Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2015, 15:44   #41
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Of het nu deze of gene is die dit of dat onderdeel in handen heeft, maakt voor mij niet veel uit.
Het principe telt.
En dat principe is dat de staat zich niet meer moet bezig houden met televisie en radio, zoals dat wel het geval was zoveel jaren terug.
Toen was dat simpelweg nodig om de weg van technische vooruitgang mogelijk te maken. Nu niet meer.
De staat moet weten wanneer zich terug te trekken.
Weg met de communistische gedachte dat in navolging van de telegraaf- ent telex-diensten, alle mail, faxen en soortgelijke via overheidskanalen moeten verlopen.

.
Och, het was niet zozeer om de technische vooruitgang mogelijk te maken, het was veel meer om de media in handen te hebben, en daarmee de mogelijkheid om het volk op te voeden, of nog simpelder te brainwashen.
Waarom denkt ge dat radioreklamezenders en tv-reklamezenders vroeger verboden waren ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2015, 16:24   #42
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Och, het was niet zozeer om de technische vooruitgang mogelijk te maken, het was veel meer om de media in handen te hebben, en daarmee de mogelijkheid om het volk op te voeden, of nog simpelder te brainwashen.
Waarom denkt ge dat radioreklamezenders en tv-reklamezenders vroeger verboden waren ?
De VRT-medewerkers denken nog steeds
dat zij als taak hebben de Vlamingen op "te voeden" tot
slaafse Noord-Belgen die zich langzaam maar zeker laten verfransen
en ondertussen blijven werken met de hoogste belastingen en de laagste pensioenen van West -Europa
om de jaarlijkse 16 miljard € transfers naar de Franstalige "bon Belges" te kunnen blijven doorstorten .

Zulke "opvoeders" kunnen we missen als kiespijn

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 10 september 2015 om 16:25.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2015, 16:28   #43
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De bRT moet besparen en ze beginnen te janken.

De Schoof is van mening dat de bRT volledig geprivatiseerd moet worden.
We hebben geen krant die publiek is; geen weekblad; geen maandblad; en ik zie niet in waarom wel een publieke tv-zender of radio-omroep.

Voor mijn part, maken ze er een private zender met betaaltelevisie van; als de nieuwe eigenaar denkt dat dit commercieel beter is dan een gewone private zender zoals we er al een paar kennen.

‘Laat Vlaming weer betalen om naar openbare omroep te kunnen kijken’
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2015...c-70bf7ff192f1

Kijkt er dan nog iemand naar de rode BRT?

.
Oud 10 september 2015, 16:50   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Ik denk niet dat in 1953 tv-reclamezenders verboden waren ..
Of idem dito in 1930 radio-reclamezenders.

Als ge verstaat wat ik bedoel.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2015, 17:25   #45
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

http://www.een.be/tv-gids?gclid=CPmp...FWjmwgodkS0JUQ

Voor 2 keer blokken (één herhaling)
3 keer dagelijkse kost (2 herhalingen)
en 2 keer iedereen beroemd (één herhaling)
Is daar zoveel volk voor nodig ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2015, 18:30   #46
killimandjaro
Provinciaal Statenlid

Standaard

Van mij mogen rooie keet stakers van VRT zich kapot staken.
Veel geld bespaard voor de belastingbetaler.
Opdoeken die rooie keet !!
killimandjaro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2015, 18:40   #47
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anitta Bekijk bericht
,
De laatste keer dat ik naar de BRT heb gekeken, vervulde mij dat met zo'n walging dat ik besloten heb van mijn leven nooit meer te kijken.

Het was toen dat de vorige dictator van Noord Korea gestorven was.

De BRT liet de Noord Koreanen zien die om het hardst aan het huilen waren, en de ondertoon was van kijk eens, hoe grappig, die emotionele Noord Koreanen.

Terwijl er natuurlijk niks grappig was, integendeel, het was schrijnend, al die mensen die bang waren dat ze zouden verklikt worden door hun buren voor niet hard genoeg te huilen en een enkeltje strafkamp zouden krijgen.

Ik wer daar kotsmisselijk van.

Het was alsof de Duitsers tijdens de IIe wereldoorlog zelf grappen zou gemaakt hebben over zeep gemaakt van dode joden, zo'n smeerlapperij was het.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.

Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 10 september 2015 om 18:42.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2015, 18:41   #48
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De VRT-medewerkers denken nog steeds
dat zij als taak hebben de Vlamingen op "te voeden" tot
slaafse Noord-Belgen die zich langzaam maar zeker laten verfransen
en ondertussen blijven werken met de hoogste belastingen en de laagste pensioenen van West -Europa
om de jaarlijkse 16 miljard € transfers naar de Franstalige "bon Belges" te kunnen blijven doorstorten .

Zulke "opvoeders" kunnen we missen als kiespijn
Er zijn er voor minder aan lantaarnpalen gehangen.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2015, 19:09   #49
Stormram
Banneling

Standaard

Mocht dat ooit het geval worden, dan is het eerste wat je doet toch gewoon die hersenspoelende, conversatie dodende, irritatie veroorzakende lichtbak door het venster keilen en er nog verdomd veel plezier aan beleven ook?

In ieder geval bleef ik momenteel enorm veel Schadenfreude aan de ondergang van STASI-TV. 30 jaar hebben ze met de mensen hun geduld geleurd en nu is dat mooi op. De fik in die klootzakkerij!
Stormram is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2015, 19:18   #50
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stormram Bekijk bericht
Mocht dat ooit het geval worden, dan is het eerste wat je doet toch gewoon die hersenspoelende, conversatie dodende, irritatie veroorzakende lichtbak door het venster keilen en er nog verdomd veel plezier aan beleven ook?

In ieder geval bleef ik momenteel enorm veel Schadenfreude aan de ondergang van STASI-TV. 30 jaar hebben ze met de mensen hun geduld geleurd en nu is dat mooi op. De fik in die klootzakkerij!
Welke ondergang?? De journalisten die je het hardst niet kan uitstaan blijven mooitjes op hun plaats en de slachtoffers zullen vooral vallen bij het technisch en bij het lager personeel. Je begrijpt er weer niets van.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2015, 22:06   #51
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat in 1953 tv-reclamezenders verboden waren ..
Of idem dito in 1930 radio-reclamezenders.

Als ge verstaat wat ik bedoel.

.
Maar evenzeer is de radio niet gelanceerd met de publieke omroep NIR. De lancering is met zuivere privémiddelen gebeurd. Pas rond 1930, toen Belgie overspoelt werd door een massa reclamezenders, waarvan sommigen nogal politiek gedreven, werd het NIR opgericht, en verbood de regering alle reclame, en voerde het luistergeld in. Zo was het overheidsmonopolie op de radiouitzendigen geboren, dat meer dan 50 jaar heeft standgehouden.
Oud 10 september 2015, 22:10   #52
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Welke ondergang?? De journalisten die je het hardst niet kan uitstaan blijven mooitjes op hun plaats en de slachtoffers zullen vooral vallen bij het technisch en bij het lager personeel. Je begrijpt er weer niets van.
Het gaat wel om geld, geld waarmee programma's kunnen gemaakt worden die kijkers lokken, kijkers die op hun beurt kunnen opgevoed worden, volgens de regels van het grote gelijk. Het maakt wel een massa verschil als die journalisten hun ding moeten doen enkel voor een paar fans, of voor zowat de ganse bevolking.
Oud 11 september 2015, 07:24   #53
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De bRT moet besparen en ze beginnen te janken.

De Schoof is van mening dat de bRT volledig geprivatiseerd moet worden.
We hebben geen krant die publiek is; geen weekblad; geen maandblad; en ik zie niet in waarom wel een publieke tv-zender of radio-omroep.

Voor mijn part, maken ze er een private zender met betaaltelevisie van; als de nieuwe eigenaar denkt dat dit commercieel beter is dan een gewone private zender zoals we er al een paar kennen.

‘Laat Vlaming weer betalen om naar openbare omroep te kunnen kijken’
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2015...c-70bf7ff192f1

.
laat de VRT zichzelf bedruipen met reclame zoals de rest.
waarom de openbare middelen verspillen an die zenders

Laatst gewijzigd door brother paul : 11 september 2015 om 07:25.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2015, 07:32   #54
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door killimandjaro Bekijk bericht
Van mij mogen rooie keet stakers van VRT zich kapot staken.
Veel geld bespaard voor de belastingbetaler.
Opdoeken die rooie keet !!
Wat is trouwens nog de impact van een staking bij de VRT? Indertijd, toen er nog alleen de BRT(N) was, had dit wel zo z'n gevolgen (al keken we toen gewoon naar de Nederlandse zenders). Nu is er echter een heel lijst alternatieven voor het testbeeld van de openbare omroep.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2015, 07:34   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
De overheid is er niet om mensen aan het werk te houden, ook al is er geen vraag of nood aan. In de DDR kon dat wel. Nu ja, is de VRT niet een stukje DDR gebleven?
Oud 11 september 2015, 07:41   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klik Klak Bekijk bericht
Als de VRT zou opgedoekt worden, wie gaat er dan nog voor een neutrale berichtgeving zorgen?
Niemand. Nu zorgt er toch ook niemand voor?!

Of leefde u echt met het idee dat de VRT neutraal en objectief nieuws en duiding brengt? Arme man...
Oud 11 september 2015, 07:58   #57
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stormram Bekijk bericht

Fixed!

2
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2015, 08:05   #58
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Tot voor enkele jaren terug was ik nog van mening dat onze staatszender een plaats had voor nieuwsduiding en bepaalde niches.
Maar sinds positieve Soenens daar het heft in handen heeft op de nieuwsredactie en informatievergaring ook voor niches nooit zo makkelijk was als nu, mag de VRT ook voor mij de schop op.
Het is niet te doen. Ik kijk nu naar het nieuws op een van de Nederlandse zenders.

Op VRT kijk ik niks meer. Dat ze er een betaalzender van maken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2015, 08:06   #59
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hé ja zeg!
Morgen krijgen we de ganse dag allochtone zonneschijn. Tegen de avond evenwel komen er extreem rechtse donderwolken binnendrijven. En dat zullen we geweten hebben... met veel fascistische neerslag en zelfs nazistische hagelbuien.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2015, 19:09   #60
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat is trouwens nog de impact van een staking bij de VRT? Indertijd, toen er nog alleen de BRT(N) was, had dit wel zo z'n gevolgen (al keken we toen gewoon naar de Nederlandse zenders). Nu is er echter een heel lijst alternatieven voor het testbeeld van de openbare omroep.
Ze maken zich sterk dat heel uwe tv dan zwart zal worden. Toch ze zouden ook moeten beseffen dat dit slecht een zwarte flits zal zijn in het zapproces van dat moment.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be