![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is ook een genot, maar daardoor zult u van heel wat moois verstoken blijven. U leest dan geen enkel boek in een taal die u niet beheerst. U kent geen Russisch, wel dan ook geen enkel Russisch boek bijvoorbeeld. Dan leest u bijvoorbeeld ook geen Griekse werken uit de Oudheid. Of leest u vloeiend Oudgrieks?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1102 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1103 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1104 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1105 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1106 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Gwylan : 27 augustus 2015 om 22:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het even kan, lees ik ook heel wat in originele taal, maar ik ben niet te beroerd kennis te maken met boeken in vertaling. Ik kan geen Russisch, maar gelukkig heb ik vertalingen kunnen lezen van Dostojevski, Gogol en met Tolstoj. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1109 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
IK ken geen verdraagzamer volk als de Vlamingen. Wie is al zo lang solidair met een volk dat niets doet dan profiteren. Welke gemeenschap doet niet dan spuwen in de hand van waaruit het eet? En toch bieden de Vlamingen hun andere kaak aan. En daarbij zetten ze nog eens de poort open voor 10duizenden vluchtmoslims in de jaren 2000-2012 omdat toevallig een histerica binnen PS met een Algerijn getrouwd was en kickte op noordafrikanen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1110 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hebt u ondertussen al een antwoord bedacht op mijn vraag op welke wijze de Vlaamse jeugd eigenlijk nog in contact komt met de Franse taal? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U hebt dat niet gehoord, vooreerst omdat u geen Franstalige bent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echter, anderstalige films gedubd kijken en tegelijkertijd zich beklagen dat mensen de eigen literatuur niet in de originele taal zouden lezen...daar kan ik moeilijk inkomen, tenzij dat ik zou uitgaan van misplaatste, maar daarom niet zeldzaam voorkomende, superioriteitsgevoelens ten aanzien van de eigen taal. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 augustus 2015 om 23:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1117 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1118 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik word regelmatig nageroepen "sale flameng" op plaatsen waar ik het waag Nederlands te spreken. En dit alleen al omdat ik Nederlands spreek. Ik vang ook geregeld gesprekken op, op openbaar vervoer, in restaurants, etc, en ik hoor genoeg hoe het met de mentaliteit van Franstaligen gesteld is. Uiteraard geldt dit gelukkig niet voor de hele Franstalige gemeenschap, dat heb ik niet gezegd. Maar het ergst is het gesteld in Brussel, bij het kunstmatig samengesteld zootje van ex-Vlamingen en noordafrikanen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1120 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik laat uw alles/niets conclusies voor uw rekening, mijnheer. Uw vraag kan ik zeer makkelijk beantwoorden : ik heb geen enkel idee van de wijze waarop de Vlaamse jeugd nog in contact komt met de Franse taal. U bent veel beter geplaatst dan ik om op die vraag een antwoord te geven. Meer algemeen : mag ik er u aan herinneren dat de Franse taal één van uw landstalen is ? Is het dan zo onlogisch dat ik van mening ben dat uw jongeren die taal dienen aan te leren, net zoals ik van mening ben dat de Belgische Franstalige jongeren het Nederlands dienen aan te leren ? |
|
![]() |
![]() |