![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Uw indruk is verkeerd, ik ben niet vermoeid. Gelieve gewoon op mijn vragen te antwoorden. Dit is wel uw idiootste excuus om de discussie te ontwijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
![]() ... maar strekt de takken van zijn boom verder uit ..:-D Hier zou Phil Bosmans van Bond Zonder naam zich dood voor schamen. Laatst gewijzigd door geertvdb : 2 oktober 2015 om 22:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
Uw stelling was: Je kan geen wereldburger worden als je je eigen wortels vergeet Waarom kan dat niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw antwoord laat overduidelijk zien hoe uw aandacht totaal is verslapt, waardoor u helemaal de mist ingaat. Daarom is het beter morgen af te wachten. Hopelijk zien we u dan weer in een iets fittere toestand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het antwoord ligt toch zo voor de hand: zonder wortels droog je uit en sterf je af. (en om wat weerwerk te geven naar anderen: op drijfzand droogt een plant ook direct uit, vb. drijfzand dat overdrachtelijk staat op fictieve dingen zoals een godsdienst ..., behalve misschien voor wat waardeloos maar taai onkruid) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
Geef mij eens 1 voorbeeld van een persoon die 'uitdroogt en afsterft'? En waarom kan die dan geen wereldburger zijn? Wie bepaalt die modaliteiten? Laatst gewijzigd door geertvdb : 3 oktober 2015 om 09:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ken geen enkel volk, geen enkele natie, geen enkele groep die zichzelf zo afbreekt als wij Vlamingen dat kunnen... Dus toch wel een heel typische Vlaamse eigenschap??? Of zou het de werking van de franstalige grootheidswaanzin en de uitbreidingswoede via la Belgique kunnen zijn??? Oei nu spreek ik misschien over het eigen van een ander volk??? Laatst gewijzigd door marie daenen : 3 oktober 2015 om 09:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder is het hopeloos, vermoed ik, om het je uit te leggen: je hebt niet de minste diepgang in de individuele menselijke psyche en ook niet in het collectieve van het mensdom. Je lijkt meer op een robot met een aantal chips die logisch geprogrammeerd zijn, in plaats van een homo culturalis. (en dat laatste is helemaal niet elitair, bijna het tegendeel ...) Daar staat ge nu met uw klein pietje hé. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 3 oktober 2015 om 09:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Jouw dood te vervelen??? Heb jij jezelf als Vlaming, indien je tenminste een Vlaming bent, al niet doodverklaard??? Hoe kan ik jou dan nog doodvervelen??? Of blijf je liever aan de oppervlakte hangen en je mantra's herhalen in plaats van naar de diepere oorzaken over het wel en wee van de mensheid na te denken??? Hoe kun je dan hier komen beweren dat je een wereldburger bent??? Ben je wel een burger???
Laatst gewijzigd door marie daenen : 3 oktober 2015 om 09:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() Sinds wanneer moet men zich doodschamen omdat men de diepste roerselen van zijn gedachten uitdrukt??? En het toppunt is dat er hier meer waarheid wordt verteld dan in jouw mantra van de Vlamingen bestaan niet, niet als volk, niet als individu... Hoe vindt je het wanneer ik zou zeggen dat de francofonie niet bestaat; of de Indiërs; of de Russen, of de Chinezen... Want als jij hier zo mooit komt beweren dat de Vlamingen niet bestaan bestaan al die andere ook niet.
Laatst gewijzigd door marie daenen : 3 oktober 2015 om 09:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Schepen
|
![]() Roots of je wortels zijn niets meer dan de jarenlange conditionering van je omgeving. Om een wereldburger te zijn moet je dat in de eerste plaats begrijpen en die wortels moet je kunnen loslaten om vervolgens over te schakelen op luchtwortels die overal probleemloos gedijen zonder oordeel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
En bespaar me uw gejammer een geklaag. Ik weeeeeeet dat ge u zelf een 'slachtoffer' voelt. Ge hebt het al duizend keer herhaald. Kunt gij nu echt niet over iets anders schrijven? Verveelt gij u eigen daar niet mee? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||
|
![]() Citaat:
Ik heb nog geen enkele CD&V'er weten afsterven omdat hij geen wortels heeft. Citaat:
Citaat:
![]() Ik zou maar oppassen met beledigingen. Hoe ging dat nu weer toen ge iemand 'bietekwieter' noemde? Wie weet drukt er iemand op dat driehoekje! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
Waar haalt gij dat?? Leg mij eerst eens uit wat een wereldburger is. En waar haalt gij dat woord 'luchtwortel'?? Hebben jullie hier allemaal een cursus wollig taalgebruik gevolgd bij de CVP? |
|
![]() |
![]() |