Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2015, 22:13   #61
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat u een beetje oververmoeid bent. Misschien kunnen we morgen proberen de discussie weer op te starten als u ontvankelijk bent voor wat anderen schrijven. Nu lijkt het vrij onzinnig.
Uw indruk is verkeerd, ik ben niet vermoeid. Gelieve gewoon op mijn vragen te antwoorden. Dit is wel uw idiootste excuus om de discussie te ontwijken.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2015, 22:15   #62
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Fysiek bent u natuurlijk een burger want fysiek bestaat u; maar wat u inhoudelijk bent, schijnt uzelf niet te weten, dus hoe kunt u dan een wereldburger zijn of het moest zijn dat voor u een wereldburger ophoudt een burger te zijn want hij heeft zijn achtergrond gewild of niet verloren.
Voor mij is een wereldburger een burger die zijn geaardheid, zijn wortels gemondialiseerd heeft, wat heel wat anders en zelfs het tegengestelde is van zijn wortels verworpen te hebben...
Een wereldburger ziet in dat zijn geaardheid, zijn afkomst, zijn verleden en zijn geschiedenis voor alle burgers op de wereld in wezen om hetzelfde draait en hij zal ze dan ook niet verloochenen maar eerder koesteren om zo iedereen broederlijk en niet onthoofd tegemoet te kunnen treden...
Kan het nog wolliger? Nee echt, dit is wel het toppunt van woordenkramerij van lege begrippen en nietszeggende blablabla. Als het uw bedoeling was mij dood te vervelen, wel u was zeer succesvol.
Oud 2 oktober 2015, 22:17   #63
geertvdb

Standaard

Citaat:
Inderdaad, dit was uiteindelijk ook de dynamiek achter een kunsttaal als het Esperanto: je behoudt je eigen taal maar leert een neutrale tussentaal om aldus met heel de wereld te communiceren. Je verloochent je eigen taal dus niet; je neemt geen afstand van je eigen cultuur, maar brengt wel een andere toegang aan tot die vele andere culturen. De echte wereldburger blijft dus geworteld, maar strekt de takken van zijn boom verder uit.
Sorry, Marie, dit is nog erger

... maar strekt de takken van zijn boom verder uit ..:-D

Hier zou Phil Bosmans van Bond Zonder naam zich dood voor schamen.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 2 oktober 2015 om 22:29.
Oud 2 oktober 2015, 22:21   #64
geertvdb

Standaard

Citaat:
Jamaar, begrijpt u nu al die Nederlandse woorden? U stelde eerder immers dat u niets kon voorstellen bij "wortels", "roots"...

Het wordt vrij moeilijk communiceren met u als u de woordenschat niet begrijpt.
U antwoordt niet op mijn vraag, dus ik stel ze opnieuw:

Uw stelling was: Je kan geen wereldburger worden als je je eigen wortels vergeet

Waarom kan dat niet?
Oud 3 oktober 2015, 00:07   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Uw indruk is verkeerd, ik ben niet vermoeid. Gelieve gewoon op mijn vragen te antwoorden. Dit is wel uw idiootste excuus om de discussie te ontwijken.
Uw antwoord laat overduidelijk zien hoe uw aandacht totaal is verslapt, waardoor u helemaal de mist ingaat. Daarom is het beter morgen af te wachten. Hopelijk zien we u dan weer in een iets fittere toestand.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2015, 07:57   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U antwoordt niet op mijn vraag, dus ik stel ze opnieuw:

Uw stelling was: Je kan geen wereldburger worden als je je eigen wortels vergeet

Waarom kan dat niet?
Jouw vraag bewijst dat er wel degelijk domme vragen zijn.

Het antwoord ligt toch zo voor de hand: zonder wortels droog je uit en sterf je af.

(en om wat weerwerk te geven naar anderen: op drijfzand droogt een plant ook direct uit, vb. drijfzand dat overdrachtelijk staat op fictieve dingen zoals een godsdienst ..., behalve misschien voor wat waardeloos maar taai onkruid)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2015, 08:21   #67
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fysiek bent u natuurlijk een burger want fysiek bestaat u; maar wat u inhoudelijk bent, schijnt uzelf niet te weten, dus hoe kunt u dan een wereldburger zijn of het moest zijn dat voor u een wereldburger ophoudt een burger te zijn want hij heeft zijn achtergrond gewild of niet verloren.
Voor mij is een wereldburger een burger die zijn geaardheid, zijn wortels gemondialiseerd heeft, wat heel wat anders en zelfs het tegengestelde is van zijn wortels verworpen te hebben...
Een wereldburger ziet in dat zijn geaardheid, zijn afkomst, zijn verleden en zijn geschiedenis voor alle burgers op de wereld in wezen om hetzelfde draait en hij zal ze dan ook niet verloochenen maar eerder koesteren om zo iedereen broederlijk en niet onthoofd tegemoet te kunnen treden...
Treden wereldburgers La Belgique broederlijk en niet onthoofd tegemoet ?
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2015, 08:26   #68
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand ontkent dat iedereen die opgroeit met een taal.
En dat een kind regels meekrijgt van wat mag en niet mag.
Maar het 'ingebed zijn in een geschiedenis van een volk' is wollig tjseven taal , dat heeft geen enkele betekenis. Dat zijn loze woorden. Larie dus. Normen en waarden zijn nergens 'ingebed'. Die komen en gaan volgens Darwinistische regels: de meest efficiente regel overleeft, overbodige regels sterven af.

En om dat te bewijzen stel ik u de volgende vraag (die u zal ontwijken omdat u voelt dat u schaakmat bent):

Geef mij 1 norm die typisch is voor het Vlaamse volk. Die 'ingebed' is in onze geschiedenis.

Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2015, 09:33   #69
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jouw vraag bewijst dat er wel degelijk domme vragen zijn.

Het antwoord ligt toch zo voor de hand: zonder wortels droog je uit en sterf je af.

(en om wat weerwerk te geven naar anderen: op drijfzand droogt een plant ook direct uit, vb. drijfzand dat overdrachtelijk staat op fictieve dingen zoals een godsdienst ..., behalve misschien voor wat waardeloos maar taai onkruid)

.
Wat een flauwe kul. EN weer dat hopeloos wollig taalgebruik! Voor een tsjeven hater hebt gij wel het CVP jargon goed onder de knie.

Geef mij eens 1 voorbeeld van een persoon die 'uitdroogt en afsterft'?

En waarom kan die dan geen wereldburger zijn? Wie bepaalt die modaliteiten?

Laatst gewijzigd door geertvdb : 3 oktober 2015 om 09:35.
Oud 3 oktober 2015, 09:37   #70
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Niemand ontkent dat iedereen die opgroeit met een taal.
En dat een kind regels meekrijgt van wat mag en niet mag.
Maar het 'ingebed zijn in een geschiedenis van een volk' is wollig tjseven taal , dat heeft geen enkele betekenis. Dat zijn loze woorden. Larie dus. Normen en waarden zijn nergens 'ingebed'. Die komen en gaan volgens Darwinistische regels: de meest efficiente regel overleeft, overbodige regels sterven af.

En om dat te bewijzen stel ik u de volgende vraag (die u zal ontwijken omdat u voelt dat u schaakmat bent):

Geef mij 1 norm die typisch is voor het Vlaamse volk. Die 'ingebed' is in onze geschiedenis.
Het minderwaardigheidscomplex waardoor we steeds weer toestaan dat er anderen zijn die denken over onze eigenheid te mogen beslissen en we gaan daar zelfs zover in dat we onze eigen kultuur, onze eigen belevingen liever overboord kippen om andere eenheidsworsten te gaan vervoegen (mondialisering, multi-kul noemen ze dat in verschonende woorden)...
Ik ken geen enkel volk, geen enkele natie, geen enkele groep die zichzelf zo afbreekt als wij Vlamingen dat kunnen... Dus toch wel een heel typische Vlaamse eigenschap??? Of zou het de werking van de franstalige grootheidswaanzin en de uitbreidingswoede via la Belgique kunnen zijn???

Oei nu spreek ik misschien over het eigen van een ander volk???

Laatst gewijzigd door marie daenen : 3 oktober 2015 om 09:40.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2015, 09:40   #71
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een flauwe kul. EN weer dat hopeloos wollig taalgebruik! Voor een tsjeven hater hebt gij wel het CVP jargon goed onder de knie.

Eén voorbeeld ? Duizenden voorbeelden: alle tsjeven.

Verder is het hopeloos, vermoed ik, om het je uit te leggen: je hebt niet de minste diepgang in de individuele menselijke psyche en ook niet in het collectieve van het mensdom.
Je lijkt meer op een robot met een aantal chips die logisch geprogrammeerd zijn, in plaats van een homo culturalis. (en dat laatste is helemaal niet elitair, bijna het tegendeel ...)

Daar staat ge nu met uw klein pietje hé.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 3 oktober 2015 om 09:41.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2015, 09:43   #72
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan het nog wolliger? Nee echt, dit is wel het toppunt van woordenkramerij van lege begrippen en nietszeggende blablabla. Als het uw bedoeling was mij dood te vervelen, wel u was zeer succesvol.
Jouw dood te vervelen??? Heb jij jezelf als Vlaming, indien je tenminste een Vlaming bent, al niet doodverklaard??? Hoe kan ik jou dan nog doodvervelen??? Of blijf je liever aan de oppervlakte hangen en je mantra's herhalen in plaats van naar de diepere oorzaken over het wel en wee van de mensheid na te denken??? Hoe kun je dan hier komen beweren dat je een wereldburger bent??? Ben je wel een burger???

Laatst gewijzigd door marie daenen : 3 oktober 2015 om 09:43.
Oud 3 oktober 2015, 09:46   #73
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

"Wereldburger" is wellicht de meest warrige en wollige term van de voorbije decennia. Het is een vlagje dat typisch is voor de aanhangers van de "weg-met-ons" filosofie.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2015, 09:46   #74
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry, Marie, dit is nog erger

... maar strekt de takken van zijn boom verder uit ..:-D

Hier zou Phil Bosmans van Bond Zonder naam zich dood voor schamen.
Sinds wanneer moet men zich doodschamen omdat men de diepste roerselen van zijn gedachten uitdrukt??? En het toppunt is dat er hier meer waarheid wordt verteld dan in jouw mantra van de Vlamingen bestaan niet, niet als volk, niet als individu... Hoe vindt je het wanneer ik zou zeggen dat de francofonie niet bestaat; of de Indiërs; of de Russen, of de Chinezen... Want als jij hier zo mooit komt beweren dat de Vlamingen niet bestaan bestaan al die andere ook niet.

Laatst gewijzigd door marie daenen : 3 oktober 2015 om 09:47.
Oud 3 oktober 2015, 10:12   #75
lupus
Schepen

Standaard

Citaat:
Je kan geen wereldburger worden als je je eigen wortels vergeet. In België vergeten de linksen dat inderdaad.
Roots of je wortels zijn niets meer dan de jarenlange conditionering van je omgeving. Om een wereldburger te zijn moet je dat in de eerste plaats begrijpen en die wortels moet je kunnen loslaten om vervolgens over te schakelen op luchtwortels die overal probleemloos gedijen zonder oordeel.
lupus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2015, 10:34   #76
geertvdb

Standaard

Citaat:
Het minderwaardigheidscomplex waardoor we steeds weer toestaan dat er anderen zijn die denken over onze eigenheid te mogen beslissen en we gaan daar zelfs zover in dat we onze eigen kultuur, onze eigen belevingen liever overboord kippen om andere eenheidsworsten te gaan vervoegen (mondialisering, multi-kul noemen ze dat in verschonende woorden)...
Ik ken geen enkel volk, geen enkele natie, geen enkele groep die zichzelf zo afbreekt als wij Vlamingen dat kunnen... Dus toch wel een heel typische Vlaamse eigenschap??? Of zou het de werking van de franstalige grootheidswaanzin en de uitbreidingswoede via la Belgique kunnen zijn???

Oei nu spreek ik misschien over het eigen van een ander volk???
LEES wat ik vraag! Ik vraag naar een NORM.

En bespaar me uw gejammer een geklaag. Ik weeeeeeet dat ge u zelf een 'slachtoffer' voelt. Ge hebt het al duizend keer herhaald.
Kunt gij nu echt niet over iets anders schrijven? Verveelt gij u eigen daar niet mee?
Oud 3 oktober 2015, 10:39   #77
geertvdb

Standaard

Citaat:
Eén voorbeeld ? Duizenden voorbeelden: alle tsjeven.
Waarom neemt ge hun wollig taalgebruik dan over?
Ik heb nog geen enkele CD&V'er weten afsterven omdat hij geen wortels heeft.

Citaat:
Verder is het hopeloos, vermoed ik, om het je uit te leggen: je hebt niet de minste diepgang in de individuele menselijke psyche en ook niet in het collectieve van het mensdom.
Haaa, de persoonlijke aanval. Als ge geen tegenargumenten hebt, is dat het enige redmiddel.
Citaat:
Je lijkt meer op een robot met een aantal chips die logisch geprogrammeerd zijn, in plaats van een homo culturalis. (en dat laatste is helemaal niet elitair, bijna het tegendeel ...)
Nog meer persoonlijke aanvallen.
Citaat:

Daar staat ge nu met uw klein pietje hé.

.
Ik zou maar oppassen met beledigingen. Hoe ging dat nu weer toen ge iemand 'bietekwieter' noemde? Wie weet drukt er iemand op dat driehoekje!
Oud 3 oktober 2015, 10:41   #78
geertvdb

Standaard

Citaat:
Jouw dood te vervelen??? Heb jij jezelf als Vlaming, indien je tenminste een Vlaming bent, al niet doodverklaard??? Hoe kan ik jou dan nog doodvervelen???
Omdat ge altijd hetzelfde schrijft. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?
Citaat:
Of blijf je liever aan de oppervlakte hangen en je mantra's herhalen in plaats van naar de diepere oorzaken over het wel en wee van de mensheid na te denken??? Hoe kun je dan hier komen beweren dat je een wereldburger bent??? Ben je wel een burger???
Ik heb nergens beweerd dat ik een wereldburger ben. LEES wat ik schrijf.
Oud 3 oktober 2015, 10:42   #79
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
"Wereldburger" is wellicht de meest warrige en wollige term van de voorbije decennia. Het is een vlagje dat typisch is voor de aanhangers van de "weg-met-ons" filosofie.
Oei, dat is hard. Dus JvdB en Marie Daenen zijn aanhangers van de "weg-met-ons" filosofie?? Dat zullen die niet graag horen!
Oud 3 oktober 2015, 10:45   #80
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lupus Bekijk bericht
Roots of je wortels zijn niets meer dan de jarenlange conditionering van je omgeving. Om een wereldburger te zijn moet je dat in de eerste plaats begrijpen en die wortels moet je kunnen loslaten om vervolgens over te schakelen op luchtwortels die overal probleemloos gedijen zonder oordeel.
Waarom MOET dat?
Waar haalt gij dat??

Leg mij eerst eens uit wat een wereldburger is.

En waar haalt gij dat woord 'luchtwortel'?? Hebben jullie hier allemaal een cursus wollig taalgebruik gevolgd bij de CVP?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be