![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.400
|
![]() Dikke 200 miljard omzet, goeie 10 miljard winst. Er werd blijkbaar wel al wat langs de kant gezet voor dergelijke farcen ook. Dus die monsterboetes waarvan sprake kunnen er nog wel vanaf en dat wordt wel in der minne geregeld ook. Komt wel goed met VW, mensen vergeten rap en tis niet dat ze veel verkochten op de Amerikaanse markt. Ze zullen niet meer de grootste zijn na het schandaal maar kapot zijn ze niet hoor.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.447
|
![]() Net in het nieuws:
enkel voor de 2016 ingeschreven dieselwagens is er een ca. 10 % duurdere eenmalige BIV en verkeerstaks. Bij benzine verandert er niets. Leasewagens vallen daar niet onder, of de regering zoekt een compromis met de Waalse regering. Het geld van de dieselwagens zal gebruikt worden om de E-wagen te stimuleren met een premie van 5000 € korting. Uiteraard is die 10 % zéér weinig vergeleken met buurlanden waar de verkeerstaks in de regel bijna het drievoudige kan zijn tussen vergelijkbare diesel<>benzine: https://de.wikipedia.org/wiki/Kraftf...onenkraftwagen
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 29 september 2015 om 18:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.224
|
![]() Citaat:
In plaats van elke auto op zijn werkelijke vervuilende waarde te belasten gooit men alle diesels (de goeie en de slechte) op een hoop. Waarschijnlijk is het om de Volkswagens, Audi's etc. niet te hard te belasten. Die hebben een vestiging in Vorst, dus hier moeten we even onze principes opzij zetten anders sluit VAG Vorst. Komedie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.447
|
![]() Citaat:
Die fluttestnorm is voor elke diesel gelijk. En de BIV en verkeerstaks is naargelang euronormen en CO2 verschillend, daar verandert niets aan: https://belastingen.fenb.be/vfp-port...ng.html#/q/top Er bestaan overigens geen "goeie diesels", ze worden allemaal over de ganse lijn te weinig getaxeerd. Naja naar het buitenland kijkt Vlaanderen niet. Ze willen het vuilste land in West-Europa blijven.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 29 september 2015 om 19:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.224
|
![]() Citaat:
Mijn Porsche Panamera S E-hybrid heeft een CO2 uitstoot van 0 g/km. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.447
|
![]() Citaat:
Maar iedereen weet nu al dat dit onzin is (vooral bij hybrides), die prulletest duurt namelijk maar 20 minuten... meestal aan bommasnelheden... In de praktijk getest (en accu en tank quasi leeg gereden) liggen die waardes minstens 3 x hoger: Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 30 september 2015 om 22:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.447
|
![]() Moesten sommige het nog niet weten...
m.a.w. men verwacht dat diesel even duur wordt als benzine in goed 2 jaar. In elk geval moet de taxshift 300 miljoen opbrengen via de herziening van de accijnzen, dieselaccijns hoger... benzineaccijns lager... Citaat:
Citaat:
Weet iemand meer ? Uiteraard wordt deze maatregel door Europese richtlijnen gestuurd, en betreft het alle EU-landen, de diesel zal op langere termijn dan duurder worden als de benzine aan de pomp: Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 4 oktober 2015 om 09:13. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.714
|
![]() Citaat:
We kregen er een ECO premie voor. Ik ben iemand die mijn privé auto weinig gebruikt, maar als ik hem gebruik, is dit steeds voor lange afstanden. Gemiddeld maak ik 15.000 kilometer per jaar. Meestal rijd ik 12 jaar met dezelfde wagen. Huidige wagen met ECO premie is 7 jaar, dus nog 5 jaar te gaan! Ik voel me bedrogen!!!!!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.447
|
![]() -
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 4 oktober 2015 om 09:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.447
|
![]() Citaat:
* http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/ar...rde-koop.dhtml http://www.waaskrant.be/reeks/68-nie...t-dieselwagens ook de VAB geloofde in 2008 nog in de roetfilter, tot men in 2011 eens echt begon de juiste grootte van de roetdeeltjes te meten, blijkt dat die roetfilter een fabel is. Bovendien blijkt ook dat die NOx in de praktijk ook al 20 jaar niet echt verminderde, enkel op de totaal verouderde #normtest - gemiddelde snelheid amper 33 kmh - was die haalbaar, voor de constructeurs niet moeilijk hun auto´s daarop te prepareren en met al die extra snufjes kon zelfs een BMW 2.0 d (<115 g/km CO2) profiteren van 3 % eco-premie... # https://en.wikipedia.org/wiki/New_Eu...ycle#Criticism
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 4 oktober 2015 om 09:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() Citaat:
Een Ford Kuga met 2000cc 150PS diesel of 1500cc 150PS benzine heeft een verschil van 78 euro Ein Ford 1.6 mit Emission 179g CO2/km kostet an Kfz-Steuer jährlich: EZ ab dem 01.01.2014 200€/Jahr Ein Ford 2.0 TDCI mit Emission 139g CO2/km kostet an Kfz-Steuer jährlich: EZ ab dem 01.01.2014 278€/Jahr mit Dieselpartikelfilte De 2000CC Diesel met 150 PS heeft momenteel zelfs maar 122g CO2/KM, wat hem nog goedkoper maakt. Diesel kost in Duitsland een paar cent meer dan in Belgie, maar nog steeds een stuk minder dan benzine. http://www.autokostencheck.de http://www.clever-tanken.de/tankstel...&ort=k%C3%B6ln Laatst gewijzigd door dpg : 4 oktober 2015 om 09:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.447
|
![]() Citaat:
Hier zie je het enorm verschil: Citaat:
Dat is het verschil. Of specifiek uitgelegd: Citaat:
https://www.adac.de/_mmm/pdf/b-d-vgl_47090.pdf
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 4 oktober 2015 om 10:18. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() Citaat:
Erstzulassung ab 1. Juli 2009 Hoeveel wagens van het produktiejaar 2009 krijgen in 2015 bijna 2016 nog een "Erstzulassung" https://de.wikipedia.org/wiki/Erstzulassung In 2015, bijna 2016 is dat verschil bijlange geen 5 keren meer bij een Erstzulassung. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() Citaat:
bij 10.000, 15000, 20000 en 30000 km benzine 75,0 55,8 47,5 38,5 cent / KM verbruik 6,2L diesel 76,1 55,3 46,1 36,7 cent/ KM verbruik 4,7L |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.447
|
![]() Daar staat nieuwe inschrijvingen vanaf 1 juli 2009, wat is jouw probleem eigenlijk ?
Citaat:
![]() Citaat:
Auto die vóór 1 juli 2009 of tot(bis) 30 juni 2009 voor het eerst ingeschreven zijn vallen onder een veel kleiner verschil (2,9) en wordt er verder geen rekening gehouden met de CO2, dat kun je lezen en uitrekenen volgens de Wiki kfz-link: Citaat:
€ 15,44 gedeeld door 6,75 = 2,9 verhouding eerste inschrijvingsdatum vanaf 1 juli 2009: € 9,50 gedeeld door 2 = 4,75 verhouding Citaat:
Er zijn heus voldoende benzinewagens (zeker de hybrides) die onder die grens vallen. Er zijn zelfs met diesels vergelijkbare benzinewagens die evenveel of minder CO2 uitstoten. Citaat:
Maar je zult er ook veel vinden waar het benzinemodel goedkoper is. VAB heeft daar trouwens ook enkele lijstjes met testen van.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 4 oktober 2015 om 12:51. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.447
|
![]() vervolg...
Citaat:
![]() ![]() Toch maar eens je geheugen betreft 2000 cc diesels opfrissen: http://www.groenlicht.be/2011/02/26/...amics-edition/ Die 2-liter turbodiesel zorgt in de 320d EfficientDynamics Edition voor 163 pk en 380 Nm koppel. Hiermee sprint de Beierse zuinigheidskampioen van 0 naar 100 km/u in 8 seconden en haalt hij een topsnelheid van 228 km/u. Daarnaast liegen ook de verbruikscijfers er niet om, in de gemengde cyclus zou 4,1 liter/100 km haalbaar moeten zijn. Tijdens een eco-test kregen we vrij eenvoudig 4,6 liter/100 km op de teller, bij sportief rijden was 5,4 liter/100 km het richtcijfer, een uitzonderlijk lage waarde. Dankzij zijn CO2-uitstoot van 109 g/km komt de BMW 320d EfficientDynamics Edition in aanmerking voor een ecopremie van 3%. En als we eerlijk zijn komen zijn concurrenten met gelijkaardige uitstoot bij sportief rijden helemaal niet in de buurt van de verbruikscijfers van deze BMW. Want met hun beperkt vermogen moeten deze modellen te hard zwoegen om vlot vooruit te kunnen, terwijl de BMW dat met sprekend gemak doet. Tijd dat de overheid hier eens bij stil staat? - - - - - En voor een moderne benzine van 150 PK is het geen probleem meer om rond of onder de 120, zelfs onder 115 g/km CO2 te geraken, zeker met DSG: hier een middenklasser Skoda Octavia 1,4 TSI 150 PK DSG of 111-117 g/km CO2, zonder DSG 117-121 g/km, naargelang uitvoering (gewicht, ook bandenbreedte <> aerodynamica) Vergeleken met de 2.0 TDI ook 150 PK, maar wel zwaarder van gewicht en dus iets mindere prestaties is het CO2-verschil verwaarloosbaar en dit zelfs volgens die normtest, met DSG heeft de 2.0 TDI 2 �* 8 g/km CO2 méér als de Benzine ook 150 PK ! Citaat:
![]()
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 4 oktober 2015 om 13:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Men mag van mij de prijs van de diesel drastisch verhogen,
maar niet van de ene dag op de andere. Wie tot op vandaag een diesel kocht, deed dat in functie van de huidige wetgeving en op basis van de huidige wettelijke inzichten inzake vervuiling. Men moet zo'n eigenaar niet straffen. Zo lang die met zijn huidige auto rijdt, moet men daar rekening mee houden. (vb. verhoogt men toch de prijs van de diesel, dan moet men een bedrag in mindering brengen op zijn jaarlijkse wegenbelasting ...) .
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Zouden de andere constructeurs heimelijk hopen (en lobbyen) op een failliet van vw, via hoge boetes per land wegens oplichting, om zo hun eigen markt iets te vergroten waardoor de rentabiliteit wat beter wordt; zodat ze zelf wat minder Saab-spook zien hangen ?
.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.447
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 4 oktober 2015 om 14:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() Citaat:
Je moet er top dieselmotoren gaan bijhalen om uw ongelijk te staven. Die motor heeft trouwens een hogere kost per kilometer dan de twee door mij aangehaalde voorbeelden. Voor de prijs van die wagen betaal je veel belastingen en tankbeurten. Nog steeds appelen met peren dus. Kijk trouwens maar eens in uw tabel die je gepost hebt, hoeveel keren de diesels een veel betere kost per kilometer hebben dan de benzine wagens. Van uw fantasierijke beweringen dat dieselrijden in Duitsland duurder is door de belastingen en het tanken blijft niet veel over. |
|
![]() |
![]() |