![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#441 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#442 |
|
Banneling
|
En mambo, vlaamse realist, gaan jullie samen team vormen om zelf een electrische wagen te bouwen die 500 km kan rijden op 1 charge, maar toch het comfort kan biede van een luxewagen ?
Kijken of jullie er komen met bestaande niet-gepatenteerde technologie. |
|
|
|
|
|
#443 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oude mensen hebben natuurlijk al veel auto's op batterijen gehad als ze klein waren. Wij hadden geen Gameboy. We herinneren ons zelf dat de melkboer 50 jaar geleden al met een electrische auto reed. Jullie moeten dat nog ontdekken. Ga je nu 1 kopen volgend jaar? Of nog een beetje wachten?
|
|
|
|
#444 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mogen we daar ook een miljoen batterijen in steken?
|
|
|
#445 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Van zijn auto bedoel ik. Over die charcheur klaagde hij niet. Ik zal eens vragen hoeveel hij er voor wil hebben.
|
|
|
|
#446 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zo. Dat je het maar weet. Die 31k euro prijs zit goed, en het feit dat een volle charge een fractie kost van een volle tank van een sportwagen met vergelijkbare prestaties, is ook mooi meegenomen. De fiscale voordelen zijn ook mooi meegenomen. Ik verwacht overigens dat als die goedkope tesla er komt, het de hele markt voor ewagens gaat opensmijten: bmw, audi, etc...gaan allemaal met een model komen. En die concurrentie is goed voor ons, de consument. |
|
|
|
|
|
|
#447 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een kangoo. Ze krijgen hem maar niet kwijt. Iets voor u?
|
|
|
|
#448 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Iemand die 80k euro uitgeeft aan een wagen die hij niet grondig test is een debiel. Ik geloof dat ook gewoon niet, die claim van jou. Je weet wat je koopt: een electrische wagen met 250-300 mijl bereik, volgens rijstijl. |
|
|
|
|
|
|
#449 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#450 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kreeg soms zijn deuren niet open. Terwijl hij er in zat. Allerlei problemen. Ligt misschien aan de patenten?
|
|
|
|
#451 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#452 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bijlange niet
Zijn charcheur hangt er nog. De auto was rap weer weg. Ik zit er voor niks tussen.
|
|
|
#453 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het goeie aan Tesla is dat ze u komen depaneren.
|
|
|
#454 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ze beginnen al te bibberen, de Europese constructeurs van snelle middenklasse wagens: Citaat:
De BMW3 plug-in zal al nipt 40.000 € kosten, en zal wslk 2017 komen: http://www.autobild.de/artikel/bmw-3...t-5472901.html De Tesla S als grote 5m-limousine heeft redelijk veel marktaandeel ingepikt van BMW-7, Mercedes S klasse , Audi A7/S7/RS7, en Porsche Panamera dit natuurlijk in de ganse wereld, zelfs in Duitsland: Citaat:
Btw marktaandeel USA: ![]()
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 10 september 2015 om 23:58. |
|||
|
|
|
|
|
#455 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het goede aan het nieuwe Tesla Model 3 is dat die maar vanaf 35.000 € gaat kosten, mss minder/meer afhankelijk van de dollarkoers in 2017.
Een Tesla model 3 gaat zeer wslk een accupack hebben van 70 kW, zelfs 60 kW is redelijk, soit gegarandeerd-realistische 200 mi = +320 km reikwijdte # is niet mis en bruikbaar zeker als je soms gratis# kunt laden aan alle superchargers in de buurt en die op de route liggen. Moest je het nog niet snappen een full-E wagen van BMW een i3 heeft maar 22 kW en kost nu al vanaf 36.000 €, en betaald altijd voor stroom te laden, tenzij je Hotel het gratis aanbiedt als je overnacht... Maw de Tesla gaat concurrentieloos worden in de (sportieve) middenklasse. Voor de sportieve prestaties zal E. Musk wel voor zorgen, de Tesla S kennende. Tesla Model 3 gaat de prestaties hebben van een BMW M3 of M4: # Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 11 september 2015 om 01:03. |
|
|
|
|
|
|
#457 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#458 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Trouwens gebruikt Tesla een eigen chassis met alles erop en eraan of dat van een 'grote' fabrikant? |
|
|
|
|
|
|
#459 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Een Teslarijder die komt opdraven bij een Porsche-garage??? OMG Dat moet zowat vergelijkbaar zijn aan die gast die met zijn kapot Rodania horlogeke kwam aankloppen bij een Rolex verdeler... |
|
|
|
|
|
|
#460 |
|
Banneling
|
Met Model S heeft Tesla toch al fors wat ervaring met electrische wagens, dus ik geloof niet dat er veel kinderziektes zullen zijn.
|
|
|
|