Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 september 2015, 08:14   #1061
Anna List
Banneling

Standaard

de Burkini is van iedereen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2015, 08:25   #1062
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Jullie zijn toch voorstander om privé zwembaden hun eigen reglement te kunnen opstellen, en te laten naleven?
Het openbaar van zwembad van Croydon is geen privé inititiatief.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2015, 09:27   #1063
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het openbaar van zwembad van Croydon is geen privé inititiatief.
Jullie zijn toch voorstander om zwembaden (privé en openbaar) hun eigen reglement te kunnen opstellen, en te laten naleven?

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 30 september 2015 om 09:28.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2015, 09:31   #1064
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jullie zijn toch voorstander om zwembaden (privé en openbaar) hun eigen reglement te kunnen opstellen, en te laten naleven?
Privé zwembaden doen wat ze willen. Het reglement van openbare zwembaden wordt opgesteld door het openbaar bestuur. Openbaar betekent trouwens ook voor iedereen toegankelijk en niet alleen voor Moslims. Capiche? Of is zelfs dat te moeilijk om te vatten?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 30 september 2015, 09:41   #1065
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Privé zwembaden doen wat ze willen. Het reglement van openbare zwembaden wordt opgesteld door het openbaar bestuur. Openbaar betekent trouwens ook voor iedereen toegankelijk en niet alleen voor Moslims. Capiche? Of is zelfs dat te moeilijk om te vatten?
Citaat:
Britse zwembaden verplichten boerkini voor alle zwemmers

In Groot-Brittannië bieden sommige zwembaden speciale zwemsessies aan voor moslims. Daarbij moeten alle zwemmers - ook niet-moslims - zich kleden naar de voorschriften van de islam, meldt de Daily Telegraph. Vrouwen moeten hun lichaam bedekken van de nek tot de enkels, en ook mannen moeten een zwembroek aantrekken die reikt van hun navel tot aan hun knieën. Wie dat niet doet, komt er niet in. Mannen en vrouwen zwemmen trouwens apart.

Verplicht
In het zuiden van Londen organiseert het zwembad van Croydon elke zaterdag en zondag aparte sessies van anderhalf uur voor moslims. Aangepaste kledij zoals een boerkini is daarbij verplicht, hoewel andere zwembaden, zoals dat van Blackbird Leys, ook gewone badpakken toelaten tijdens speciale sessies voor moslimvrouwen.

"We respecteren dat bepaalde religieuze groepen, zoals moslims, strikte regels hebben voor sportactiviteiten", zegt een woordvoerder van de lokale overheid in Croydon. "We bieden deze sessies dus aan na een vraag vanuit de lokale gemeenschap."

Kritiek
De speciale sessies hebben als gevolg dat niet-moslims niet binnen mogen, wat zorgt voor veel kritiek. Tegenstanders menen dat ze de verschillen en gevoelens van misprijzen tussen moslims en niet-moslims versterken.

"Niet-moslims zien deze extremistische eisen als een voorbeeld van moslims die dingen willen aangepast zien aan hun levensstijl, terwijl er geen gelijkaardige zaken georganiseerd worden voor hindoes, boeddhisten of joden," zegt directeur Douglas Murray van het Centrum voor Sociale Cohesie. "Het plaatst gematigde moslims ook in een ongemakkelijke positie, daar het ten onrechte suggereert dat ze niet devoot genoeg zijn, gewoon omdat ze geen hoofddoek dragen in het zwembad." (sam)
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...zwemmers.dhtml
Jullie zitten maar te zagen over hoe moslima's zich aan het reglement van het zwembad moeten houden,

maar zodra er iets in een reglement staat, dat jullie niet aanstaat, beginnen jullie moord en brand te schreeuwen.

ERG GELOOFWAARDIG!

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2015, 09:45   #1066
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
misschien nog een tekeningetje bij want de trol doet weer of hij het niet verstaat
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2015, 09:49   #1067
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jullie zitten maar te zagen over hoe moslima's zich aan het reglement van het zwembad moeten houden,

maar zodra er iets in een reglement staat, dat jullie niet aanstaat, beginnen jullie moord en brand te schreeuwen.

ERG GELOOFWAARDIG!
En terecht blijkbaar:

Citaat:
Anderzijds kan je de gendergelijkheid vanuit verschillende invalshoeken benaderen. Je kan de boerkini zien als een vernederend kledingstuk. Of je kan de boerkini zien als een kledingstuk dat zijn draagster toelaat om volgens haar geloof deel te nemen aan gemengde sportactiviteiten."
Maar de discussie is ook, dat ik als niet-gelovige niet dezelfde hefbomen heb als gelovigen, want er bestaat niet zoiets als vrijheid van niet-godsdienst. Een mohammed afbeelding weren ze voor de goede orde en veiligheid, maar de boerkini (en bekijk het ook eens langs theoretische weg, dit is maar een voorbeeld), kan niet verboden worden, vanwege aanstootgevend, want hier speelt de godsdienstvrijheid.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier

Laatst gewijzigd door Dirk A : 30 september 2015 om 10:17.
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2015, 10:06   #1068
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ERG GELOOFWAARDIG!
Ah bon, je begrijpt het dus echt niet. Verder in discussie treden is dan ook overbodig, nietwaar. Ik verdoe mijn tijd niet aan mensen die de capaciteiten niet hebben om de meest eenvoudige beginselen van een rechtstaat te begrijpen.
Oud 30 september 2015, 10:26   #1069
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Jullie zijn toch voorstander om privé zwembaden hun eigen reglement te kunnen opstellen, en te laten naleven?
Wow, algemeen lijken ze er niet te komen; nu maar de weg van de versnippering opgaan om als ze daar binnen zijn terug de algemeenheid op te eisen...

In jou privé-zwembad in je tuin ga je desnoods in onderbroek zwemmen, ten minste als de buren niet opspelen dat ze je blote borsten zien...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2015, 10:26   #1070
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Boerkini, burka , hoofddoek dat valt allemaal wat te vergelijken met de davidsster voor joden en de roze driehoek voor homo's tijdens WO II.

Het is om aan te duiden wie binnen die ideologie wordt beschouwt als een minderwaardig stuk vuil.

Het enige verschil is dat die vrouwtjes onder de islam het al zo gewoon zijn, zo gebrainwasht zijn dat ze zich geweldig voelen in hun slavenrol en vooral niet bevrijd willen worden.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2015, 10:28   #1071
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Zie je, al een stapje verder privé en openbaar, nu de openbare zwembaden, zogezegd, ieder voor zich zijn eigen reglement laten bepalen en het varken is al half verdronken...
Wat kan een zwembad, ieder voor zich tegen een hoop moslimfanaten beginnen???
Oud 30 september 2015, 10:28   #1072
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ERG GELOOFWAARDIG!
De enige die aan geloofwaardigheid moet inboeten, is de UK!
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2015, 10:29   #1073
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Boerkini, burka , hoofddoek dat valt allemaal wat te vergelijken met de davidsster voor joden en de roze driehoek voor homo's tijdens WO II.

Het is om aan te duiden wie binnen die ideologie wordt beschouwt als een minderwaardig stuk vuil.

Het enige verschil is dat die vrouwtjes onder de islam het al zo gewoon zijn, zo gebrainwasht zijn dat ze zich geweldig voelen in hun slavenrol en vooral niet bevrijd willen worden.
Well said!
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Oud 30 september 2015, 10:31   #1074
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ah bon, je begrijpt het dus echt niet. Verder in discussie treden is dan ook overbodig, nietwaar. Ik verdoe mijn tijd niet aan mensen die de capaciteiten niet hebben om de meest eenvoudige beginselen van een rechtstaat te begrijpen.
Iemand die de koran verdedigt of volgt, kan dat onmogelijk. Krijgen Christenen in hun rotlanden ook zoveel rechten?

Laatst gewijzigd door Lukkas : 30 september 2015 om 10:31.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2015, 10:31   #1075
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

ERG GELOOFWAARDIG!
INDERDAAD HOE (ON)GELOOFWAARDIG HET VOORBEELD DAT JIJ HIER AANHAALT OM VAN DAARUIT DE ALGEMEENHEID VAN DE MOSLIM-EISEN TE BEWERKSTELLIGEN? En dat wil zich voordoen als een atheiste...

Een echte atheiste zou zich al lang bij zoveel anti-atheistische waanzin omgedraaid hebben in zijn graf...
Oud 30 september 2015, 10:34   #1076
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Iemand die de koran verdedigt of volgt, kan dat onmogelijk. Krijgen Christenen in hun rotlanden ook zoveel rechten?
Maar zij beweert bovendien dat ze een atheiste is... Zou dat een leugen voor bestwil zijn om daarna de goedgelovige nog beter te kunnen bedriegen???
Oud 30 september 2015, 10:35   #1077
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Kledij is altijd al een cultureel gegeven geweest, dat veel verder gaat dan 'alleen kledij'. Het is dan ook vaak een uiting van lidmaatschappij aan een bepaalde (sub-)cultuur. Daar is niks verkeerds mee.

Als een vrouw goesting heeft om zich als onderdrukte moslima te uiten, dan heeft zij dat recht.

Er is een burqaverbod, hoor...
En iedereen heeft nu eenmaal het recht niet akkoord te gaan met wat de overheid beslist, en dat te laten weten.
Of de overheid daar dan op moet ingaan, is een andere vraag.

Andev had het over de Moslims. Daarmee overtrad hij eigenlijk de wet, en het forumreglement, maar dit terzijde.
Zij uiten zich niet alleen als onderdrukte islamistenvrouw, zij zijn het ook en onderdrukking (als onderdeel van een "cultuur") is niet wettelijk.

Moslims zijn de uitdragers van de islam.
If it looks like a duck..........
Oud 30 september 2015, 10:35   #1078
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Het idee alleen al; de SHARIA, je weet wel staat boven alle rechten...
Gedaan de praat over al of niet rechten toekennen...
Oud 30 september 2015, 10:39   #1079
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef mij een paar voorbeelden, en ik zal, voorbeeld per voorbeeld, een antwoord geven.
Enkele jaren geleden wou ik uit nieuwsgierigheid enkele zittingen van een correctionele zitting bij wonen.
Ik zat amper neer en er kwam al een bode naar mij die mij vroeg mijn pet af te zetten. Dat is hier niet toegelaten zei hij.

Ook beknotting van de individuele vrijheid?

Laatst gewijzigd door daiwa : 30 september 2015 om 10:41.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2015, 10:42   #1080
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef mij een paar voorbeelden, en ik zal, voorbeeld per voorbeeld, een antwoord geven.
Toen ik nog op de schoolbanken zat ging ik met een short naar school toen het warm was. Ik werd terug naar huis gestuurd. Een andere keer had ik een T shirt aan met een doodshoofd op, ik werd terug naar huis gestuurd. Op een moment vond de directie dat mijn haar te lang werd. Ik mocht niet meer komen tot ik naar de kapper geweest was.

In de rechtbank werd mij inderdaad ooit eens gevraagd om mijn hoed af te zetten.

In bepaalde kuststeden is het verboden om met ontbloot bovenlijf op de dijk te lopen.

In Duitsland mag je niet met NAZI symbolen rondlopen en ik denk dat hier in Belgie op sprake van was. Had CDH daar geen wetsvoorstel rond?

Laatst gewijzigd door fox : 30 september 2015 om 10:57.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be