Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 september 2015, 06:06   #101
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Maar als in het bedrijf waar meer taken door de chauffeurs gedaan worden toch minder chauffeurs werken, wat betekent dat dan?
Dat bijvoorbeeld de ticket-controle ergens anders gedaan wordt , of loopt die chauffeur door de rijdende trein misschien ?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2015, 10:01   #102
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Dat bijvoorbeeld de ticket-controle ergens anders gedaan wordt , of loopt die chauffeur door de rijdende trein misschien ?
Op Zwitserse stoptreinen is er geen systematische ticketcontrole. Net als op Belgische stoptreinen overigens...

Maar ik wou enkel op je manke vergelijking wijzen. Er klopt iets niet in je redering. Je voert als voorbeeld een transportbedrijf op waar de chauffeurs meer taken uitvoeren dan enkel maar met vrachtwagens rijden, en wil dat vergelijken met een bedrijf waar de chauffeurs enkel maar met vrachtwagen rijden. En je stelt dat als het eerste bedrijf meer chauffeurs heeft dan het tweede dat dit niet noodzakelijk betekent dat het inefficient is.

En dat is correct. Maar dat is niet het argument hier.

Het argument hier is dat bij de SBB de machinisten meer doen dan bij de NMBS, en dat terzelfdertijd de SBB meer treinkm produceert met minder rijdend personeel.

Laat ik het concreet maken:

Je hebt twee bedrijven:

Bedrijf A produceert X treinkm en heeft 1000 machinisten die alles doen.

Bedrijf B produceert X/2 treinkm, en heeft 2000 machinisten die enkel maar de trein besturen, en darnaast nog 1000 man extra voor die dingen die bij A door de machinisten gedaan worden.

Daruit kan je toch afleiden dat bedrijf A een stuk efficiënter is niet?
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2015, 11:23   #103
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Het is duidelijk dat je niet wenst te praten over de problemen bij de NMBS, en dus maar probeert het onderwerp te veranderen. Ik ga stoppen met daar op in te gaan.
Het is duidelijk dat een slechte/corrupte of onbekwame leiding veel problemen créeert bij de NMBS .
U heeft alle recht daarover te protesteren .
Maar die problemen zijn niet eigen aan een spoorwegmaatschappij , ze zijn eigen aan overheidsinstellingen , waar ook u klaarblijkelijk voor werkt .
Alle personeelsleden van zo een bedrijf over dezelfde kam scheren is niet eerlijk en doet die personeelsleden onrecht .
Er moet verandering komen , maar die verandering gaat van boven naar beneden in zo een bedrijf . De taakomschrijving van een bestuurder kan uitgebreid worden , net zoals een leraar zijn lokaal kan dweilen .
De gemiddelde leeftijd op mijn post ligt op 50 jaar , met meer dan 30 jaar ervaring . Ik als nieuwkomer kan daar geen nieuwe wind in blazen , en Cornu moet beginnen duidelijke richtlijnen te geven en de verspilling aan de top stopzetten/afstraffen . SABENA is niet kapot gegaan aan slecht personeel , het is de fles op door slecht bestuur .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2015, 11:38   #104
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Op Zwitserse stoptreinen is er geen systematische ticketcontrole. Net als op Belgische stoptreinen overigens...

Maar ik wou enkel op je manke vergelijking wijzen. Er klopt iets niet in je redering. Je voert als voorbeeld een transportbedrijf op waar de chauffeurs meer taken uitvoeren dan enkel maar met vrachtwagens rijden, en wil dat vergelijken met een bedrijf waar de chauffeurs enkel maar met vrachtwagen rijden. En je stelt dat als het eerste bedrijf meer chauffeurs heeft dan het tweede dat dit niet noodzakelijk betekent dat het inefficient is.

En dat is correct. Maar dat is niet het argument hier.

Het argument hier is dat bij de SBB de machinisten meer doen dan bij de NMBS, en dat terzelfdertijd de SBB meer treinkm produceert met minder rijdend personeel.

Laat ik het concreet maken:

Je hebt twee bedrijven:

Bedrijf A produceert X treinkm en heeft 1000 machinisten die alles doen.

Bedrijf B produceert X/2 treinkm, en heeft 2000 machinisten die enkel maar de trein besturen, en darnaast nog 1000 man extra voor die dingen die bij A door de machinisten gedaan worden.

Daruit kan je toch afleiden dat bedrijf A een stuk efficiënter is niet?
Dus is er een begeleider op die treinen . Net zoals in Belgie .
Ik voer geen transportbedrijf aan als vergelijking , dat deed "DeWareJakob" in bericht 97 .

De bestuurder doet wat zijn baas hem vraagt . In sommige gevallen is dat een hele dag stilzitten in een stilstaande loc .
Waarom wil je dat op die bestuurder steken ? Hij gaat ook stoppen voor een rood sein (gelukkig maar) .
Als je de slechte organisatie wil aanklagen , dan krijg je gelijk van mij .
Maar neem van mij aan dat niemand gelukkig wordt van een domme taak of een hele dag stilzitten . Gedemotiveerd en depressief , dat worden ze daarvan .
Verplaats de Zwitserse bestuurders naar Belgie , en die worden dat moe .
Verplaats de Belgische bestuurders naar Zwitserland en die gaan graag gaan werken .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2015, 12:21   #105
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Dus is er een begeleider op die treinen . Net zoals in Belgie .
Nee. Die is er niet. Dat op stoptreinen in Zwitserland echt enkel een machinist zit en geen conducteur of treinbegeleider meen ik echt, en je kan hier gerust komen kijken.

Wat er weel gedaan wordt zijn steekproefsgewijze controles door speciale teams, net als ook in België gedaan wordt. Die kom je ook op bus en tram tegen, want ook daar heb je geen systematische controle van vervoersbewijzen.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2015, 12:45   #106
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Nee. Die is er niet. Dat op stoptreinen in Zwitserland echt enkel een machinist zit en geen conducteur of treinbegeleider meen ik echt, en je kan hier gerust komen kijken.

Wat er weel gedaan wordt zijn steekproefsgewijze controles door speciale teams, net als ook in België gedaan wordt. Die kom je ook op bus en tram tegen, want ook daar heb je geen systematische controle van vervoersbewijzen.
OK , je weet waarover je praat , neem ik aan .
Maar ook daarom , is Zwitserland niet te vergelijken met Belgie .
Zijn daar steden met een 30 percent werkloosheidsgraad ?
Als je daar kan uitgaan van de eerlijkheid van de klanten ? Kan je dat dan hier ook ?
Ik weet dat begeleiders geen tickets controleren in het Brusselse , ze moeten dat vermijden omdat dat elke keer opstootjes (en erger )veroorzaakt .
Tussen Zuid en Noord is er geen ticket-controle .
De begeleiders hebben het moeilijk genoeg om een vertreksignaal te geven terwijl de laatkomers blijven inspringen .
Mocht op zo een trein de chauffeur de deuren sluiten en vertrekken hingen er zeker verschillende mensen tussen de deuren .
Misschien zijn Zwitsers gewoon slimmer hé .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2015, 12:50   #107
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.959
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Werk dat eens uit voor SBB en NMBS. Anders produceert u slechts gebakken lucht.
Ik produceer geen gebakken lucht.
Ik probeer alleen te helpen begrijpen dat er meer bij komt kijken dan gewoon cijfers naast mekaar leggen, met die simplistische visie kom je niet aan de waarheid. Ook het, in dit land, heel typisch spitsuur-treinverkeer maakt botte vergelijkingen waardeloos. Een liter water is qua inhoud even veel dan een liter benzine. Maar met dat water kom je niet ver als je er mee wil rijden, en met de benzine kom je niet ver als je dorst hebt.

Maar ik beweer nergens dat NMBS optimaal georganiseerd is:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Anderzijds is SBB en vele andere spoorwegmaatschappijen daar een schoolvoorbeeld hoe een spoorwegbedrijf georganiseerd kan worden, met gerespecteerde, tevreden en goedbetaalde werknemers.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 1 september 2015 om 12:54.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2015, 12:51   #108
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.959
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Dus is er een begeleider op die treinen . Net zoals in Belgie .
Ik voer geen transportbedrijf aan als vergelijking , dat deed "DeWareJakob" in bericht 97 .

De bestuurder doet wat zijn baas hem vraagt . In sommige gevallen is dat een hele dag stilzitten in een stilstaande loc .
Waarom wil je dat op die bestuurder steken ? Hij gaat ook stoppen voor een rood sein (gelukkig maar) .
Als je de slechte organisatie wil aanklagen , dan krijg je gelijk van mij .
Maar neem van mij aan dat niemand gelukkig wordt van een domme taak of een hele dag stilzitten . Gedemotiveerd en depressief , dat worden ze daarvan .
Verplaats de Zwitserse bestuurders naar Belgie , en die worden dat moe .
Verplaats de Belgische bestuurders naar Zwitserland en die gaan graag gaan werken .
Klopt als een bus.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 1 september 2015 om 12:53.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2015, 12:56   #109
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.959
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
OK , je weet waarover je praat , neem ik aan .
Maar ook daarom , is Zwitserland niet te vergelijken met Belgie .
Zijn daar steden met een 30 percent werkloosheidsgraad ?
Als je daar kan uitgaan van de eerlijkheid van de klanten ? Kan je dat dan hier ook ?
Ik weet dat begeleiders geen tickets controleren in het Brusselse , ze moeten dat vermijden omdat dat elke keer opstootjes (en erger )veroorzaakt .
Tussen Zuid en Noord is er geen ticket-controle .
De begeleiders hebben het moeilijk genoeg om een vertreksignaal te geven terwijl de laatkomers blijven inspringen .
Mocht op zo een trein de chauffeur de deuren sluiten en vertrekken hingen er zeker verschillende mensen tussen de deuren .
Misschien zijn Zwitsers gewoon slimmer hé .
Laat hier sommige treinen rijden zonder treinbegeleider en deze trein is totaal vernield voor die aan de eindbestemming aankomt
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2015, 13:01   #110
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.959
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Maar als in het bedrijf waar meer taken door de chauffeurs gedaan worden toch minder chauffeurs werken, wat betekent dat dan?
Dat die 2 dingen tegelijk kunnen doen.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2015, 13:02   #111
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Over de graffiti op de treinen en stations , ik heb weten de stationsmuur verven , mooi wit . Na het weekend kwam ik terug , en die was volledig bespoten .
Moet die nu terug volledig wit gezet worden op woensdag ?
Indien je me Zwitserland inkrijgt als politiek vluchteling , dan ga ik onmiddellijk
, ik kan Nederlands , gebrekkig Duits, redelijk Frans en Engels .
Heb spoorgebonden , Europese attesten . En ga onmiddellijk solliciteren .
Ik wil geen seconde gesteund worden en zal me aanpassen aan de plaatselijke bevolking .
Hey , why not ?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2015, 13:55   #112
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Trein zonder treinbegeleider en ze rijden allemaal in het zwart want de stations in België zijn juist duivenkotten. Iedereen kan een station binnen en buiten wandelen zonder ticket.
DewareJacob, dat betekent dat die chauffeurs méér werk krijgen.
Gelijk bij ons, gepensioneerden worden niet vervangen, langdurige zieken worden niet vervangen met als gevolg dat wij méér dagen per maand moeten werken en dat we achterstand krijgen in rust, cv en verlof.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2015, 14:00   #113
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
OK , je weet waarover je praat , neem ik aan .
Maar ook daarom , is Zwitserland niet te vergelijken met Belgie .
Zwitserland is echter niet het enige land dat voor eenmangsbediening op stoptreinen gaat. Je vindt die ook in Duitsland, Oostenrijk, Nederland, Denemarken en Zweden. Je vindt het zelfs in België: op de Metro.

Citaat:
Als je daar kan uitgaan van de eerlijkheid van de klanten ? Kan je dat dan hier ook ?
Ook in België zijn de meeste mensen gewoon eerlijk. De kleine minderheid die dat niet is, die trekt zich ook van conducteurs niet aan.

Citaat:
Ik weet dat begeleiders geen tickets controleren in het Brusselse , ze moeten dat vermijden omdat dat elke keer opstootjes (en erger )veroorzaakt .
Tussen Zuid en Noord is er geen ticket-controle .
Dus beter de conducteurs afschaffen en meer spoorwegpolitie op de treinen zetten...

Citaat:
De begeleiders hebben het moeilijk genoeg om een vertreksignaal te geven terwijl de laatkomers blijven inspringen .
Mocht op zo een trein de chauffeur de deuren sluiten en vertrekken hingen er zeker verschillende mensen tussen de deuren .
Misschien zijn Zwitsers gewoon slimmer hé .
Dat is een voorbeeld van hoe verouderde procedures bij de NMBS inderdaad voor problemen zorgen. in België vertrekken treinen nog steeds met een deur open, en daardoor ontstaat de verwachting bij de reiziger dat je ook op het laatste momen nog kan op de trein springen. In de meste Europese landen doet men dit al lang niet meer.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2015, 14:03   #114
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Indien je me Zwitserland inkrijgt als politiek vluchteling , dan ga ik onmiddellijk
, ik kan Nederlands , gebrekkig Duits, redelijk Frans en Engels .
Heb spoorgebonden , Europese attesten . En ga onmiddellijk solliciteren .
Ik wil geen seconde gesteund worden en zal me aanpassen aan de plaatselijke bevolking .
Hey , why not ?
Je hoeft helemaal niet als vluchteling te komen. Er bestaat vrij verkeer van personen tussen Zwitserland en de EU. Het enige dat je nodig hebt om hier te komen wonen is een job. En werk is er zat. Poets je Frans wat op, leer Duits en soliciteer gewoon bij een bedrijf.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2015, 14:04   #115
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Trein zonder treinbegeleider en ze rijden allemaal in het zwart want de stations in België zijn juist duivenkotten. Iedereen kan een station binnen en buiten wandelen zonder ticket.
Stations binnen en buiten wandelen zonder ticket kan zowat in elk Europees land...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2015, 14:29   #116
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Je hoeft helemaal niet als vluchteling te komen. Er bestaat vrij verkeer van personen tussen Zwitserland en de EU. Het enige dat je nodig hebt om hier te komen wonen is een job. En werk is er zat. Poets je Frans wat op, leer Duits en soliciteer gewoon bij een bedrijf.
En dat is het verschil . Een job . Dus een profiel het-welke je beter maakt dan een werkloze Zwitser .
Kan ik niet gewoon toetreden omdat ik als extreem-rechte geen kansen meer krijg in mijn land ?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2015, 14:44   #117
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Je hoeft helemaal niet als vluchteling te komen. Er bestaat vrij verkeer van personen tussen Zwitserland en de EU. Het enige dat je nodig hebt om hier te komen wonen is een job. En werk is er zat. Poets je Frans wat op, leer Duits en soliciteer gewoon bij een bedrijf.
Dus taal-onkundigen zijn niet toegelaten . Onbekwamen mogen vertrekken .
Het verbaasd me niets dat het in Zwitserland goed gaat .
En het verbaasd me niets dat het in Belgie minder goed gaat .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2015, 14:55   #118
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Over de graffiti op de treinen en stations , ik heb weten de stationsmuur verven , mooi wit . Na het weekend kwam ik terug , en die was volledig bespoten .
Moet die nu terug volledig wit gezet worden op woensdag ?
Ja.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2015, 15:02   #119
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Trein zonder treinbegeleider en ze rijden allemaal in het zwart want de stations in België zijn juist duivenkotten. Iedereen kan een station binnen en buiten wandelen zonder ticket.
DewareJacob, dat betekent dat die chauffeurs méér werk krijgen.
Ah, hoe dat dan? Die chauffeur moet geen tickets controleren he.

Het is trouwens een fabeltje dat mensen dan meer gaan zwartrijden. Je hebt immers zeer regelmatig 'vliegende brigades' van controleurs, en daar ontsnap je niet aan. Hier heb je één controleur, en die zie je vaker niet dan wel, als je niet al te lang op de trein zit. Zo'n controleteams zijn met drie of vier, en sweepen op 5 minuten een stoptrein. En omdat ze met een heel team zijn, gaan potentiële agressievelingen veel minder snel uitpakken dan wanneer er één eenzame kaartjesknipper hun vervoersbewijs durft vragen.

In Nederland gebeurt dit ook op die manier bij de privévervoerders zoals Veolia, en dat werkt perfect.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2015, 15:28   #120
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
En dat is het verschil . Een job . Dus een profiel het-welke je beter maakt dan een werkloze Zwitser .
Kan ik niet gewoon toetreden omdat ik als extreem-rechte geen kansen meer krijg in mijn land ?
De meeste werkloze Zwitsers zijn personen die nauwelijks tewerkstelbaar zijn. De werkloosheid is zo'n 3%. Dus je hebt als nieuwkomer niet zo een probleem een job te vinden. Je moet natuurlijk wel over wat vaardigheden beschikken.
Maar ik weet dat er buitenlandse machinisten voor de SBB werken. Daar is echter de taal goed begrijpen wel een vereiste, want je moet toch kunnen communiceren.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be