Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2015, 21:43   #1141
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Het burkiniverbod is er oorspronkelijk gekomen omwille van die veiligheid en hygiene. Maar omdat de burkinisten zelf als reden het anti-islamisme opgaven (alles wat tegen hen wordt in gebracht is immers racisme) is 'men' dan maar ook op die kar gesprongen. Ze hebben het dus zelf gezocht...
Inderdaad, ze willen het forceren via 'vrijheid van godsdienst'.
Dus, de eerste vraag is: is er sprake van vrije wil?
Een tweede vraag is: staat godsdienstvrijheid boven gendergelijkheid?
Ten derde: willen we wel dat het IGK kan bepalen of een zwembad de boerkini mag verbieden, of kan bepalen of je werknemers in religieuze kledij mag weigeren, in het algemeen?
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2015, 22:05   #1142
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
dat klopt niet echt,
volgens hen heeft iedereen die niet moslim is dat recht.
Nog wat leugens erbij halen; er wordt hier duidelijk gesteld dat volledige vrijheid voor niemand geldt...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2015, 22:14   #1143
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Nog wat leugens erbij halen; er wordt hier duidelijk gesteld dat volledige vrijheid voor niemand geldt...
Inderdaad, een zwembroek met bv. hakenkruisen op, zou ik ook niet aanvaardbaar vinden.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2015, 05:40   #1144
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Soms komt er toch nog eens zinnige praat uit De Gucht. Maar is het niet wat laat ? En welke partijen hebben het gedrocht cgkr mee helpen mogelijk maken en de rode loper voor de islam uitgerold ? Mag ie dat nog wel zeggen dat onze beschaving superieur is en de islam inferieur zonder voor 'racist' te worden uitgemaakt ? Al blijft hij wel politiek correct voorzichtig met de woorden 'interpretatie van de islam' alsof dat de islam vrouwvriendelijk geïnterpreteerd zou kunnen worden. Linda Bogaert heeft dit destijds met leugens 'om bestwil' geprobeerd maar faalt natuurlijk.
http://www.exmoslim.org/vrouw%20linda%20bogaert.html

"Ik aarzel niet om onze beschaving gestoeld op universele waarden en daarin centraal het gelijkheidsprincipe op dit punt superieur te noemen aan het samenlevingsbeeld van een interpretatie van de Islam die de gelijkheid van man en vrouw negeert."

"Als dit zo verder gaat, mogen de westerse vrouwen straks in bikini het zwembad niet meer in omdat zij de religieuze gevoelens van de moslims kwetsen."
http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...-kwetsen.dhtml

Trouwens De Gucht; Islamcritici mogen nu al de universiteit niet meer in als ze al te veel kritiek hebben op de sharia. Het zou de 'gematigde' moslims immers kunnen kwetsen. http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=18

Laatst gewijzigd door smiley : 3 oktober 2015 om 05:49.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2015, 05:47   #1145
Guinevere
Banneling

Standaard

Islamitische vrouwen zwemmen ofwel in boerkini, ofwel gescheiden van mannen... ofwel niet.
Een boerkiniverbod is eigenlijk nog meer een aanslag op hun vrijheid, ondanks alle 'goede' (kuch) bedoelingen van dhr Duchateau.
Ik zie ook echt niet in hoe een boerkini minder hygiënisch zou zijn dan een badpak, tankini en consoorten.
Deze maatregel dient dus weer om moslims te pesten.
Dat die maar gauw af de post van schepen is. Kortzichtige en wereldvreemde politici kunnen we als kiespijn missen.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 3 oktober 2015 om 05:48.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2015, 05:48   #1146
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Islamitische vrouwen zwemmen ofwel in boerkini, ofwel gescheiden van mannen... ofwel niet.
Een boerkiniverbod is dus eigenlijk nog meer een aanslag op hun vrijheid, ondanks alle 'goede' (kuch) bedoelingen van dhr Duchateau.
Ik zie ook echt niet in hoe een boerkini minder hygiënisch zou zijn dan een badpak, tankini en consoorten.
Deze maatregel dient weer om moslims te pesten.
Dat die maar gauw af de post van schepen is. Kortzichtige en wereldvreemde politici kunnen we missen als kiespijn.
De islam is een aanslag op hun vrijheid. De islam is op de wereld gezet om de mensheid, in het beste geval, te pesten. De hele wereld kan de islam missen als kiespijn.

Laatst gewijzigd door smiley : 3 oktober 2015 om 05:49.
Oud 3 oktober 2015, 05:56   #1147
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
De islam is een aanslag op hun vrijheid. De islam is op de wereld gezet om de mensheid, in het beste geval, te pesten. De hele wereld kan de islam missen als kiespijn.
Doe niet zo hypocriet. Ook jij gelooft niet in absolute vrijheden.
Oud 3 oktober 2015, 05:59   #1148
smiley

Standaard

Citaat:
Doe niet zo hypocriet. Ook jij gelooft niet in absolute vrijheden.
Ik ben helemaal niet hypocriet. Ik ben geen moslim. En uiteraard zou ik een ideologie die in beste geval mijn vrijheid zou willen afnemen de kans niet geven de kop op te steken.
Oud 3 oktober 2015, 06:09   #1149
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben helemaal niet hypocriet. Ik ben geen moslim. En uiteraard zou ik een ideologie die in beste geval mijn vrijheid zou willen afnemen de kans niet geven de kop op te steken.
Welke vrijheid zou de islam van je afnemen?
De islam is in de 1ste plaats een handleiding voor de mens op deze wereld.

En volgens velen neemt de seculiere Belgische staat een pak vrijheden van hen af. Je begrijpt toch dat ook jij je binnen de wetten van dit land dient te gedragen? Dat je hier niet in absolute vrijheid leeft? Dus protesteren moslims ook tegen wetten die hun vrijheden willen afnemen.
Dat je dit allemaal niet wil inzien maakt van jou een hypocriet.
Oud 3 oktober 2015, 06:17   #1150
smiley

Standaard

Citaat:
Welke vrijheid zou de islam van je afnemen?
Mijn mensenrechten.

Citaat:
De islam is in de 1ste plaats een handleiding voor de mens op deze wereld.
Neen het is een handleiding om mensen te onderdrukken, vernederen, tot slaaf te maken.

Citaat:
En volgens velen neemt de seculiere Belgische staat een pak vrijheden van hen af. Je begrijpt toch dat ook jij je binnen de wetten van dit land dient te gedragen? Dat je hier niet in absolute vrijheid leeft?
Tot dat de islam hier haar intrede deed namen die mijn mensenrechten niet af.

Citaat:
Dus protesteren moslims ook tegen wetten die hun vrijheden willen afnemen.
Dat je dit allemaal niet wil inzien maakt van jou een hypocriet.
Moslims hebben geen vrijheden. Zij zijn onderworpen en willen op hun beurt anderen onderwerpen.

Laatst gewijzigd door smiley : 3 oktober 2015 om 06:18.
Oud 3 oktober 2015, 06:33   #1151
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn mensenrechten.

Neen het is een handleiding om mensen te onderdrukken, vernederen, tot slaaf te maken.

Tot dat de islam hier haar intrede deed namen die mijn mensenrechten niet af.

Moslims hebben geen vrijheden. Zij zijn onderworpen en willen op hun beurt anderen onderwerpen.
Welke mensenrechten heb je al moeten afstaan? Of meen je te moeten opgeven?

Moslims willen in de 1ste plaats de vrijheid om hun geloof te beleven. En inderdaad, zij onderwerpen zich aan hun Heer, van Wie zij menen dat Hij het beste met hen voor heeft en de beste mensenrechten heeft opgesteld.
En ja, ik ben van mening dat jij je beter ook tot je Heer kan wenden voordat Zijn straf je bereikt. Wees niet hoogmoedig en bedenk dat jij ook uit een bloedklonter bent geschapen, en een behoeftig niet-onafhankelijk wezen bent.

Maar om terug te komen op het boerkiniverbod. Desnoods zwemmen moslima's dan niet, he. Misschien dat God het tij ooit weer in hun voordeel keert.
Oud 3 oktober 2015, 07:40   #1152
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...tml?show=react

Hou gewoon je lelijke smoel De Gucht.
U bent mede verantwoordelijk voor de huidige toestand en datgene wat je nu komt te verkondigen , daar waarschuwt het VB als 30 jaar voor.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2015, 07:56   #1153
Peche
Banneling

Standaard

Dat heeft hij toch goed gezegd????
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2015, 08:01   #1154
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Dat heeft hij toch goed gezegd????
Origineel is het niet.
Het is een copy paste van wat het VB al 30 jaar zegt.
En dan is hij nog mede verantwoordelijk voor de huidige toestand.
Een mea culpa ware beter op zijn plaats geweest.
Oud 3 oktober 2015, 08:18   #1155
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Moslims willen in de 1ste plaats de vrijheid om hun geloof te beleven. En inderdaad, zij onderwerpen zich aan hun Heer, van Wie zij menen dat Hij het beste met hen voor heeft en de beste mensenrechten heeft opgesteld.
En ja, ik ben van mening dat jij je beter ook tot je Heer kan wenden voordat Zijn straf je bereikt. Wees niet hoogmoedig en bedenk dat jij ook uit een bloedklonter bent geschapen, en een behoeftig niet-onafhankelijk wezen bent.

Maar om terug te komen op het boerkiniverbod. Desnoods zwemmen moslima's dan niet, he. Misschien dat God het tij ooit weer in hun voordeel keert.
Beleef zoveel je wil en zoveel mogelijk binnenshuis.Voor de rest laat andere mensen die een normaal leven willen gewoon met rust.

Geen probleem als ze niet willen zwemmen....trouwens nu eerlijk gezegd ..daar zullen ze niet veel om malen zeker want veel moslima's die aan sport doen zijn er niet denk ik.

Verder ware het wenselijk dat je je religieuze preken over bloedklonters en Heren aframmelt bij je geloofsgenoten ...als atheïst boeit dit achterlijke gedoe me totaal niet.

En vraag desnoods maar eerst aan uw Heer dat hij wat orde op zaak stelt in jouw contreien ...zoadat jullie geen reden meer hebben om massaal te willen komen verblijven bij de niet behoeftigen en ongelovigen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 oktober 2015 om 08:24.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2015, 08:24   #1156
smiley

Standaard

Citaat:
Vrijheid van meningsuiting. De strangers kunnen er ook van meespreken of een Urbain Vermeulen. Laat staan exmoslims. Als ze al niet met de dood vworden bedreigd.

Citaat:
Moslims willen in de 1ste plaats de vrijheid om hun geloof te beleven.
Als men dat helemaal toe laat dan heeft dit consequenties voor de vrijheid van anderen. Vandaar dat het fascisme ook ongewenst is. 'Progressieven' denken echter dat zij de islam wel kunnen 'integreren'.

Citaat:
En inderdaad, zij onderwerpen zich aan hun Heer, van Wie zij menen dat Hij het beste met hen voor heeft en de beste mensenrechten heeft opgesteld.
Van mensenrechten heeft uw 'heer' nog nooit gehoord. Van mensenrechtenschennis en immoraliteit des te meer.

Citaat:
En ja, ik ben van mening dat jij je beter ook tot je Heer kan wenden voordat Zijn straf je bereikt.
Welke straf ? Wat voor 'heer' zou brave humane vredelievende mensen straffen ?

Citaat:
Wees niet hoogmoedig en bedenk dat jij ook uit een bloedklonter bent geschapen, en een behoeftig niet-onafhankelijk wezen bent.
Hou uw onwetenschappelijke lulkoek voor uzelf.

Citaat:
Maar om terug te komen op het boerkiniverbod. Desnoods zwemmen moslima's dan niet, he.
Dat moeten moslimas zelf weten. Dat heet zelfbeschikkingsrecht. Iets dat moslimas onbekend is.

Citaat:
Misschien dat God het tij ooit weer in hun voordeel keert.
Het is te hopen dat God het islamofascisme net zoals weleer terug een halt toeroept.

Laatst gewijzigd door smiley : 3 oktober 2015 om 08:25.
Oud 3 oktober 2015, 08:36   #1157
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Beleef zoveel je wil en zoveel mogelijk binnenshuis.Voor de rest laat andere mensen die een normaal leven willen gewoon met rust.

Geen probleem als ze niet willen zwemmen....trouwens nu eerlijk gezegd ..daar zullen ze niet veel om malen zeker want veel moslima's die aan sport doen zijn er niet denk ik.

Verder ware het wenselijk dat je je religieuze preken over bloedklonters en Heren aframmelt bij je geloofsgenoten ...als atheïst boeit dit achterlijke gedoe me totaal niet.

En vraag desnoods maar eerst aan uw Heer dat hij wat orde op zaak stelt in jouw contreien ...zoadat jullie geen reden meer hebben om massaal te willen komen verblijven bij de niet behoeftigen en ongelovigen.
x2
Oud 3 oktober 2015, 08:43   #1158
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een boerkiniverbod is eigenlijk nog meer een aanslag op hun vrijheid, ondanks alle 'goede' (kuch) bedoelingen van dhr Duchateau.
Deze maatregel dient dus weer om moslims te pesten.
Dat die maar gauw af de post van schepen is. Kortzichtige en wereldvreemde politici kunnen we als kiespijn missen.
Prima argument!
Ik ga straks een paar boerkini's bestellen, één voor mijn vrouw en één voor mezelf.
Wanneer & waar spreken we af om eens samen te gaan zwemmen?
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2015, 09:01   #1159
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dan zwemmen ze niet hé.
En wat dat "tij" betreft.
Is dat een bedreiging ?
Oud 3 oktober 2015, 09:05   #1160
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dan zwemmen ze niet hé.
En wat dat "tij" betreft.
Is dat een bedreiging ?
Dat is het enige wat dat de islam onder 'vrede' verstaat. Allah's onrechtvaardige vrouwonvriendelijke mensenrechtenschennende ondemocratische vrijheidsberovende wetten overal invoeren. Onze wetten dus afschaffen zodra ze daar de kans toe krijgen om niet-moslims in het beste geval te discrimineren en in het slechtste geval te vermoorden. Geen grotere hypocrieten dan 'discriminatie' roepende moslims.

Laatst gewijzigd door smiley : 3 oktober 2015 om 09:11.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be