Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2015, 12:05   #1281
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Te veel? Een blinde haat tegenover de Franstaligen?
Dat had gekunnen, de Vlaming heeft er genoeg redenen voor. Gelukkig is de Vlaming een vredelievend volk.

Maar maak u geen illusies, Belgie gaat eraan.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 29 augustus 2015 om 12:06.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2015, 12:18   #1282
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oei, de francofonie komt niet meer verder dan animatiefilms.
Als je in het achterhoofd houdt dat jij door je domicilie-keuze meer tot de francofonie behoort dan ikzelf, dan kan ik je gelijk geven.

Citaat:
Voor de rest zijn ze inderdaad al volledig uitgeteld... behalve natuurlijk om op laag persoonlijk vlak stokebrander te blijven spelen...
Voor alle zekerheid even herinneren: België is de realiteit, republiek van het onafhankelijke Vlaanderen is (hoe langer hoe meer) een Disney-verhaal.
Oud 29 augustus 2015, 12:34   #1283
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Je kunt de affiniteit van Onckelinckx met haar roots en die van haar ex niet ontkennen. Zij mogen zich nog wel Algerijn(se) voelen en daar naar handelen. Maar owee als een Vlaming zich Vlaming voelt en geen Belg.
Ik wees naar het absurde in de stelling dat omdat LO met een algerijn trouwde dat men daarom jarenlang een snelbelgwet heeft in stand gebracht en gehouden.

Gelooft er werkelijk iemand dat de regering VHFST I d�*t als criterium hanteerde ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2015, 12:55   #1284
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik wees naar het absurde in de stelling dat omdat LO met een algerijn trouwde dat men daarom jarenlang een snelbelgwet heeft in stand gebracht en gehouden.

Gelooft er werkelijk iemand dat de regering VHFST I d�*t als criterium hanteerde ?
Inderdaad niet, het ging hem voor de franstaligen alleen om zoveel mogelijk franssprekende import te realiseren, zoals de Israëli's dat doen met de Joden, om zo het Vlaamse percentage (en daar zijn ze in 'la grande capitale' de Bruxelles, multicul inderdaad in geslaagd) nog verder terug te dringen om zo de Vlaamse eisen en verlangens nog meer te kunnen bevriezen en om zo nog dwingender te kunnen verzekeren dat de Vlamingen hun francofone slechte bestuur moeten betalen...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 29 augustus 2015 om 12:55.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2015, 13:33   #1285
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Als je in het achterhoofd houdt dat jij door je domicilie-keuze meer tot de francofonie behoort dan ikzelf, dan kan ik je gelijk geven.

Voor alle zekerheid even herinneren: België is de realiteit, republiek van het onafhankelijke Vlaanderen is (hoe langer hoe meer) een Disney-verhaal.
Hoe langer hoe meer een Disney-verhaal zeg je... Nochtans worden de bevoegdheden van de federale overheid jaar na jaar meer en meer uitgehold ten gunste van de deelstaten. Nog tien jaar en die "Belgische realiteit" is een lege doos. Vermoedelijk zullen tegen dan de Europese bevoegdheden de Belgische bevoegdheden in ruime mate overstijgen.

De definitie van Henri1 wordt dan waarheid, want 'Belg' zal niets meer betekenen dan een woordje op je identiteitskaart.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 29 augustus 2015 om 13:36.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2015, 13:54   #1286
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Vlaming is geen identiteit. Raadpleeg uw indentiteitskaart.
Mijn identiteit interesseert me niet. Mijn nationaliteit, mijn volksgevoel wel. Dat jij geen Waal, maar een Belg wil zijn die nog geen eigen taal en nauwelijks een cultuur heeft, is jouw zaak en draagt mijn interesse helemaal niet weg.

Ik stel wel vast dat Vlamingen op zich er geen probleem mee hebben dat sommigen zich absoluut Belg willen noemen en aldus beschouwd worden, maar dat Belgen en Frantaligen enorm veel problemen ermee hebben dat iemand zich als Vlaming wilt beschouwd zien.

Hoe zou dat toch komen?
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2015, 13:59   #1287
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:

Hmmm, een Chinees die Brazilië woont, is volgens jouw kromme redenering dus meer Braziliaan dan Chinees? Belgicisten verzinnen nog al absurditeiten om toch maar op alle onmogelijke manieren te trachten te bewijzen dat België tovh nog net een fluitje van een cent waard is. Het is bij wijlen om je een breuk te lachen.
Oud 29 augustus 2015, 14:03   #1288
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Inderdaad niet, het ging hem voor de franstaligen alleen om zoveel mogelijk franssprekende import te realiseren, zoals de Israëli's dat doen met de Joden, om zo het Vlaamse percentage (en daar zijn ze in 'la grande capitale' de Bruxelles, multicul inderdaad in geslaagd) nog verder terug te dringen om zo de Vlaamse eisen en verlangens nog meer te kunnen bevriezen en om zo nog dwingender te kunnen verzekeren dat de Vlamingen hun francofone slechte bestuur moeten betalen...
En voor het Vlaamse slechte bestuur, vind je het niet erg?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2015, 14:16   #1289
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn identiteit interesseert me niet. Mijn nationaliteit, mijn volksgevoel wel. Dat jij geen Waal, maar een Belg wil zijn die nog geen eigen taal en nauwelijks een cultuur heeft, is jouw zaak en draagt mijn interesse helemaal niet weg.

Ik stel wel vast dat Vlamingen op zich er geen probleem mee hebben dat sommigen zich absoluut Belg willen noemen en aldus beschouwd worden, maar dat Belgen en Frantaligen enorm veel problemen ermee hebben dat iemand zich als Vlaming wilt beschouwd zien.

Hoe zou dat toch komen?
Om op uw laatste vraag te antwoorden met de gevleugelde woorden uit een toespraak van Paul-Henri Spaak in de UNO (jaren vijftig):
C'est parce que nous avons peur! Oui, nous avons peur...

Inderdaad, het zogezegde "WalloBrux" doet in zijn broek bij elke stap naar meer beleidsautonomie voor Vlaanderen (wat ze zonder verpinken afschilderen als "du separatisme") laat staan als er nog maar een suggestie is van Vlaamse onafhankelijkheid (dan vallen ze in zwijm ingevolge verlatingsangst.)
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2015, 14:38   #1290
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Hoe langer hoe meer een Disney-verhaal zeg je... Nochtans worden de bevoegdheden van de federale overheid jaar na jaar meer en meer uitgehold ten gunste van de deelstaten.
Op papier misschien.
De echte bevoegdheid ligt bij wie de centen uitdeelt.
Citaat:
Nog tien jaar en die "Belgische realiteit" is een lege doos.
Nog 10 jaar en de regio's smeken aan de federale om de bevoegdheden weer over te nemen wegens geen centen.

Citaat:
Vermoedelijk zullen tegen dan de Europese bevoegdheden de Belgische bevoegdheden in ruime mate overstijgen.
Dat zou al even erg zijn als in een bestuur van Vlaamse politici kaliber Jambon, Weyts, Besien, Tobback, en andere nullen.
Citaat:

De definitie van Henri1 wordt dan waarheid, want 'Belg' zal niets meer betekenen dan een woordje op je identiteitskaart.
Zoveel is uw vermeende Vlaamse identiteit niet eens waard.
Ze bestaat niet eens op papier!
Oud 29 augustus 2015, 14:40   #1291
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hoe zou dat toch komen?
Uit bekommernis: we willen niet dat ge u belachelijk maakt met uw Vlaams gedoe.
Oud 29 augustus 2015, 14:43   #1292
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jullie bekommernis is wel dat "WalloBrux" op droog zaad zal vallen. Zonder de Vlamingen hebben ze geen nagel om hun gat te krabben. Col en manchet maar thuis gene fret.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2015, 14:44   #1293
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hmmm, een Chinees die Brazilië woont, is volgens jouw kromme redenering dus meer Braziliaan dan Chinees?
Als hij genationaliseerd is natuurlijk wel!
Je bent lid van de club waarbij je aansluit, niet van je vorige.
Een Bruggeling die bij AA Gent speelt is een Buffalo.
Of wil jij perse iets anders en dus iets dwaas beweren?

Citaat:
Belgicisten verzinnen nog al absurditeiten om toch maar op alle onmogelijke manieren te trachten te bewijzen dat België tovh nog net een fluitje van een cent waard is.
Los van de waarde is Belgiê de enige realiteit.
Citaat:
Het is bij wijlen om je een breuk te lachen.
Prima.
Dan lachen we samen.
Jij zomaar, ik met jullie Disney-verhaal van Vlaanderen Onafhankelijk.
Oud 29 augustus 2015, 14:50   #1294
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Nietszeggende prietpraat is voor een belgicist blijkbaar heel makkelijk te produceren, maar een geargumenteerde reactie...
Je hebt - zoals ik al vermoedde - geen zinnig antwoord op het feit dat jullie, belgicistjes, niet van anderen verdragen wat jullie voor jezelf als normaal beschouwen.
Het toont alleen maar aan dat belgicisten veel minder tolerant zijn dan Vlamingen, ja, zelfs Vlaams-nationalisten, al beweren ze bij voorkeur dat die laatsten bekrompen, racistisch, op zichzelf gekeerd zijn en vooral vol haat zitten.

Lijken nu die belgicistjes in woord en daad die flaminganten op het gebied van bekrompenheid en haat verre te overtreffen. Erg, zo af te gaan, he, dokterke?
Oud 29 augustus 2015, 14:52   #1295
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Als hij genationaliseerd is natuurlijk wel!
Je bent lid van de club waarbij je aansluit, niet van je vorige.
Een Bruggeling die bij AA Gent speelt is een Buffalo.
Of wil jij perse iets anders en dus iets dwaas beweren?

Los van de waarde is Belgiê de enige realiteit.
Prima.
Dan lachen we samen.
Jij zomaar, ik met jullie Disney-verhaal van Vlaanderen Onafhankelijk.
laat het nu zo zijn dat ik geen behoefte voel om deel uit te maken van de club België. Maar jouw belgicistische vriendjes vinden dat dat niet kan.
Oud 29 augustus 2015, 14:59   #1296
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op papier misschien.
De echte bevoegdheid ligt bij wie de centen uitdeelt.
Nog 10 jaar en de regio's smeken aan de federale om de bevoegdheden weer over te nemen wegens geen centen.
Als u even goed hebt opgelet, zal u gemerkt hebben dat zelfs op vlak van fiscaliteit er een extra stap richting regionalisering is gezet.
Oud 29 augustus 2015, 15:03   #1297
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nietszeggende prietpraat is voor een belgicist blijkbaar heel makkelijk te produceren, maar een geargumenteerde reactie...
Probeer eens te vatten dat de realiteit geen argumentatie behoeft.
En geen enkel verstandig mens zal ontkennen dat België de realiteit is.
Republiek Vlaanderen daarentegen is een fantasme.
Behoeft dat argumentatie?

Citaat:
Je hebt - zoals ik al vermoedde - geen zinnig antwoord op het feit dat jullie, belgicistjes, niet van anderen verdragen wat jullie voor jezelf als normaal beschouwen.
Het toont alleen maar aan dat belgicisten veel minder tolerant zijn dan Vlamingen, ja, zelfs Vlaams-nationalisten, al beweren ze bij voorkeur dat die laatsten bekrompen, racistisch, op zichzelf gekeerd zijn en vooral vol haat zitten.
Lijken nu die belgicistjes in woord en daad die flaminganten op het gebied van bekrompenheid en haat verre te overtreffen. Erg, zo af te gaan, he, dokterke?
Denk je echt dat een klad moraliserend geneuzel de feiten kan ongedaan maken?
Oud 29 augustus 2015, 15:03   #1298
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoveel is uw vermeende Vlaamse identiteit niet eens waard.
Ze bestaat niet eens op papier!
Net zomin als bijvoorbeeld religie of politieke overtuiging op uw identiteitskaart staat vermeld. Toch zal dit voor veel mensen meer betekenen dan het Belg-zijn.

De Vlaamse identiteit bestaat overigens wel op papier. Ze is zelfs vermeld in de Belgische Grondwet, waar men tal van voorbeelden kan vinden waarbij een onderscheid wordt gemaakt tussen Vlamingen en Walen.

Een klein voorbeeldje:
Citaat:
Art. 99 De Ministerraad telt ten hoogste vijftien leden. De Eerste Minister eventueel uitgezonderd, telt de Ministerraad evenveel Nederlandstalige als Franstalige ministers.
De federale regering wordt dus samengesteld op basis van een onderscheid tussen Vlamingen en Walen. Dit onderscheid is verankerd in de grondwet.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 29 augustus 2015 om 15:05.
Oud 29 augustus 2015, 15:05   #1299
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
laat het nu zo zijn dat ik geen behoefte voel om deel uit te maken van de club België.
Dat moet nogal frustrerend zijn.

Citaat:
Maar jouw belgicistische vriendjes vinden dat dat niet kan.
Persoonlijk heb ik geen uitstaans met jouw behoeften of gebrek er aan.
Enkel je totale gebrek aan realiteitszin vind ik vreemd.
Oud 29 augustus 2015, 15:06   #1300
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Net zomin als bijvoorbeeld religie of politieke overtuiging op uw identiteitskaart staat vermeld. Toch zal dit voor veel mensen meer betekenen dan het Belg-zijn.

De Vlaamse identiteit bestaat overigens wel op papier. Ze is zelfs vermeld in de Belgische Grondwet, waar men tal van voorbeelden kan vinden waarbij een onderscheid wordt gemaakt tussen Vlamingen en Walen.

Een klein voorbeeldje:

De federale regering wordt dus samengesteld op basis van een onderscheid tussen Vlamingen en Walen. Dit onderscheid is verankerd in de grondwet.
Nederlandstaligen = Vlamingen?
Franstaligen = Walen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be