Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 september 2015, 10:30   #261
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Eigenlijk beweer je wat ik hier probeer duidelijk te maken.Vrouwen kunnen ook mee met de brandweer maar tot op een beperkt niveau.Vrouwen kunnen een rol spelen bij de politie maar tot op zeker niveau.Bij een zware betoging alleen vrouwen inzetten is mijn inziens niet echt realistisch...alleen mannen kan wel functioneren.

En ja als je puntje bij paaltje wil....zal er altijd wel een vrouw zijn die automechanieker is......je kan er dan ook niet naast kijken want dan komt ze wel is tevoorschijn in één of ander TV programmaOf dat die band van een vrachtwagen zal veranderen is nog maar de vraag Ik zie ze nooit in bandencentrales aan het werk ..Jij wel ?

Dus jij ziet een politie of brandweerkorps bestaande uit alleen vrouwen perfect functioneren dan ? Bestaande uit enkel mannen blijkt te werken is al gebleken maar volgens jou stelling moet het omgeerde dus ook perfect kunnen of begrijp ik je verkeerd ?
Vrouwen kunnen ook mee met de brandweer maar tot op een beperkt niveau? Dit omdat mannen sterker zijn.
Maar begrijpt u dan niet dat ik met evenveel recht kan zeggen dat mannen ook mee kunnen met de brandweer maar tot op een beperkt niveau. Dit omdat ze over een zwaarder postuur beschikken.
Maar wie houdt zich nu bezig met zo'n vergelijkingen? Wie voelt zich daardoor gestoord behalve u? Toch geen normale mens! Vrouwen en mannen vullen elkaar aan, is dat dan zo moeilijk te begrijpen?
Ik ken vrouwelijke vuilnis"mannen", vrouwelijke gemeentearbeiders envrouwelijke gaten-in-de-muur-boorders. Ik ken ze niet persoonlijk, maar ik weet dat er vrouwelijke automechaniekers, vrouwelijke fietsenmakers en vrouwelijke loodgieters zijn.
Ik weet ook dat er mannelijke kleuter"juffen" zijn en mannelijke verplegers, bejaardenverzorgers en poetsmannen.
Ga ik nu proberen te bewijzen dat de éne of de andere zijn werk beter of slechter doet enkel en alleen omdat hij man of vrouw is?
Helemaal niet! De enige die daardoor volledig gefrustreerd is, is Fred Vanhove. Waarom begrijp ik niet. Of haat u vrouwen dan toch?
Oud 23 september 2015, 10:36   #262
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wil ik best geloven maar hoe kan je zoiets gaan staven...

Maar kijk ik doe alleszins een poging ;

https://onzetaal.nl/nieuws/mannen-zi...aal-en-de-rest

Wat is daar nu zo lelijk aan.....vele van mijn vriendinnen betwisten dat helemaal niet.....die voelen zich wel goed in hun vrouwzijn
Niet beter maar anders
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2015, 10:37   #263
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wil ik best geloven maar hoe kan je zoiets gaan staven...

Maar kijk ik doe alleszins een poging ;

https://onzetaal.nl/nieuws/mannen-zi...aal-en-de-rest

Wat is daar nu zo lelijk aan.....vele van mijn vriendinnen betwisten dat helemaal niet.....die voelen zich wel goed in hun vrouwzijn
Er zal ergens ook wel een artikel te vinden zijn over één of andere vrouw die ongelooflijk goed is in vijzen in de muur draaien of die ongelooflijk sterk is. Aanvaard nu eindelijk eens dat vrouwen en mannen GELIJKWAARDIG zijn!
En ik ben blij dat vele van uw vriendinnen zich wel goed voelen in hun vrouwzijn. Waarom trouwens die vreemde omschrijving "wel goed"?
Ik voel me helemaal goed in mijn vrouw-zijn. Ik ben blij dat ik een vrouw ben. Ik kan goed overweg met de meeste mannen in mijn leven. Deze middag ga ik weer vrijwilligerswerk doen op een plaats waar de mannen in de meerderheid zijn en daar heb ik geen enkel probleem mee.
Ik voel me super als vrouw! Graag gedaan
Oud 23 september 2015, 10:39   #264
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik volg je stelling en spreek ze niet tegen.Ieder mens heeft zijn nut in een goed functionnerende samenleving.
Maar toch blijf ik zeggen dat een korps bestaande uit alleen mannelijke agenten hoe dan ook kan functioneren in alle omstandigeheden die zich voordoen.....met een korps bestaande uit alleen vrouwen betwist ik dat .....dat is mijn argumentatie die je moet proberen te weerleggen.
Aan alles is een mouw te passen: geef de vrouwen gepaste wapens en zij zullen evengoed de situaties kunnen oplossen of op z'n minst afhandelen als mannen. Daar ben ik van overtuigd.

Waar mannen in verschillen, is dat zij testosteron hebben, soms teveel en dat maakt dat zij meer onbezonnen zouden durven te werk gaan wat soms een voordeel, soms een nadeel zou kunnen zijn; de zalvende kwaliteiten van de vrouwen zouden eveneens een voordeel en dan weer eens een nadeel kunnen zijn.

Je denkt teveel in zwart/wit Fred.

Zwart owv de beerput?
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Oud 23 september 2015, 10:58   #265
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

En nog iets, Mr Beerput :

In de meeste jobs zou er meer evenwicht tussen de geslachten moeten zijn om zo optimaal de sterke kanten van beide geslachten te benutten.

In sommige jobs kan het dat het exclusief mannen of exclusief vrouwen zijn wanneer er nood is aan de specifieke aspecten die we toewijzen aan de man of aan de vrouw.
Oud 23 september 2015, 12:33   #266
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Er zal ergens ook wel een artikel te vinden zijn over één of andere vrouw die ongelooflijk goed is in vijzen in de muur draaien of die ongelooflijk sterk is. Aanvaard nu eindelijk eens dat vrouwen en mannen GELIJKWAARDIG zijn!
En ik ben blij dat vele van uw vriendinnen zich wel goed voelen in hun vrouwzijn. Waarom trouwens die vreemde omschrijving "wel goed"?
Ik voel me helemaal goed in mijn vrouw-zijn. Ik ben blij dat ik een vrouw ben. Ik kan goed overweg met de meeste mannen in mijn leven. Deze middag ga ik weer vrijwilligerswerk doen op een plaats waar de mannen in de meerderheid zijn en daar heb ik geen enkel probleem mee.
Maar waarom ? Waarom wil je abslouut bewijzen dat er ook wel ergens een ongelofelijke sterke vrouw rondloopt....dat zal wel net zoals er ook heel slappe mannen zijn....Maar daar gaat het toch niet over.

Vrouwen en mannen hebben dezelfde waarde als het gaat over menszijn.Maar waarom wil jij maar niet aanvaarden dat een vrouw anders is dan een man wat zich bijgevolg laat voelen in vele beroepen en of activiteiten...Waarom moet een vrouw precies hetzelfde kunnen als een man ? Vrouwen zijn in bepaalde aspecten van het leven nu éénmaal beperkter dan mannen gewoon opdat we anders gemaakt zijn...opdat dit nu éénmaal zijn nut had om onze soort te laten overleven.Mannen hebben meer spierkracht...beter orientatievermogen....grotere uithouding (longinhoud) en een betere reactiesnelheid.Vrouwen buiten die ene uitzondering zullen nooit echt kunnen hetgeen mannen kunnen gewoon opdat sowieso hun fysiek nu eenmaal anders is.
Ik haalde het al aan....zwarte en blanke mensen zijn evenwaardig maar dat neemt niet weg dat een zwarte mens omzeggens altijd een beter loper zal zijn dan een blanke gewoon door de licht andere lichaamstructuur van de zwarte mens.Ik heb daar als blanke dan ook geen moeite mee om dat toe te geven opdat dat nu éénmaal zo is.
Omzeggens geen enkel van mijn vriendinnen betwist dat.....die vinden dat zelfs helemaal ok.....trouwens ik weet niet waarom jij een probleem hebt om dat verschil toe te geven.

Zoals Maori zegt.....dat kan in vele gevallen zelfs een voordeel zijn in het leven....Niks zo vertederend als een vrouw die aan een man vraagt om het stopsel van een fles te openen.....vrouwtje blij en mannetje gevleit.....Is dat niet veel leuker dan absoluut willen bewijzen dat vrouwen beter als mannen zijn in het openen van een fles ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2015, 12:41   #267
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vrouwen kunnen ook mee met de brandweer maar tot op een beperkt niveau? Dit omdat mannen sterker zijn.
Maar begrijpt u dan niet dat ik met evenveel recht kan zeggen dat mannen ook mee kunnen met de brandweer maar tot op een beperkt niveau. Dit omdat ze over een zwaarder postuur beschikken.
Maar wie houdt zich nu bezig met zo'n vergelijkingen? Wie voelt zich daardoor gestoord behalve u? Toch geen normale mens! Vrouwen en mannen vullen elkaar aan, is dat dan zo moeilijk te begrijpen?
Ik ken vrouwelijke vuilnis"mannen", vrouwelijke gemeentearbeiders envrouwelijke gaten-in-de-muur-boorders. Ik ken ze niet persoonlijk, maar ik weet dat er vrouwelijke automechaniekers, vrouwelijke fietsenmakers en vrouwelijke loodgieters zijn.
Ik weet ook dat er mannelijke kleuter"juffen" zijn en mannelijke verplegers, bejaardenverzorgers en poetsmannen.
Ga ik nu proberen te bewijzen dat de éne of de andere zijn werk beter of slechter doet enkel en alleen omdat hij man of vrouw is?
Helemaal niet! De enige die daardoor volledig gefrustreerd is, is Fred Vanhove. Waarom begrijp ik niet. Of haat u vrouwen dan toch?
In feite zeg jij wat ik je probeer te verklaren.Tuurlijk kunnen ze mekaar aanvullen.Tuurlijk kunnen ze hun werk evengoed doen maar wel tot op een beprekt niveau.Zoals ik al aanhaalde twee vrouwelijke politie agenten kunnen heel goed hun werk doen....maar tot wanneer er echt moet worden ingegrepen dan zullen ze toch altijd beroep moeten doen op hun mannelijke collega's (behalve in Tv series natuurlijk ....Ik betwist niet dat een gemengd korps zijn voordelen heeft....maar een korps uitsluitend bestaande uit mannen zal kunnen functioneren maar een korps bestaande uit alleen vrouwen NIET.
Oud 23 september 2015, 12:44   #268
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
En nog iets, Mr Beerput :

In de meeste jobs zou er meer evenwicht tussen de geslachten moeten zijn om zo optimaal de sterke kanten van beide geslachten te benutten.

In sommige jobs kan het dat het exclusief mannen of exclusief vrouwen zijn wanneer er nood is aan de specifieke aspecten die we toewijzen aan de man of aan de vrouw.
Ja daar ben ik het mee eens.

PS Ik ben niet over die beerput begonnen
Oud 23 september 2015, 13:02   #269
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja daar ben ik het mee eens.

PS Ik ben niet over die beerput begonnen
Maar het zou hier wél over die beerput moeten gaan
Oud 23 september 2015, 13:03   #270
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik haalde het al aan....zwarte en blanke mensen zijn evenwaardig maar dat neemt niet weg dat een zwarte mens omzeggens altijd een beter loper zal zijn dan een blanke gewoon door de licht andere lichaamstructuur van de zwarte mens.Ik heb daar als blanke dan ook geen moeite mee om dat toe te geven opdat dat nu éénmaal zo is.
White men can't jump!

De zwarte medemens is superieur gebouwd in vergelijking met de blanke mens, dat is gewoon een feit. Die hebben dikwijls goddelijke lichamen.
Oud 23 september 2015, 13:43   #271
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij goed zomerweer is het nogal op veel plaatsen leuk.....of alleszins veel aangenamer dan bij grijs en regenachtig winterweer
Behalve in de absolute schijtstad Brussel natuurlijk.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2015, 13:44   #272
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
White men can't jump!

De zwarte medemens is superieur gebouwd in vergelijking met de blanke mens, dat is gewoon een feit. Die hebben dikwijls goddelijke lichamen.
Dat mag je gerust zeggen. Maar o wee als je zou durven stellen dat het blanke ras intellectueel superieur is aan de Afrikanen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2015, 14:02   #273
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat mag je gerust zeggen. Maar o wee als je zou durven stellen dat het blanke ras intellectueel superieur is aan de Afrikanen.
Da's juist.
Oud 23 september 2015, 15:00   #274
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
De staat van die kerk is ook al om te huilen. Ik heb inderdaad nog nooit urinoirs tegen een kerk gezien terwijl daar in de buurt meer dan plaats genoeg is.. Het stadsbestuur moest er eens één tegen een moskee zetten...
Enig idee hoe oud die urinoirs zijn? 40 jaar geleden was dat al antiek.
Die werden nochtans veelvuldig gebruikt. Ideaal gelegen tussen de uitgaansbuurt rond de beurs en de kazerne (klein kasteeltje) heb ik daar heel wat liters overtollig vocht gelost.

Wat Brussel als stad betreft hoor ik dat de omgeving van de Chatelain en het Flageyplein tegenwoordig nogal hip is.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2015, 15:50   #275
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel Marie ik vertel niet veel over mijn privé leven...maar dit wou ik toch nog even kwijt.Verleden maand samen met 3 vrienden hebben we een vriendin verhuist.Ze heeft een huisje gekocht.....Nu wat hebben de mannen daar gedaan ? ...De meubels verhuist.....de kasten en andere meubels in elkaar gestoken...het ligbad verwijderd en vervangen door een inloopdouche...de ganse badkamer betegeld...het gasfornuis aangesloten.....hier een daar wat de electriciteit aangepast....de verwarmingsketel deed het ook niet meer...dus vervangen en operationeel gemaakt....wat deuren gepolijst en sloten vervangen....paar deuren eruit gehaald en wat aangepast....een muurtje weggeslagen en open keukentje geïnstalleerd....alles gaan halen bij Ikea....vals plafond gestoken in de eetplaats.....paar thermostaten vervangen van de radiatoren.....het terras voorzien van nieuwe betegeling.... schilder en plamuurwerken..ettelijke keren heen en weer met volle aanhangwagen alles gaan deponeren in het containerpark......de schoorsteen gekuist en dakgootje vervangen.

En wat hebben mijn vriendin en een andere vriendin gedaan ? Alles gepoetst pistoleekes en beleg gaan halen en gezorgd voor koffie en drankjes.

Niks mis mee .....vriendinnen uit de duizend....maar zie je een beetje het verschil ? Denk je dat die vriendin over dit onderwerp hetzelfde denkt als jij ? Als ik het haar vertelde werd ze zelfs wat kwaad en nochtans het is een prachtig vrouwtje....

Maar geen probleem hoor Marie.....Volgend jaar denk ik er ook aan te verhuizen en ik zal dan graag beroep doen op al jouw vriendinnen die dat sowieso allemaal veel beter of op zijn minst evengoed kunnen dan de mannen...Echter ik vrees dat ik serieus op mijn honger zal blijven zitten en als je nu heel eerlijk bent denk ik dat je dat ook wel zal denken

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 september 2015 om 15:50.
Oud 23 september 2015, 15:52   #276
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De staat van die kerk is ook al om te huilen. Ik heb inderdaad nog nooit urinoirs tegen een kerk gezien terwijl daar in de buurt meer dan plaats genoeg is.. Het stadsbestuur moest er eens één tegen een moskee zetten...
Dageraadplaats in Antwerpen en aan de Sint-Amanduskerk in Stuivenberg (Antwerpen).

Dat kwam redelijk veel voor.

Laatst gewijzigd door dalibor : 23 september 2015 om 15:59.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2015, 15:53   #277
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Behalve in de absolute schijtstad Brussel natuurlijk.
Ik kan me vergissen maar ik denk niet dat jij al veel in Brussel bent geweest of op zijn minst er op stap bent geweest.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 september 2015 om 16:23.
Oud 23 september 2015, 15:56   #278
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Enig idee hoe oud die urinoirs zijn? 40 jaar geleden was dat al antiek.
Die werden nochtans veelvuldig gebruikt. Ideaal gelegen tussen de uitgaansbuurt rond de beurs en de kazerne (klein kasteeltje) heb ik daar heel wat liters overtollig vocht gelost.

Wat Brussel als stad betreft hoor ik dat de omgeving van de Chatelain en het Flageyplein tegenwoordig nogal hip is.
Ik vind ze alleszins heel praktisch hoe oud ze ook mogen zijn ...sowieso gezien Belgie op gebied van toiletten een ramp is...dat wildplassen verbaasd me dan ook helemaal niet om dan nog maar te zwijgen wanneer vrouwen hier dringend moeten....
Oud 23 september 2015, 16:36   #279
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar waarom ? Waarom wil je abslouut bewijzen dat er ook wel ergens een ongelofelijke sterke vrouw rondloopt....dat zal wel net zoals er ook heel slappe mannen zijn....Maar daar gaat het toch niet over.

Vrouwen en mannen hebben dezelfde waarde als het gaat over menszijn.Maar waarom wil jij maar niet aanvaarden dat een vrouw anders is dan een man wat zich bijgevolg laat voelen in vele beroepen en of activiteiten...Waarom moet een vrouw precies hetzelfde kunnen als een man ? Vrouwen zijn in bepaalde aspecten van het leven nu éénmaal beperkter dan mannen gewoon opdat we anders gemaakt zijn...opdat dit nu éénmaal zijn nut had om onze soort te laten overleven.Mannen hebben meer spierkracht...beter orientatievermogen....grotere uithouding (longinhoud) en een betere reactiesnelheid.Vrouwen buiten die ene uitzondering zullen nooit echt kunnen hetgeen mannen kunnen gewoon opdat sowieso hun fysiek nu eenmaal anders is.
Omzeggens geen enkel van mijn vriendinnen betwist dat.....die vinden dat zelfs helemaal ok.....trouwens ik weet niet waarom jij een probleem hebt om dat verschil toe te geven.

Zoals Maori zegt.....dat kan in vele gevallen zelfs een voordeel zijn in het leven....Niks zo vertederend als een vrouw die aan een man vraagt om het stopsel van een fles te openen.....vrouwtje blij en mannetje gevleit.....Is dat niet veel leuker dan absoluut willen bewijzen dat vrouwen beter als mannen zijn in het openen van een fles ?
Ik zeg niet dat ik dat per se wil bewijzen. Lees eens beter wat er staat in plaats van uw door testosteron beïnvloede emoties achterna te lopen.
En ik heb hier al 100 keer gezegd dat vrouwen en mannen gelijkwaardig zijn. U bent degene die pertinent blijft aanhalen dat mannen beter dit kunnen of beter dat kunnen. Ook hier zegt u weer dat vrouwen beperkter zijn, dat is ronduit belachelijk! Dan kan ik met evenveel recht zeggen dat mannen beperkter zijn!
Enne ... ik heb geen man nodig om een fles, een pot of wat dan ook te openen. Als dat aan u veelvuldig gevraagd wordt door vrouwen, moet u eens nadenken waarom ze dat steeds weer vragen : u bent altijd aan het verkondigen dat mannen alles zoveel beter kunnen. Wel, als u in mijn huis woonde, zou ik u ook de kans geven om dat doorlopend te bewijzen! Voor mij werk gespaard, en uw neusje kon weer krullen van kinderlijke trots. Een kinderhand is gauw gevuld ...
Oud 23 september 2015, 16:38   #280
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In feite zeg jij wat ik je probeer te verklaren.Tuurlijk kunnen ze mekaar aanvullen.Tuurlijk kunnen ze hun werk evengoed doen maar wel tot op een beprekt niveau.Zoals ik al aanhaalde twee vrouwelijke politie agenten kunnen heel goed hun werk doen....maar tot wanneer er echt moet worden ingegrepen dan zullen ze toch altijd beroep moeten doen op hun mannelijke collega's (behalve in Tv series natuurlijk ....Ik betwist niet dat een gemengd korps zijn voordelen heeft....maar een korps uitsluitend bestaande uit mannen zal kunnen functioneren maar een korps bestaande uit alleen vrouwen NIET.
Draai uw plaat eens om, Fredje. Dit wordt wel heel erg eentonig.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be