![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Moet een B-attest bindend zijn of niet ? | |||
| Ja |
|
4 | 21,05% |
| Neen |
|
15 | 78,95% |
| Geen idee |
|
0 | 0% |
| Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom niet één afdoend schoolnet te hebben waar iedereen zich kan oriënteren ? Laatst gewijzigd door Rudy : 31 augustus 2015 om 13:55. |
|
|
|
|
|
|
#102 | ||||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ze hebben gewoon overschot van gelijk. En dat zeg ik na 15 jaar ervaring in het secundair, na beide systemen te hebben meegemaakt en van beide systemen de gevolgen gezien te hebben. Laatst gewijzigd door Scorpio : 31 augustus 2015 om 14:09. |
||||
|
|
|
|
|
#103 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De cijfers (eindresultaat na een test, proef, examen) kunnen enkel een indicatie zijn of je het vak aankan of niet.
|
|
|
|
|
|
#104 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
Iemand die zo slecht presteert zal door de juiste criteria te stellen een C krijgen. Weg met die B. Niemand heeft het recht om studenten te dwingen om voor een welbepaalde studierichting te kiezen of niet te kiezen, mits voldoende geacht. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Subjectieve en oneerlijke brol waarbij leerlinngen willekeurig worden behandeld. |
||||
|
|
|
|
|
#105 | |||||||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Mijn kinderen zullen NOOIT of te nimmer daar terecht komen. Ik kreeg pintjes voorgeschoteld op mijn 13de van de priester-leraar latijn/godsdienst. Leerkrachten stonden dronken voor de klas. Machtsmisbruik was schering en inslag. Pesten tussen leerkrachten was bon ton, ik heb ooit een volledig lesuur verspild aan het uitdenken van een hypothetisch moordplan voor een collega leerkracht. Een leerkracht stond ooit op de voorpagina van HBVL met het coca cola schandaal in die tijd. Collegas hebben dat uitgeknipt, gekopieerd en opgehangen over de hele school, natuurlijk na photoshop en grappige/beledigende bijwerking. Excuseer mij voor 0 % vertrouwen in het gros van de leerkrachten. |
|
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De ene school is al beter geëvolueerd dan de andere. Je kan dus de hoogopgeleide ouder niet verwijten dat hij of zij kritisch is, en adviezen van een klassenraad betwist. Zolang er geen blindelings vertrouwen is in de onderwijsinstelling zal er worden geshopt binnen het onderwijs. Er zijn leerkrachten die hun kinderen naar een andere school sturen dan waar ze lesgeven. Veelzeggend. |
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Minister
|
Citaat:
Ik ben er ook nog zo eentje die een toelatingsexamen heft moeten doen, vooraleer ik als ir kon beginnen, en het gevolg daarvan was dat die eerste kandidatuur per direct op het juiste niveau kon beginnen, vooraleer de eerste maanden te spenderen aan het levellen van de populatie. En voor zij die per se toch ir wouden gaan doen, was er altijd het voorbereidende jaar. Iemand die echt gemotiveerd is om dat te gaan doen, die draait daar zijn hand niet voor om om zo een extra jaar te doen. |
|
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Al die "wij weten wat goed voor U is en gij niet" betutteling dient maar voor 1 zaak: het belang van de dwingeland, in dit geval gans de reutemeteut van het kieken van een leerkracht tot aan de minister van onderwijs. Ga dat eens op de geneeskunde toepassen, of op wonen of op eten, en je merkt direct waar het scheelt. Ga eens ervan uit dat een dokter zonder uw toestemming mag beslissen welke behandeling gij moet ondergaan ; ga eens ervan uit dat zonder uw inspraak, men beslist waar en hoe gij moet wonen ; ga er eens van uit dat men gaat beslissen wat gij vanavond moet eten. Dan besef je hoe ver het onderwijs een (staats)betutteling is. Let op, kwalifikaties kunnen handig zijn, en daar valt dan niet over te discussieren. Dat is zoals een sportwedstrijd willen doen: de regels liggen vast, en gij speelt er naar of ge doet niet mee. Maar ge kunt wel zelf kiezen of ge basket wilt gaan spelen, of voetbal he. Wat wij hier meemaken, is dat iemand U komt vertellen dat gij basket moet gaan doen, want volgens hem is uw schoenmaat niet geschikt om voetbal te sp"elen. Nee, "leer" moet je kopen. Als je een dienstverlener vindt die het je wil verkopen, kan je een deal sluiten. Het kan natuurlijk zijn dat sommige dienstverleners U enkel de dienst willen verkopen als gij zekere kwalificaties hebt afgelegd met succes, dat is hun goed recht natuurlijk. Maar of gij dat product nog eens wilt kopen, of een ander product kopen, is uw affaire. Net zoals men niet te beslissen heeft dat gij vanavond pizza zult eten. Ge moet natuurlijk nog een pizza verkoper vinden. Maar men heeft niet te beslissen dat het patatten zullen zijn.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 31 augustus 2015 om 14:58. |
|
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
bon, ik heb al slechte ervaringen gehad met: - verzekermakelaars - autohandelaars - marktverkopers - loketbedienden in een bank - en wsl nog veel meer. al de mensen die deze beroepen uitoefen, zijn maw slecht?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Bij een school: not so much. Ik woon op het platteland: ik heb niet zo veel keuze kwa (middelbare) scholen. En als je daar als leerling binnenstapt, heb je ook geen enkele invloed op de kwaliteit die je krijgt. Een leerkracht die het bont maakt, en mijn kind dus letterlijk een jaar doet verliezen voor een bepaald vak, daar kan je als ouder niks tegen doen. Zeg mij eens, wat kan je als ouder doen als je vindt dat een leerkracht zijn werk niet goed doet ? Ik weet het antwoord: niks. Je mag zijn salaris wel betalen via je belastingen, maar dat is ook alles. |
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een goeie leerling heeft gezien hoe de minder goeie werden behandeld. Jij hebt nooit de tijd van de lijfstraffen in het leslokaal meegemaakt. De minder goeie leerling was doorgaans het slachtoffer.
Laatst gewijzigd door Rudy : 31 augustus 2015 om 15:27. |
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
neen, en die zijn er nu ook niet meer. ik snap niet goed waarom dit in deze discussie relevant is?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
Banneling
|
Het is efficienter om die ene leerkracht buiten te smijten en die 20 lln (vaak nog veel meer omdat hij of zij les geeft aan meerdere klassen) een fatsoenlijke leerkracht te geven.
Maargoed, eenmaal benoemd moeten varken vliegen voordat ze ontslagen worden. Kijk naar die Juf in Zoersel. |
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
maar om daarmee alle leerkrachten op 1 hoop te smijten? neen, niet akkoord.
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Over examens terug: is het niet beter om leerkrachten geen examens meer te laten afnemen, maar met onafhankelijke examinatoren te laten werken ? In die optiek gaat de leerkracht een echte coach zijn ipv een jury. Nederland kent bvb haar eindexamenregeling, de VS de SAT's, A levels in het VK..... |
|
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Leerkrachten waren 40 jaar geleden nog de morele pedagogische zedenprekers van de bevolking. Ze hadden amper 2 jaar normaalschool achter de kiezen. De clash met de jonge leerkrachten die een bachelor opleiding achter de kiezen hebben, moderner, en iets wetenschappelijker, is niet te onderschatten. Nu nog. Ik denk dat je in een school bent tewerkgesteld met een goeie directeur, waar de oude garde haar ziektedagen aan het opnemen is. Laatst gewijzigd door Rudy : 31 augustus 2015 om 16:03. |
|
|
|
|