![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() wat ook zo lachwekkend is :
"En tegen dat we klaar waren met het praktisch overleg van wat er dan in de plaats zou getweet worden, in een visual, waren we al een paar uur verder." En dan nog durven beweren dat ze daar snel op de bal spelen. ![]()
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Goed dat Zweegers een mening heeft, maar daarom hoef ik het nog niet met hem eens te zijn. Wel zielig hoe rechts dit incidentje misbruikt om toch maar weer eens te kunnen polemiseren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door lupus : 3 oktober 2015 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Schepen
|
![]() Joost Zweegers doet zelf het misverstand uit de doeken:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...ideo=1.2458878 |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
“Ik heb heel veel allochtone vrienden. Ik woon in Antwerpen. Ik woon er graag", zegt Zweegers. "Antwerpen is voor mij ook dé stad. Ik woon er ook al lang. Ik vind het geweldig. Ik vind het bestuur van Antwerpen heel goed. Ik vind dat ze soms onterecht bekritiseerd worden. Ik vind dat De Wever het heel goed doet. Ik vind dat er eindelijk regels zijn. Heel veel van mijn allochtone vrienden – eigenlijk iedereen – vindt het top. Mensen die een kans willen pakken die kunnen dat.” Annemie Peeters: “En zeg jij nu: ‘veel van mijn allochtone vrienden vinden het top in Antwerpen’?” Joost Zweegers: “Ja. Omdat er minder negativiteit hangt. Er zijn duidelijke regels. Iemand die er iets van wil maken die weet waaraan hij toe is, en daardoor is er minder racistische praat. Snap je? Omdat er minder misbruik gemaakt wordt. En je voelt dat ook in de stad. Het is ook veel veiliger. Het valt misschien niet helemaal onder dezelfde noemer, maar ik vind toch dat de kritiek die je daar soms over leest, ik vind die erg onterecht.” Annemie Peeters: “Want de kritiek is: ‘er zijn teveel controles, het is te streng en dus jaag je mensen weg’. “ Joost Zweegers (Novastar): “Ik ben het er helemaal niet mee eens. Ik vind dat je juist op die manier zo’n multiculturele stad moet runnen want anders loopt het in de soep. En nu niet meer. Ik vind het echt een verbetering. Annemie Peeters: “En jij vindt dat. En jouw allochtone vrienden vinden dat ook?” Joost Zweegers (Novastar): “Ja;” Annemie Peeters: “Hmm. Gaan jouw linkse artistieke vrienden jou niet rechts vinden?” Joost Zweegers (Novastar): “Nee, want ik ben niet rechts. Ik kom ook helemaal niet uit een rechtse opvoeding. Integendeel! Maar, weet je, er moeten gewoon bepaalde regels zijn. En ik zeg nogmaals: als je er wat van wil maken dan is duidelijkheid gewoon heel welkom. En dat hebben we in mijn stad, vind ik. Is dat rechts? Ik vind het niet rechts." De tekst in de eerste 'tweet' : "Mijn allochtone vrienden zijn erg tevreden met Antwerps stadsbestuur" De tekst in de tweede 'tweet' : "Ik vind dat De Wever het heel goed doet. Ik vind dat er eindelijk regels zijn. Heel veel van mijn allochtone vrienden, eigenlijk iedereen, vindt het top" Wat uit de twee tweets staat niet, of is niet af te leiden, uit het gesprek ?????
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier is trouwens zo'n Belg van allochtone afkomst (2de gen) die BDW's boude uitspraken blijkbaar beter begrijpt dan de PC autochtonen. (maart 2015)
http://www.demorgen.be/opinie/een-br...lijk-a2264780/
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 3 oktober 2015 om 15:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
NERGENS staat gas boete vermeld, wel dit: Citaat:
Citaat:
Bovendien kan je de video eens bekijken - die ik al reeds gepost heb hierboven- waar Joost zelf het misverstand uit de doeken doet. http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...ideo=1.2458878 Maar je blijft blijkbaar liever mekkeren in het ijle. Laatst gewijzigd door lupus : 3 oktober 2015 om 16:26. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Gas boete = Gemeentelijke Administratieve Boete of met andere woorden een administratieve boete die de stad zelf kan innen. Het staat er dus wel degelijk in. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Het staat er, maar de woordencombinatie gas+boete staan er nergens letterlijk ... en wat zegde onze vriend ? Citaat:
En dit bewijst dus wel degelijk dat ik de pagina gelezen heb, snappie ? Laatst gewijzigd door lupus : 3 oktober 2015 om 16:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
![]() En jouw vraag was 'welke regels'; mijn antwoord was 'o.a.'. Onder andere..... En nu gaat die politiecodex toch wel niet enkel over die gas-boetes, zeker.....zoals jij suggereerde..... Tenandere, als je zelf niet volgt wat er in Antwerpen verandert....de gazetten staan er vol van.... ![]() Maar kom, 'k zal mijn goed hart tonen en nog wat hints geven : 'alcohol' en 'drugs'. Als je echter wil weten welke regels er worden bedoeld : mail naar Zweegers zelf via [email protected]
![]() |
![]() |
#32 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Dit allemaal terwijl ik vroeg wat de huidige nieuwe regels dan wel zijn. Ach ja, dit is allemaal heel logisch in het brein van een rechtse. Heb je de video nu al bekeken, die duurt maar zo 'n 2 minuten ? Laatst gewijzigd door lupus : 3 oktober 2015 om 16:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
![]() Dat je ook niet door hebt dat 'misschien o.a.' sarcasme weergeeft, dat laat mij dan besluiten om in 't vervolg weer zo'n 'twisted emoticon' er bij te zetten.... ![]() Ga naar post 28 en vergelijk de tekst van het gesprek waarover het gaat met wat hij in die video zegt, dan kan je daaruit concluderen dat hij zelfs niet meer weet wat hij precies heeft gezegd. Of 't zou moeten zijn dat enkel 'rechtsen' de capaciteit hebben om zoiets te (mis)concluderen..... ![]() """""Annemie Peeters: “Want de kritiek is: ‘er zijn teveel controles, het is te streng en dus jaag je mensen weg’. “ Joost Zweegers (Novastar): “Ik ben het er helemaal niet mee eens. Ik vind dat je juist op die manier zo’n multiculturele stad moet runnen want anders loopt het in de soep. En nu niet meer. Ik vind het echt een verbetering. Annemie Peeters: “En jij vindt dat. En jouw allochtone vrienden vinden dat ook?” Joost Zweegers (Novastar): “Ja;”
![]() |
![]() |
#34 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Dat is inderdaad enkel jou conclusie. Joost doet net de moeite om de zaak op te klaren en te verduidelijken wat hij eigenlijk wilde zeggen. Maar jij vertelt doodleuk dat de man niet weet wat hij eigenlijk wil zeggen. En blijkbaar weet je niets over de nieuwe duidelijke regel waar Joost naar refereerde omdat je uiteindelijk toch maar naar het e-mail adres van zijn management verwijst. En nu kom je af dat die 'misschien' zogezegd sarcatisch was bedoeld terwijl je zelf toegeeft dat je het niet weet wat die regels dan wel inhouden. Waarom verwijs je dan naar die codex in de eerste plaats -en dan nog met een misschien ? Was het een sarcastisch grapje waar je later komt over blijten omdat ik de link zogezegd niet geopend zou hebben ? Citaat:
Laatst gewijzigd door lupus : 3 oktober 2015 om 18:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jakko : 3 oktober 2015 om 17:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
"""""Annemie Peeters: “Want de kritiek is: ‘er zijn teveel controles, het is te streng en dus jaag je mensen weg’. “ Joost Zweegers (Novastar): “Ik ben het er helemaal niet mee eens. Ik vind dat je juist op die manier zo’n multiculturele stad moet runnen want anders loopt het in de soep. En nu niet meer. Ik vind het echt een verbetering. Annemie Peeters: “En jij vindt dat. En jouw allochtone vrienden vinden dat ook? Joost Zweegers (Novastar): “Ja;” Hij en zijn allochtone vrienden vinden NIET dat er teveel controles zijn (en WEL dat De Wever goed bezig is)..... D�*t staat er te lezen. Dat hij er later een draai aan geeft in de trant van 'misgeïnterpreteerd'......dat is natuurlijk zijn goed recht, maar het is niet wat hij heeft gezegd. Als hij zelf niet zegt welke regels precies hij bedoelt, kunnen we enkel aannemen dat hij ALLE regels bedoelt....en daarover hebben de kranten al vol gestaan...... Als jij echter van een andere mening bent....vraag het hem dus zelf... ![]() Sarcasme is jou dus geheel niet duidelijk ? """Onder sarcasme (uit het Grieks: σαρκάζω (sarkádzoo) = ergens vlees [sarx] vanaf scheuren) wordt bijtende spot verstaan.""" Bijv. tegen iemand die commentaar wil geven over Antwerpse toestanden die uitvoerig zijn aan bod gekomen in alle media zeg je 'Misschien (vind je die regels) o.a. in de politiecodex, ofte verzameling politiereglementen'.... Waarmee je eigenlijk wil zeggen : (en hier moet ik stoppen anders krijg ik banpunten ![]() Ach ja, nog dit : Zweegers: “Ja. Omdat er minder negativiteit hangt. Er zijn duidelijke regels. En dit : Ik schreef 'dat hij zelfs niet meer weet wat hij precies heeft gezegd.', niet 'wil zeggen'. Moest ik van zeer slechte wil zijn, dan zou ik er nog aan toevoegen dat hij blijkbaar serieus aan 't terugkrabbelen is.... ![]()
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 3 oktober 2015 om 18:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
![]() Als ik dit post : ''''Ga naar post 28 en vergelijk de tekst van het gesprek waarover het gaat met wat hij in die video zegt, dan kan je daaruit concluderen dat hij zelfs niet meer weet wat hij precies heeft gezegd. Of 't zou moeten zijn dat enkel 'rechtsen' de capaciteit hebben om zoiets te (mis)concluderen..... """, is het overduidelijk dat ik die video vergelijk met de tekst van het gesprek waarover discussie is.. En het is redelijk moeilijk om zoiets te doen zonder beiden te hebben bekeken. Omdat ik in mijn goeie ben : zelfs Lupus heeft dit gezien ![]() ![]()
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 3 oktober 2015 om 18:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik leg toch liever mijn vertrouwen in wat de man zelf vertelt dan in de aannames die jij maakt. Nogmaals, als het sarcastisch was bedoeld- waarom kwam je dan achteraf klagen dat ik de codex niet geopend zou hebben ? En ja, die S was ik vergeten, echt wel jammer, die was absoluut noodzakelijk in de discussie. Laatst gewijzigd door lupus : 3 oktober 2015 om 19:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Omdat jij het enkel had over gas-boetes, tiens, terwijl het over meer dan dat gaat in de link die ik bij mijn (sarcastische) nota had geplaatst. ![]() Wat die 's' betreft, ik betrap mezelf af en toe ook wel eens op misschrijvingen.....te rap zijn is voor iedereen nooit goed, hé ![]()
![]() |