik ga het je makkelijk maken.

1/ waarom brengen die asielzoekers hun vrouw en kinderen dikwijls niet mee?
2/ waarom vluchten zij niet naar het eerste land waar zij veilig zijn en willen zij per sé naar Engeland, België, Frankrijk, Duitsland, Nederland en Zweden vluchten?

2 vragen om te beginnen.
Ik ga het u nog makkelijker maken. Los van het feit dat u mij een zwartgallig persoon overkomt (daarom niet bent van nature), los van onredelijk, veralgemenend, bezitterig, onwaar, kortzichtig en egoïstisch..
wil ik uw twee vraagjes beantwoorden met een eigen vraag. Gewoon voor de redelijkheid.

1. Denk jij dat die mensen altijd de middelen hebben om meteen met heel de familie op vakantie te trekken? Dingen als mensenhandel zijn Mijnheer ook totaal vreemd bvb?

2. En wat zou u (proberen) doen in een omgekeerde wereld?

Een beetje zoals u momenteel doet, in de eerste plaats aan wat het beste voor uzelf lijkt, denken. Zal ik het zeggen.

Trouwens vergis u niet, ik ben niet akkoord met de (veel te snelle) migratie zoals die voorheen decennia heeft plaatsgevonden. Verre van. Ik ben niet naïef op dat vlak, dus alleen de redenen lopen mogelijks nogal uiteen.
En zo vind ik het bvb ook totaal niet kunnen dat er hier moslima's over de straat lopen van kop tot teen bedekt. Dat is zoals in ons gezicht spuwen want 'ze liepen weg van ellende om ze hier te komen inplanten'.
Maar zelfs een gebrek aan wederzijds respect kan een soort actie/reactie verschijnsel zijn dat vanuit een zeker zelfrespect kan voortspruiten.. Bvb het beu zijn van gemarginaliseerd te worden. (Door bvb de burgemeester van Antwerpen).
Extremisme maakt extremisten. Ze weten gewoon niet beter. En zelfs dan zijn 'slechts een zéér marginale minderheid van die zwakzinnigen' tot op het bot rot slecht.
Maar moesten er hier morgen plots christenen over de de straat lopen in pakweg een cilicium of boetegordel, zou ik dat net zo min kunnen verdragen en dus verwerpen. Ik haat extremisten. Of toch de meeste soorten.

Twee vragen om te eindigen. Met dit zal jij het moeten doen. Ik ga hier verder niet langer op in. Noem dat zwak, wel dan ben ik zwak met veel plezier.

Succes.
Oud 27 augustus 2015, 18:37   #268
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
“In alle Europese landen zijn ze ervan overtuigd dat 'alle vluchtelingen van de wereld' naar hun land komen. In de media pakt men uit met straffe beelden en koptitels zonder context of cijfers. (…) Een aantal feiten. 86 procent van de vluchtelingen zit in ontwikkelingslanden. Slechts 2,5 procent komt naar Europa, het rijkste deel van de wereld. Ongeveer de helft van de vluchtelingen die Europa binnenkomen, zijn Syriërs. Er zijn 4 miljoen Syrische vluchtelingen, slecht 5,6 procent zit in Europa. Libanon ontvangt tien keer meer Syrische vluchtelingen dan de hele EU.” “Het maakt niet uit hoeveel miljarden in Fort Europa worden gestoken, migratie ga je niet tegenhouden. Het is veel wijzer om die miljarden te investeren in het versterken van de positie van migranten; in het opvangen en begeleiden van de nieuwe migranten die binnenkomen, zodat ze toekomstperspectieven hebben en een positieve bijdrage leveren. En in het zoeken van oplossingen op internationaal niveau, zodat mensen niet gedwongen worden om hun land te verlaten.”

Speciale versie speciaal voor u
Dus kunnen blijkbaar 94,4 % wel in eigen land overleven.
Of stelt ge voor die allemaal te gaan ophalen?
Waarschijnlijk zouden die minder noten op hun zang hebben.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 18:43   #269
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Ik" heeft zijn eigen planeet nodig.
Ik heeft blijkbaar voldoende aan zijn eigen plekje op de planeet.
Anderen zitten afgunstig ta kijkn naar die delen van de planeet waar ze het beter doen.
Oud 27 augustus 2015, 18:49   #270
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja in uw leven ja. Ten koste van wie of wat? Alles voorhanden, dat werd ook door u geschapen? Ge staat nergens, laat staan in het leven. U bent slechts een van de gelukkigen lijkt me, met zijn kont in de boter getuimeld.

Wist niet dat zoiets een persoonlijke verdienste was.
Is het dan uw verdienste ?
Dan gaat ge waarschijnlijk ons kunnen vertellen hoe hij met zijn gat in de boter gevallen is.
Oud 27 augustus 2015, 19:16   #271
Matonge
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dus kunnen blijkbaar 94,4 % wel in eigen land overleven.
Of stelt ge voor die allemaal te gaan ophalen?
Waarschijnlijk zouden die minder noten op hun zang hebben.
In hoeveel procenten van honderd gebieden denkt u dat er bommen worden gedropt misschien? Wonen alle Syriërs in Aleppo en Damascus? En uiteindelijk, zijn grote delen van het Midden Oosten geen plaatsen van sektarisch geweld meer nog dan van een burgeroorlog gevoerd door een alleenheerser? Gaan we zwart/wit? Er zijn hier mensen die klagen dat ze 'allemaal' naar landen als België, Zweden, Engeland lala komen omwille 'obvious reasons'. Profitariaat ed (...). Maar wanneer in werkelijkheid dik 80% van alle mensen die daadwerkelijk 'vluchten' beslissen tijdelijk naar een naburig land te verhuizen, om daar vervolgens in erbarmelijke dito onzekere omstandigheid de hoop vroeg of laat een terugkeer naar het vaderland af te wachten, zodoende tevens naar vrienden, familie en thuis weder te keren en hun levens van nul herop te bouwen, zonder gratis vergoeding in een of ander luxe appartementje en alle profitariaat dat er mee gepaard gaan, is het ook weer niet goed?

Is dat de samenvatting?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Is het dan uw verdienste ?
Dan gaat ge waarschijnlijk ons kunnen vertellen hoe hij met zijn gat in de boter gevallen is.

Neen, maar ik heb dan ook niet de pretentie om dat te denken. Denkt u dat de mensen in landen als Somalië er bewust voor kozen perse in dat land geboren te willen worden?
Oud 27 augustus 2015, 19:24   #272
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
“In alle Europese landen zijn ze ervan overtuigd dat 'alle vluchtelingen van de wereld' naar hun land komen. In de media pakt men uit met straffe beelden en koptitels zonder context of cijfers. (…) Een aantal feiten. 86 procent van de vluchtelingen zit in ontwikkelingslanden. Slechts 2,5 procent komt naar Europa, het rijkste deel van de wereld. Ongeveer de helft van de vluchtelingen die Europa binnenkomen, zijn Syriërs. Er zijn 4 miljoen Syrische vluchtelingen, slecht 5,6 procent zit in Europa. Libanon ontvangt tien keer meer Syrische vluchtelingen dan de hele EU.” “Het maakt niet uit hoeveel miljarden in Fort Europa worden gestoken, migratie ga je niet tegenhouden. Het is veel wijzer om die miljarden te investeren in het versterken van de positie van migranten; in het opvangen en begeleiden van de nieuwe migranten die binnenkomen, zodat ze toekomstperspectieven hebben en een positieve bijdrage leveren. En in het zoeken van oplossingen op internationaal niveau, zodat mensen niet gedwongen worden om hun land te verlaten.”

__________________________________________________ __________

Het rijkste deel v.d. wereld.
Hoe komt het dat (West)Europa het rijkste deel v.d. wereld is ?
Dat komt VOORAL omdat onze voorouders gewerkt hebben als de slaven.
Tip: bekijk de DVD "Daens".
Laat ons objektief zijn: zou het niet beter zijn dat die moslim-vluchtelingen naar andere moslimlanden trekken i.p.v. naar het "christelijk" Europa ?
Migratie ga je niet tegenhouden. Dat ziet er nu naar uit.
De meeste mensen hier willen de migratie BEPERKEN, zelfs veel migranten die hier al een of meer jaren wonen, willen dat.
Oplossingen op internationaal niveau ?
Volledig akkoord maar in de praktijk komt hier weinig van terecht.

(Speciale versie speciaal voor u)

Laatst gewijzigd door Boduo : 27 augustus 2015 om 19:26.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 19:51   #273
Matonge
Schepen

Standaard

Slaven van wie he? Wie is het katoen gaan plukken in 'confederaal' Amerika? Ook met dikke goesting? Wie gedoogd heden dagen de koper mijnen in Zuid Amerika zodoende de election te verkrijgen? Een toekomstige President zelve mag gewoon onder de noemer 'hypocriet in het vrije democratische westen'. Maar dat half Afrika in hongersnood dito uitdrogend klimaat situeert is ook onze verdienste neem ik aan, laat staan die van henzelf. De enige verdienste die we daar misschien hebben is dat we het aan haar lot hebben overgelaten, met alle warlords van dien :'(. En zelfs daar halen we heimelijk onze benefiet nog steeds uit.

Zelf ben ik ook voorstander van beperkte migratie. Lees; de hoogst noodzakelijke in de volledige betekenis van haar, euh, betekenis. Het heeft gewoon geen zin alles naar hier te halen. Dat kan een voet print gewoon niet aan. Dat is een tikkende tijdbom. De planeet en haar diversiteit is daar ook té mooi voor. Laten we inderdaad objectief trachten zijn waar kan. Niet extreem zijn, we zijn wie we zijn en dat verdiend respect. Vaak delen mensen dezelfde frustraties, enkel hoe we daar mee omgaan verschilt vaak enorm. Op het einde van de rit zijn de meeste mensen in de eerste plaats met zichzelf bezig. No matter who you are. Dat geeft u zelf immers aan met geïntegreerde allochtonen die onze mening volmondig delen.

Trop is té veel is gewoon ook een kwestie van (logica), dat hoeft geen racisme te zijn.

Laatst gewijzigd door Matonge : 27 augustus 2015 om 19:59.
Matonge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 20:34   #274
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Slaven van wie he? Wie is het katoen gaan plukken in 'confederaal' Amerika? Ook met dikke goesting? Wie gedoogd heden dagen de koper mijnen in Zuid Amerika zodoende de election te verkrijgen? Een toekomstige President zelve mag gewoon onder de noemer 'hypocriet in het vrije democratische westen'. Maar dat half Afrika in hongersnood dito uitdrogend klimaat situeert is ook onze verdienste neem ik aan, laat staan die van henzelf. De enige verdienste die we daar misschien hebben is dat we het aan haar lot hebben overgelaten, met alle warlords van dien :'(. En zelfs daar halen we heimelijk onze benefiet nog steeds uit.

Zelf ben ik ook voorstander van beperkte migratie. Lees; de hoogst noodzakelijke in de volledige betekenis van haar, euh, betekenis. Het heeft gewoon geen zin alles naar hier te halen. Dat kan een voet print gewoon niet aan. Dat is een tikkende tijdbom. De planeet en haar diversiteit is daar ook té mooi voor. Laten we inderdaad objectief trachten zijn waar kan. Niet extreem zijn, we zijn wie we zijn en dat verdiend respect. Vaak delen mensen dezelfde frustraties, enkel hoe we daar mee omgaan verschilt vaak enorm. Op het einde van de rit zijn de meeste mensen in de eerste plaats met zichzelf bezig. No matter who you are. Dat geeft u zelf immers aan met geïntegreerde allochtonen die onze mening volmondig delen.

Trop is té veel is gewoon ook een kwestie van (logica), dat hoeft geen racisme te zijn.
Slaven zijn er altijd geweest.
Ik vrees dat er altijd zullen slaven blijven.
In Europa en meer specifiek in Belgie zijn de levensomstandigheden na de opstanden van de "slaven" in de 19de & 20ste eeuw zo onvoorstelbaar veranderd dat wij nu in een v.d. allerrijkste regio's v.d. wereld leven.
Als de mensen in andere delen v.d. wereld willen op hetzelfde welvaartspeil geraken dan zullen ze daar 1,2, misschien 3 generaties hard moeten voor werken.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 20:42   #275
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In Europa en meer specifiek in Belgie zijn de levensomstandigheden na de opstanden van de "slaven" in de 19de & 20ste eeuw zo onvoorstelbaar veranderd dat wij nu in een v.d. allerrijkste regio's v.d. wereld leven.
Als de mensen in andere delen v.d. wereld willen op hetzelfde welvaartspeil geraken dan zullen ze daar 1,2, misschien 3 generaties hard moeten voor werken.
Over welke slavenopstanden heb je het?
Volgens mij is er maar ooit ééntje geslaagd, in Haïti...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 20:51   #276
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het procenten van honderd gebieden denkt u dat er bommen worden gedropt misschien? Wonen alle Syriërs in Aleppo en Damascus? En uiteindelijk, zijn grote delen van het Midden Oosten geen plaatsen van sektarisch geweld meer nog dan van een burgeroorlog gevoerd door een alleenheerser? Gaan we zwart/wit? Er zijn hier mensen die klagen dat ze 'allemaal' naar landen als België, Zweden, Engeland lala komen omwille 'obvious reasons'. Profitariaat ed (...). Maar wanneer in werkelijkheid dik 80% van alle mensen die daadwerkelijk 'vluchten' beslissen tijdelijk naar een naburig land te verhuizen, om daar vervolgens in erbarmelijke dito onzekere omstandigheid de hoop vroeg of laat een terugkeer naar het vaderland af te wachten, zodoende tevens naar vrienden, familie en thuis weder te keren en hun levens van nul herop te bouwen, zonder gratis vergoeding in een of ander luxe appartementje en alle profitariaat dat er mee gepaard gaan, is het ook weer niet goed?

Is dat de samenvatting?
Dat is juist het punt denk ik.
Er is dus echt wel ruimte om te vluchten voor de bommen in eigen streek.
De vraag is dus, wie komt hierheen en waarom?

Laatst gewijzigd door Bobke : 27 augustus 2015 om 20:52.
Oud 27 augustus 2015, 20:54   #277
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denkt u dat de mensen in landen als Somalië er bewust voor kozen perse in dat land geboren te willen worden?
Ze kiezen er wél voor om een pak kinderen in hun kloteland te laten geboren worden.
Oud 27 augustus 2015, 20:55   #278
Matonge
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik ben er evenzeer van overtuigd dat de (gelukzakken) die een job hebben reeds decennia en zelfs generaties heel erg hard werken. Omstandigheden nauwelijks te bevatten. Alleen werken ze niet voor zichzelf.
Oud 27 augustus 2015, 20:57   #279
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, maar ik heb dan ook niet de pretentie om dat te denken. Denkt u dat de mensen in landen als Somalië er bewust voor kozen perse in dat land geboren te willen worden?
Ik neem aan dat hun ouders wel wisten waar ze leefden.
Of denkt ge dat ik er bewust voor gekozen heb in een achterbuurt geboren te worden?
Ik snap uw punt niet hoor.
Oud 27 augustus 2015, 20:58   #280
Matonge
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ze kiezen er wél voor om een pak kinderen in hun kloteland te laten geboren worden.
Wie weet is dat een vrij onbewuste reactie als overleving strategie.. (om een mogelijkheid te gissen eerder dan het doembeeld). Weet u hoeveel kikkervisjes er uiteindelijk kikker worden, fe?

Wij hadden hier vroeger ook 'behoefte' aan grote families, vandaag lijkt dat minder logisch en opportuun.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be