![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#37241 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 25 september 2015 om 16:03. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37242 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al is een lid van de Hongaarse minderheid in Slovakije juridisch een Slovaaks, cultureel is en blijft het een Hongaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37244 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dan heb je Nederland 1 & 2. ![]()
![]() |
![]() |
#37245 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37247 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37248 | |
|
![]() Citaat:
De vraag is echter hoe een groot deel van de bevolking er achter zal staan? Nederlander en Hollander zijn nogal synoniem in het zuiden. Ook internationaal gezien lijkt het me voor een Belg, c.q. Vlaming een enorme stap terug. Zo hoort men als het ware bij de adel en ineens wordt men aangezien voor de derde stand ![]() Laatst gewijzigd door Adrian M : 25 september 2015 om 19:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37249 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() "De Nederlanden" zijn nog altijd in de hoofden en harten aanwezig van vele noorderlingen én zuiderlingen, en is dus ook nog nooit weggeweest, dus is ook geen teruggang. De taal die wij gemeenschappelijk hebben is ook het Nederlands.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 25 september 2015 om 19:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37251 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar gij kent in uw éénzijdige fokus op het wettelijke enkel dat eerste, en daar kan ik gerust nog en schepje bovenop doen. "De Zuidelijke Nederlanden" hebben bij mijn weten namelijk nooit officieel bestaan. En wat dan...??? Citaat:
Citaat:
![]() En een internationale opwaardering want dan kunnen we als Nederlanders onze plaats innemen in de G7 ipv Italië. ![]() Citaat:
![]() Vreemd dat ge u opwerpt als spreekbuis van de belgicisten... Gij, die van uzelf beweert dat het u worst zal wezen, waarover we het hier hebben. Gij, die steeds beweert dat Nederland zich niet moet bemoeien met België.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 25 september 2015 om 21:15. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#37252 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 25 september 2015 om 21:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37253 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37254 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waren dat niet de Belgae in plaats van de Belgen??
![]() |
#37255 |
|
![]() ..
Laatst gewijzigd door Adrian M : 25 september 2015 om 21:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37256 |
|
![]() Werp niets op, stel slechts vast wat de huidige juridische situatie is. Vanaf 1830 is men ofwel Belg, dan wel men is Nederlander
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37257 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat juridisch de huidige situatie is, daarvoor heeft men u niet nodig, met alle respekt. Dat weet ik ook wel..... ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 25 september 2015 om 21:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37258 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() U stelt maar een eind in het wilde weg hier. Hier op dit forum gaat het niet alleen om juridische en militaire weetjes, maar veel meer om persoonlijke visie op de toekomst. Vertellen wat je zelf vindt u zonder jezelf te verdrinken in juridisch bla bla.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 25 september 2015 om 21:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37259 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() .
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 25 september 2015 om 21:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37260 |
|
![]() Nee, feiten zijn nu eenmaal feiten. Als situaties veranderen hebt u met de dan geldende feiten te maken.
|
![]() |
![]() |